Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

94 inseamna 670 kg/ roata, 97 inseamna 730 kg pe roata. Cred ca nu conteaza decat in conditii extreme de incarcare sau viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat tot pe 16 cauciucuri (pt ca se anunță vremuri grele) mulțmesc pt sfaturi... Mi-am luat 3 bridgestone turanza și am mai pus și rezerva...

Diferența am observat-o mai t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am cumparat cauciucurile de iarna am fost sfatuit de cei de la magazin sa iau cu indice de greutate 97, ca si cele cu care a fost echipata masina de noua. Motivul a fost ca masina e destul de grea si cele cu indice 94 risca sa faca galme, incarcarea suplimentara cu cauciuc fiind existenta numai pe partile laterale. Evident ca si pretul lor difera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am cumparat cauciucurile de iarna am fost sfatuit de cei de la magazin sa iau cu indice de greutate 97, ca si cele cu care a fost echipata masina de noua. Motivul a fost ca masina e destul de grea si cele cu indice 94 risca sa faca galme, incarcarea suplimentara cu cauciuc fiind existenta numai pe partile laterale. Evident ca si pretul lor difera...

nu s-a pus problema prețului, dar deștepții care v

Modificat de Kong
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai important e sa va uitati cand au fost produse acele cauciucuri.

Durata lor de viata e 4-5 ani, iar daca au fost produse in 2008 deja ati pierdut jumatate din viata. Atentie mare la aceste detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu rezista ele mai mult de 2 ani.... asa ca varsta nu conteaza... indicele de greutate ma ingrijoreaza..

off... ce cauciucuri ai tu?

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca le mai am pe cele originale cu care a venit masina, Continental de care sunt foarte multumit. Indicele de greutate la mine e 97.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu rezista ele mai mult de 2 ani.... asa ca varsta nu conteaza... indicele de greutate ma ingrijoreaza..

off... ce cauciucuri ai tu?

Nu te mai lua dupa toata lumea ! Nu stiu de ce nu ai optat pentru 205/55/R16 pe jante de aliaj ca nu este nici o diferenta. Vedeai ca la pret era o mareeeee diferenta ! Referitor la varsta cauciucurilor, eu personal consider ca este o poveste mareeee ! Daca stai sa te gandesti cauciucurile standard pt Passat B6 sunt 205 nu porcariile alea de 215. A, si era sa uit in talon si cartea masinii indicele este 94 H nici pe departe 97 W cum este livrata masina din pur motive comerciale !!!!

Modificat de qqq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ggg: dimensiunile standard intradevar sunt 205/ 55 R16, numai ca indicele este 91H - asta daca vrei sa vorbim numai de dimensiuni standard. Diferente exista insa si in functie de model si putere: de ex un 2,0 TDI, 103 KW are standard 205/ 55 R16 cu 94V.

date_motoare_VW_Passat_anvelope_vara_si_iarna.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te mai lua dupa toata lumea ! Nu stiu de ce nu ai optat pentru 205/55/R16 pe jante de aliaj ca nu este nici o diferenta. Vedeai ca la pret era o mareeeee diferenta ! Referitor la varsta cauciucurilor, eu personal consider ca este o poveste mareeee ! Daca stai sa te gandesti cauciucurile standard pt Passat B6 sunt 205 nu porcariile alea de 215. A, si era sa uit in talon si cartea masinii indicele este 94 H nici pe departe 97 W cum este livrata masina din pur motive comerciale !!!!

Ce ai vrut sa spui in legatura cu dimensiunea de 215? Nu mi-o lua in nume de rau dar am deja 52000km rulati cu asa ceva (215/55/16 Michelin Primacy HP) si nu prea am de ce sa ma plang. Sunt silentioase si franeaza foarte bine pe asfalt ud (fapt constatat cu diverse ocazii aproape...neplacute!). In plus, mai ridica putin si masina, fapt deloc de neglijat (parerea mea) pe drumurile noastre (sau pe langa ele cand feresti santuri /transee). Intr-adevar sunt mai scumpe, dar cred ca au si avantaje.

Modificat de obsess3d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru jantele pe 16 recomand 215 oricand. Eu unul deabia astept sa schimb rotile de iarna care sunt 205 cu cele de vara pe 215. Cat despre indicele de greutate, Kong, stiu ca o mai alergi si pe autobahn... acolo ar putea sa fie afectate mai mult cele cu indice 91, in rest nu-ti fa probleme. Se incalzesc mai tare decat cele cu indice 97 si e posibil sa se consume mai repede in timp. Poti incerca si sa le umpli cu azot, desi personal cred ca e frectie la picior de lemn. Atata doar ca nu creste presiunea la fel de mult atunci cand se incalzesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la modelul de 140 CP masina vine echipata tot cu cauciucuri cu indice de greutate de 97. E cazul unor cauciucuri 215/55/16. Tind sa cred ca nu e vorba numai de motive comerciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca cel mai bine e sa respecti indicii echiparii initiale, dar sa fim seriosi ca nu se intampla nimic daca punem cauciucuri cu alti indici, decat la exploatare maxima. Important e ca indicele de greutate sa tina masina si incarcatura.

Eu pt iarna am anvelope cu indice 94 si am mers bine mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu e doar treaba comerciala. La mine masina a venit cu Pirelli Pzero Rosso 235/55 R17 97 W.

