Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

La ... km/h motorul are undeva in jur de 3100 rot/min. Cuplarea climei in mers forteaza compresorul care ajunge rapid de la turatia 0 la cea impusa de motor. Practicand aceasta metoda constant, la un moment dat va ceda fie ambreiajul compresorului, fie compresorul. Eu unul nu opresc clima deloc, nici iarna, de aceea am ales climatronic stie el mai bine ce sa faca. Eu nu fac decat sa setez temperatura.

CAre ambreiaj la O2 la compresor? Cuplarea Ac nu face decat sa inchida o electrovalva, asa ca nu are legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! putea sa o porneasca si in blana ca el oricum avea turatia motorului deja , nefiind un compresor cu ambreiaj electromagnetic 3el are mereu turatia motorului si nu se opreste decat in cazul in care se opreste masina sau in cazul mai sus mentionat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, e bine de stiut. Inseamna ca depinde de noroc daca e sa pice sau nu. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari și bine v-am regasit,

Am revenit din concediu, sistemul de clima/AC s-a comportat extraordinar (1800km parcursi).

Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Al Bundy: Electrovalva aia functiona, nu mai tii minte cand am fost la tine si pus-o pe direct? Valva se demonteaza si in caz de este stricata o schimba. Anyway, daca nu-mi monteaza valva o vand.

Si nu, nu am desfacut compresorul... aia a fost parerea generala a tuturor celor care au "diagnosticat problema".

@Bogdan, esti sigur ca sa schimba valva aia?

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se schimba , ideea e ca de unde stii ca nu e buna? de unde stii ca ea e problema ta?

Am vazut ca mi-ai dat un pm .Nu pot sti din ce descrii tu de ce nu baga rece, pe vreun tester ai pus-o nu neaparat daca nu mai porneste acel ventilator e el de vina.

Sigurante ai verificat?

Pot fi multe cauze: compresor nu creeaza presiune si nu o simte vreun presostat, nu are presiune pe instalatie adica nu e gaz destul sau e prea mult, are modul de ventilatoare parca stiu eu, sper sa nu ma insel, ca la o2 sper sa nu muncesc vreodata ca imi ajunge a mea, mai sunt senzori si alte dracii pe acolo.

Incearca sa o pui pe un tester sua pe un aparat de clima s avezi ce spune.Nimeni nu iti poate spune de ce nu merge clima pana nu o testeaza cumva.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul de care vorbesti e integrat in ventilatorul mare.

Pe un tester trebuie urmarite urmatoarele valori: curent comandat, curent absorbit, presiune in instalatie si cuplu absorbit de compresor. Pune un print screen cu aceste valori.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanuAL,

Cred ca Outlaw iti poate raspunde la intrebarea aceasta. Fiindca i-am dat compresorul meu vechi lui (cu tot cu valva).

Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, @gabriel, presiunea in stationare este de 6 bari! Curent vine. Pe VCDS cica: ''compresorul primeste comanda si e bine''... Sigurantele, acum poate apare o problema, care din ele sau care sunt pt compresor? Eu am desfacut in partea stanga a volanului si m-am uitat in tablou... nici o siguranta arsa! Mi-a mai ramas sa incerc pe ''direct'', cat de functional e compresorul. Maine vreau sa ma uit daca nu cumva fulia(vietziii) de la compresor s-a stricat din nou. Mai ai vre-una, in caz de nevoie ;) ? Merci!

@Al Bundy, scuze dar nu am putut sa fac ''rost'' de-un print! Baiatul la care am fost la service ii mai ciudat si chiar n-a vrut sa-mi salveze un print pe stick! O sa incerc si maine in alta parte si poate fac rost de print! Merci!

@Intrus, merci de raspuns! :somnmare: !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi, cu ocazia schimbarii consumabilelor la Octavia mea, am rugat mecanicul sa verifice din nou de ce nu merge clima. Un alt mecanic mi-a dat verdictul compresor defect fara alte explicatii. Azi mecanicul a constatat ca e stricata fulia, adica se invarte la mana surubul acela central (axul) dar nu antreneaza odata cu el si roata aceea canelata, cel putin asa am inteles. Problema e ca nu a gasit la nici un furnizor acea fulie ca piesa de schimb. Compresorul e Zexel 1KO 820 803 N. Ma puteti ajuta sau indruma voi cu piesa de la un compr. cu alt defect, sau poate fi reparata in vreun fel acea fulie?

Nici nu mai mentionez care este pretul alternativei, adica inlocuirea cu un compresor nou.....

Multumesc, Lucian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DanuAL - cu placere.

@Lucyx - Nu ai garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am garantie.

Intrus, spuneai ca i-ai dat lui Outlaw compresorul tau vechi. Stiu ca si el avea unul cu probleme. Oare el le vinde pe ambele pe okazii..ro? Nu de alta dar voiam sa intreb acel utilizator despre compresoare si nu stiu cum sa-l contactez. (realoutlaw)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, intreaba-l pe Outlaw dacă le mai are, sincer nu stiu ce a mai facut cu ele. Mai poti incerca si la demontari...

Unu nou e foarte scump, trust me.. plus ca, eu am schimbat si alte chestii atunci (vezi posturile mele din topicul acesta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand cu caldurile astea, am inceput sa folosesc clima..mai pe temperaturi scazute.

Ce am observat: imi baga aer rece dupa minim 4-5 km din momentul pornirii masinii dupa stationarea mai indelungata, cum este cea din cursul noptii;

Apoi..totul este normal; baga aer rece la pornirile ulterioare.

