Jump to content

Inertia


mohordbx

Recommended Posts

Nu afecteaza cutia dar pentru ce sa tii motorul in regim de relanti????? Ori mergi in frina de motor cu consum 0 ori esti in diferite grade de sarcina pt. ca a rula in relanti cu cuplu de transmisie 0 mi se pare un nonsens.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    16

  • abuwz

    6

  • andREI

    3

  • mohordbx

    3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daca folosesti frana de motor, consumul instant este 0. Asa cum mergi tu, cu masina ruland din inertie, consumul instant va fi egal cu consumul de ralanti. Deci nu este mai economicos. Oricum, rularea

........... si eu fac a,fel de foarte multi ani. Punctul mort al cutiei de viteza este prietenul meu.

Posted Images

Asa le-o place, mai Reed. Pana la urma confortul invinge multe alte lucruri.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Haideti sa o lamurim o data. Consumul in frana de motor este 0. Indica foarte corect bord computerul. Daca ar indica eronat in primul rand s-ar face un scandal monstru si procese in justitie pentru ca WVAG ar minti oamenii cu bord computerul. Prin urmare, consumul indicat de BC este real.

Al doilea aspect, cu clapeta de acceleratie este adevarat, la punctul de relanti aceasta nu este inchisa complet. Dar, in motor intra doar aer, injectoarele nu mai baga si benzina, prin urmare nu se poate declansa detonatie numai cu aer si chiar daca s-ar declansa (ipotetic vorbind), injectoarele nu baga benzina, deci consumul este 0 (vorbesc in cazul franei de motor).

mohordbx, acum tu ai uitat sa precizezi un lucru foarte important: daca ai cutie de viteze manuala sau automata. Daca ai automata / DSG atunci nu ai voie sa o lasi pe punctul mort pentru ca nu se mai asigura ungerea ambreiajului iar acesta se prajeste. Daca cutia este manuala, atunci poti sa o lasi pe punctul mort, dar nu e recomandat. Nu se va uza prematur motorul sau sa se deterioreze, evident in limitele bunului simt. Daca spre exemplu esti in treapta 4 cu 80 la ora si bagi a 2-a, evident ca cureaua de distributie va suferi un soc destul de important.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Eu, ca individ de formatie umanista, nu inteleg cum poate functiona motorul daca nu este alimentat cu benzina.

1. Ce stiu eu e ca motoarele pe benzina functioneaza prin alimentarea in camera de combustie cu un amestec de benzina si aer. Amestecul asta se comprima moment in care este aprins de catre o scanteie data de bujie, acest fapt avand ca efect o explozie care impinge pistonul, care invarte arborele cotit etc.

2. Zgomotul produs de motor cred ca are ca o cauza directa si unica exploziile despre care am scris mai sus.

3. In conditiile in care motorul nu ar mai fi alimentat cu benzina (lucru absolut necesar pt. consum 0), presupun ca ar trebui sa nu se mai auda motorul sau gresesc?

4. Am inteles ca forta care ar invarti motorul in conditiile in care se merge in frana de motor este inertia, in concluzie ar fi un proces invers, adica nu de la motor spre roti, ci de la roti spre motor.

Eu sunt de parere ca in momentul in care se taie total alimentarea cu benzina (presupunand ca asta se intampla cand e frana de motor si turatia motorului este pana in 1500/min) ar trebui sa nu se mai auda deloc motorul, insa, asa cum toti stiti, zgomotul produs de motor in frana de motor e mai puternic decat cel produs de motor in treapta superioara.

Astfel incat eu consider ca este gresit sa se creada ca motorul poate face zgomot, deci combustie interna numai din comprimarea si arderea? aerului prin aprinderea bujiilor.

Daca gresesc, va rog pe cei mai tehnici sa imi explicati.

Link to post
Share on other sites

Chiar daca am mai pus intrebarea si in post-ul #8, o repet... ai citit si ACEST TOPIC ?