Masina are o maxima autorizata de aproape 2200 de kg - asta inseamna aproape 600 kg /roata, iar cele din fata sunt mai solicitate. 94 inseamna putin peste 600 kg, daca te gandesti ca se mai si franeaza, vireaza, incarcarile se modifica pe roata si poate sa depaseasca limita maxima. Ma simt mai in siguranta sa stiu ca am ceva rezerva, nu voi cobora sub 97 la inlocuire.

In ceea ce priveste indicele de viteza...H inseamna 210 km/h - mie mi s-a mai intamplat sa rulez si cu 230, nu des, dar se intampla si prefer sa am si acolo rezerva, asa ca o sa raman tot pe w (desi e cu o rezerva destul de mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

one_just_dany

Eu la 10.000 mut cauciucurile de pe fata pe spate ca sa se roada uniform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Am Passat b6 din 2008, 2.0 TSI, 200 CP.

Configuratia de fabrica a jantelor de aluminiu originale este 7J x 16, 5x112, ET = 45, iar caucicurile sunt parca 215/55/16

Acum, am cumparat la mana a doua un set de cauciucri de iarna, cu jante de tabla, scoase de pe un passat (cred!) 2.0 TDI cu urmatoarele specificatii

6,5 J x 16, 5 x 112, ET = 42, iar caucicurile sunt 205/55/16.

Acuma, dincolo de diferentele care apar de la specificatiile diferite ale cauciucului (ceea ce insemna o diferenta de 1,7% intre viteza reala si cea de pe bord) , pot folosi aceste jante?

Pentru ca, de exemplu, in autodata 3.16, la passat b6 147hw arata numai specificatia cu 7J x 16, in timp ce la motorizari mai mici da si 6,5J x 16.

Mersi frumos

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o lista updatata nu se gaseste??

vad ca in documentul atasat se gasesc specificatiile pana la "Type approval number e1*2001/116*0307*13" dar la mine in certificat scrie "e1*2001/116*0307*14"

am un 2.0 TDI echipare sportline cu jante de aliaj de 17 si ma gandesc sa iau pentru iarna jante de tabla de 16 iar din ce vad in cartea tehnica a masinii e scris 205/55 R16 91V. Colegii de mai inainte vad ca scriu ca pentru passat ar trebui 215/55 R16 94V si sunt un pic contrariat si nu stiu ce sa aleg pana la urma.

P.S. Apropo voi de unde va luati jantele si "cauciucele"?? Incercasi pe la cateva magazine si au zis ca aduc doar pe baza de comanda si ma gandesc ca atunci mai bine pot comanda eu pe internet pentru a scapa de comisionul lor din moment ce stiu care sunt specificatiile tehnice corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pentru iarna ar fi mai indicate anvelopele 205/55/R16, din 2 motive:

1. pretul (sint mai convenabile la pret decit 215/55 R16)

2. anvelopele mai inguste se comporta mai bine pe zapada (rezistenta la inaintare pentru o anvelpa mai ingusta este mai mica ceea ce face ca in conditii de drum cu zapada, zapada topita, zapada amestecata cu material antiderapant si alte "forme de relief" intilnite pe drumurile noastre, aceasta sa fie mai eficienta).

Bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru iarna, anvelopele trebuie sa fie marcate M+S si sa aiba simbolul 'fulg', ai grija la data fabricatiei DOT. Recomand Vredestein (foarte bune de iarna grea, cam zgomotoase pe asfalt) si Yokohama (daca mergi mult pe asfalt).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele care le-am postat sunt scose din Elsawin. "Scuze" ca nu e la zi. :( Nu cred ca are cineva de aici baza de date a Elsa pana in data de azi (poate cine lucreaza in reprezentanta si are acces online).

Ca fapt divers, eu am pe masina 215/55 R16 pentru vara- Dunlop SP01 si 205/55 R16 pentru iarna - Continental TS 830.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no offense .... nu o lua personal ..... era o intrebare nevinovata :coffee_lol:

cu specificatiile sa zicem ca m-am hotarat pan la urma o sa aleg 205/55 R16 pentru iarna marca o sa vad eu .... in schimb ma enerveaza ca mai sunt o multime de indicatori care nici nu stiu cum trebuie sa fie ... dar oricum nu sunt pilot de curse :biggrin: mai ales iarna .... deci ma gandesc ca si cele default tot sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toby01, nu trebuie sa cunosti absolut toate chestiile alea marcate pe anvelopa. Doar cele mai importante: dimensiuni, indice de viteza, indice de greutate. Si eu am pentru iarna Dunlop Sport 205/55/16 si ma declar multumit de comportamentul lor. Indicele de viteza e parca H (max 210 km/h) si cel de greutate cam la limita (parca e 91, adica max load=615 kg/roata, adica 2460 kg per 4 roti). La indicele de viteza si de greutate stau mai slab decat cele de vara, dar nici vitezele cu care circul iarna nu sunt prea mari. Pentru detalii despre notatiile de pe anvelope iti dau un link rapid sa citesti pe fast-forward ce reprezinta fiecare din ele. Mergi linistit pe 205/55 si nu iti face probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danke schon clau 75 scurt si la obiect :blah_:

acum cu teoria sunt pregatit .... tre sa mai lucrez la practica (sa mai produc ceva banuti) ca deh sa iau acum pana nu vine sezonul si se umfla pretul usor usor :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am pe iarna tot Dunlop winter sport 205/55 R16 cu jante de tabla, merg perfect pe passat. Le-am cumparat second din germania, mi-e rusine sa zic cat au costat :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!