Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Nu inteleg de ce schimbi radiatorul si valva de expansiune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti mecanicii la care am fost mi-au spus ca odata ce s-a macinat un piston al compresorului mi-a trimis șpan in tot sistemul. In radiator, in radiatorul din masina, pe țevi și pe la valva aceea. Deci trebuie schimbat totul (directiva de la skoda, in caz de se intampla sa-ti moara compresorul).

Radiatoarele au cate un filtru, care, dupa model poate fi schimbat. Sunt si modele ca al meu (DENSO) care este dintr-o bucata. SI cum nu poate fi curatat (particulele filtrului prea mici) trebuie schimbat.

Schimbarea radiatorului este obligatorie, deoarece poate sa retrimita șpanul de-l mai are in el inapoi in sistem si ajung iar in ipostaza asta.

Referitor la valva, am inteles ca se strica repede(fiind foarte sensibila) si ca ar trebui sa o schimb. Tipul care o sa faca toata operatiunea asta... mi-a zis ca din 20 de masini nu schimba 2 valve. Asa ca, daca nu o schimba, o bag la vanzare.

Bogdan!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spalarea e de ajuns, daca toata lumea ar face ca tine sa schimbe si valva si radiator , ar avea astia salariile ca al presedintelui,nu exista asa ceva , filtrul de pe radiator se schimba ca deaia e filtru, restul le schimbi sa te afli in treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directiva nu este de la Skoda, este de la toti producatorii de instalatii de AC, fie Sanden, Denso, Zyxel sau Delphi: In cazul distrugerii unor componente interne ale compresorului de clima este imperios necesara inlocuirea filtrului dezumidificator (montat sau parte comuna a condensorului, sau radiator AC) si spalarea instalatiei de clima cu aparatura adecvata. Nu se inlocuieste nimic altceva.

In cazul in care NU se va face spalarea sau inlocuirea filtrului sunt sanse extrem de mari, 99,9%, ca noul compresor sa fie la randul lui afectat (DISTRUS) de spanul ramas de la primul. Iata deci ca vom avea de-aface cu un client extrem de nemultumit, care se intoarce a 2-a oara cu aceeasi problema in service. Mai mult decat atat, orice incercare de garantie la compresorul inlocuit va fi soldata esecului datorita faptului ca NU s-a distrus datorita unui defect de fabricatie, ci datorita resturilor metalice din instalatie.

In aceste conditii e cineva dispus sa riste? Clientul sa mai plateasca un compresor? Service-ul sa schimbe pe barba lui pe al 2-lea pentru ca nu s-a executat corect prima lucrare?

Right?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce ziceam eu, filtrul dezumidificator nu poate fi inlocuit la un radiator DENSO. Trebuie schimbat tot radiatorul. Si prefer asa decat sa se intample ce a zis Blitz.

Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate asta este realitatea. Totusi se poate inlocui radiatorul AC cu un model care vine cu filtru separat care se poate inlocui ... in caz de ceva (care sper sa NU ti se mai intample). Iar ca si compresor de clima nou vei avea 2 variante: SANDEN sau DELPHI, amandoua sunt bune.

O mica lamurire te rog: ce-i aia "valva de expansiune" ca nu am inteles prea bine, si de ce se schimba si aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta si fac, am comandat un radiator care are filtru separat.

Cat despre valva... din cate am inteles ea conecteaza toate tevile de AC (e cat un pachet de tigari) si se schimba deoarece ar fi foarte sensibila la pilitura aceea. Mai multe nu stiu sa explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma Sanden si Delphi sunt "cele bune" si restul sunt "cele rele"? Am vreo sansa sa am pe masina din 2005 un compresor bun? Din noiembrie nu mai am garantie si nici nu o mai prelungesc asa ca ma astept la ce e mai rau pe "frontul clima" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles toate compresoarele de pe octavia sunt "rele". Daca a picat.. sa te astepti la ce am scris eu mai sus...

Mecanicu mi-a zis ca la 2 ani sa schimb filtru dezumidificator ca sa nu mai am probleme d-astea. SI in nici un caz sa nu lasati masina fara freon..... daca nu mai baga rece deloc fugiti la service :icon_thumright:

P.S. Aveti grija ca sunt pe piata se vand (ca noi) compresoare reconditionate... intrebati cand e sa cumparati unul.

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca ai schimbat cam multe, ti-am zis asta si prima oara cand am discutat. In afara de compresor si manopera, pretul la componente e cam maricel.

Inteleg ca ti-ai luat radiator cu filtru separat (un tub negru metalic prins pe radiator cu doua bride), recomandat de Skoda pentru zone cu clima rece parca. In cazul asta....am eu o rezerva noua pentru tine...pentru ca eu ma pricep de minune sa cumpar piese care nu mi se potrivesc.

Sunt sigur ca exista o metoda de diagnosticare si pentru valva de expansiune dar presupune existenta unui compresor functional in sistem.

Succes la montaj, sa ne spui cum a iesit...defapt nu are ce sa iasa rau ca practic ai schimbat 70% din sistemul de climatizare...

Gabi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Intrus: DEci sa inteleg ca l-ai desfacut si ai gasit pilitura si e un pistonas distrus? Sa stii ca 99% nu se strica compresorul ci electrovalva de comanda, aceasta nu mai comanda creeare diferentei de presiune necesara compresorului sa porneasca.