Cum functioneaza motoarele...stim si noi. Se pare, insa, ca unii nu vor sa citeasca, sa aprofundeze,etc. Aici ne confruntam cu doua mari categorii de oameni: 1. Cei care, indiferent de nivelul de cunostinte, se informeaza/documenteaza si asimileaza.

2. Cei care doar isi dau cu presupusu`...chiar si in fata evidentei.

Link to post
Share on other sites

In frana de motor consumul este 0, asta e valabil pana in punctul in care turatia in frana de motor scade sub turatia relantiului, moment in care injectia alimenteaza cilindrii cu combustibil pt mentinerea turatiei de relanti.

Am coborat o panta mai mare, consum 0, detonatie in cilindrii nu a mai avut loc, fapt pt care temperatura motorului a scazut aproape de minim.

Asta stim de prea mult timp, pt ce avem disputa asta??

Link to post
Share on other sites
In frana de motor consumul este 0, asta e valabil pana in punctul in care turatia in frana de motor scade sub turatia relantiului, moment in care injectia alimenteaza cilindrii cu combustibil pt mentinerea turatiei de relanti.

O rectificare... injectia se reia "putin" inainte de a ajunge la turatia de ralanti; din ce am observat (cel putin la masina din semnatura), injectia se reia undeva la 1300-1400 rpm.

Nu ar avea cum sa se reia sub turatia de ralanti...s-ar opri motorul sau, in cel mai fericit caz, ai simti acest lucru ca si cand ai porni masina impinsa/tractata. :wub:

Link to post
Share on other sites
Chiar daca am mai pus intrebarea si in post-ul #8, o repet... ai citit si ACEST TOPIC ?

Chiar daca am mai raspuns in postul 9, acel topic despre care vorbesti se refera la motoare pe MOTORINA, care, stim cu totii, functioneaza putin altfel decat cele pe benzina.

Mi-am adus aminte de un argument dat de voi referitor la consum 0 in frana de motor la BENZINARE: ati spus ca vag com-ul indica 0 pe injectoare in frana de motor. dar daca imi aduc eu bine aminte, la motoarele pe benzina NU se pot diagnostica injectoarele cu vag com-ul (istef spunea asta intr-un post de-al sau) in aria "motoare pe benzina".

Asta stim de prea mult timp, pt ce avem disputa asta??

se pare ca nu prea stim, iar cei care STIU cum sta treaba nu ne dau destule argumente rationale pentru a ne convinge ...

numai bine

Edited by abuwz
Link to post
Share on other sites

Vezi A I C I . Nu numai ca este vorba despre injectia la "benzinare" dar, (si asta nu am scris-o eu :D ) vezi ce scrie la "Mean injection time" in deceleratie :D

Poate asa se lamuresc si ceilalti "necredinciosi" :D

Indiferent despre care motor am vorbi (diesel/benzina) tot au ceva in comun si anume, ambele functioneaza pe baza unui amestec carburant ( aer + combustibil) si sistem de injectie (excluzand benzinarele cu carb.). Avand in vedere aceste asemanari, toata aceatsa MARE discutie, se rezuma la sistemul de management al injectiei.

Si mai mult decat atat, daca citeai ce am scris si in celalalt topic, chestiunea cu economizorul era tot la "benzinare"; era vorba despre caburator, ceea ce dieselul nu are.

Daca cititi din 2 in 2, nu este vina mea. :D

Bafta!

Link to post
Share on other sites

comanda injectiei difera fundamental la diesel si benzina.

la diesel se controleaza cantitatea injectata de motorina (in ralanti se taie motorina)

iar la benzina se "taie" aerul. Ca sa intelegi glimelele de la ultimul taie citeste postul legat de clapeta de acceleratie "aproape complet inchisa" la motoarele pe benzina.

legat de tabelul postat: am vazut unde scrie ca "at deceleration = 0", dar nu sunt sigur ca asta corespunde cu realitatea sau doar este un indicator pentru frana de motor. cum imi dau seama ca tabelul respectiv se refera la benzinare?

