Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

Eu am Nokian WR si sunt super multumit de cum se comporta, ploaie, gheata, zapada, chiar si uscat pe temperaturi scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc NOKIAN WR G2

Pe ploaie le-am testat si se comporta excelent

Astept zapada sa vad cum se comporta

Daca a foosit cineva asa ceva astept pareri!

Te asigur ca se comporta foarte bine si pe zapada. Le-am incercat iarna trecuta.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt la al doilea set de nokian WR. primul l-am tocit pana la semn de minim. a inca ceva pe zapada cand e iarna zapada batuta pe sosea, daca ai 50 la suta uzuara pe rotile de fata deja incepi sa patinez urat. era sa raman o data intre predeal si brasov( si vorba aia e mai mult coborare, dar pe la timisul de sus e o curba la dreapta in mica urcare, si nu mai pleca maisna de pe loc pt ca erau clasicile blocaje in trafic, se mergea 5 m mai stateai 10 minute, noroc cu lanturile din portbagaj)

deci nu contest sunt niste cauciucuri super bune, dar cand sunt mancate gumele 50 la suta se comporta ca un cauciuc de vara.

asa ca vechiul set care era uzat putin mai mult de jumate l-m lasat sa il folosesc peste vara, si am cumparat altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care doresc sa-si echipeze masina cu cauciucuri de iarna e bine sa stie ca afirmatia de mai sus a domnului este o...hmm..cum sa nu dau de lucru la moderatori...un mit urban care nu mai e valabil de jdemii de ani.

Daca voi credeti ca o sa mergeti pe zapada proaspata, afanata si aveti nevoie de anvelope inguste inguste ca sa se infunde masina pana la "asfalt" se inseala: in 99% din cazuri se merge pe zapada batatorita sau inghetata caz in care suprafata de contact mai mare egal aderenta mai mare...ce dracu dom'le nu mai dati sfaturi din manualele lui Traian Canta din stralucitii ani '67...

Astept cu interes sa mi se dea exemplu de Off-Roadere incaltate cu cauciucuri mai inguste..de bicicleta de preferinta..

mama omide de obicei are dreptate :)

nu si in ce a spus mai sus.

chiar si pe zapada batatorita sau gheata e mai bine sa ai o suprafata de contact mai mica pt a creste presiunea pe ea.

si sa stii ca nu am citit cartea aia din 67 :).

drumul din poza e cu zapada batatorita (sic!)

post-9935-1258492987_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept cu interes sa mi se dea exemplu de Off-Roadere incaltate cu cauciucuri mai inguste..de bicicleta de preferinta..

Nu cred ca la astfel de off-roadere te refereai, dar la X5 rotile de iarna sunt mai inguste si au cauciuc cu talonul mai mare decat cele de vara. Asta daca optezi pentru roti de iarna de la bmw, altfel poti sa iti pui cum doresti. La passat, rotile de iarna au dimensiunea 205/55 R16., deci tot mai inguste fata de cele de vara pe 16, care sunt 215.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care doresc sa-si echipeze masina cu cauciucuri de iarna e bine sa stie ca afirmatia de mai sus a domnului este o...hmm..cum sa nu dau de lucru la moderatori...un mit urban care nu mai e valabil de jdemii de ani.

Daca voi credeti ca o sa mergeti pe zapada proaspata, afanata si aveti nevoie de anvelope inguste inguste ca sa se infunde masina pana la "asfalt" se inseala: in 99% din cazuri se merge pe zapada batatorita sau inghetata caz in care suprafata de contact mai mare egal aderenta mai mare...ce dracu dom'le nu mai dati sfaturi din manualele lui Traian Canta din stralucitii ani '67...

Legile fizicii sunt aceleasi!

Cele precizate de mine se bazeaza pe mai multe informatii obtinute din surse demne de incredere si au fost postate din dorinta de a ajuta colegii de forum sa se deplaseze in conditii cat mai bune iarna.

Desi fiecare este liber sa-si monteze ce cuciucuri doreste trebuie sa tina cont si de faptul ca nu este singur pe drum, iar din cauza sa poate bloca traficul (prin neputinta de a deplasa masina) ori pune in pericol pe altii.

