Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

gabriel, zici ca te pricepi si ca montezi zilnic cate un compresor.

Tu cum zici, ca ar trebui la o anumita perioada sa verificam nivelul uleiului din compresor? Banui ca n-are joja, cum se face asta?

Eu de ex. in 3 luni implinesc 2 ani si nu o sa mai am garantie. Sincer, prefer sa previn o surpriza neplacuta ce ar putea costa ~ 1000 euro.

Totusi sunt surprins pentru ca in cartea de revizii nu se specifica nimic de completarea cu ulei a compresorului.

nu am inteles deloc ce zici , sunt mai multe uleiuri de compresor ca si denumiri sau tipuri, de acord cu tine ca de obicei e acelasi dar , pe fiecare compresor scrie ce ulei are nevoie, si cat ulei intra in el, nu ajuta cu nimica uleiul de il baga instalatia de freon , trebuie incarcat cu ceva gradat pe la busonul de ulei.

Daca as fi pus doar unu , al meu as mai zice dar zilnic montez cate unu si stiu ce vorbesc, cand vin noi de obicei au ulei in ele dar in timp se duce cum a fost si al meu si daca ramane fara ulei se gripeaza nu mai face presiune sau se blocheaza definitiv.

Filtrul la de care zici tu la O2 se scoate usor si se poate schimba , bine nu asa aiurea ...Este in fata in radiator(condensor cum ii zici tu ) si se desface cu un imbus capacul de plastic, acolo se ridica cu tot cu capac un saculet cu granule...

De obicei ala se schimba daca schimbi sau desfaci instalatia sao o componenta a ei.

Eu il am pe al meu in portbagaj , daca l-as mai putea reface ar fi bine dar nu cred ca se poate... si nici nu cred ca pot folosi ceva din el in afara de valva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa stii sigur ceva despre el si ce e in el nu ai cum decat golita instalatia si apoi scos compresorul desfacut busonul si rasturnat sa vezi ce e in el .

Nu am scos din nici unu pana la ora actuala mai mult de 20 sau 30 de g dupa ce a mers 2 sau 3 ani.

Eu la al meu o sa fac o curatare si o reincarcare la 2 ani de acum inainte.

O sa bag ulei in el dupa ce il golesc si o sa ii schimb filtu la fiecare 2 ani nu pt a il face sa mearga foarte mult timp ci pt a vedea presiunile si sa ma simt eu linistit.

Daca nu o fac o sa zic ca era bine sa fi facut dar asa nu mai am ce zice.

La orice recuperare la o instaltie de 3 sau mai veche de 3 ani apar 50 sau 100 de g de reziduuri care lasaet acolo ar distruge instalatia mult mai devreme de cum ar trebui.

Nu este ceva ce se manifesta la fel la orice masina.Nu e nici una la fel ca alta ca sa faci un standard, am scos ulei dupa 10 k de km perfect , altul negru sau putin.

Asa e si cu compresoarele depinde de cat e folosit depinde de multe, asta tine si de posesr .Vrei sa o ai o ingrijesti...sper ca m-ati inteles .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu a crapat fara nici o reparatie sau completare anterioara. E adevarat ca din primul an de folosinta, cand dadeam drumu la clima venea intai un miros acrisor, si asta ma mai patit si pe la aerekle conditionate de pe acasa. Nu stiu daca are vreo legatura cu ce s-a intamplat dupa. Problema este ca acum , dupa schimbarea ,lor, imi da senzatia ca nu raceste cur ar trebui, sau mai bine zis in zilele foarte calduroase dau clima pe LO si ventilatia pe max si nu mor de frig in masina, ci mai bien zis face o atmosfera suportabila. Imi da totusi senzatia ca aeroterma pe max nu baga cat ar trebui ca volum de aer. Nu stiu ce dracu s amai cred. O s am duc iar peste astia de la Porsche. Am mers de curand cu o Nubira destul de veche, cred ca peste 10 ani, si vreau s aspun ca facea un frig de paralizai. Mergeam cu Ac -ul pe 2 si chiar pe 1 cateodata. La skoda nu am vazut asa ceva nici cand masina era noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in zilele foarte calduroase dau clima pe LO si ventilatia pe max si nu mor de frig in masina, ci mai bien zis face o atmosfera suportabila.