Link to post
Share on other sites

:) Cred ca esti intr-o grava eroare... cum naiba sa se taie motorina la ralanti? Adica...dieselul, la ralanti functioneaza doar cu aer? WAW!! ...si benzinarele doar cu benzina?!

Cred ca eu nu mai am nimic de inteles...sorry dar, daca asa gandesti functionarea motoarelor...eu ma opresc aici.

Cat despre :legat de tabelul postat: am vazut unde scrie ca "at deceleration = 0", dar nu sunt sigur ca asta corespunde cu realitatea sau doar este un indicator pentru frana de motor. cum imi dau seama ca tabelul respectiv se refera la benzinare? , intra pe site-ul ross-tech, cauta "measuring blocks" si vei gasi toate grupurile de masura ale motoarelor pe benzina.

Fara suparare dar, ramane valabil ce am scris in #33. :D :P

Link to post
Share on other sites

imi cer scuze, m-am grabit ieri seara si am gresit. nu in ralanti ci in frana de motor taie dieselul injectia, respectiv benzinarul aerul.

Link to post
Share on other sites

Este bine ca ai facut rectificarea in cazul diesel-ului dar, la benzina, tot gresesti. Daca o sa ne intalnim, o sa putem discuta mai in detaliu...pana atunci, te rog sa citesti si celalalt topic, vezi si parerile altora si nu mai fi chiar asa...toma necredinciosul, (vezi intrebarea ta - cum imi dau seama ca tabelul respectiv se refera la benzinare? ) pentru ca nu am niciun interes sa te mint. :( :icon_thumright:

Link to post
Share on other sites

Deja, de fff. multe posturi incoace se discuta consumul in frina de motor, topicul initial fiind complet uitat. Propun crearea unui topic separat pt a nu se face varza.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Nu dati cu :P ca readuc in discutie subiectul; pentru cei ce inca mai au indoieli privind consumul in deceleratie, atasesz un print dintr-o carte care trateaza sistemele de injectie. Daca nici asta nu va "convinge" .... :P

post-3949-1199901811_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Florin&David

........... si eu fac a,fel de foarte multi ani.

Punctul mort al cutiei de viteza este prietenul meu.

Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai "citit si ai inteles" tot ce s-a discutat pana aici ;)

Link to post
Share on other sites

Faptul ca in frana de motor ai consum zero, sunt de acord (in cazul sistemelor de injectie).

Problema este ca atunci cand vrei sa te folosesti de inertie la maxim, nu mai poti uza de frana de motor.

Rezulta ca, in functie de situatia din trafic, poti rula la punctul mort sau in frana de motor, ca sa poti avea un consum minim.

De exemplu, la coborare, daca poti merge in frana de motor este perfect, vei avea consum zero. In schimb daca este plan orizontal, frana de motor nu ne mai ajuta deoarece se pierde din viteza prea mult, necesitand o accelerare ulterioara, deci consum.

Cand se ruleaza accelerat intr-o anumita treapta, se pierde din energia cinetica din cauza frecarilor din motor, transmisie, rezistenta aerului la inaintare, alternator (ce compenseaza consumul de electricitate consumat), servo, etc. Toate pierderile astea sunt compensate prin consum de combustibil.

Chiar daca frana de motor este facuta intr-o treapta superioara, pe langa pierderile de energie de mai sus se mai adauga si rezistenta opusa de rotirea motorului de catre roti.

Apropo de energia cinetica, o masina care ruleaza de doua ori mai repede, va necesita un spatiu de franare de patru ori mai mare.

Daca nu se foloseste frana de motor cand este cazul (la franare), se uzeaza placutele si discurile nejustificat.

Daca se ruleaza cu viteze ridicate la punctul mort apar uzuri suplimentare in cutia de viteze.

Concluziile mele:

1. Daca oricum trebuie sa reduci viteza, atunci e indicat sa te folosesti, pe cat posibil, de frana de motor, si nu numai de frane.

