Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Totul a inceput prin a-mi intra foarte greu in viteza 1 si 2 apoi deloc indiferent ce faceam.

La semafor trebuia sa opresc motorul,sa bag in treapta 1,sa repornesc si doar asa puteam pleca.De mentionat ca,cu motorul oprit merge struna schimbatul vitezelor.

Am acelasi motor ca si tine (1.6 16V AZD) si cam aceleasi probleme. Adica inca nu am ajuns sa opresc motorul la semafor sa bag I-a... dar intra foarte greu in treapta I-II si la R parca se clatina toata masina. Intrebarea mea ar fi: daca ai mai avut probleme de cand ai schimbat kitul de ambreiaj si cat te-a costat distractia?

Aveti careva idee daca este de la ambreiaj sau ce anume? Nu-mi face figuri intotdeauna, dar de vreo 2 zile tot mai rau ii. Am mai observat ca daca este oprit motorul pot sa schimb vitezele fara (!!!) sa apas pedala de ambreiaj si merge chiar bine de tot. Asta este normal? Eu ma indoiesc tare de tot, dar intreb ca nu ma pricep.

Masina are 125.000 km, af. 2001. Uleiul din cutie a fost verificat, a fost OK, dar nu a fost schimbat de cand am eu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai observat ca daca este oprit motorul pot sa schimb vitezele fara (!!!) sa apas pedala de ambreiaj si merge chiar bine de tot. Asta este normal? Eu ma indoiesc tare de tot, dar intreb ca nu ma pricep.

Intre timp am aflat ca este perfect normal... de fapt este logic... dupa explicatii. Nu dati cu pietre.

Pe de alta parte am fost la mecanic... si mi-a incercat ambreiajul in modul clasic, cu frana de mana, cu plecare, etc. Zicea ca nu pare sa aiba probleme. Dupa aceea a verificat lichidul de frana si zicea ca lipseste un pic de acolo, nu cumva sa fi prins aer. Si a completat si a aerisit si a verificat si uleiul din cutie (era OK). Am umblat vreo 10 km cu masina de atunci prin oras si se pare ca merge cum mergea, intra in viteze fara probleme. Pana pe seara o mai incerc. Sper ca s-a rezolvat problema si a fost de la lichid.

Oricum primul lucru pe care mi l-au zis mai multi mecanici ca am cerut mai multe pareri prin telefon a fost la toti ca ar fi simptome de placa/rulment presiune mai degraba decat disc ambreiaj. Sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai astzi am fost la service,si mie imi intra greu in viteze,in special in a1a, diagnostic=placa de presiune si disc decalite! mie mai si imi trepideaza la plecarea de pe loc atunci cand se incalzeste placa d presiune si se dilata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golfix

da, se pare ca ai dreptate ca ieri cand am mai umblat un pic la lichid parea ca si-a revenit, ... in schimb azi la fel face si lichid nu am pierdut -> asa ca urmeaza distractia cu placa presiune si restul. :rolleyes: Asa mi-a zis si mie mecanicul ca aia ar fi daca nu-i pierdere de lichid.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzs de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc !

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca atunci cand pornesc masina are un tremurat si parca da sa plece de pe loc. Mentionez ca acest lucru se intampla indiferent daca tin sau nu pedala de ambreiaj calcata. Am cauta un topic sa ma lamuresc, insa nu am gasit nimic. Astfel ca, va rog sa ma luminati si pe mine daca este vreo problema. Merci.

Ai putea verifica tamponul de la cutia de viteze, si nu in ultimul rand cele 4 suruburi de la cutia de viteze si de asemenea suruburile de la planetare, partea care intra in cutie. O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ingineru, nu e cazul sa imi explici mie ce factori afecteaza uzura :lol: . Ce ti-am spus eu, e ca, in conditiile precizate de mine in postul precedent, adica o exploatare NORMALA, IN CUTIA DE VITEZE uzura e APROAPE ZERO la pinioane dupa un numar mare de km. In cazul , meu pinioanele erau INTACTE dupa poate 400-500 000 km !!! Presupun ca nu s-a sinchisit nimeni vreodata sa schimbe uleiul avand in vedere ca un sincron era tzandari ...