Nu e bine prea frig ca racesti :icon_thumright:

Acum lasand gluma, nu stiu ce sa zic in legatura cu intretinerea la 2 ani a compresorului. Cam cat ar costa o astfel de operatiune la un service decent? Mi se pare destul de complicata operatiunea descrisa de Gabriel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu a crapat fara nici o reparatie sau completare anterioara. E adevarat ca din primul an de folosinta, cand dadeam drumu la clima venea intai un miros acrisor, si asta ma mai patit si pe la aerekle conditionate de pe acasa. Nu stiu daca are vreo legatura cu ce s-a intamplat dupa. Problema este ca acum , dupa schimbarea ,lor, imi da senzatia ca nu raceste cur ar trebui, sau mai bine zis in zilele foarte calduroase dau clima pe LO si ventilatia pe max si nu mor de frig in masina, ci mai bien zis face o atmosfera suportabila. Imi da totusi senzatia ca aeroterma pe max nu baga cat ar trebui ca volum de aer. Nu stiu ce dracu s amai cred. O s am duc iar peste astia de la Porsche. Am mers de curand cu o Nubira destul de veche, cred ca peste 10 ani, si vreau s aspun ca facea un frig de paralizai. Mergeam cu Ac -ul pe 2 si chiar pe 1 cateodata. La skoda nu am vazut asa ceva nici cand masina era noua.

referitor la racire pot sa-ti spun ce am patit eu asta vara. am simtit ca nu mai raceste cum trebuie. si am zis ca imi scapa freon sau cine stie ce alta grozavie. urma revizia (nu mai stiu de cati km, n-are relevanta). important este ca dupa ce am plecat din service am zis ca nu e adevarat. nu stiu daca doar de la schimbarea filtrului de habitaclu sau daca au mai facut ceva suplimentar pe acolo (pe factura nu apare nimic in plus de ce se face la revizie) insa diferenta a fost colosala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. a marii durata de functionare a compresorului Ac , pt cei care au auto dotat cu climatronic, setati modul de functionare ECON ori de cite ori nu este necesara functionarea instalatiei de racire. Dupa cum se stie in mod AUTO compresorul lucreaza permanent daca conditia de temperatura ext. este indeplinita. Oricum compresoarele cu comanda proportionala functioneaza permanent chiar daca nu sint comandate dar macar asa functioneaza la numai 2% din capacitate.

Fulia de antrenare a compresorului contine un ambreiaj de torsiune care are rolul de a se forfeca atunci cind se produce un blocaj mecanic in interiorul compresorului si asfel cureaua de accesorii este protejata impotriva ruperii.

Nu cumparati niciodata compresoare SH pt ca mai devreme sau mai tirziu o sa constatati ca ati dat banii degeaba pe ele!

La inlocuirea compresorului cu unul nou este obligatorie spalarea instalatiei cu ajutorul unei statii de lucru la inst ac dotata cu aceasta facilitate. Neefectuarea acestei operatii duce la scurtarea dramatica a timpului de functionare pt compresorul nou.

Compresorul ac nou este livrat avind facuta umplerea cu intreaga cantitate de ulei prescrisa.

In cazul in care inst ac este deschisa mai mult timp, din diverse motive, este obligatoriu obturarea conductelor pt a prevenii patrunderea mizeriei sau a umiditatii in instalatie.

Numai bine!

Modificat de Elena33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de utila e informatia cu utilizarea ECON cat mai des pentru ca noi vorbim de compresorul de la O2 care este unul de generatie mai noua si nu mai are ambreiaj de torsiune. Mai mult, acest compresor este tot timpul in miscare (din cate am inteles eu) ceea ce face sa se uzeze indiferent daca mori de cald in masina (ca sa-l protejezi) sau il folosesti.