2. Daca esti "in coborare" e bine sa folosesti din plin frana de motor. Vei avea consum minim si vei proteja sistemul de franare.

3. Daca rulezi pe "plan orizontal", si vrei sa mentii cat mai mult viteza, nu te folosesti nicidecum de frana de motor, eventual rulezi "pe liber", daca oricum iti poti permite sa pierzi usor din viteza initiala si ignori uzurile suplimentare din cutie. Toate astea doar pentru consum.

4. La urcare, doar daca vrei sa reduci viteza, rulezi la punctul mort, frana de motor iti va reduce drastic viteza.

5. Nu intotdeauna ne avantajeaza frana de motor sau rularea la punctul mort.

6. Este indicat ca, atunci cand masina ruleaza, sa fie intr-o treapta de viteze dpdv al uzurilor suplimentare in cutie si al sigurantei, chiar daca se consuma un pic mai mult.

7. Nu se numeste "frana de motor" atunci cand turatia se apropie de cea de ralanti. ECU incearca sa evite ca masina sa-ti "de-a in nas", compensand prin injectie, deci se reia consumul si nici de efectul de frana de motor nu mai poate fi vorba.

Sunt doar parerile mele!

Personal, folosesc pe cat posibil frana de motor si foarte rar mersul "pe liber".

Link to post
Share on other sites

3. In conditii normale/reale de trafic, nu exista niciun avantaj ruland "pe liber". Poate doar in cazul in care esti singur pe sosea dar, chiar si asa, tot rulajul in decelerare este de preferat atat d.p.d.v. al consumului cat si a ceea ce ai spus la pct. 6. ;)

4. Nu stiu cine si de cate ori a facut asa ceva?!

7. Chiar nu inteleg ce vrei sa spui...normal ca la pragul turatiei de ralanti nu se poate vorbi despre frana de motor, pt. niciun fel de sistem de alimentare.

:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

3. Observi ca s-a pus semaforul pe rosu cu 50-100m inainte. O pui pe liber, lasi sa mearga din inertie pana acolo, ca daca ai face frana de motor te-ai opri inainte sa ajungi la intersectie. Faci asa numai daca nu ai pe unul in spate care sa-ti umple frigiderul de carne, pana ajungi la semafor.

4. Am expus si varianta "in urcare" pe langa celelale situatii: "in coborare" si "plan orizontal". Nimic mai mult. Sunt de acord ca nu ai multe motive sa procedezi asa. Dar mai sti?! Poate te intalnesti cu "semaforul" de la pct. 3 in capul dealului si poti sa o pui pe liber ca sa ajungi pana acolo.

7. Era doar o afirmatie (lamurire, clarificare) care ma bucur ca-i confirmat-o inca o data pentru cei care cred contrariul.

Link to post
Share on other sites

3. Crede-ma ca poate sa fie distanta chiar mai mare de 100m pt. ca eu tot in decelerare merg daca sunt intr-o treapta de la a III-a in sus...si "curg" asa pana la semafor si NU pe liber. Nu cred sa injure nimeni pt. ca, de exemplu, de la o viteza de 50-60 km/h in decelerare "curgi" foarte bine (cred ca diferenta este mica in comparatie cu rulatul pe liber) cel putin primii 50-60m. :nono:

Link to post
Share on other sites

Astea deja intra la despicat firul in paispe. O fi benzina 3.9 lei dar siguranta primeaza. Si siguranta inseamna sa fii in sarcina ca sa poti adauga putere la nevoie. Ca uneori siguranta coincide cu economie (frana de motor) asta e alta problema.

Pentru economie extrema exista oricand transportul in comun.

Link to post
Share on other sites

Cred ca nu ai citit totul pana aici. Discutia nu se poarta pentru a sustine ideea "economiei extreme" ci, pentru a-i lamuri pe cei care contesta consumul "0" in decelerare si care nu inteleg fenomenul.

In rest, ce ai spus mai sus - legat de siguranta - este un argument in plus, in favoarea acestui mod de condus.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri