Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Scuze de dublu-post, dar nu mai pot edita. Am scapat ieftin, poate au si altii acelasi noroc ca mine. Eroarea si lipsa functionarii AC erau cauzate de un fir de alimentare al electrovalvei sectionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Sunt nou pe forum si asa avea cateva intrebari pentru domnii care se pricep.

Skoda Octavia 2 1.9 TDI, 2007. Pana acum 2 ani a mers clima. I acea vara m-a lasat, am fost la service si mi au spus ca e dus compresorul. Nu am avut bani sa il schimb pana acum. Acum am gasit un compresor second hand, acelasi cod ca si cel original ZEXEL 1KO ....803 N daca imi aduc bine aminte. Am fost ieri la service.. cei de acolo mi au spus ca arata bine.. nu are joc.. chestii din astea.. mi l-au schimbat.. mi au curatit instalatia, mi au luat vreo 4 mil, dupa care au pus termometrul si au zis ca totul e OK, au pus vag-com..si nu le a dat nici o eroare.

Afara acum, la Suceava sunt 12 grade..daca e motorul oprit, ventilatorul pornit, imi baga aer rece, la fel de rece ca si atunci cand e clima pornita pe LOW la ultima treapta de putere.

Pe computerul de bord nu imi arata nici o modificare de consum cand pornesc clima...... ramane tot 0.5 l/h.. la relati..

Nu fac diferenta daca se schimba ceva la sunetul motorului.. cand cuplez clima.

Va rog ajutati ma in aceasta privinta. In ca nu am platit compresorul, si trebuie sa am un raspuns daca merge sau nu.

Va multumesc mult!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA rost de un VCDS porneste motorul si clima pe low si posteaza valorile de: curent cerut, curent absorbit, cuplu absorbit, si temperatura vaporizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatiile cerute de Al Bundy:P

Clima pe low, 4 unitati. Motorul la relanti. Afara 4.5 grade celsius.

Compressor current(Actual) -----0.820 A (variaza in jurul acestei valori)

compressor current(specified).....0.820 A

Compresor rotations .....1000/min

compressor load.. 1.2 Nm

Coolant presure 3.4...3.5..3.6 bari

radiator fan activation 9.6%

radiator fan activation (0.0%)

engine speed(increase ) off

outside temp unfiltered 7 grade celsius

outside temp regulation 4 grade

coolant temperature 65 grade

Daca mai trebuie alte info.. mi am luat propriul vcds

Multumesc mult

Imi cer scuze pentru dublul post... uitasem

Evaporator temperature 13 grade.

Scuze si mersi inca odata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA 4,5 grade afara, temp calculata 4 grade nu porneste compresorul. Incearca pe la pranz si posteaza valorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cer si eu ajutorul colegul Al Bundy dupa o incercare de depistare a problemei nereusita la BradyTrade.

Valorile cerute si colegului de mai sus sunt urmatoarele :

0.0 Compressor Shut-Off Code

800 /min Engine Speed

0.820 A Compressor Current (actual)

0.820 A Compressor Current (specified)

1000 /min Compressor Rotations

1.2 Nm Compressor Load

4.2 bar Coolant Pressure

9.6 % Radiator Fan Activation (actual)

0.0 % Radiator Fan Activation (spec.)

18.5°C Outside Temp. Unfiltered

18.5°C Outside Temp. Regulation

30.0°C Coolant Temperature

Mentionez ca am schimbat compresorul acum 3 ani cu unul nou . Anul trecut am schimbat condensatorul AC ( nu stiu denumirea exact)

Multumesc aniticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu valori noi... facute la 14 grade afara<

Clima data pe low, motorul la relanti.

0.815 A Compressor Current (actual)

0.820 A Compressor Current (specified)

1000 /min Compressor Rotations

2.3 Nm Compressor Load

6.8 bar Coolant Pressure

9.6 % Radiator Fan Activation (actual)

0.0 % Radiator Fan Activation (spec.)