Modificat de Al Bundy
quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul de O2 are ambreiaj de torsiune cum bine spunea Elena33, nu ambreiaj de actionare, asa ca nu dezinforma lumea. Vrei sa-ti pun o poza cu o fulie a carui ambreiaj de torsiune a cedat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu nu avea nici un ambreiaj de torsiune nimica, cand s-a blocat a rupt cureaua , modelul nou are asa ceva ...numai daca se rupea cauciucul de cuplaj era bine dar nu s-a rupt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine fac poze si pun sa te convingi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am vazut ca unele compresoare au probleme . Exista vreo posibilitate sa vezi cu ce fel de compresorau venit sau vin echipate masinile noastre ?

PS

Alta modalitate decit cea sa te apuci sa il demontezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te uiti pe eticheta de pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povesteam mai devreme ca am luat un compresor SH cu 1500 de lei, m-a tinut exact o zi, dupa care nu mai racea desi se invartea...

M-am certat rau cu aia care mi l-au vandut (de montat l-am montat in alt service), dar pana la urma mi-au dat banii inapoi. Insa tot o tineau ca aia de la montaj trebuiau neaparat sa faca o spalare de 3 ore cu un fel de robotel a instalatiei si sa schimbe valva de expansiune (desi initial nu mi-au zis decat ca sa schimb radiatorul -ceea ce am si facut)

Acum va rog sa ma lamuriti si pe mine daca puteti: Cum se spala corect instalatia de AC?

(am comandat compresor nou, am cumparat deja radiator nou, astia mi-au spalat tevile cu o substanta de curatare si atat)

Mai trebuie facut ceva ?

Va multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am pus de curand un compresor SH, este necesara igienizarea instalatie AC ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mastemind , de ce era nevoie de radiator? sau valva de expansiune noua?

Singurul lucru care e bine sa il schimbi este filtrul din radiator din fata, cu capota deschisa te uiti la masina si in partea dreapta, in spatele barii pe radiator are un capac de plastic care se desface cu un imbus mare ,12 parca, acolo cand desfaci , fara sa fie presiune in instalatie , scoti si gasesti saculetul de trebuie schimbat.

Instalatia se spala cu ajutorul unei instalatii , nu cu peria sau cu apa sau mai stiu eu ce ...se poate scoate si valva de expansiune si curata daca tii neaparat dar aparatul de curatat ajunge si la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de igienizare. E vorba de spalarea tevilor pe unde trece freonul.

Da, trebuie schimbata supapa de expansiune (ventilul laminor). Sigur ca se poate incerca o curatare, dar nu ai garantia ca iese cum trebuie... si riscul e foarte mare (vezi mai jos).

Sa explic de ce pica - la compresoarele noi, ungerea se face NUMAI cu ulei amestecat in freon. Daca apar multe particule de uzura (pilitura) sau umezeala in instalatie (coroziune) ventilul laminor se colmateaza ( e o duza mica, freonul dinaintea lui este la presiune mare si lichid, dupa el scade presiunea brusc si cu ea si temperatura). Cand s-a obturat, compresorul nu mai primeste nici freon, nici ulei, si moare subito.

De spalat, se spala instalatia cu masina si solutia speciala. Nu se recomanda, dar e bine ca dupa spalare sa se faca urmatoarea secventa: se videaza timp de cel putin 45-60 minute (de multe ori in service stau numai 15 minute). Dupa aceea se incarca instalatia. Se merge cu ea - 10-200 km, dupa care se schimba freonul - si uleiul (nu e nevoie sa schimbi filtrul uscator). Costa 2 incarcari - avantajul e ca esti sigur ca ai scapat de solutia de spalare si de umezeala/mazga de pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt gos