:icon_thumright: Reactia ta mi se pare gratuita si exagerata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mamaomide, cand va fi passatul offroad, cam asa ar trebui sa arate:

post-25693-1258581954_thumb.jpg

cui nu-i place cum arata, nu ii ramane decat sa foloseasca cauciucuri de iarna ceva mai inguste. Greutatea masinii se sprijina pe o suprafata de contact mai mica si asigura mai mult grip. Personal cred ca nu e depasit sfatul lui nenea ala din anii '70.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fiu OnTopic: masina din semnatura am cumparat-o din Franta cand avea 165500Km.....in cartea service scrie ca a primit cauciucuri noi in februarie 2008 cand avea 93000 iar astazi am aproape 173000km deci cam 80.000km si inca mai merg mult si bine, totul tine de drumurile patriei noastre, deja unul din cauciucuri mi-a fost facut praf din cauza cainilor din fata blocurilor care mi l-au ros e vorba de un Continental Contact2. Pe fata aveam doua Continental Contact2 iar pe spate am Bridgestone Turanza.Astfel din cauza ca unul din Continental-uri mi-a fost facut praf am pus rezerva care este Bridgestone Turanza, si astfel am 3 roti de o marca si unu de alta marca, are ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine ca,cauciucurile sa fie macar pereche daca nu toate 4 de acelasi fel;gandeste-te ca ai 2 cauciucuri cu proprietati diferite pe aceeasi punte;asta nu inseamna ca esti in belea,dar e mai sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care doresc sa-si echipeze masina cu cauciucuri de iarna e bine sa stie ca afirmatia de mai sus a domnului este o...hmm..cum sa nu dau de lucru la moderatori...un mit urban care nu mai e valabil de jdemii de ani.

Daca voi credeti ca o sa mergeti pe zapada proaspata, afanata si aveti nevoie de anvelope inguste inguste ca sa se infunde masina pana la "asfalt" se inseala: in 99% din cazuri se merge pe zapada batatorita sau inghetata caz in care suprafata de contact mai mare egal aderenta mai mare...ce dracu dom'le nu mai dati sfaturi din manualele lui Traian Canta din stralucitii ani '67...

Astept cu interes sa mi se dea exemplu de Off-Roadere incaltate cu cauciucuri mai inguste..de bicicleta de preferinta..

Subscriu. AM intalnit opinia cu cauciucuri inguste in Italia, am cerut explicatii si motivatia a fost legata de faptul ca cele inguste 'taie' zapada pana la asfalt sau pamant negru ... Deci nu prea se aplica la mersul normal pe zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ti-a dat aceasta explicatie se referea probabil la cazul in care zapada ar fi afanata. In acest caz, intr-adevar, ideal este sa ajungi cu roata la ceva solid ca roata sa aiba aderenta. De aceea, cu cat anvelopa e mai ingusta cu atat are sanse mai mari sa ajunga la solul tare de sub zapada framantata/afanata. Cu o anvelopa lata e ceva mai greu sa ajunga (nu imposibil).

De cele mai multe ori insa, zapada pe care se circula e batatorita si din nou, o anvelopa mai ingusta (dar cu profil de iarna si ok pe ea, nu slick-uri) se comporta mai bine decat una lata, asa cum am scris cateva posturi mai sus deoarece aceeasi greutate a masinii raportata la suprafata de contact mai mica a profilului mai ingust determina o forta de apasare mai mare pe striatiile anvelopei si aduce mai multa aderenta. Dar ma repet, trebuie sa fie anvelope de iarna nu de vara, ca sa se intample ceea ce spun aici. Intr-adevar, ideal ar fi sa punem cauciucuri de offroad, late si cu profil monster, insa nu se poate monta pe orice masina asa ceva, ca ar arata ca un tractor de luxe. Am auzit o gramada sfaturi date dupa ureche chiar de "meseriasii" de la vulcanizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

in primavara am pus 4 cauciucuri Dunlop SP01, am facut cu ele aprox 30.000 km si pe fata s-au uzat f tare pe extrior, pe spate f putin sunt uzate, care ar fi cauza? unghiul de fuga? daca nu se umbla la directie, trebuie facut oricum unghiul de fuga periodic?mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul nu se modifica in timp decat daca se umbla pe la anumite piese ale directiei... Cauciucurile(mai ales cele de pe fata) se pot toci pe exterior din cauza unui mers mai in forta, mai ales pe viraje. Eu plec de la premisa ca masina ta nu a avut probleme la directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva cauciucuri de iarna pe jante de 15? Ma gandesc ca as iesi mai ieftin la 4 jante tabla+4 cauciucuri iarna de 15 decat cu 4 cauciucuri de iarna de 17 (pe jantele originale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de parere ca totusi cauciucurile mai inguste sunt bune pe timp de iarna.

Cauciucul de vara la temperaturi scazute se face beton. Se rigidizeaza. Prin urmare nu mai face aderenta satisfacatoare la carosabil. Cauciucurile de iarna isi pastreaza elasticitatea la temperaturi mult mai mici. Prin urmare aderenta mai buna.

