Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

la masina din semnatura am problema cu cutia,in sensul in care la rece merge ca unsa,la cald (dupa ce rulezi cu ea 5-6 km)incep problemele intra greu 1 si 2 cateodata sare si din 1,devine greoaie asa lasa impresia.Nu stiu incotro sa o apuc.Sa schimb uleiul,sa schimb cutia,sa schimb ambreiajul.Precizez ca am curatat si timoneria,atat cat mi-a incaput mana cu sprayul degripant si cu carpa.

daca iti iese din viteza asta e destul de naspa ca s-ar putea sa fie sincronul respectiv de vina.sincer iti recomand sa ii schimbi uleiul din cutie cu 75w90 sau G052726A2 si vezi daca se schimba ceva daca nici asa atunci s-ar putea sa fie ambreiajul de vina sau ce e mai rau cutia.cel mai bine ar fi sa ii schimbi uleiul se vezi cum se comporta daca nici asa atunci trebuie data cutia jos.stiu eu un mecanic care repara cutii de viteze e super meserias si daca vrei iti dau nr de tel sa vb cu el,daca vrei dai un PM.Salut si bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand sare din viteza problema vine din cutie, si de preferat sa o repari cat mai repede sa nu se strice mai rau, cateodata este mai ieftin o cutie din dezmembrari decat reparatia, referitor cu uleiul, fiecare tip de cutie are alt cod la ulei,mergi cu talonul la magazin si ceri ulei de fabrica, recomand ulei original, avand in vedere ca merge cam 150mii km fara probleme.Iar schimbarea, doar a uleiului nu face minuni, la mine intra mai greu in a doua pe timp de iarna, problema s-a rezolvat cu dublu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o problema... Ieri am observat ca daca schimb vitezele pe la 3000rpm in momentul schimbarii aud un fel de fluierat/huruit. Daca schimb mai sus nu se aude. Oare cutia poate sa aiba putin ulei?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

urspintzer 02

Urata treaba!Oare ce tip de cutie se potriveste pe un SDI.Imi spunea cineva ca ar fi vorba despre cutia cu care se echipeaza si benzinarele de 1.6 si 1.4si are un cod :02K !Poate ma ajutati si din pct acesta de vedere.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie ce vrea sa fie acel buson cu verde din poza atasata. ms

post-48630-1275164793_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate o vad e dopul prin care poti vedea coroana de la electromotor, deschide-l si vei vedea.

Urata treaba!Oare ce tip de cutie se potriveste pe un SDI.Imi spunea cineva ca ar fi vorba despre cutia cu care se echipeaza si benzinarele de 1.6 si 1.4si are un cod :02K !Poate ma ajutati si din pct acesta de vedere.Multumesc anticipat.

Prima data du cutia la un mecanic sa o desfaca si in functie de costuri decizi daca sa cumperi altul sau nu,cumparand altul second, risti sa se strice din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare se poate vedea ceva si al ambreiaj pe acolo sau se foloseste pt reglarea distributiei acea gaura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

E doar pentru punerea la punct a distribtiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine agata cutia, mai ales a doua cand era cutia mai rece, dar s-a rezolvat cu doi litri de ulei SWAG. Acest ulei este foarte subtire in comparatie cu uleiul pe care l-am scos. Acum merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

am si eu o problema cu un golf 4 1.9 tdi din 2002 cutie tiptronic.

pana in ianuarie anul acesta ma plangeam de mici smucituri cand schimba din treapta 1a intr-a 2-a pe D iar in + si - dintr-a 2-a intr-a 3a

asta nu e nimic pe langa ceea prin ce trec de cateva luni .

masina a stat in curte din august anul trecut pana in ianuarie...cand am schimbat bateria si am repornit-o am obsercat ca nu imi mai schimba vitezele.

sa fiu mai explicit..in treptele 3 4 D schimba 1a a 2a dupa care se tureaza extraordinar de tare fara a continua sa schimbe urmatoarele trepte.

pe + si - dupa treapta a 2-a nu mai schimba ,nici daca ajunge turometrul pana la 6000 de turatii...

am dus-o la mecanic si mi-a schimbat uleiul din cutie, a zis ca a gasit niste erori legate de senzorul de la temperatura uleiului din cutie si termostatul defect ,piese pe care le-a schimbat.

a resetat impreuna cu cei de la vw computerul masinii sa recunoasca noul ulei.

in afara faptului ca s-a eliminat in mare parte acel sut pe care il dadea din treapta 1 intr-a 2a si de felul in care schimba vitezele acum(mult mai lin), problema nu s-a rezolvat.

trebuie sa o las cel putin 10 15 minute cu motorul pornit inainte de a pleca de pe loc,daca nu,dupa treapta a 2-a nu schimba vitezele.

va rog ajutati-ma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urata treaba!Oare ce tip de cutie se potriveste pe un SDI.Imi spunea cineva ca ar fi vorba despre cutia cu care se echipeaza si benzinarele de 1.6 si 1.4si are un cod :02K !Poate ma ajutati si din pct acesta de vedere.Multumesc anticipat.