Nu sunt strans legate igenizarea instalatiei de schimbarea compresorului. Igenizarea se face pentru vaporizatorul din habitaclu(acel "radiator" care face racirea) cat si pentru tubulatura de aer de la climatizare. Igenizarea se face cam odata pe an, depinde si cum folosesti clima. De ex. daca o lasi in soare dupa ce a mers mult clima fara sa fie uscat vaporizatorul, va accelera aparitia bacteriilor in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radiatorul l-am schimbat cu unul nou pentru ca asa mi-au cerut (conditie aia care mi-au vandut SH compresorul) deoarece ziceau ei ca nu se poate schimba acel filtru pentru ca este inclus in radiator acum (eu nu am stiut ca se poate desface, sunt electronist nu mecanic, dar invat ...), si evident pe site am descoperit sectiunea asta dabia dupa ce m-am lovit serios de problema descrisa

intre timp mi-a venit compresorul nou, si o sa il montez tot la ausburg (de unde l-am luat) ca sa nu imi comenteze dupa aia la garantie (desi sper sa nu fie nevoie). i-am intrebat si pe astia explicit de 2 ori daca trebuie sa faca vreo operatie speciala de curatare (pana la urma garantia e la ei...)

tinand cont ca m-a tinut cam 100km compresorul sh si cand l-am scos ca am pierdut si tot freonul de pe instalatie, pot considera ca e igienizata si ca am facut si spalarea aia, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mastermind, eu zic sa faci o curatare profesionala inainte de umplerea instalatiei, tinand cont ca ai schimbat compresorul si condensorul. Acum ce compresor este montat pe masina, cel vechi(original) sau nimic ?

A nu se confunda spalarea tevilor cu igienizarea conductelor de aer, pentru tevi trebuind doar curatre. Pisicutza a descris mai sus exact cum trebuie facuta operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca valva de expansiune se schimaba inseamna ca trebuie sa mai schimbi si conductele si gata , e controlata electronic daca masina pe clima nu are eroare ce treaba are sa o schimbi?

Aia inchide si deschide conducta ca sa treaca gazul mai mult sau mai putin...Este de obicei cu 4 fire si se poate controla simplu si cu un vag com...

Inca o intrebare pentru Pisicutza, asta asa ca probabil ai citit undeva si vad ca ne spui de parca le stii de o viata, de ce sa tii instalatia 45 de min cu vid?

Programul face vid si daca il tine si 10 sau 15 min e clar ca il tine si 45 de min nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce valva de expansiune cu 4 fire ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, sa ma fac mai explicit

intai de toate eu am AC nu clima, dar am gasit acest post deja facut, si am zis sa nu mai incep altul

fostul meu compresor, Zexel, a pleznit si a bagat span in instalatie.

Am cumparat un radiator nou (pentru ca includea si filtrul), si un compresor nou (pe care il montez luni tot la ausburg de unde l-am luat)

Am incercat intai cu un compresor SH, din 2004, care m-a tinut o zi, la montaj baietii mi-au spalat bine instalatia, pana nu a mai iesit span din ea, intradevar nu am facut igienizare (am confundat termenii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am la servici destule valve dinastea se gasesc pe conducta montate si ele regleaza debitul de aer in instalatie, cand dai low de ex e deschisa la max si crescand temperatura dorita in interior ea obtureaza mai mult conducta....

O poza de pe tdiclub ca asta am gasit la un search pe gogle acuma :angry:

post-2238-1244370081_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia pe care scrie VALEO e laminorul si nu se regleaza nimic, acolo e capilarul prin care trece lichidul si se vaporizeaza, iar cea cu o mufa in care intra fire e un presoswitch. adica un device care masoara presiunea din instalatie si comanda sau nu pornirea compresorului, la sub 2 bari nu porneste, la peste 16 bari intra in functiune ventilatoarele pe tr 2 si la peste 32 bari opreste compresorul. Alte nelamuriri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci valva de expansiune care este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!