Jump to content

Filtru benzina (schimbare)


maxxgabi
 Share

Postare recomandată

mi se pare destul de ciudata intrebarea cu filtrul de benzina...

cand mi-am facut revizia de 64000km, am mers la mag. piese si am cerut piesele consumabile pt. fabia 1,4mpi AQW 2002 cu seria nnnnn.

asa am luat filtru ulei, filtru aer, filtru habitaclu, filtru benzina (toate mann), bujii ngk, ulei motor, lichid de frana samd.

nici nu s-a pus problema "cati bari trebuie sa aiba filtrul..."

iar de schimbat si mie mi-a fost teama ca trebuie rampa insa inainte de plecare intr-o calatorie am schimbat filtrul de benzina si mi-a luat destul de putin timp. a fost mai simplu decat imi inchipuiam.

Modificat de radudorurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Blitz!

Radudorurus, filtrul a fost ales dupa indicatiile "pretioase" ale unui mecanic de reprezentanta SKODA, care dupa montaj nu mai era sigur de 4 bari, pentru ca pe masina a gasit de 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare destul de ciudata intrebarea cu filtrul de benzina...

cand mi-am facut revizia de 64000km, am mers la mag. piese si am cerut piesele consumabile pt. fabia 1,4mpi AQW 2002 cu seria nnnnn.

asa am luat filtru ulei, filtru aer, filtru habitaclu, filtru benzina (toate mann), bujii ngk, ulei motor, lichid de frana samd.

nici nu s-a pus problema "cati bari trebuie sa aiba filtrul..."

iar de schimbat si mie mi-a fost teama ca trebuie rampa insa inainte de plecare intr-o calatorie am schimbat filtrul de benzina si mi-a luat destul de putin timp. a fost mai simplu decat imi inchipuiam.

GRESIT!!!

La fel am cumparat si eu filtrul de benzina de la CICLOP cu talonul. L-am pus pe masina si mi se tot aprindea check engine. ghicesti care era problema ? filtrul de 3 bari mann WK69/1 primit de la ciclop in loc de 4bari WK69/2 care era necesar la masina mea !!!

cel mai bine cred ca este sa dai jos piesa inainte de a cumpara alta. vezi pe ea exact ce ai avut si cumperi la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze. inseamna ca eu am fost mai norocos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am schimbat si eu recent filtrul de benzina la Fabie (motor AUB) si am avut cateva peripetii... fiind bine informat:

Nr. 1 - manualul de service de la Fabie (editia 2005) zice ca pe acest motor filtrul original este cu regulator inclus, cu presiune de lucru 3 bari - foarte corect.

Nr. 2 - acelasi manual include si o nota in care se precizeaza ca la inlocuirea filtrului se recomanda a fi folosit modelul cu regulator separat.

Prima data am luat dupa site-ul Mann - introduc datele masinii si imi da 59x - este doar filtru fara regulator. Pret filtru 45 RON (magazin piese, nu reprezentanta), pret regulator cam 110 RON.

A doua oara tot dupa site-ul Mann, am procedat invers - introduc codul de pe filtrul de pe masina (original cod 6Q0 201 512) si imi da compatibil 69/1 - corect de data asta. Preturi la filtre - Mann 80 RON, original 100 RON, acelasi producator care face si filtrul original (nu mai retin numele) - 95 RON. Am luat Mann 69/1.

De bucurie ca l-am gasit m-am si apucat de montat pe loc, din nou cu cartea de service, montez furtunasele corect (dupa carte) fac inclusiv procedura de aerisire, dar nu mai vine benzina, cred ca am pus contact de peste 20 de ori... Dupa cateva injuraturi montez turul si returul de la pompa spre filtru invers decat recomandat (albastru pe centru si negru pe mijloc), scot turul de la filtru spre motor, pun contact si... merge.

Concluzii:

1. skoda a dat-o in bara si in cartea de service, ce putem sa mai cerem de la service-urile reprezentantelor...

2. ce rost are recomandarea lor de a inlocui filtrul original dintr-o bucata cu cel din 2 bucati atata timp cat la fiecare schimbare oricum zic sa schimbi si filtru si regulator? :)

3. ca si sfat curatati inainte clemele mufelor de pe furtunase (apa multa) ca sa se desfaca la mana, prin apasare, cum au mai zis si ceilalti colegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzii:

1. skoda a dat-o in bara si in cartea de service, ce putem sa mai cerem de la service-urile reprezentantelor...

2. ce rost are recomandarea lor de a inlocui filtrul original dintr-o bucata cu cel din 2 bucati atata timp cat la fiecare schimbare oricum zic sa schimbi si filtru si regulator? :blah:

In cele ce urmeaza o sa iti spun ca concluziile tale de mai sus sunt absolut nedocumentate, ca sa nu spun altfel. Eu nu stiu ce manual ai citit tu de la Skoda dar iti voi cita, pe scurt, din documentatia tehnica de reparatie Skoda:

-pana in 07.2002 s-a montat filtru cu regulator de presiune integrat; daca este necesara inlocuirea, inlocuiti cu modelul nou cu regulator de presiune separat;

-acordati atentie la conexiunile diferite ale conductelor de carburant:

1.la filtrul cu regulator integrat in mijloc este conducta de alimentare cu negru iar la exterior conducta de retur cu albastru

2.la filtrele cu regulator separat la exterior este conducta de alimentare cu negru iar in mijloc este conducta de retur cu albastru

Si ca sa te convingi ca nu vorbesc prostii, arunca o privire aici, la postului userului urinel, la pagina 2 a acestui topic si te rog sa remarci ca in cele 2 poze sunt 2 filtre diferite, cu cele 2 conducte legate exact asa cum ti-am spus eu mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, poate nu am fost suficient de explicit, din cauza orei la care am postat. Acelasi manual din care citezi l-am citit si eu (in Engleza).