02K este o familie de cutii de viteze, nu un anumit tip de cutie, care sa se potriveasca pe un anumit tip de motor. Trebuie sa stai de vorba pe baza codului transmisiei, ala de pe sticker-ul cu datele masinii. In nici un caz cutia de pe SDI-ul tau nu se potriveste cea de pe 1.6 si 1.4. Foarte probabil, se potrivesc carcasa, rulmentii, ceva din angrenajele din interior, dar in nici un caz nu "bat" rapoartele de transmisie si pinioanele de pe cei 2 arbori & sincroanele. Discutia trebuie sa inceapa si sa se sfarseasca cu ETKA in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna Ziua,

va rog sa-mi spuneti daca tot 2l, 75W90 synthetic ulei intra si la GOLF 1.9 TDI, PD,motor AXR, 101 CP, an 2003, 5 trepte.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc 'divinewind' ,

acum, stiind vascozitatea uleuiului,

are importanta ce marca de ulei de transmisie aleg? Voi care ati pune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

avand in vedere frecventa schimburilor, OEM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am aflat acum recent intr-o reprezentanta Skoda: dupa un test de drum inginerul de service a pus mecanicul sa vada de ce intra greu si de ce uneori tremura maneta cand e pe liber. Ei au ajuns la concluzia ca sunt cele 2 bucse de teflon de pe cautatorul de sub capota acolo unde actioneaza cablurile (bucse suport cabluri timnerie prezinta joc). Tot ele ar putea fi cauza intratului mai greu in viteze.

Ar costa 5 lei bucata. Probabil ca le voi schimba curand.

Deci...merita verificat.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o mare problema. Am un Golf 4 din 1998, motor 1.6 - AKL - 101 cai si de cand am luat-o am avut probleme cu cutia de viteze, pierdeam ulei. Toti mecanicii la care am fost mi-au spus ca e stricata cutia si trebuie schimbata, asta pana am gasit pe cineva care a spus ca se rezolva fara a o schimba! Mi-a inlocuit niste simeringuri si s-a rezolvat problema! O chestie ciudata insa: in interventia asta mi-a schimbat si ambreiajul pentru ca unul din arcurile care sunt pe disc era rupt (erau 3 cumva asezate pe disc). A comandat omul ambreiajul pe baza seriei/tip motor sau stiu eu si cand sa-l monteze, surpriza, se invartea in gol! A mers cu vechiul ambreiaj la magazinul de piese si acolo vanzatorul a numarat canelurile si a spus ca ambreiajul meu este de fapt de golf3. :D

Asa a dedus mecanicul respectiv ca , de fapt, eu am o cutie de golf 3 pe masina mea. In urma acestui diagnostic, mecanicul a spus, dupa parerea lui, cutia care o am nu e cea originala. Schimand-o a trebuit si un alt ambreiaj care e cu putin mai gros decat cel normal si ca acesta ar freca in carcasa si de aceea s-ar fi rupt arcul respectiv. (In mers, cand este in viteza se si aude un zgomot intermitent, ca si cand se roteste ceva - probabil cutia - daca o scot din viteza si o las sa mearga in inertie nu se auide nimic)

Problema cu pierderile de ulei a revenit acum 1-2 zile si m-am pus sa caut o cutie noua (second hand) pe internet :P

In cautarile mele, am dat pe un forum de un tip care avea o bora din '98 sau '99 cu acelasi tip de motor ca si al meu (1.6 AKL) si zicea ca el are o cutie de viteze cu seria GUU care cica ar fi cutie de golf3! De aici inteleg ca pentru primele golf-uri 4 care s-au fabricat (anii '98 , '99 ) s-a folosit aceeasi cutie ca si pt golf 3? Sau cineva a facut adaptari si a pus cutie de g3 pe un g4?

As ruga pe cunoscatori, care s-au mai lovit de probleme de genu sa-mi dea un sfat, o informatie. Ce fel de cutie (sau macar seria ei) au pe masini, binenteles daca au aceeasi motorizare (sa stiu ce sa caut)?! In momentul de fata nu stie ce serie are cutia mea si chair daca as sti care e nu as putea spune daca e cutia ei originala sau a fost candva schimbata?! In cartea service sau in vreun act al masinii ar trebui sa apara o serie de genu? Am citit pe un forum ca ar putea fi scrisa pe o hartie prin portbagaj , pe la roata de rezerva?! Maine ma voi duce sa vad.