Reversul medaliei: Daca ai uitat cumva sa schimbi cauciucurile de iarna si te apuca vara cu temperaturi de 70-80 de grade la asfalt, dupa 1000 de kilometri plangi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa discutam in continuare de cauciucuri inguste vs late de iarna, fara flame. In afara de argumentul pt inguste care taie zapada, argumentul pt cele late este ca suprafata de contact este mai mare >> aderenta mai mare. In acest sens, nu cred ca este vreo deosebire intre iarna si vara (exceptie gheata); adica, vara este valabil acelasi principiu ca suprafata mai mare asigura aderenta mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@overseas: se face un compromis intre latimea anvelopei si aderenta. Nu exista o formula precisa care sa spuna ca la o masina anume, se potriveste cel mai bine anvelopa de 205 sau de 235 sau oricat ar fi latimea ei. Pentru o anumita latime a anvelopei si un anumit tip de profil (ma refer la cretzele de pe exterior) exista un anumit coeficient de frecare. De aceea discutia in cazul anvelopelor de iarna cred ca ar trebui dusa inspre marci si modele. Nu toate marcile de anvelope trag la fel de bine, chiar daca au aceeasi dimensiune. Nu vei putea obtine acelasi grip de la Trayal si de la Michelin Alpin. Si mai departe comparatiile intre marci si tipuri tind sa devina foarte personale in functie de cum a "simtit" fiecare comportamentul masinii. Eu personal prefer Michelin Alpin, desi acum pe Passat circul cu Dunlop M3 care sunt ceva mai ieftine si cat sunt inca noi se apropie de ce puteau face Michelin-urile la jumatatea vietii lor. Dar e suficient pentru Romania, toata iarna trecuta am condus de 2 ori max. prin zapada adevarata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva cauciucuri de iarna pe jante de 15?

Nu vei gasi jante din otel pe 15 care sa se potriveasca la prezoane. Eu am luat pentru iarna jante de otel pe 16 (asa cum zice si cartea masinii), cu cauciucuri 205/55/R16. Gasesti roti bune de iarna in targul Vitan, duminica, la samsarii de masini. Doar sa fii atent la data de fabricatie a cauciucului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva cauciucuri de iarna pe jante de 15? Ma gandesc ca as iesi mai ieftin la 4 jante tabla+4 cauciucuri iarna de 15 decat cu 4 cauciucuri de iarna de 17 (pe jantele originale)

NU merg jante pe 15 montate pe Passat B6 din cauza dimensiunilor discurilor de frana :)

Minimul de jante dat de producator este 16", 6.5J, ET 42, iar minimul de anvelope admis este 205/55/R16 :D

P.S.: 4 jante de tabla + 4 anvelope NOI = ~2300 RON

Second hand pot ajunge undeva pe la 1500 RON (maxim) daca stai sa cauti si vrei ne-aparat profil/marca bun(a) la anvelope :D

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vei gasi jante din otel pe 15 care sa se potriveasca la prezoane. Eu am luat pentru iarna jante de otel pe 16 (asa cum zice si cartea masinii), cu cauciucuri 205/55/R16. Gasesti roti bune de iarna in targul Vitan, duminica, la samsarii de masini. Doar sa fii atent la data de fabricatie a cauciucului.

''Victor'' si ''Riddler'' se poate pune lejer pe autoturism jante si cauciucuri pe 15'' chiar daca masina a fost echipata la origine cu roti si anvelope pe 17''.

Va spun asta din proprie experienta, am pe o masina VW Passat roti de iarna pe 15'' cauciucuri si anvelope si autoturismul a fost echipat din fabrica cu roti si anvelope pe 17''. Jantele nu ating bratele suspensiei, discurile de frana sau etrierii si nici pasajele de noroi ale aripilor. Dimensiunea cauciucului este 195 / 65 / 15 si a jentii 6,5 J / 15 H2 / ET 45 si prinderea la prezoane

5 x 112 x 57,00

Ca sa va faceti o idee atasez 2 site-uri cu jante de prima echipare la VW si Audi.

www.audifelgen.de

http://194.107.82.35/stahl/ - aici apasati in casuta unde scrie ''Fahrzeughersteller'' si selectati masina si veti vedea cu ce jante de tabla vine echipata masina din fabrica in functie de tip motor si an de fabricatie.

O seara buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'Victor'' si ''Riddler'' se poate pune lejer pe autoturism jante si cauciucuri pe 15'' chiar daca masina a fost echipata la origine cu roti si anvelope pe 17''.

