Jump to content

Inertia


mohordbx

Recommended Posts

Salut,

De ceva vreme ma intreb cat de "sanatos" pentru motor este stilul meu de condus. :RO flag:

Scenariu: Semafor rosu la 50 de metri in fata mea, scot la punctul mort, masina ruleaza din intertie apoi franez nici prea tare nici prea incet. Urmatoarea strada coloana de masini la 70 de metri sa zicem in fata mea, scot la punctul mort, las masina sa ruleze si franez cand sunt doar destul de aproape. Povestea se repeta oriunde as conduce.

Intrebarea ar fi cat de mult afecteaza sau daca afecteaza faptul ca folosesc inertia masinii? Ce e drept poate o fac si din dorinta de a economisi carburant sau de a merge economic(lucru care este sugerat si in cartea tehnica). Se poate spune ca abuzez prea mult facand din asta un stil de condus? :blink:

Multumesc :sly:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    16

  • abuwz

    6

  • andREI

    3

  • mohordbx

    3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daca folosesti frana de motor, consumul instant este 0. Asa cum mergi tu, cu masina ruland din inertie, consumul instant va fi egal cu consumul de ralanti. Deci nu este mai economicos. Oricum, rularea

........... si eu fac a,fel de foarte multi ani. Punctul mort al cutiei de viteza este prietenul meu.

Posted Images

Daca folosesti frana de motor, consumul instant este 0. Asa cum mergi tu, cu masina ruland din inertie, consumul instant va fi egal cu consumul de ralanti. Deci nu este mai economicos. Oricum, rularea in inertie cu maneta de viteze in punctul mort nu e recomandat pe teren alunecos. Si poate cand vei tine in loc o coloana de masini in spatele tau vei auzi parerea lor. Tot indicat este si apasarea ferma a pedalei de frana, nu mersul cu ea patinata.

Link to post
Share on other sites

Da are dreptate hbogdan asa am fost si eu sfatuit la service cu toate ca stiam in mare parte cate ceva.E mai economic sa mergi cu ea in viteza ca se taie alimentarea. si consumul ar fi 0.Cineva intreba ,,dar cu ce merge motorul in acel moment cand consumul arata 0?,,

Link to post
Share on other sites

"Motorul merge cu inertia caroseriei" - pentru CINEVA.

Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca este un 0 "teoretic"..oricum este clar ca nu se merge cu schimbatorul la punctul mort pe suprafete alunecoase si nici nu se franeaza patinat..dar revenind la intrebarea initiala..cat de recomandat sau nu este pentru motor sa te deplasezi fara ca masina sa fie "in viteza"?...

Link to post
Share on other sites

Consumul in frana de motor NU este 0. Din motive de confort in timpul franei de motor se injecteaza acceasi cantitate de combustibil ca la ralanti numai cu o frecventa mult mai mare data de turatia motorului :D.

La motoarele pe benzina se controleaza (cu ajutorul pedalei de acceleratie) cantitatea de aer folosita la amestec, prin pozitionarea clapetei de acceleratie. In functie de cantitatea de aer se calculeaza cantitatea de combustibil care urmeaza sa fie injectat. La ralanti clapeta este inchisa complet, la fel si in frana de motor (pedala nu este apasata). De unde rezulta ca la ralanti si in frana de motor se injecteaza aceeasi cantitate de combustibil per interatie (tura motor) => pentru aceeasi viteza vom avea un consum mai mare in frana de motor decat la punctul mort (ralanti) datorita turatiei motorului mai ridicata in frana de motor.

