Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

@RIon - filtrul e defapt un dezumidificator, ceva pe baza de silicagel parca. Important e ca in el se opresc toate impuritatile din sistem, mai ales in cazul in care compresorul cedeaza mecanic si baga diverse resturi in sistem. Specialistii spun ca e bine sa-l schimbi odata la 2-3 ani, cand schimbi si freonul sau, in cazul meu, compresorul.

@Intrus - a fost mai complicat....am un prieten la un importator de piese, l-am luat pe firma altui prieten si acum trenuie sa-mi faca factura pe numele meu pentru garantie...dar a fost cea mai ieftina solutie pentru un compresor nou. Mi-a fost si frica sa sun la Skoda sa intreb de pret. Compresorul e Valeo dar, din cate zice prietenul meu, e produs tot de Sanden (modelul PXE16 cel montat din fabrica pe masina) si vandut sub sigla Valeo.

Mi-a cam bagat morcovu' cineva ca mi-a zis ca daca nu schimb si filtrul sunt sanse mari sa se duca si compresorul asta cam intr-o saptamana, doua. Si pentru 100 lei, pretul unui filtru, nu ma risc.

Mai nasol e ca pot sa repar si compresorul vechi si ma costa 70-100 euro......electrovalva. Asa ca o sa-l repar si o sa-l vand sa mai acopar din paguba. Daca aveam rabdare (si nu era asa cald afara) stateam cu el dat jos de pe masina si il rezolvam mult mai ieftin.

Am vorbit si la Avia si mi-au zis ca e 250 lei filtrul si 300 manopera...eu l-am gasit la maxim 125 lei si mai trebuie sa caut pe net sa vad daca nu pot sa-l schimb si eu, in caz ca nu trebuie golita instalatia si reumpluta.

Va tin la curent desi cred ca mai bine m-as orienta catre post-ul de A/C pentru O2.

Salutari!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu masina la Porche, in Pipera, la o evaluare, deoarece doresc sa o vand, si mi-au zis ca as avea o problema la instalatia de AC. Am mers sa fac revizia de 45.000 si le-am zis sa se uite si la instalatia AC. Dupa vreo 2 ore mi-au zis ca s-a dus compresorul. Singura sansa sa mearga este sa se schimbe, au zis ca nu se poate repara. Pret 4000 RON fara manopera. Mai ma gandesc:)).

Exista cumva vreo persoana care sa-si fi reparat compresorul?

Eu care as vrea sa o vand nu prea as vrea sa mai bag asa multi bani.

Am vorbit eu cu cineva din Giulesti sa imi repare compresorul, nu l-a vazut inca, dar din discutii am ajuns la concluzia ca d.p.d.v. mecanic e ok si trebuie schimbata electrovalva (aproximativ 70 euro + manopera). Baietii "simpatici" de mecanici mi-au zis ca nu are nimic in interior si mi-au aratat ce trebuie schimbat, in partea opusa cuplei (unde se monteaza cureaua), jos, e ca o mufa unde intra un cablu (+furtun??).....binenteles ca mi-au zis asta dupa ce am luat compresor nou si l-am dat jos pe asta vechi. Asa ca eu o sa incerc sa il repar pe asta, poate imi da si vreo garantie cine mi-l repara si il vand sa mai acopar din gaura facuta cu noul compresor. Sau o sa-l dau asa la un pret decent si gata.

Mai trebuie sa schimb si filtrul uscator (dezumidificator) dar asta e alta poveste.

Daca il repar o sa-ti spun si o sa-ti dau si mai multe detalii.

Salutari!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie golita instalatia, nu cred ca o poti face singur dar acuma il mai schimbi cam degeaba daca deja i-ai dat drumu cu cel vechi

Garantie la compresor e cam degeaba , orice producator de compresor daca gaseste pilitura sau mizerie in el o trece la montaj necorespunzator si nu iti da nimica...