Daca tu zici ca neamtul spune sa schimbi la 2 ani uleiul preventiv, asa o fi. NU dauneaza, evident...

In cazul depunerilor de pilitura nu am putea vorbi si despre fenomenul de cavitatie cu provenienta nu neaparat de pe pinioane ci de pe peretii cutiei?

Modificat de coco1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor! Am o problema si sper sa ma puteti ajuta in rezolvarea ei.

Tocmai mi-am cumparat un Golf 4, 1,4 benzina 16v, din 2001 septembrie din Germania si am urmatoarea problema.

In mers de cele mai multe ori atunci cand motorul este subturat se simt destul de puternic in maneta schimbatorului de viteza smucituri sau daca vreti "suturi". Mai multi mecanici mi-au spus ca ar fi normale aceste miscari ale schimbatorului dat fiind ca motorul este dispus transversal si astfel se transmit vibratiile motorului, insa nu cred acest lucru pentru ca se simte destul de puternic. Mentionez ca nu sunt de vina nici un fel de tampoane de la cutie sau motor pentru ca au fost verificate. Am mai observat ceva si anume ca atunci cand este foarte frig si probabil toate angrenajele sunt contractate nu se simte aproape deloc acest simptom, insa dupa ce se incalzeste masina acestea revin. Este ciudat ca aceste smucituri in schimbator se simt si in momentul in care masina este pe liber dar nu continuu ci atunci cand sunt denivelasi pe sosea, nu gropi ci denivelari. Nu stiu daca am fost destul de explicit, sper sa fi fost si mai sper sa ma puteti ajuta.

Cu respect si multumiri,

Vicentiu Constantinoiu

Salut,

Am si eu cam aceiasi problema la un golf 4 din 2001, 1.6 16v 105 cai. Daca iau picioru de pe acceleratie (nu o scot pe liber) si accelerez dinou, simnt smucituri in schimbatoru de viteza. Dar numai in situatia asta,la gropi sau denivelari nu simnt nimic la schimbator.

Si a 2 a problema, cand schimb in viteza 2 intra mai ciudat....are 2 "hopuri", cand trece de primu hop am impresia ca e in viteza dar nu e si se accelereaza in gol, trebuie sa mai trag unpic sa treaca si de al doilea hop si e ok.

Nu stiu daca e o "problema" intalnita mai la toate golfurile sau doar la el meu.

Mai am un Mondeo din 2003 dar nici vorba de "probleme" de genu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu cu aceleasi probleme pentru aceasi varianta de Golf. Maine fac o vizita la service pt schimbul de ulei, poate o sa am ceva rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Am si eu cam aceiasi problema la un golf 4 din 2001, 1.6 16v 105 cai. Daca iau picioru de pe acceleratie (nu o scot pe liber) si accelerez dinou, simnt smucituri in schimbatoru de viteza...

pentru motorul si cutia ta de viteza este normal sa simti mici smucituri in schimbatorul de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

h3llboy

Topicul acesta trateaza problemele cutiei de viteze .

Pentru uleiuri exista aria "Uleiuri si Carburanti"

Acolo sunt destule topic-uri deschise care trateaza si uleiul pentru cutia de viteze .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu ceva probleme cu schimbatul vitezelor. Intra mai greu in a II-a si cateodata in a I-a. As vrea sa verific uleiul din cutie Golf 1.6 16V cod AZD si sa-l schimb cu Mobil 75W90-GL4 Full syntetic .Am observat ca dedesupt pe cutia de viteze se afla un surub care s-ar putea desface cu un imbus de 17, acela banuiesc este pentru eliberarea uleiului din cutie. Intrebarea este pe unde verific si introduc noul ulei ? Intr-o parte a cutiei este un surub tot de imbus de dimensiuni mari care are inscrisptionat pe el semnul de VW . Pe acolo sa fie? Sau sa fie cel de desupra cutiei care este un surub plastic de dimensiuni mai mari cu dop ?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine era scos dopul ala si era uscat pe acolo nici urma de ulei?Si la mine trepideaza maneta schimbatorului cand merg peste denivelari sau cand plec dupa loc dar mai putin atunci.Stie cineva?Sa fie de la tamponl acela de la cutie?