On topic: In manualul de utilizare a masinii scrie ca trebuie evitat mersul la ralanti. Personal cred ca dupa o forja trebuie evitat mersul la ralanti pentru o racire eficienta (pompa de apa este corelata cu turatia). in mediu urban folosesc si eu mersul la ralanti.

numai bine

Link to post
Share on other sites

eu stiam ca ecu controleaza injectia, si atat combustibil injecteaza, cat e nevoie pt functionarea motorului la parametrii ceruti. Ori, in frana de motor, este nevoie de fix 0 combustibil pt funtionarea motorului, care devine din "producator de energie" un "consumator de energie". Dar se pare ca tu stii mai bine, imi cer scuze ca te-am contrazis :D

Link to post
Share on other sites
Consumul in frana de motor NU este 0. Din motive de confort in timpul franei de motor se injecteaza acceasi cantitate de combustibil ca la ralanti numai cu o frecventa mult mai mare data de turatia motorului :D.

Ai citit si ACEST TOPIC ? :D

In frana de motor, consumul este 0. :D

Link to post
Share on other sites

@xxnelu, @sharanel: acolo este TDI forum! la motoarele diesel se controleaza intr-adevar cantitatea injectata si nu cantitatea de aer ca la benzinare. La un TDI in frana de motor clapeta ramane deschisa si se taie alimentarea, dar la benzina este cu totul alta poveste :RO flag:

@sharanel: "Dar se pare ca tu stii mai bine, imi cer scuze ca te-am contrazis" .. nu sunt inchizitia si nu ma deranjeaza ca m-ai contrazis. Daca tu ai sesizat ca ma simt deranjat atunci imi cer scuze, nu a fost intentia mea.

OK,

Incercati urmatorul experiment: La 40 km/h in vit 4 in frana de motor rulati 10 m dupa care opriti motorul (in timp ce rulati). sa vedeti ce inseamna sa taiati alimentarea ;).

Daca nu vreti sa supuneti motorul la un asemenea soc se poate face altfel: VAG-COM. Exista un fir care da impulusri cu lungime de 1 ms si cu frecventa variabila intre 0 si 200Hz si care indica consumul instantaneu. Pt cei cu vag com un test simplu: in treapta 3 la 50km/h in frana de motor -> citirea consumului instantaneu. la fel citirea consumului, la 50 km/h la punctul mort.

Edited by abuwz
Link to post
Share on other sites

Tot cu Vag-Com, poti citi timpul cat sta deschis un injector; in deceleratie, acest timp este = 0. :RO flag:

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/101-109.html

in grup 101, vezi ce scrie la "mean injection time" ;)

LE: tot ca test, in deceleratie, vei simti "reluarea" injectiei cand turatia scade la o valoarae apropiata de cea de ralanti; moment in care si pe BC iti va aparea consum.

In topicul indicat ceva mai sus, poti citi si ce am scris in #168. Chestiune confirmata si de rvacaru (asta ca sa nu zici ca aberez ;) )

Link to post
Share on other sites
Incercati urmatorul experiment: La 40 km/h in vit 4 in frana de motor rulati 10 m dupa care opriti motorul (in timp ce rulati). sa vedeti ce inseamna sa taiati alimentarea ;).

am incercat eu cu un benzinar de 2 litri, si la 50km/h si la 120 km/h, in frana de motor. Am vazut ce inseamna sa tai alimentarea, mai bine zis nu am vazut nimic! si nici nu am simtit. Iar la repunerea contactului, fara sa apas vreo pedala, singura diferenta sesizata a fost "invierea" indicatoarelor din bord, a turometrului si a vitezometrului :RO flag:

Pt cei cu vag com un test simplu: in treapta 3 la 50km/h in frana de motor -> citirea consumului instantaneu. la fel citirea consumului, la 50 km/h la punctul mort.

nu stiu cum e cu vagonul, dar computerul de bord in situatiile descrise mai sus imi indica un consum de 0,0 l/100 km. Repet, la un motor pe benzina de 2000 cmc.

dar probleme astea se discuta de cativa ani pe un alt topic, sa raspund pe scurt initiatorului topicului: rularea cu schimbatorul la punctul mort in situatiile descrise de tine nu face nici rau nici bine, nu ai de ce sa te ingrijorezi. Cred ca toata lumea o mai scoate la 0, cand vede ca la 100 m este un semafor pe rosu... daca pui frana de motor te opresti prea repede, daca o calci trebuie sa franezi prea tare, deci mai bine o scoti pe liber si o lasi sa curga.