Aveti idee cam ce ar fi? Ar trebui sa merg sa ii fac o verificare la service...?

Sa fie insuficient freon in instalatie si de aceea sa mearga mai greu..?

Masina este My2008 si are aproape 2 ani fara 3luni si 74500 KM!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am zis si la telefon , o verificare cu un aparat la service iti poti verifica instalatia.

A ta e in garantie , deci o sa fie foarte ok sa o faci ca si plangere pe garantie.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am observat: imi baga aer rece dupa minim 4-5 km din momentul pornirii masinii dupa stationarea mai indelungata, cum este cea din cursul noptii;
Acelesi simptome si la mine, schimbat compresor in garantie. Du-te cu masina fara a porni AC, cand vine baiatul cu testerul porneste Ac-ul sa -l prinda cand nu functioneaza.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha..good point! :ceuameni:

Mersi Al..maine sun pentru programare.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor.

Am si eu o mica problema cu compresorul de la clima. Anul trecut la revizie (octombrie, ultima revizie in garantie) mecanicii auzeau un fasait la motor, dupa lungi investigatii au reusit sa isi dea seama ca este de la compresor. Am schimbat atunci compresorul + rola aceea de intinde cureaua sau ceva de genul care are legatura cu compresorul.

Acum dupa ceva luni a aparut acelasi sunet, stie cineva ceva?

Mentionez ca AC-ul mergea si atunci ca si acum perfect fara probleme.

aaaaaaaaa.... si dupa doua zile dupa ce mi-au schimbat compresorul am fost iar in service deoarece cand opream motorul se auzeau niste tacanituri de la electrovalve si mi le-au schimbat si pe acelea.

Modificat de hoox2002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa mergeti la service ca sa va schimbe compresorul, sa va spun patania mea cu AC-ul:

In aceasta primavara am constatat ca desi se aprinde becul la AC (climatic) aerul nu functioneaza. Am fost la baietii cu freon, si au incercat resuscitarea cu acel robot de service. Nu s-a putut pentru ca nu pornea deloc instalatia de AC. Lipsa tensiune la electrovalava de pe compresor. Cauta sigurante... porcarii. Am fost in alta parte la diagnoza cu laptopul. Printre altele am auzit si tinut minte la parametrii dictati de tipul care imi facea diagnoza catre sef'su 0.0 bar. A facut diagnoza si ma trimite la un prieten la resuscitare. Alt robotel, alta incercare nereusita. Diagnoza 50 lei, tipul cu robotelul 20 asa ca,... nu stie ce sa faca. Ma duc acasa cu gandul la compresor, citesc forumul acesta de la primul la ultimul mesaj dorm si dimineata cu creierul lipede trag concluzia:

Concluzii si simptome:

1. Aerul nu functioneaza, ledul in bord se aprinde.

2. Nu vine tensiune in electrovalva de pe compresor, ventilatoarele de pe radiator nu se invart.t

3. Sigurantele bune

4. La diagnoza se constata 0.0 bar, printre altele.Acesta ii duce pe "specialisti" cu gandul ca nu e freon.

5. Parca am vazusi auzit si ceva de genul. Senzor intrerupt sau scurcircuitat la masa. Aceasta trebuie sa apara si cand nu ai freon cred din moment ce baietii au ignorat-o.

6. Rezulta - senzor presostat (presure switch in en) defect, cod de catalog 1K0 959 126B. La magazin 210 lei nou montat de mine cu cheia de 17 mm strambata (iese usor cel stricat). Daca se scoate senzorul de presiune freonul nu se pierde ca are supapa.

7. AC functional!!!!

Vedeti si atachamentul si rugati-va sa fie senzorul daca nu va merge AC-ul

Acum pot sa ma duc la robotel sa schimb uleiul in compresor si sa fac presiunea la freon, ca m-a luat frica la ce am citit pe aici.

AC_diagnoza_SEAT.pdf

post-11217-1271683786_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezultatul vizitei de azi: 200 mg de freon completat + lichid fluorescent;

Peste o saptamana, cred ca miercurea viitoare, sunt din nou la ei sa se verifice daca scapa pe undeva;

Din spusele lor, totul ar functiona la parametri..compresorul fiind ok.

Vedem peste o saptamana.

De platit...nimic...e moca la Autec! :)

Glumesc...este inca in garantie.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin tot eu cu problema mea de aici http://vwforum.ro/index.php?showto...243&st=2220 pana la urma acel rontait era de la compresor schimbat pe garantie (total operatiune 4.200 ron ;) ) dar in loc de delphi mi-a pus zextar, cica skodele dupa 01.11.2009 vin cu acest tip de compresor :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well...dupa o saptamana de la operatia de re-umplere cu freon...NU mai baga deloc!

Adica pe LOW la maxim, inghetai in mod normal...acum parca s-ar simti o briza/adiere insuficienta..

Maine sunt la reprezentanta!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin75: zexel* am avut eu.. si s-a facut muci

@claudiusnc: keep us informed :icon_thumright:

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar in loc de delphi mi-a pus zextar, cica skodele dupa 01.11.2009 vin cu acest tip de compresor :vwrullz:

Cica nu, DENSO la greu, SANDEN si unele cu DELPHI

ZEXEL si nu zextar nu mai sunt puse demult pe VAG.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al, eu Denso n-am mai vazut de prin 2007 pe octi2. Lafel si Sanden la octi2 livrate incepand cu MY2009, ce-am vazut toate sunt doar Delphi care par sa mearga binisor pana acum desi n-au prins decat 1 vara plina, hai doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!