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu ceva probleme cu schimbatul vitezelor. Intra mai greu in a II-a si cateodata in a I-a. As vrea sa verific uleiul din cutie Golf 1.6 16V cod AZD si sa-l schimb cu Mobil 75W90-GL4 Full syntetic .Am observat ca dedesupt pe cutia de viteze se afla un surub care s-ar putea desface cu un imbus de 17, acela banuiesc este pentru eliberarea uleiului din cutie. Intrebarea este pe unde verific si introduc noul ulei ? Intr-o parte a cutiei este un surub tot de imbus de dimensiuni mari care are inscrisptionat pe el semnul de VW . Pe acolo sa fie? Sau sa fie cel de desupra cutiei care este un surub plastic de dimensiuni mai mari cu dop ?

Mersi.

Am sa impartasesc cu voi acesta informatie, poate cuiva ii va fi de folos. Se pare ca nici unul din dopurile crezute de mine pentru a verifica si introduce ulei nu e corect. Cu acelasi imbus, adica de 17 poti schimba uleiul. Surubul de dedesupt iti permite golirea lui si un alt surub identic iti permite verficarea uleiului. Acesta e situat pe cutie dar ai acces la el daca dai jos roata din partea fata stanga a masinii si dai la o parte un pic semiaripa de plastic. E un pic mai nasol de ajuns si de desfacut dar cu putina rabdare se poate.

Am schimbat azi uleiul si am uns timoneria cu un spray care continea vaselina de inalta presine. Adevarut ca acum e alta viata.

Nici nu se compara. Intra in viteze super bine si se vede diferenta. Pentru cei cu probleme de acest gen recomand acest lucru. :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee daca la cutiile automate se schimba uleiul?

Am inteles ca cutiile automate au ulei long life sau ceva de genul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cutie. Da un cod de cutie, ceva.

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee daca la cutiile automate se schimba uleiul?

Am inteles ca cutiile automate au ulei long life sau ceva de genul!

Sunt si producatori care specifica "filled for life" dar, chiar si asa, un schimb de ulei nu strica; oricum, nu este nevoie mai devreme de 60.000 (daca ne luam dupa recomandarile producatorului... acolo unde ele exista).

Daca ai cutia cu 4 trepte, atunci este 01M. Pentru schimbul de ulei, conf. Autodata ai nevoie de 3 litri.

Discutia este :icon_thumright: aici; ar putea fi mutata intr-unul din topic-urile in care se discuta despre cutii automate (chia daca, majoritatea trateaza cutiile tiptronic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

legat de postul 216, pagina 11.

problema rezolvata, era rulmentul de presiune uzat (deh, nevasta care tine ambreiajul apasat mai mult decat trebuie.....)

am schimbat preventiv tot kitul de ambreiaj (rulment, disc, placa, desi discul si placa mai mergeau)

acum merge bine. pacat ca trebuie sa o vand. :P

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am tot citit despre problemele la cutia de viteze insa nu am indraznit sa va spun despre ce am observat pentru ca nu eram sigur. Acum sunt. In a doua treapta (si putin in prima) intra mai greu dupa ce merg putin si motorul se incalzeste. La rece intra ok. Asta am vazut ca se mai intampla. Ce am observat insa e ca atunci cand plec dimineata sau intr-o zi racoroasa intra ok dar atunci cand masina a stat toata dupa-amiaza in soare (caldura) la prima manevra intra la fel de greu ca atunci cand motorul este cald. Asa ca fac o legatura directa intre temperatura si intratul ok in primele trepte de viteza. Ceea ce ma duce cu gandul la vascozitatea uleiului din cutia de viteze. (Dar nu ar trebui sa fie putin invers?).