Link to post
Share on other sites
Incercati urmatorul experiment: La 40 km/h in vit 4 in frana de motor rulati 10 m dupa care opriti motorul (in timp ce rulati). sa vedeti ce inseamna sa taiati alimentarea ;).

Ce turatie ai la 40 km/h in treapta 4? Sa fie undeva la ~ 2000rpm; daca mai rulezi putin si pana tai contactul, ajungi undeva la ~ 1500rpm si inca putin pana simti ceea ce vrei tu sa demonsterzi ajungi la pragul de RELUARE a injectiei dar, nu mai are ce sa se REIA pt. ca tu i-ai luat contactul ;)

LE: In drum spre serviciu am verificat mai atent... cel putin la masina din semnatura, la 40 km/h in treapta 4 am 1500 rpm. In consecinta, demonstratia ta/testul tau cade si mai rau ;) , avand in vedere faptul ca injectia (din ce am observat) se reia undeva la 1100-1200 rpm.

Si ne oprim aici pt. ca suntem ;) . Putem continua discutia pe topicul "despre frana de motor". :RO flag:

Link to post
Share on other sites
Salut,

De ceva vreme ma intreb cat de "sanatos" pentru motor este stilul meu de condus. :)

Scenariu: Semafor rosu la 50 de metri in fata mea, scot la punctul mort, masina ruleaza din intertie apoi franez nici prea tare nici prea incet. Urmatoarea strada coloana de masini la 70 de metri sa zicem in fata mea, scot la punctul mort, las masina sa ruleze si franez cand sunt doar destul de aproape. Povestea se repeta oriunde as conduce.

Intrebarea ar fi cat de mult afecteaza sau daca afecteaza faptul ca folosesc inertia masinii? Ce e drept poate o fac si din dorinta de a economisi carburant sau de a merge economic(lucru care este sugerat si in cartea tehnica). Se poate spune ca abuzez prea mult facand din asta un stil de condus? :D

Multumesc :D

Scenariu: Semafor rosu la 20m. masina scoasa din viteza, franez, distanta de franare este vx1,3. Rezulta, distanta mai mare! Sunt sofer de sofer si sar pe scaunul din dreapta! se aude un "bufff"! Restu va povestesc baietii de la descarcerare!

Link to post
Share on other sites
Scenariu: Semafor rosu la 20m. masina scoasa din viteza, franez, distanta de franare este vx1,3. Rezulta, distanta mai mare!

nu stiu ce sa zic.. daca distanta de franare ar fi V x 1,3 asta ar insemna ca de la 100km/h sa te opresti in 130 m. apoi mai e o chestie:

d=v x 1,3 => <d> = <v> x 1,3 (care e adimensional bauiesc) => m=m/s ceea ce e imposibil atata timp cat acel 1.3 nu se masoara in 1/s.

la aceeasi viteza o masina cu discuri si roti mai mari franeaza mai rapid decat una cu roti mai mici.

revenind ontopic, cred ca frana de motor e mai avantajoasa. mari diferente la consum eu nu am observat si cred ca sunt insesizabile atata timp cat folosim acest tip de frana doar cateva zeci de secunde maxim.

Link to post
Share on other sites

Multumesc PEDRO!

Ideea era ca spatiul de franare creste exponential cu 1,3,fata de franarea clasica: motor + frana de serviciu!

Link to post
Share on other sites

mohordbx raspunsul la intrebarea ta nu e usor. Daca nu folosesti frana de motor, consumi placute in plus si discuri, asta e cert. Daca faci frana de motor, consumul e zero pana la turatia de relanti, dar te opresti mai repede. Daca scoti la punctul mort consumi ca la mers la relanti, insa mergi distanta mai mare....