Trebuia schimbat filtrul si spalata instalatia neaparat ca sa fie curat tot traseul pt noul compresor, insa tu sa speri ca nu se intampla nimica cu el si ca nu ai avut probleme mecanice cu cel vechi si totul e curat.

Daca la cel vechi ai valva dusa nu cred ca era mizerie in el si pilitura multa ca sa il stricei intr-o saptamana cum ziceai .

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel, multumesc mult pentru sfaturi. Dupa cum spui si tu, mecanic el nu are nimic deci, teoretic, nu putea sa bage mizerii in circuit. Am facut o curatare inainte sa-l montez, doar daca mai era ceva in filtrul vechi. Dar l-am folosit foarte putin, cat sa probez ca merge. E adevarat ca si atat e destul ca sa mi-l prajeasca si pe asta.

Acum ma duc sa golesc din nou instalatia, curatat, schimbat filtrul (110 Lei, fata de 600 cat e un radiator de clima) si de aici nu pot decat sa sper ca cei 1000$ investiti in climatizare sa ma tina macar 3-4 ani, depinde si cat o sa pastrez masina, binenteles cu o intretinere adecvata. Imi propun sa curat instalatia o data pe an, primavara.

Bafta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut si eu o proba de presiune pe instalatie - totul ok, insa... second thought - a good one...

Am golit instalatia si m-am socat...

Din 30ml ulei in compresor, mai aveam...... 2 (doi) !!!!!!!!!

Din 525 g agent racire mai aveam 375...

Va dati seama ca in cateva zile se ducea uleiul ala si crapa compresorul...

Cu un aparat profi am scos tot, curatat si vidat apoi incarcat ulei si agent racire dupa standard... deja raceste mai repede.

Recomand sa verificati cand aveti ocazia daca masina are mai mult de 3 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as propune ca cineva care stie sa faca un post cu toate etapele ce trebuie (sau ar fi bine sa fie) facute pentru mentenanta instalatiei de A/C si mai apoi sa fie facut stiky. Nu cred ca tine de numarul de ani pe care ii are masina ci de timpul de functionare al compresorului si cred ca ar fi informatii utile pentru toata lumea avand in vedere ca producatorul si importatorul nu avertizeaza deloc cu privire la compresorul A/C si mentenanta sa.

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RIon - felicitari pentru "flerul" pe care l-ai avut. Dar totusi pe unde e pierderea? Procentual ai pierdut foarte mult si daca nu descoperi motivul, s-ar putea sa nu mai poti sa protejezi compresorul.

Sa va povestesc pe scurt cum s-a terminat experienta mea cu sistemul de climatizare:

- luni 27 iulie: ma duc la service pentru o verificare a climatizarii (dublu climatronic....clima "bizonica" ;) ) - pret 90 Lei, rezultat: diferenta de presiune foarte mica intre joasa si inalta presiune, verdictul mecanicului (electrician mai mult): compresorul. Cam scump la vorba...daca-l interesa putin buzunarul meu sau daca ar fi vrut sa se faca simpatic, putea sa-mi spuna ca mai bine repar compresorul decat sa-l schimb. Eu am ajuns la service din proprie initiativa pentru ca imi cam facea figuri clima, cateodata mi se parea ca baga cald, cateoda mergea destul de ok si tot asa.

- marti 28 iulie: cumpar compresor, ma duc la service, se apuca baietii de masina. Imi aduc aminte ca spunea cineva pe forum ca e bine sa schimbi si filtrul uscator...ok, dau telefon la un magazin de piese, ma duc sa iau filtrul. Teapa mea....iau un filtru care n-are nici o treaba cu ce-mi trebuie mie (88 Lei), pentru Audi A3, separat de radiatorul de clima. Baiatul de la service se uita la mine, eu la el...unde montam filtrul. Pe buna dreptate....ok pune doar compresorul si urmeaza sa caut eu filtrul potrivit. Toata distractia pe ziua asta 2250 Lei plus un filtru de A3 pe care trebuie sa-l vand in pierdere acum :) .

