Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Poate cineva sa dea cateva detalii privind o revizie a instalatiei de climatizare, eventual costuri, recomandari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ha, deci, cum să vă explic nervii pe care mi i-au provocat cei de la avia pantelimon.

Mi-am programat masina pentru o diagnoza la AC astazi la ora 9. M-am prezentat, mi-am spus problema, am lasat cheia, etc. Intre timp, ma duc sa imi iau o cafea. Trece jumatate de ora, deja ma uitam pe pereti. Zic, hai sa ma plimb prin sediu, trec pe langa birouri si cand ma uit afara imi vad masina parcata. Ok, e coada si tre sa mai astept. Ies, fumez o tigară, intru, ma pun iar la masa.. astept. Trece 1 ora, inca o cafea..., mai trec 30 de minute si masina in acelasi loc.

Mă duc la baiatu cu care am discutat de dimineata si-l intreb de ce masina mea sta afara cand la diagnoza sunt liberi. El ca.. hm.. ce nr de masina aveti, i l-am zis, se uita pe calc, pe langa el .. si ghici ce, actele mele erau langa mana lui.

A, că v-am gasit problema. Și incepe:

- compresor (ax rupt) 3900

- condensator 500

- sonda 1000

- spalare sistem. 500

pret total: 6000 lei.

Am ramas masca, o gramada de bani.

Il intreb daca pot sa vin cu piesele mele, pe care le iau la 3000 lei toate si toate originale. Nu chinezării. Imi spune ca nu pot, pentru ca nu sunt originale (de la dealer/service skoda). Dau din cap ca am inteles si apoi imi zice, "Păi, in cazul asta, cumparati doar compresorul să vedeti daca va merge AC-ul asa."

Aici mi-a fugit filmu, adica, piesele pe care mi le-a specificat pe foaia aia nu erau stricate de la bun inceput?

Plus ca, pe factura proforma scrie: "SE RECOMANDA SCHIMBAREA"

Ce sa inteleg eu din toate astea?...

Modificat de Intrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva sa dea cateva detalii privind o revizie a instalatiei de climatizare, eventual costuri, recomandari?

In general in documentatia Skoda nu este prevazut un interval anume pentru service-ul instalatiei de A/C. Dar , e indicat ca macar o data la 2 ani sa faci o vidare si un schimb de ulei de compresor + schimbat lichid refrigerent.

De regula , o instalatie de A/c , in conditii normale pierde intre 5% si 10% pe an din lichid.Nici un sistem de A/c nu este perfect etans.de asemenea , iti sugerez sa schimbi uleiul deoarece , dupa cativa ani de folosire acesta se contamineaza cu apa si isi pierde din proprietatile de lubrifiere.

Cred ca cu undeva la 150 ron poti sa iti faci o revizie completa a instalatiei la orice service care are un aparat performant de service instalatii A/c .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa inteleg eu din toate astea?...

Ca trebuie sa schimbi service-ul urgent. Acolo n-as mai calca in veci... diletanti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca era asa, adica AC-ului pierdea din refrigerent la toate masinile atunci iginerii de la Skoda clar treceau in planul de service si inspectia sistemului AC la x ani ceea ce nu se intampla. De ce nu se intampla asta, pentru ca inistalatia AC de pe masina functioneaza ca frigiderul care il avem in casa (chiar in unele cazuri cu acelasi agent de racire R134a). Si cu frigiderul trebuie sa facem la fel ? La 2 ani mergem sa il umplem iar ?. Legat de absortia de apa, daca lichidul de frana abosarbe apa si trebuie schimbat la 2 ani, nu acelasi lucru se intampla si cu cel din instalatia AC care nu abosoarbe apa decat daca se desaface sistemul si patrund vapori, chiar si asa este prevazut cu un filtru care poate retine pana la 7 grame de apa. Legat de problema lui Intrus, cred ca ar trebui clar sa mergi la alt service cum zice si rvacaru, deja cei de la avia ti-au demonstrat cat de competenti sunt ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, trebuie sa mai cer vreo 2-3 opinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca era asa, adica AC-ului pierdea din refrigerent la toate masinile atunci iginerii de la Skoda clar treceau in planul de service si inspectia sistemului AC la x ani ceea ce nu se intampla. De ce nu se intampla asta, pentru ca inistalatia AC de pe masina functioneaza ca frigiderul care il avem in casa (chiar in unele cazuri cu acelasi agent de racire R134a). Si cu frigiderul trebuie sa facem la fel ? La 2 ani mergem sa il umplem iar ?. Legat de absortia de apa, daca lichidul de frana abosarbe apa si trebuie schimbat la 2 ani, nu acelasi lucru se intampla si cu cel din instalatia AC care nu abosoarbe apa decat daca se desaface sistemul si patrund vapori, chiar si asa este prevazut cu un filtru care poate retine pana la 7 grame de apa. Legat de problema lui Intrus, cred ca ar trebui clar sa mergi la alt service cum zice si rvacaru, deja cei de la avia ti-au demonstrat cat de competenti sunt ...