OFF Engine Speed (increase)

32.0°C Outside Temp. Unfiltered

12.5°C Outside Temp. Regulation

- Fresh Air Intake Temperature

82.0°C Coolant Temperature

23.0°C Left Outlet Blower Temperature

23.0°C Right Outlet Blower Temperature

24.0°C Left Footwell Blower Temp.

25.0°C Right Footwell Blower Temp.

22.0°C Evaporator Temperature

22.0°C Interior Temperature

0.0 Left Sunlight Intensity (G107)

0.0 Right Sunlight Intensity (G134)

Turbine Voltage (actual)

5.90 V Turbine Voltage (specified)

30.4 % Turbine Load

13.40 V Voltage (Terminal 30)

Mersi frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel nu prea se simte la turatie, mai ales daca nu e f cald afara sa mearga compresorul in putere. Fata de postul de mai devreme se pare ca face ceva presiune. Fa altceva: seteaza pe cald pana se urca bine temperatura in masina, apoi da drumul pe low cu AC pornit(daca ai climatronic becul de pe ECON sa fie stins). Desi temperatura pe la gurile de aerisire e cam mare...

Daca citeai nitel topicul aflai ca-i un nene priceput in ploiesti...scapai cu 1 milion montat, incarcat instalatia. merita drumul pana aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin..

Am pus vag com pe o alta masina identica cu a mea.. La inceput.. in primele 5 minute.. nici o diferenta fata de a mea.... aceleasi valori.

Dupa ceea incepe a se raci aerul la gurile de aerisire.. pana la.. 0 grade.

La mine.. chiar daca creste presiunea.. pana la 8 bari.. la gura de aerisire.... 19 grade.. presiunea se stabilizeaza pe la 6.5 bari

temperatura evaporator..18 grade

Daca accelerez.. ajunge la 8 bari.

In mers am observat.. ca baga aerul mai rece.. nu ma tine bateria la laptop.. sa merg cu vag com sa vad temperatura la vaporizator.

Daca e cineva care se pricepe.. si e dornic sa ma ajute..cu o diagnoza live prin teamviewer cu laptopu meu conectat la net si la masina in acest sens sa vada exact ce si cum as fi profund recunoscator.

M am saturat sa dau bani la mecanici.. sa imi spuna ca merge.. si de fapt.. imi baga aer cald pe low.

Oricum.. is mirat de ce mi a ajuns presiunea de la 3.4 bari.. erau 4 grade afara).. la 7..8 bari astazi.. daca compresorul nu merge

Sau.. de ce cand accelerez.. creste imediat presiunea cu un bar.. 2.

Multumesc. Sunt profund recunoscator. Si domnul Al Bundy.. am vrut sa va sun astazi.. dar nu am vrut a va deranjez.

Multumesc mult si lui nervoss.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e presiunea care e in instalatie. De fapt ar trebui, daca imi aduc bine aminte sa fie undeva la 4 sau 6 bari, asta cu AC oprit. S-ar putea sa n-ai suficient freon in instalatie. Nu bag mana in foc ca am dreptate, dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ore in sir petrecute cu vag com-ul azi pe masina.. am observat momente in care cuplul absorbit a trecut de 4 Nm.. si temperatura la evaporator.. era mai scazuta.

Dupa ce am citit tot ce se poate citi pe forumul asta...am pus vag com ul pe o masina identica cu clima trag concluzia ca electrovalva mea are probleme.

Dupa cum ziceam in primul post, compresorul asta cu care ma chinui e pus acum 3 zile. Tipul care mi l a dat a acceptat plata dupa montare.. dar se pare ca nu merge. Mi a spus ca l au verificat acum un an niste mecanici.. si compresorul era ok.. a fost incarcat cu ulei/ freon.. si a asteptat sa isi gaseasca proprietarul. L a mine nu merge. sau daca merge.. merge cand are chef.