- miercuri 29 iulie: ma duc si eu la birou ca s-a terminat concediul si mai trebuie sa muncesc sa-mi acopar proaspata gaura.... :vaidecapulmeu: .

- joi 30 iulie: imi baga cineva morcovu' rau de tot....cu iepure, gradinar, cu toate cele.....ca daca nu schimb si filtrul uscator (dezumidificator) in 4-5 zile il bulesc si pe asta nou. OK, poate se pricepe omul mai bine decat mine, doar lucreza in domeniul climatizarii auto. Incalec pe "Gugle" si gasesc pana la urma pe un site din cehia filtrul mult cautat si codul OE. Gasesc si la noi intr-un magazin on-line de piese....bun, e 10 seara, sun a doua zi sa vad daca au pe stoc. Asta dupa ce era pe punctul de a da 611 Lei pe un radiator de clima nou, pentru ca toti "specialistii" imi spuneau ca la Octavia II nu se schimba filtrul decat cu radiator cu tot.... :blink: .

- vineri 31 iulie: sun la magazin, au piesa pe stoc (110 Lei), sa ma duc pe la 12-13 sa o ridic. Vorbesc cu baietii la service sa stie ca vine "nebunu' cu climatizare" pe la ei, sa nu-si faca program. Iau filtrul, ajung la service, golesc baietii instalatia, desfac capacul din dreapta radiatorului de clima (un capac alb de plastic) si.....mare surpriza. Filtrul era defapt un "saculet" de material textil, cam 75% din inaltimea radiatorului, plin cu bilute de silicon (silica gel), ca cele pe care le gasiti cand va cumparati o pereche noua de pantofi/adidasi/bocanci etc. Ma uit la mecanici, ei la mine, eu imi dau o palma peste frunte care cred ca m-a si dereglat putin pentru ca am uitat sa-i fac o poza sau chiar sa filmez tot procesul de scoatere a filtrului, ca poate nu ma crede cineva. Deci al doilea filtru uscator pe care trebuie sa-l dau, in pierdere, pentru ca nu am ce sa fac cu el. E pentru alt model de radiator de clima, fara capacul asta alb in dreapta. OK, pun baietii filtrul vechi la loc, baga freonul de unde l-au luat, imi pun cheile si talonul in mana si, bucurosi ca scapa de nebun, nu-mi cer nici un ban. Probabil ca fata pe care am facut-o in momentul in care am vazut "filtrul" a fost destul cat sa-mi plateasca si urmatoarea revizie....un adevarat moment kodak.

Asa ca acum ma bucur in liniste de un aer cat mai rece in masina si stau mult mai relaxat. In afara de asta....pot sa-mi deschid un magazin de filtre uscatoare pentru Audi :blink: .

Electricianul mai batran de la service (20 de ani intre "fiare") mi-a spus, inainte sa se apuce de treaba la filtru, ca nu se schimba decat daca e defect si baga bilute de silicon in sistem (atunci treaba devine mai complicata) sau cu tot cu radiator, in caz de accident sau daca sunt probleme cu radiatorul. In momentul in care se face vid pe instalatie, la curatare, se scoate si umiditatea sau impuritatile din filtru. Ceea ce e corect din punct de vedere tehnic, pentru ca din acest motiv se tine sub vid 30-45 de minute, sa usuce instalatia.

Ca incheiere: de acum voi curata instalatia odata la doi ani, umplere cu freon si ulei, verificat daca a pierdut ceva si cam atat. Binenteles zece minute pe luna pornita clima si in sezonul rece ca sa fiu sigur (asa zice si la carte). Nimic altceva decat daca da semne de "imbolnavire". Cam astea sunt si sfaturile mele pentru voi. Cred ca orice lucru functioneaza normal atata timp cat ai grija de el.

Bafta si sa auzim numai de bine!!