Pentru ca frigiderul tau din casa banuiesc ca nu sta la 40 de grade vara in soare si la -20 de grade iarna in ger . Este o chestie de fizica elementara:la peste 25 de grade lichidul de refrigerare r 134 isi mareste volumul exponential .Astfel , daca masori presiunea in instalatie la o masina care a stat in soare vreo cateva ore bune vei vedea ca poti ajunge si undeva la 30 de bari . Cand actionezi instalatia de A/c intra in functiune compresorul si imediat ciclul de lucru se autoregleaza , presiunea pe ramura de inalte ajungand la valorile ei normale de lucru de 10-12 bari . Gandeste-te ca frigiderul tau merge non-stop(cu exceptia ,evident, a catorva ocazii cand il mai dezgheti pentru curatenie ) si la o temperatura constanta.Plus ca frigiderul are tubulatura de circulatie a agentului termic din cupru sau mai nou din plastic,spre deosebire de masina ta la care tubulatura este din cauciuc(material poros ) si aluminiu pentru a avea o rezistenta la intemperii mult mai buna .

Dar daca tu spre exemplu ai umfla un tub de cauciuc la 30 de bari dupa care l-ai dezumfla , si ai face treaba asta de 1000 de ori in doi ani nu ti se pare normal ca imbinarile tevilor sa mai slabeasca?Si pe acolo sa piarda putin cate putin agent termic si sa intre aer, care are o oarecare incarcare cu apa?

Lichidul de frana absoarbe apa la fel ca si agentul frigorific dar banuiesc ca tu nu franezi cu instalatia de A/c nu? Daca lichidul de frana absoarbe apa , ii scade puncutl de fierbere de la 270 de grade cate e indicat la DOT 4 , la aproape 100 de grade la cat fierbe apa.Banuiesc ca nu doresti sa pui frana si sa se duca pedala la fund iar tu sa ajungi cine stie unde . A/c - ul nu este o instalatie care sa faca parte din sistemele de siguranta ale masinii si poate de aceea nu se cere o revizie periodica la el la Skoda.

Este o diferenta constructiva ca de la cer la pamant intre instalatia de la frigider si cea de la masina .

Iar daca Skoda nu zice de revizia aerului conditionat la 2 ani este problema lor . La Mercedes,de pilda, esti obligat prin programul de intretinere sa faci o inspectie a instalatiei de A/c la fiecare 60.000 km sau 2 ani .

Eu personal, din propria-mi initiativa, am vrut sa revizuiesc instalatia de A/c si am descoperit cu 150 grame lipsa de lichid lipsa si doar 10 grame de ulei in instalatie .Dar eu personal nu am considerat asta o problema ,atat timp cat de fiecare data cand porneam A/c-ul acesta functiona corect. Asa incat am procedat la vacuumarea instalatiei, reumplerea ei si schimbul de ulei de compresor.Si evident, un filtru nou de polen.

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ca frigiderul are tubulatura de circulatie a agentului termic din cupru sau mai nou din plastic,spre deosebire de masina ta la care tubulatura este din cauciuc(material poros ) si aluminiu pentru a avea o rezistenta la intemperii mult mai buna . polen.

Sub acel cauciuc este un strat de plastic, cauciucul este pentru protectie si rezistenta.

Dar daca tu spre exemplu ai umfla un tub de cauciuc la 30 de bari dupa care l-ai dezumfla , si ai face treaba asta de 1000 de ori in doi ani nu ti se pare normal ca imbinarile tevilor sa mai slabeasca?Si pe acolo sa piarda putin cate putin agent termic si sa intre aer, care are o oarecare incarcare cu apa?

Daaa, o sa intre cand aer in instalatie cand presiunea atmosferica o sa fie peste cea din instalatie. Cum sa intre aer la presiunea de 1 bar in instalatie unde sunt minim 7 bari?