Personal as fi curios sa vad rezultanta financiara la toate calculele astea :Driver:

Link to post
Share on other sites

Prefer sa dau banii pe placute de frana si pe benzina decat sa-i dau la repararea unui motor. Nu sunt adeptul franei de motor decat pe suprafete alunecoase (gheata/zapada) si in pantele lungi unde nu trebuie suprasolicitat sistemul de franare. Altfel mi se pare un "obicei" romanesc de a mai salva 2 lei.

Nu voi tine masina asta mai mult de 2-3 ani dar vreau sa mearga bine atata timp cat o tin. Singura mea "grija" era daca

mersul din inertie cu schimbatorul la punctul mort ar putea avea repercursiuni in ceea ce priveste functionarea motorului. Se pare ca nu dupa cele spuse de colegi. :Driver:

Link to post
Share on other sites

Eu nu as folosi frana de motor pe suprafete alunecoase... Sigur ca pe vremuri se sfatuia asta dar..

In primul rand ca poti intra in derapaj si cu frana de motor daca e suficient de brusca. Apoi la masinile cu tractiune spate nu cred ca iti doresti deloc frana de motor. Si in sfarsit frana de motor actioneaza (daca nu ai tractiune integrala) doar pe 2 roti din 4.

Link to post
Share on other sites
Prefer sa dau banii pe placute de frana si pe benzina decat sa-i dau la repararea unui motor.

Acuma nici chiar asa, stai linistit ca nu ti se va strica motorul de la apropiatul de intersectii cu frana de motor.

Link to post
Share on other sites

Nu sunt un expert in mecanica cutiilor de viteza, dar am auzit ca la Dacii (nu stiu daca e valabila si la VW) daca se merge cu schimbatorul la punctul mort, apar niste uzuri in cutia de viteze. Nu pot sa dau mai multe detalii, deoarece nu am cunostintele necesare, dar poate ne pot da expertii mai multe detalii.

Link to post
Share on other sites

@Lacaru - la daewoo e sigur. Daca se merge la punctul mort DAR cu viteza mare (nu stiu care e limita, dar banuiesc ca mai tare inseamna de la 50 in sus -din spusele unui mecanic daewoo) apar intr-adevar niste uzuri suplimentare in cutie (nu stiu ce rulment :D parca se duce) Acum nu stiu daca se aplica si la VW, dar nici un cred ca daca folosesti frana de motor distrugi masina. Eu le folosesc pe amandoua.

Link to post
Share on other sites
La motoarele pe benzina se controleaza (cu ajutorul pedalei de acceleratie) cantitatea de aer folosita la amestec, prin pozitionarea clapetei de acceleratie. In functie de cantitatea de aer se calculeaza cantitatea de combustibil care urmeaza sa fie injectat. La ralanti clapeta este inchisa complet, la fel si in frana de motor (pedala nu este apasata). De unde rezulta ca la ralanti si in frana de motor se injecteaza aceeasi cantitate de combustibil per interatie (tura motor) => pentru aceeasi viteza vom avea un consum mai mare in frana de motor decat la punctul mort (ralanti) datorita turatiei motorului mai ridicata in frana de motor.

WOW... pai daca la relanti clapeta e inchisa complet inseamna ca motorul merge la relanti fara aer? :D

Link to post
Share on other sites

Pai in dulcele grai romanesc, ce vad eu in poza nu prea se numeste "complet inchisa" :))

Intaresc si eu, ce recomanda xxnelu mai sus... in frana de motor (pana la o anumita turatie "safe") consumul este zero ;)

Link to post
Share on other sites

Tot asa merg si eu, cu maneta la punctul mort. Nu am avut nimic la cutia de viteze. Nici la Dacie cu care am mers 14 ani, nici la Cielo cu care am mers 10 ani. Profit de orice situatie ca sa trec maneta la punctul mort. Sigur, dupa parerea mea, nu afecteaza deloc cutia de viteze.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri