Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Rezultat vizita Autec: Compresor marca Sanden defect...nu mai porneste deloc;

76.000 Km - din aug 2008 achizitionata;

De schimbat pe garantie: compresor, radator cu filtru cu tot, electrovalva, curatat instalatia;

Astept sa ma sune..probabil saptamana viitoare, o las de dimineata..pana seara pentru operatiune;

Ce am retinut este ca radatorul nou o sa vina cu filtru separat..o fi bine..o fi rau...n-am idee.

Cert este ca baietii s-au miscat bine, nu a comentat nimeni..

Acum sa vedem si cat de bine o sa lucreze ce au de schimbat.

Aaa...si cand au dat capacul de metal (am PDG) am observat stema Bentley pe el...dovada in poza!

Deci am piese de Bentley... :offtopic:

post-7451-1272464605_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al, eu Denso n-am mai vazut de prin 2007 pe octi2. Lafel si Sanden la octi2 livrate incepand cu MY2009, ce-am vazut toate sunt doar Delphi care par sa mearga binisor pana acum desi n-au prins decat 1 vara plina, hai doua.

Si eu de ce am avut sanden pe a mea, livrata in 23.02.2009 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin75: zexel* am avut eu.. si s-a facut muci

@claudiusnc: keep us informed :offtopic:

de cand ai masina, si cumva era tipul de compresor cu ambreiaj??? ptr ca acesta spune ca nu mai are ambreiaj (zexel), am inteles ca skodele din 2006-2007 erau cu acest tip de compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 nu a avut niciodata compresor cu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin75 - este fabricata in aprilie 2008, iar eu am achizitionat-o de la Autec Craiova in 12 August 2008;

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea era pentru intrus din ce an era masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja incep sa ma speriu si eu cu problemele care le aveti cu compresorul .... ceva e in neregula .. sunt prea multe octavii cu compresoare stricate . Sper sa nu am ghinionul vostru , ce-i drept eu nu prea pornesc climatronicul (prefer sa las geamurile jos ) . Pana la urma care e cel mai bun compresor pentru octavia ? A mea e din februarie 2008.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma e cum e si cu celelalte componente ale masinii, tine mai mult de noroc... Poti avea ZEXEL, care vad ca nu se mai monteaza de ceva timp si sa nu se strice, sau poti avea Sanden sau Delphi sau alta marca care sa se strice, depinde de bafta ... Eu de exemplu am Sanden (am pus parca o poza si pe prima pagina a topicului) si merge perfect si acum dupa 5 ani jumate fara sa fac vreo interventia asupra instalatiei de AC...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu o masuratoare (multumesc Bundy pentru sfaturi) si am in 10 secunde de la pornire 2.9nm la 7 bari (cam putin, se pare) si dupa turatii (turata pe loc, motor incalzit pe loc :D )ajunge la un 4nm si 10 bari, insa in sarcina scade cuplul la 1 si ceva nm...

Sper sa gasesc pe undeva si specificatiile de functionare (cuplu/presiune/turatii) si sa ma rog sa nu se duca prea rapid :D daca e sa fie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin75, masina e din 2004 si cum spune si Al Bundy.. nu avea ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja incep sa ma speriu si eu cu problemele care le aveti cu compresorul .... ceva e in neregula .. sunt prea multe octavii cu compresoare stricate . Sper sa nu am ghinionul vostru , ce-i drept eu nu prea pornesc climatronicul (prefer sa las geamurile jos ) . Pana la urma care e cel mai bun compresor pentru octavia ? A mea e din februarie 2008.

Si daca nu pornesti climatronicul crezi ca are vreo influenta? Nu, pt ca nu are ambreiaj.

Probabil si de asta pica asa des... fata de o masina mai veche la care compresorul functioneaza numai 20-30% din timp, la asta cat merge motorul merge si compresorul. De unde rezulta uzura mai mare si caderi de piese.

Din cate am vazut insa, unele compresoarele "moarte" sunt prost diagnosticate. Un compresor mort e unul sau la care s-a rupt cuplajul sau unul din care a iesit pilitura...