Astept un raspuns! Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine iti spun clar ce cutie am si vom vedea insa cred ca este cutie de golf 2 sau golf 3.Are un capac verde in cap si acolo este rulmentul care mie imi canta.de asemenea am probleme cand bag in viteza a-2-a si am turatii peste 3000(deci probabil sincronul).Desemenea timoneria este mai de 2 bani la masina mea si am vazut ca multa lume se plange de ea.

Maine iti spun exact ce cutie am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai exact acest tip de motor ? 1.6 AKL?

Si mie, la vreo jumatate de an dupa ce am cumparat-o a inceput sa se auda un sunet la ea, cumva metalic intermitent, in functie de viteza cu care mergeam! De intrat intra mai greu in vitezele 1 si a 2-a in special (cum e si normal :blah_: ). Cutia sigur are probleme, are si sudat capacul de deasupra, tija care ar trebui sa apese pe sonda de marsarier nu se alinieaza cu gaura respectiva....e clar ca are multe hibe si vreau sa caut una, sa o schimb! Problema e ca ce am gasit pana acum cer niste preturi de-ti sta mintea in loc. Astia cumpara masinile lovite cu cateva sute de euro si cer doar pe o cutie 500, asa cum fac multi in Romania, vor sa faca averi peste noapte! Prin germania am gasit la preturi muuuulllttt mai rezonabile. La pretul ce-l cer astia in Romania cumpar un motor cu tot cu cutie de dincolo.

In momentul de fata caut sa aflu ce cutie imi trebuie exact pe masina si eventual cu ce alte serii/modele s-ar potrivi si poate vreo referinta vreun sfat de la cineva care a mai avut probleme de genul asta.

Astept un reply de la tine sa-mi spui ce serie ai.

Merci

Butonul p_quote.gif sau p_mq_add.gif - (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post.

Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele t_reply.gif sau t_qr.gif!

Modificat de Marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4, motor AKL, codurile cutiilor manuale montate, in functie de anul de fabricatie:

- 98 - DLP, DNZ, DUU, DUV

- 99 - DLP, DNZ, DUU, DUV

- 00 - DLP, DNZ, DUU, DUV, EMR

- 01 - DLP, DNZ, DUU, DUV

- 02 - DLP, DUU

- 03 - DUU

- 04 - DUU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim Boogie!

Eu am cutia DLP.In cautariule mele am gasit pe cineva care se lauda ca repara orice tip de cutie de viteze manuala.Parerea mea este sa cauti persoana si sa intrebi un pret dar din pacate esti in Timisoara iar pesoana e din Constanta.Poate cand treci pe la mare...Daca te intereseaza iti dau nr de telefon.

Masina mea are motor AKL si este un golf din 98 deci cred ca avem masini similare(am AC dar nu si geamuri electrice,ABS,inchidere centralizata si alarma pe cheie)

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am geamuri electrice ,toate 4 (dar mai merg doar 2 - au picat pe rand cele din spate - probabil gropile astea grozave din Ro), climatronic, computer de bord, inchidere centralizata + alarma, dar si inchiderea face figuri din cauza switch-urilor din usi care fac contact doar cand vor ele (in deosebi iarna, la temperaturi scazute).

Ce perere aveti, oricare din cele 4 tipuri de cutie s-ar potrivi pe masina sau exista diferente majore intre ele? Mi se pare ciudat pe aceeasi motorizare in aceeasi perioada sa fie 4 serii diferite...!

In momentul de fata caut cutii si preturi, dar nu prea stiam ce serie sa cer! :icon_thumright:

Butonul p_quote.gif sau p_mq_add.gif - (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post.

Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele t_reply.gif sau t_qr.gif!

Modificat de Marius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep,INCA, dar cred ca merge sa pui orice cutie daca modifici cate ceva(.Din cele 4 mentionate cred ca merg toate.Atentie ca si timoneria este pacatoasa si daca o gresez merge bine cateva saptamani.Apoi incepe sa intre greu in viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am si eu o mica intrabare:

am schimbat chiulasa si distributia in urma cu putin timp de atunci am observat ceva probleme la cutia de viteze:

ambreajul se apasa fara probleme insa am uneori dificultti in a pune masina in prima si a treia viteza.

aveti idee daca are legatura cu schimbarile facute sau daca nu ce ar putea reprezenta?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!