Valva de expansiune se demonteaza si se vede daca e dusa sau nu. Oricum la spalare se inlocuieste valva de expansiune cu una oarba.

@Blitz: Valva de expansiune e acel capilar prin care trece freonul lichid si se evapora scazand astfel temperatura.

Pages_from_25_Climatronic.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Outlaw: Da nene, stiu, si m-am gandit indelung inainte sa fac asta. Si sincer acu, alta optiune nu as avea. Nu am cum sa scot pilitura din sistem altfel.

Valva o gasisem la 390 dar nu mai avea tipul de la care cumpar pe stock.. asa ca a trebuit sa o cumpar de la porsche romania

cat despre radiator... il gasisem la 460 dar cand a fost sa-l ridice a observat ca nu se potriveste pe masina.

Al Bundy: Electrovalva aia functiona, nu mai tii minte cand am fost la tine si pus-o pe direct? Valva se demonteaza si in caz de este stricata o schimba. Anyway, daca nu-mi monteaza valva o vand.

Si nu, nu am desfacut compresorul... aia a fost parerea generala a tuturor celor care au "diagnosticat problema".

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al_bundy, m-am lamurit de dimineata, merci. Eram obosit aseara si cand am citit ma gandeam la senzorul de suprapresiune si ma gandeam ce dracu are ala de-aface cu toata tarasenia. ;) Scuze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am suferit si eu un mic incident in trafic... si se pare ca mufa de la compresor s-a rupt, si mi-au spus ca il schimba. El functiona bine, doar mufa aceea mi se pare ca s-a rupt. Se poate oare reface? Este SANDEN PXE16 cod 1K0 820 803 Q

Oare mi-l da pe cel vechi?

Se mai poate face ceva cu el?

Am sanse sa il vand?

Reparatia se face pe RCA celui care m-a lovit... in caz ca are vreo importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stau cu un compresor identic cu al tau....la mine a cedat electrovalva de batranete....din cate am gasit eu, e cam 200 lei o "mufa" noua. Eu l-am bagat asa la vanzare la 650 lei.

Bafta!

Gabi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi, daca vrei iti dau eu electrovalva de pe compresorul meu. Poate facem vreo smecherie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la tine tot electrivalva e problema, ca la 99% din defectiunile de la compresor. Se auzea ca tacane cand e pusa pe direct dar poate totusi inauntru nu-si face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa-l duc la verificat :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata,

Au terminat masina de ieri de la ora 12 dar abia aseara am pus mana pe ea. Totul merge perfect :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari! Acum poti sa te racoresti linistit.

Nu e o idee rea cu electrovalva ta, nu stiu totusi cum se testeaza un compresor fara sa il montezi pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara

sa va povestesc si patania mea cu masina din semnatura : 52700 km - 4 ani si 4 luni vechime - AC Climatic.

venind acum 2 saptamini de la munte la bucuresti, fara AC pornit caci era racoare, inainte de intrarea in Ploiesti mergeam cu .... km/h si pornesc AC-ul.

Merge 4-5 minute, deja simteam ca baga rece cind se aude un fisiit . ma uit in oglizile retrovizoare si un fum alb se vede in spate iesind de sub masina.

opresc, ridic capota la motor si cureaua de alternator rupta.

sun la avia pt consultanta : diagnostic compresor blocat a rupt cureaua de accesorii.

mai merg citiva zeci de km (pina la ciolpani) doar pe baterie pina mi se aprind toti martorii in bord. apoi trag pe dreapta si sun pltforma sa ma aduca acasa(de fapt in curtea dealerului unde am lasat peste noapte masina).

a doua zi am bagat masina in service la avia pantelimon. seara la 21 am ridicat-o reparata.

inlocuit compresor, rola intinzatoare, curea accesorii, electroventilator mic + manopera = 4400 lei (din care 2800 lei compresorul) . garantie 2 ani piese, 3 luni manopera.

mentionez ca nu am avut nici o interventie anterioara la instalatia de AC; masina avazut doar revizii anuale si atit.

nu stiu ce marca a fost cel vechi si nici ce este cel nou (poate reusesc sa ma uit)

la nici o revizie nu am fost intrebat/consultat daca vreau o verificare a instalatiei de AC !

grig

Modificat de Al Bundy
Stiu ca ai vrut sa descrii situatia dar puteai sa spui cate rpm avea motorul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A cedat pentru ca ai pornit compresorul in turatie ridicata a motorului. Trebuia sa il pornesti la relanti. Exista mari sanse sa cedeze in astfel de cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KimDiesel, nu vad legatura....poti fi mai explicit te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ... km/h motorul are undeva in jur de 3100 rot/min. Cuplarea climei in mers forteaza compresorul care ajunge rapid de la turatia 0 la cea impusa de motor. Practicand aceasta metoda constant, la un moment dat va ceda fie ambreiajul compresorului, fie compresorul. Eu unul nu opresc clima deloc, nici iarna, de aceea am ales climatronic stie el mai bine ce sa faca. Eu nu fac decat sa setez temperatura.

Modificat de Al Bundy
viteze ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si primul meu gind tot asta a fost, dar apoi mi-am dat seama ca eu frecvent porneam si opream clima in mers.

(am pornit-o de multe ori in oras la turatii de peste 2500 ture)

chiar nu stiam si nu scrie nicaieri ca exista o astfel de restrictie legata de momentul pornirii instalatiei AC :o

pe viitor voi avea grija sa o pornesc la relanti.

merci

grig :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!