Modificat de Outlaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cat de cat, puteai totusi sa intrebi ce filtru este ca se vede ca nu ai facut treaba la un service care stia despre ce este vorba.Cand ti-am zis ca trebuie neaparat scoasa eu trebuia sa iti si spun unde este si cum arata dar mi-a fost ca umbli singur...

Asa este cu saculetul, dar daca schimbi compresorul de obicei si el se schimba.Se considera ca pe el din uzura compresorului ajung impuritati si cu noul freon si ulei se vor duce din nou pe instalatie si implicit in noul compresor.

Inca o chestie , Rion din 525 g de freon in instalatie tu ai scos 375, aparatul cu care ai scos poate trage cam 80% din total de gaz, nu mai mult deci e ok , in medie se pierde cam 5% pe an doar stand...

Ulei 30 de g ai zis in compresor?

Stai calm ca ala nu are treaba, 30 de g este uleiul de pe conducte nu cel din compresor...de obicei uleiul vechi iese la impuritati .daca mai faceai odata aceasta treaba a doua zi cred ca mai mult de 425 sau 450 de g nu scoteai si max 2 sau 3 g de ulei..

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabriel, tu lucrezi in service si stii mai multe, eu ...doar ce am vazut pe afisajul aparatului...

deci nu era neaparat o problema?

oricum, acum in 30-40 de secunde da aer rece, fata de cateva minute anterior...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel, ai dreptate, era un Bosch Car Service....dar folosind numele Bosch nu insemna ca mecanicii iti vin in ajutor sau te "consiliaza" in vreun fel. Asta e, de acum stiu cum sta treaba, oricum nu ma bagam eu sa desfac sau sa schimb filtrul...spiritul tehnic de Politehnica imi interzice (de cele mai multe ori) sa fac lucruri stupide sau la care nu ma pricep.

OFF TOPIC: Acum "belesc" de 2 ori ochii in ETKA inainte de orice alta operatiune...ceea ce-mi aduce aminte ca trebuie sa rezolv problema cu conexiunea soft-ului la internet....si mai baga si niste ecrane albastre cateodata. In rest destul de util.

Multumesc pentru sfaturi!

Salutari!!

LE: la Avia imi cereau 250 Lei pe filtru si 350 Lei manopera, durata: 3 ore.

Modificat de Outlaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o chestie , Rion din 525 g de freon in instalatie tu ai scos 375, aparatul cu care ai scos poate trage cam 80% din total de gaz, nu mai mult deci e ok , in medie se pierde cam 5% pe an doar stand...

Ulei 30 de g ai zis in compresor?

Stai calm ca ala nu are treaba, 30 de g este uleiul de pe conducte nu cel din compresor...de obicei uleiul vechi iese la impuritati .daca mai faceai odata aceasta treaba a doua zi cred ca mai mult de 425 sau 450 de g nu scoteai si max 2 sau 3 g de ulei..

Bafta!

Daca in instalatie ramane o parte din freon si de ulei, de unde stie aparatul cat ulei si freon sa bage inapoi ca sa completeze?

Apoi, ce inseamna o instalatie buna?

Ce service-uri recomandati (In Bucuresti) pentru asemenea operatiuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de cat freon se scoate se calculeaza proportia si se introduce si ulei. Uleiul din instalatie mai mult de 50% este in compresor, cate 10% in vaporizator, condensor, restul e pe conducte si doar acel rest se scoate, adica max 30% din ulei. Stiind cantitatile de freon si ulei se face un calcul si se adauga cantitatea necesara de ulei, Se pierde doar uleiul care estre in suspensie in freon.

Din 30ml ulei in compresor, mai aveam...... 2 (doi) !!!!!!!!!