In alta ordine de idei, si la noile CR s-au gasit deja probleme, cu pompe de inalta presiune moarte. Mai pica si turbinele... daca gandim asa, cea mai buna masina e Dacia 1300 :blink:

Toate compresoarele sunt OK, personal cred ca Sanden sunt relativ ceva mai bune. Cel mai probabil o masina mai noua are sanse mai mari de piese bune, pt ca probabil au remediat problema la primele loturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem deja turbine de CR picate???

Eu am constatat ca la caldura - 24 grade, am si presiunea peste 10bari, iar cuplul apreoape jumatate din valoarea presiunii... intr-adevar ia cateva minute sa vina gerul, insa cand vine e ok, si in sarcina scade tare cuplul...pana spre 1nm... verificat pe vcds, diagnoza HVAC.

O fi normal...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bine mai Rares, in semnatura esti expert in diagnoze, ne intrebi pe noi amatorii?

Fara gluma acum, cuplul e o valoare estimata, nu citita. Buna fix ca sa... in fine, se estimeaza altceva din ea.

Presiunea e cea masurata de senzor, si personal mi se pare mica la 10bar, d-apai la 7! As astepta o presiune de 14-18bar cand clima e data pe minim (conditie de test). Mi se pare ca pe la 28Bar intra in protectie.

Compresorul e cu volum variabil, deci si presiunea e variabila asa ca trebuie stabilite conditiile de lucru. Daca nu era dat pe rece, compresorul poate sa mearga ok, dar clima nu-i cere. Daca nu ai presiune in continuare, atunci mai bine incearca sa-l reumpli intai inainte de vreo reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

expert e Bundy nu eu :blink: eu ajut pro bono oamenii :( ca am alt fel de job :(

e ciudat ca in august am umpult freon/ulei...

insa nu gasesc nicaieri valorile normale de functionare si conditiile de masurare :D

o sa testez si pe alte masini sa vad... oricum, de functionat functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rares lasa-mi pe PM un ID de mess sa-ti trimit un document complet ( destul de rar ptr O2) cu raspunsuri la toate intrebarile tale referitoare la acest subiect ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primit, merci...

iata si temperaturi externe vs. presiune... ma cam incadrez, cu cuplul mai trebuie sa ma lamuresc... iar scaderea de cuplu in sarcina e normala, fiind comandata de ECU.

tempsipres.th.jpg

Modificat de RRS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e presiune fct de temperatura cu agregatul oprit. In sarcina tb sa fie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca am verificat aseara pe G5 al colegului sebip

Doar ca el are climatronic, dar... la ralanti pe mod auto si 22 grade (la 17.5 temp externa) atat presiunea cat si cuplul sunt la fel ca la mine; daca am dat pe low, a crescut presiunea dar si cuplul...la mine NU :D desi parca si-a mai dat drumul si la mine cand am accelerat, la revenire a ramas cuplul pe la 4nm...

Daca am timp, ajung azi la o verificare presiune cu manometrul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi pe LOW se fac masuratoruile si acolo se vede eficienta instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt f sigur ca un climatronic functioneaza ca si clima din acest punct de vedere... la reprezentanta au zis ca ar putea fi vorba si de mai putin freon, dupa simptome... cert e ca azi ddoar dupa 5km a inceput sa dea ger... :D la ralanti mai creste temperatura, dar e suficient sa dau o pedala si revine frigul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai spus ca ai verificat cantitatea de freon din instalatie?

Climatronicul functioneaza pe partea de compresor la fel cu climaticul si la fel cu Ac manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, in august am facut asta; am vrut sa verific si azi la reprezentanta, si nu am reusit, nu mai aveau timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

expert e Bundy nu eu :icon_thumright: eu ajut pro bono oamenii :rolleyes: ca am alt fel de job :)

e ciudat ca in august am umpult freon/ulei...

insa nu gasesc nicaieri valorile normale de functionare si conditiile de masurare :(

o sa testez si pe alte masini sa vad... oricum, de functionat functioneaza.

Pai nici nu mai gasesti in carte... pt climatronic nu se mai dau valorile de masurare. Se foloseste exclusiv statia si se masoara 2 presiuni (pe ramurile Low si High).