Va multumesc mult.. si astept opiniile voastre. Am postate mai sus valorile care le obtin..

E posibil sa isi mai revina electrovalva?

Cum sa o ajut:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu e 1K0 820 803 N. Ce pot pune in loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiuena este direct proportionala cu temperatura,. la 5 grade poti avea 3 bari si al 35 grade 12 bari.

la tine cuplul absorbit este mic, deci electrovalva sau compresor cu probleme.

SI... ai interfata originala? ca akltfel nu te sfatuiesc sa stai cu laptopul pe net cand faci diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am interfata originala.Stiu ca sunt anumite riscuri. Totusi.. de ce au fost momente in care cuplul absorbit era trecut de 4 Nm.. dar dupa s a calmat.

In mers imi baga aer rece.. uneori. O sa caut un alt laptop la care sa tina bateria.. si o sa vad exact ce si cum.. cand se mareste cuplul.. si asa mai departe. Cu laptopul meu.. in 5 min se termina bateria..

Poate si pentru ca acel compresor a stat cel putin un an pe tusa....Nu sunt sanse ca electrovalva sa isi revina.. daca totusi cupleaza uneori?

Si daca nu., atunci cu ce pot inlocui acel compresor.. ce cod>?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O incarcare a instalatiei de climatizare cu 50 ml ulei si 525 ml freon e buna? Ma refer la cantitatea de ulei. S-a scos, de la ultima regenerare de acum 29 de luni, 355 ml freon si 16 ml ulei. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semi OT, dar poate ajuta colegul sa-si rezolve problema: la laptop-ul meu nu mai tine bateria nici pana termina Windowsul de boot-at. Am rezolvat problema cumparand un invertor 12-220V din Auchan cu 14 lei(suporta maxim 100 si ceva de W, dar pt incarcatorul de laptop e suficient) si tin laptop-ul in priza in masina, ca in casa.

@omu: alea sunt cantitatile (50, respectiv 525) din ce am observat la recentele verificari si o incarcare.

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer si eu ma gandeam sa fac o verificare a instalatieie de AC, dar mi-e frica sa nu mi-o strice aia cu cine stie ce ulei si freon. Instalatia AC e inca "vrigina" desi are 7 ani jumate si merge destul de bine. Ma gandesc ca poate eficienta ei a scazut dar nu am observat eu pentru ca scaderea a fost lenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.As avea nevoie de un pic de ajutor.La masina din semnatura a murit climatronicul asa deodata fara nici un fel de preaviz.Am intrat in iarna bine mersi baga rece fara probleme.Acum cand a venit caldura......nu mai baga deloc.Am fost la service si mi-au spus ca trebuie sa schimb compresorul si radiatorul de clima. Mi se pare cam ciudat totusi sa se strice asa fara nici un fel de simptome.Masina are 50k si a fost cumparata de noua. Reparatia costa cam 3200 ron all inclusive. Intrebarea mea este : chiar asa sa fie sau incearca baietii de la service sa faca un ban in plus. Multumesc anticipat de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt niste verificari care trebuie facute. citeste topicul de la capat.

in primul rand fa rost de o interfata de diagnoza si masoara parametrii necesari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! de pe data de 27 martie sunt si eu proprietar de skoda octavia 2, motor 1.9 TDI BJB fabricata in 2005! Din pacate nu am nimerit tocmai o masina fara probleme, dar sper sa o scot la capat, imi place masina si vreau sa o pastrez destul de mult timp! Cand am cumparat-o am pornit climatizarea si am vazut ca acea conducta subtire se raceste putin, dar nu foarte convingator, proprietarul mi-a spus ca se intampla asa din cauza lipsei de freon am zis hai fie si am luat-o! Astazi am fost la mecanic si mi-a spus ca nu cupleaza conmpresorul si ca e defect! Masina se manifesta in felul urmator! Daca pornesc clima, conucat subtire se raceste, iar pe vagcom curentul absorbit creste de la 0.01A la 0.825A! Asta inseamna ca totusi compresorul imi cupleaza? Am vazut ca temperatura la evaporator e de 19 grade, iar presiunea este 6.8 bari cu compresorul necuplat si ajunge la 8 bari cu compresorul cuplat! Ce teste ar trebui sa fac exact ca sa vad exact care este problema? Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai pus ce era mai important: cuplul absorbit de compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.. Revin..