LA instalatia de franare e altceva, nu e etansa, vapori de apa pot intra pe la busonul de umplere care are circulatie libera in atmosfera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai atunci daca tu zici ca pierde 5-10% freon pe an cum iti explici ca masina mea raceste ca in prima zi :| Adica dupa logica ta deja in 5 ani trebuia sa fi pierdut 25%-50% din refrigerent. E adevarat ca existe si componente din cauciuc (da creca ai pusa mana pe ele si ai vazut ce cauciuc este acolo). Orice sistem instalat pe masina afecteaza mai mult sau mai putin siguranta incluzand si sistemul AC (dupa cum ai vazut lui garbriel i s-a blocat compresorul care a dus la ruperea curelei de distributie).Nu poti spune ca instalatia AC lucreaza de una sigura, ea este dependenta de motor si daca ceva nu merge bine e posibil sa afecteze si motorul. Nu sunt expert in instalatia AC a masinii tot ce am expus aici e ceea ce se explica in manual de service al masinii, daca cineva stie din ce sunt fabricate componentele, sau cum e proiectata instalatia AC privitor la rezistnta in timp il rugam sa ne lumineze si pe noi.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo saptamana atunci cand merg cu aerul conditionat pornit ( am climatronic ) se aude un zgomot la motor . Un "aaaaaa". Stiu ca incercarea de reproducere este jalnica dar nu am ce face. Initial am crezut ca este de la turbina dar cand am apasat e econ a disparut si de aici am inteles ca este o porblema cu aerul conditionat. Aer rece baga normal . O sa ma programez la un service pt ca masina este inca in garantie dar as vrea sa imi fac o idee cam despre ce problema ar putea fi vorba inainte sa ma duc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Howhigh , probabil ce auzi tu este ventilatorul din fata radiatorului , ridica capota si vezi daca atunci cand ai econ off merge si cand ai econ on se opreste si uruitu ... de obicei ala il auzi ca in rest alte piese prin econ nu se pornesc sau se opresc.

@adrian001 nu s-a rupt cureaua de la distributie.... poate cea de la accesoriii ca daca se rupea aia de la distributie era mai rau.

Aia cu a mea baga ca in prima zi este ca si cu aia te iubesc ca in prima zi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu masina la Porche, in Pipera, la o evaluare, deoarece doresc sa o vand, si mi-au zis ca as avea o problema la instalatia de AC. Am mers sa fac revizia de 45.000 si le-am zis sa se uite si la instalatia AC. Dupa vreo 2 ore mi-au zis ca s-a dus compresorul. Singura sansa sa mearga este sa se schimbe, au zis ca nu se poate repara. Pret 4000 RON fara manopera. Mai ma gandesc:)).

Exista cumva vreo persoana care sa-si fi reparat compresorul?

Eu care as vrea sa o vand nu prea as vrea sa mai bag asa multi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu s-a dus la 20.000 km . L-au inlocuit pe garantie. Am inteles ca nu se poate repara si sincer avand in vedere cand a cedat nici nu vroiam sa il repare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu ax rupt e scoasa din cartile de adormit copii...sau blocat, daca ax e rupt ti-l dau pe al meu si poate faci ceva cu el ...dar nu cred sa se poata face ceva, la pretul ala m-as lipsi de ac, chiar sunt pers care dau atata pe o intaslatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai zis pe undeva ca are "cehul" pe site compresor de AC si e in jur de 500 de euro cu tot cu transport :D (mai poti oricand sa incerci la dezmembrari )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

cine ma poate ajuta cu asa ceva,ambreiaj sau cum s-o chema el :icon_thumright:

post-38045-1247518401_thumb.jpg

Modificat de spykiller
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice magazin de piese auto import are asa ceva sau la skoda...

Nu ai spus pt ce masina pt ca vad ca la tine in profil scrie bora, si compresorul e de alta generatie decat bora....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU conteaza generatia, ambreiajul nu vine separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vine sigur separat ... am schimbat eu destule , cel electromagnetic si cel din poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cel din poza e electromagnetic. Care e codul de ambreiaj sa comand si eu separat? Ambreiajul vine cu tot cu bobina electromagnetica si cu fulie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact si se numeste ambreiaj , ai dreptate vine cu totu ... care e diferenta, imi dai codul lui si iti dau eu piesa...si da e cel cu ambreiaj electromagnetic cel din poza :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e la pret. Un ambreiaj gasesti second la pret mai mic, un cuplaj cu totul e destul de scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Compresorul a fost 1750 Lei + 420 Lei manopera + vidat + freon. Acum trebuie doar sa-i mai schimb filtru uscator (dezumidificator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce e filtrul asta, ce rol are si cat de des trebuie schimbat?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde ai gasit compresor la banii aia?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!