Nu e exclus ca atunci cand ti-au reumplut sa nu o fi facut calumea. Am auzit de multi "experti" care recupereaza freonul + uleiul, masoara uleiul si trag concluzia ca ai pierdut diferenta intre ce-au recuperat ei si ce ar fi fost pus in instalatie. De asta trebuie sa te feresti de posesorii de statie care au invatat pe genunchi.

Probleme pot fi din multe cauze, insa cu statia conectata poti vedea daca face presiune compresorul , daca valva de laminare e OK sau infundata, etc. Se poate estima si cantitatea de freon pe baza presiunilor, insa e cam deget in vant. Cea mai sanatoasa solutie e sa dai afara si sa reumpli. Acum depinde si cine iti face testul.

Multe masini vin din fabrica cu ulei "contaminat" cu agent de colorare - pt identificarea imediata a pierderilor. Chestie buna, de altfel...

Eu vad lucrurile asa - daca functioneaza OK, las-o asa. Sa zicem ca la test iese compresorul "obosit". Ce faci? Il schimbi? Eu nu l-as schimba cat mai baga rece. Oricum, daca e sa pice, pica. Si atunci tot tb sa repari. Pana atunci... e doar manopera pt diagnostic + consumabile platite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, nu il schimb pana nu pica, dar o sa fac o incarcare noua cu ulei/freon sa il mai intretin :icon_thumright:

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe din problemele compresoarelor de pe skoda octavia sunt comune si pe passat. Problemele provin de la usoare accidente, gropi si borduri luate in plin suficiente sa produca un soc destul de mare.

Compresorul de skoda, passat, golf 4 sunt identice. Fulia aia are o siguranta prinsa sub surubul de prindere care este sa nu rupa cureaua de accesorii in caz ca se blockeaza compresorul.

Cuplajul este electromacnetic. Am desfacut 2 compresoare, si ambele aveau aceeasi problema pastilele care stau pe o parte si de alta al discului de compresie sunt jumatati de bila care partea plan sta pe discul ce actioneaza pistoanele si cealalta parte rotunjita este presata de un arc. La socuri mecanice arcul sare de pe jumatatea aia de sfera si de aici e prapad ce se intimpla in interior dupa care se blocheaza axul, se rup dinti de la siguranta de pe fulie si asa ai pus de 38mil la skoda service sau 28mil la aftermarket (acelasi compresor).

Partea proasta este ca in instalatie poata sa iti ajunga pilitura care domni de la skoda service nu se omoara sa iti schimbe radiatorul cu filtru si sa iti verfice/curate instalatia si te trezesti ca dupa ceva timp canci aer rece cu sau fara sarcina.

La mine mi-au schimbat de 2 ori radiatorul de ac pe casco si nici o data nu mi-au curatat instalatia. Si m-am vazut nevoit sa scot banul din buzunar pe compresor.

Am avut neplacuta surpriza sa constat ca la momentul in care ei m-au chemat sa iau masina ca e gata sa gaesc in continuare scutul motor (plastic) facut terci din accident si ne inlocuit sa nu spun ca dupa ce am ridicat masina pe elevator la cererea mea ambele scuturi pentru lonjeroane reau si alea sparte.

Farul ne aliniat cu aripa in coltul aripei bagam degetul pe linga ea pina sa dau de far. Becul proiectorului l-am platit din buzunar ca nu la dat servicele ca find ars cu toate ca proiectorul era muci. Asta se numeste service autorizat skoda :D.

Uleiul la schimbul in garantie era la bidon de 5L, dupa garantie e vrac.

Masina e buna servicele e de rahat trebuie sa stai tu linga ei sa le dai indicatii de parca eu as fi specialist.

A faza tare de tot tija de sustinere de la capota imi tot cadea si nu statea in suportul de prindere al capului liber. Am constatat cu stupoare ca l-au bagat invers. Adica el se introducea din dreapta spre stinga si ei l-au bagat invers din dreapta spre stinga si nu statea cu dat dracu in pozitia care trebuia.

Bafta baieti si aveti grije pe unde duceti masinile la service si pe ce miini cade.

Masinile si nevestele nu se imprumuta stiiti voi de ce ambele vin f....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!