Clima tot nu merge

Imi spune si mie stiu .. unde gasesc pe cineva.. care sa imi spuna exact ce are.. compresorul sau electrovalva

Am o alta electrovalva de pe un alt compresor dar nu stiu daca merge.. nu stiu cum sa o verific.

Spunea cineva de un nene priceput in ploiesti.... dati mi si mie nr lui..

sau poate stiti pe cineva.. in bucuresti..care sa ma ajute.. asa pe mai putini bani.. ca is sarac lipit pamantului:(.

Am zis ca daca merge compresorul.. si e dusa electrovalva.. o sa o incerc pe astalalta..

daca nici asta.. o sa comand una din china.. ca am inteles.. ca de zexel nimeni nu are pe aici.

Stiti pe cineva care ma poate ajuta?

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat acum cu vagcom si imi spune ca cuplul absorbit de compresor e de 1.4 nm, turbine voltage 3.10 v, presiune in instalatie 6 bari! Ce e de facut? imi caut alt compresor sau problema e in alta parte? Astept un raspuns! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul trebuie sa fie peste 4Nm si presiunea trebuie sa inceapa sa creasca cam cu 2 bari la apasarea AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua!

A venit primavara.. astazi erau in bucuresti.. 30 grade.. totul bine si frumos.. mai putin.. un lucru:D

Sunt nou pe acest forum. Am citit posturile..cap coada..dar totusi nu am gasit un raspuns clar

La masina din semnatura, compresor 1 ko 820 803 N de la ZEXEL.... am sesizat urmatoarele.\

Alaltaieri.. 25 grade afara.. pornesc motorul.. si dupa o iarna in care nu prea am avut mult de a face cu clima.. pornesc clima la relanti.. asa.(pe LOW).

Stupoare.. dupa 20 min.. baga tot aer ca afara. M-am panicat. O iau la o plimbare. La fel aer de afara. La un moment dat..mi se pare ca aerul e mai rece.. dar usor sesizabil. Am ajuns acasa am pus VAG COM pe ea. Nici o eroare. Parametri.. 1.5 Nm cuplu consumat, temperatura evaporator 23 grade, presiune 6 bari.. curent cerut.. curent absorbit 0.820.........................UFFF.

Merg la service.. completez cu vreo 100 grame de freon.. dar degeaba. Totul a ramas la fel.

Astazi.. SURPRIZA.. dupa juma de ora de mers prin oras.. a inceput sa raceasca aerul.. eram la semafor consumul instant era de 0.8.. nu mai era de 0.5. Baga la un moment dat aer destul de rece...la 30 grade afara.. baga aer sub 15. Opresc in parcare la Cora.. Cand repornesc.. iara aer cald.. de afara..

Dupa vreo 20 min de mers..a inceput aerul sa se raceasca usor....

Am ajuns acasa am lasat masina pornita.. am pus Vag com ul pe ea. Cuplu absorbit la relanti 3.6 Nm. Presiune 8 bari. Temperatura evap. 15 grade. Afara 29 grade...

Domnilor.. cine e de vina?

1. Am schimbat in toamna compresorul.. in loc de 1ko 820 803 L am pus pe asta.. 1ko 820 803 N(second hand).

2. Compresorul defect.

3.Electrovalva dusa.

4. Eroare de soft.

5. Sunt eu fraier. Asa e normal sa mearga compresorul

Multumesc mult.

Vad aici ca un tip vinde electrovalve.Daca o schimb rezolva problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!