Asadar, Skoda recomanda ca la inlocuire sa folosim filtrul cu regulator de presiune separat. Nu am gasit motivatia. Poate pentru ca ulteriori sa schimbi doar elementul filtrant si sa pastrezi regulatorul, desi cred ca orice reprezentant Skoda va spune sa schimbi ambele componente (am vazut ca recomanzi acelasi lucru intr-un post anterior).

In legatura cu greseala mentionata: eu am folosit filtrul Mann WK69/1, care are regulator de presiune incorporat (3 bari) si ar trebui montat citez: "la filtrul cu regulator integrat in mijloc este conducta de alimentare cu negru iar la exterior conducta de retur cu albastru". Asa am facut si eu si nu a mers, a functionat insa invers! (as fi atasat si foto, dar nu am "tehnica" la indemana acum)

Asta era aspectul asupra caruia am vrut sa atrag atentia.

BTW: am vazut pozele din postul mentionat si m-am concentrat pe prima dintre ele, filtrul pe care l-am dat jos de pe masina are exact acelasi cod ca si cel din foto, iar cel pe care l-am pus este inlocuitorul de la Mann.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu tot in engleza am citit dar am si tradus.

In fine, ma gandesc ca poate la Mann e invers, nu te-ai gandit? In fond si la urma urmei abordarea fiecarui producator este diferita, ce sa zic.... Dar eu unul nu am intalnit problema asta, sa fie inversate cuplele.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,daca pun filtru benzina cu regulator incorporat ,in loc de cel cu regulator separat se poate intampla ceva?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat regulatorul de presiune lucreaza la presiunea care trebuie, nu ar trebui sa fie probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,inca ceva nu stiu de cati bari am pe masina(1,4 16vBKY),3 sau 4 bari.am atasat o poza cu hartia care o avea lipit pe el.

post-28990-1249768165_thumb.jpg

Modificat de kryss782001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

uita-te pe filtru. este stantat pe el. n u scrie pe hartie. numai daca Blitz ar putea sa-ti spuna dupa cod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,multumesc pt raspunsuri.

inca ceva, daca nu schimb si regulatorul se poate intampla ceva?(este obligatoriu schimbarea lui)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu este obligatorie schimbarea regulatorului. E ok daca schimbi doar cartusul filtrant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Am schimbat si eu azi filtrul de benzina la Skoda Fabia 1,4 AUA. Am luat un filtru de benzina cu regulator de 3BAR. Cand sa scot mufele de la cel vechi s-a rupt una dintre mufele de plastic. Ce as putea sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am inlocuit si eu filtrul de benzina. Am cumparat unul MANN cu regulator incorporat.

A fost nevoie de multa rabdare pana am reusit sa schimb. Dar nu am rupt nici o mufa. Si acest regulator are conexiunile la fel ca cele cu regulatorul separat.

Cei care au rupt o mufa, incercati sa improvizati un fel de siguranta, care sa tina bine. Nu stiu daca se pot schimba, si daca totusi se pot cred ca se schimba cu furtune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am schimbat si eu azi filtrul de benzina la Skoda Fabia 1,4 AUA. Am luat un filtru de benzina cu regulator de 3BAR. Cand sa scot mufele de la cel vechi s-a rupt una dintre mufele de plastic. Ce as putea sa fac?

Si eu am rupt una din sigurantele de la mufele ce vin la filtru (cele de plastic)

Am fost la dezmembrari si pt 5 lei iti cumperi.gasesti pe orice vw fie diesel fie benzina.

Am luat o mufa si am scos siguranta si am bagat-o in mufa mea

merge bine-ai grija la sens

cineva spunea ca si la logan sunt aceleasi mufe

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare, am schimbat si eu acu ceva timp filtrul de benzina(cel din poza). daca ar fi inversate mufele alea F si E ce ar putea sa se intample ? dupa ce le-am scos nu am tinut cont care si cum :mellow: si le-am bagat la nimereala.

filtru_benzina.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica montarea corecta ca in poza, sa stai linstit

post-11261-1260825330_thumb.jpg

Modificat de BD77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, multumesc. am sa ma uit zilele astea si sper sa fie ca in desenul respectiv :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E indicat sa schimb filtru de benzina odata la 2 ani? se intampla ceva daca il mai las un an?

Nu aveau la revizie modelul ce imi trebuia!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde si cati km ai facut. eu personal il schimb la 20.000 km. pai de ce nu cauti tu un filtru la un magazin de piese si il schimbi tu ca nu e greu , chiar e f simplu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci fac o prostie daca vreau sa il tin 3 ani?

masina merge bine deocamdata. e din 2005 si l-am schimbat doar in 2007! anu asta ar fi trebuit sa il scimb. O sa caut modelu ce am nevoie pe la magazine si il montez eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! 1.4 16v 75cp an 2003, motor BBY. Ce fel de filtru este, cu regulator incorporat sau nu, de 3 sau 4 bar. 30000km este mult pentru un filtru consumati in ntr-un an si vreo 3 luni. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!