Va spun asta din proprie experienta, am pe o masina VW Passat roti de iarna pe 15'' cauciucuri si anvelope si autoturismul a fost echipat din fabrica cu roti si anvelope pe 17''.

(...)

Nu toate VW Passat-urile... :blush:

270107324b0f0a345db36.jpg

Modelul VW Passat B6 (3C) NU suporta jante pe 15" nici daca faci slujbe :D

Si nu are legatura cu distanta intre prezoane si nici cu ET-ul sau altceva, pur si simplu dimensiunea discurile fata cat si spate nu-ti permit montarea unor jante mai mici de 16" :icon_thumright:

:D safe

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''Ridler'' exact pe tipul asta de Passat am eu jantele de 15'' de care am vorbit anterior. Au intrat foarte bine si nu atinge nimic. Diametrul interior sau golul jentii nu difera foarte mult fata de 16''. A, daca ai discuri de frana mai mari decat cele puse de fabrica atunci cu siguranta nu iti vor incape din cauza lor. Dar cum majoritatea dintre noi conducem masini normale nemodificate poti pune si jante pe 15'' cu anvelopele aferente.

Cu jante pe 15'' am condus o iarna si pe masina din semnatura si au mers perfect pentru ca atunci cand am luat masina din Germania era luna ianuarie si legea de acolo ma obliga sa echipez masina cu roti de iarna si cum trebuia sa plec repede spre casa am cumparat chiar de la reprezentanta Audi niste roti pe 15'' pentru ca astea le aveau atunci in magazin si s-au potrivit perfect. I-am intrebat daca merg pe 15'' si mi-au spus ca da dar ca ei nu recomanda din cauza greutatii mici suportate de ansamblul janta+anvelopa fata de greutatea masini (Audi A4 din semnatura are 1645 kg) si din aceasta cauza recomanda sa se puna roti de minim 16'' atunci cand se schimba cu cele de iarna.

Ulterior rotile de iarna cele pe 15'' le-am mutat pe un Passat pentru ca este o masina mai usoara si se potrivesc perfect.

Ce ai pus tu in poza si am uitat eu sa mentionez este faptul ca in acel configuratoroare sunt trecute exect rotile cu care iese din fabrica autoturismul la prima echipare adica dimensiunile standard aici vorbind de dimensiuni si nu de model asta ca sa nu iasa confuzie adica jante de tabla sau jante de aliaj.

Cand se cumpara o masina noua exista un Certificat de Omologare cere contine toate tipurile de anvelope care se pot pune pe masina dar si producatorul nu mentioneaza toate anvelopele din considerente de siguranta rutiera sau protejare a componentelor directiei.

Exemplul: La Audi din semnatura jantele maxime care le pot pune conform Certificatului de Omologare sunt cele pe 17''. Dar am pus si pe 18'' si pe 19'' fara sa-mi afecteze cu nimic. Cel mai bine ca sa fii sigur este sa intrii pe aceste doua site-uri: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html si celalalt http://www.miata.net/garage/tirecalc.html si sa calculezi diferentele intre anvelope daca diferentele depasesc 2% atunci anvelopele nu sunt conforme si implicit nici jantele pentru acel tip de anvelope.

Si da ai dreptate ca nu toate Passaturile pot fi echipate cu roti pe 15''.

Tocmai din aceasta cauza trebui verificat Certificatul de Omologare daca exista si/sau site-urile mentionate mai sus.

O zi buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

in primavara am pus 4 cauciucuri Dunlop SP01, am facut cu ele aprox 30.000 km si pe fata s-au uzat f tare pe extrior, pe spate f putin sunt uzate, care ar fi cauza? unghiul de fuga? daca nu se umbla la directie, trebuie facut oricum unghiul de fuga periodic?mersi

cauciucurile se uzeaza pe margini daca mergi cu ele mai desumflate sau se uzeaza pe mijloc daca le umflii prea tare. trebuie sa-ti verifici presiunea in pneuri cel putin odata pe luna. + ca in 30.000km trebuie sa le mai schimbi intre ele. cam pe la 10-15.000km trebuie sa le schimbi, cele de pe fata le treci pe spate si invers. daca respecti aceste reguli, poti sa castigi cam 20.000km in plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

in primavara am pus 4 cauciucuri Dunlop SP01, am facut cu ele aprox 30.000 km si pe fata s-au uzat f tare pe extrior, pe spate f putin sunt uzate, care ar fi cauza? unghiul de fuga? daca nu se umbla la directie, trebuie facut oricum unghiul de fuga periodic?mersi

Daca s-au uzat numai pe exterior sigur e unghiul de fuga (e prea inchis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!