Nu cred ca acei 2 ml erau din compresor. Acel ulei din compresor nu se scoate decat la demontarea compresorului. 2 erau pe instalatie si nu cred ca exista vre-un aparat care sa masoare cu exactitate cat se scoate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era un aparat digital, cam de 1.5m inaltime, nu mai retin firma... oricum dupa ce am facut operatiunea, altfel e viata la 35 de grade... in 15 secunde se simte rece ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai acele aparate scrie in cartea lor ca scot max 80 % din ce pot scoate, adik ele scot ulei din conducte condensor etc adica de pe traseu , nu din compresor, si exact max 80% din freon deci exacte nu sunt dar aletele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ciudat ca am inceput sa simt un miros ciudat dupa schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce fel de miros e cumva de la clima , atunci sa stii ca nu are treaba cu incar :blah_: catu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu si e culmea, ca tocmai am pus filtru nou si am igienizat si instalatia cu un spray aferent... am pus in grila de sub capota un filtru de hota, poate filtreaza mai tare si mai greu si de aia...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru sub capota? pai ce ai cu el acolo , daca se uda ala probabil ca de acolo miroase, poate si de la spray-ul rspectiv depinde cum ai dat si unde, scoate filtru si vezi sa nu se fi scurs in el spray-ul tau cu toate cele de pe conducte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clima cool l-am pus pe podea.. si eu cred ca de la ala sub capota, recomanda cineva sa pun sa nu mai intre praf la motoras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu intra ca are filtru sub bord mai si nu il afecteaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de ventilator e INAINTE de filtrul de piolen si tot praful ramane in motoras, Acel filtru pus inainte mai limiteaza din preful care ajunge la ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am ajuns la service, eu aveam problema in sensul ca, la prima pornire din zi a masinii, compresorul de AC pornea dupa 8-10-15 minute, indiferent ce faceam. Azi am ajuns, climatronicul cu butonul de Ac apasat 22 grade pe auto si nu baga rece. Au pus baietii diagnoza si surpriza: Compresorul era comandat da climatronic cu 820 mA, dar cuplul absorbit 2.7nM, putin de tot, Dupa ce am mai facut cateva masuratori de presiune si alte alea, a cuplat si compresorul si au pornit ventilatoarele. Concluzia, este lenes, deci trebuie schimbat. Aveau pe stoc, asa ca s-a procedat la schimbare, s-a spalat si instalatia de AC, ca erau ceva urme negre pe acolo. A durat ceva timp, spalarea dureaza 1 1/2. se spala de 3 ori.

Legat de uleiul din instalatie: la prima recuperare s-a scos 3 ml ulei, zic eu, uite domle nu mai avea, freon 480 grame, zic, vine din fabrica cu mai putin ulei. Surpriza a venit la spalare, unde se folosesc 7l freon, s-au mai recuperat 68 grame de ulei, deci aprox 1/2 din cantitatea de ulei din instalatie. deci aparatul la recuperare nu scoate nimic din uleiul din instalatie.

MAine il urmaresc de dimineata daca cupleaza compresorul. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar face asa cu toti ar fi in faliment dar cu criza asta cam bate vantu pe la service , asa ca ai avut noroc.

Ce marca au pus si ce marca era al tau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era SANDEN, au pus SANDEN.

Azi a pornit din prima si dimineta si dupa amiaza cand am plecat de la serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai postat de mult referitor la situatia mea cu Octavia. Asa ca:

Da, dupa cum mi-au zis cei de la avia si domnul Al Bundy, compresorul era mort. Treaba asta implica schimbarea compresorului, radiatorului si a valvei de expansiune + spalare instalatie.

Am intrebat de piese pe la prieteni si pot sa zic ca am iesit oarecum ieftin... (pe dracu).

1570 compresorul (nou) ((cu o ora dupa ce l-am platit.. am gasit la altcineva cu 1200))

406 valva expansiune (asta.. am gasit-o la porsche romania)

750 radiatorul (Nou)

800 manopera.. +

650 distributia + pompa apa.

--------------------------

4176 total. (un chilipir) :blah_:

Maine se apuca de schimbat/curatat... va anunt cum se comporta cu noul compresor :D.

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!