O diferenta a mai aparut intre timp. In a treia sau a patra pana acum vreo doua luni intra foarte bine, ca unsa. Si acum intra bine (nu agata, nu sare) insa simt ceva la mana cand imping de maneta spre a treia, ca si cum nu ar mai fi unsa si trece printre niste dinti. Inainte nu simteam nimic.

Trebuie sa recunosc ca acum vreun an, fiind incepator, am mai gresit cu schimbatul vitezelor. Nu apasam pana la fund pedala sau chiar am bagat in marsarier fara sa debreiez.

Ma gandesc sa schimb uleiul. Nu stiu daca o reglare a timoneriei ar face minuni (asta in in ideea ca daca ar fi de aici probleme s-ar manifesta indiferent de temperatura motorului sau a uleiului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la cutia de viteze la masina din semnatura si anume : imi agata in treapta a 2 a . inainte agata in treapta 1 dar am schimbat uleiul si i-am pus ulei mobil pentru cutie. acum am scapat de problema 1 si anume cu agatatul in treapta 1 sar agata in treapta a 2 a. am citit despre un ulei de cutie Aral cica ar rezolva problema aceasta. un sfat o recomandare va rog ... stiti ceva mai bun care m-ar scapa de aceasta problema ?

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si e o problema cu vw bora, 1.9 tDI, 2003. ajuns acasa parchez linistit, iar cand ma intorc dupa cateva ore la masina, pornesc dau sa plec de pe loc, cand, surpriza! nu mai pleca cu treapta 1. am vrut sa incerc cu a doua, nu pleca nici cu a doua. acum trebuie sa plec de pe loc cu viteza a treia. curios e ca pot baga in treptele 1 si 2 cu motorul pornit fara ambreiaj, si chiar si in mers.alta chestie ciudata e ca odata bagata in treapta 1 sau 2 se comporta exact ca atunci cand e pe liber.treptele R,3,4,5 si 6 sunt ok.are cineva idee ce ar putea fi? am tot cautat pe forum si nu am gasit nimic asemanator nici macar la alte masini.multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai timonerie pe cabluri verifica daca tot ansablul ala de la cutia de viteza misca. Pune pe cineva sa bage intr-a-ntaia, a doua si tu uita-te sa vezi daca misca ansamblul de la cutia de viteza. Eu altceva nu vad sa fie problema. Fara zgomot in cutia de viteza mi greu sa cred ca s-a intamplat ceva in ea.

Eu banui ca-i de la ansamblu timonerie. A sarit ceva de acolo sau s-a rupt un cablu.

Atasez o poza, am marcat zona cam cum arata la ce trebuie sa te uiti. Vezi ca exista si niste cabluri. Defapt la cablurile alea ar trebui sa urmaresti daca misca toate sau daca nu e sarit ceva de pe acolo.

Bafta

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema de mai sus. a fost vorba de o problema din interiorul cutiei in niciun caz de timonerie. am fost la "medic", a desfacut-o sa vada ce se intampla si avea un boltz rupt la una din furci(cea responsabila pt treapta 1 si 2)si evident nu mai cupla. slava domnului ca nu a fost vorba de altceva si ca s-a rezolvat prin inlocuirea boltzului cu un meserias surub de 6. :vaidecapulmeu: bafta

Modificat de razvee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut,am o problema ,masina nu intra in marsarier deloc ,cand cred ca a intrat merge in fata,in rest intra normal in 1 pana 5 ,sper ca nu e ceva grav ,aveti ideea ce poate fi ,sa nu fie ceva rupt in cutia ,pur si simplu nu intra in marsarie ,,,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!