Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Asa este , semnalul este pwm am invatat despre el la cursurile despre folosirea osciloscopului in determinarea unor defecte la masini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autonet are in oferta supape separate pentru compresoare

coduri1.pdf

coduri2.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreo posibilitate sa aflu exact ce tip de compresor am pe masina fara a-l demonat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci poza la eticheta de pe el, vezi prima pagina de pe topicul asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima de pe pagina 2 se potriveste dupa imagine. Trebuie totusi verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,

am vb cu cei de la autonet si nu au asa ceva a fost in brosura de acu doi ani .. tu de unde ai facut rost de ele .. poate ne ajuti sa gasim si noi acele "blestemate" electrovalve ,...

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o problema cu compresorul (sau cel putin asa se pare). Istoria e urmatoarea:

masina e o octavia 2 din 2008 cam neumblata (27500 km pana acum) si intr-un moment de liniste al casetofonului, la ralanti am auzit un zgomot ca de frecat de curea. zogomotul era periodic, nu continuu. jucandu-ma cu acceleratia, am observat ca zgomotul se aude cel mai puternic la 1500 ture ... iar daca apas acceleratia mai mult, dispare. Am fost la Brady la service si mi-au spus ca e de la compresor (a ascultat un nene cu stetoscopul pe acolo): fie e compresorul dus, fie mai trebuie completat cu freon. au completat cu freon (mi-au spus cantitatea de freon pusa ... parca 500ml, dar nu sunt sigur ..deci e posibil sa vorbesc tampenii) si au spus ca zgomotul a disparut, dar sa stau cu urechea pe el. si cum minunile nu tin decat trei zile ..... :(

mentinez ca AC-ul merge fff bine, raceste in draci ..... singura problema e acel zgomot de frecat. am mai observat ceva: daca nu folosesc AC-ul (adica nu-i dau drumul deloc ... il tin pe OFF) vreo doua zile .... zgomotul dispare. probabil ca se intampla "ceva" dupa un numar de km (pe care eu reusesc sa-i parcurg in doua zile .... cam 20 km)

Idei? Pareri? S-a mai lovit cineva de problema asta?

Multumesc anticipat,

Cristi Ionescu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am avut un sunet identic......problema..compresor schimbat pe garantie anul trecut (desigur ca nici acum nu imi merge bine, intradevar a disparut zgomotul dar cand pornesc masina prima oara dupa 12 ore sa zicem, compr. imi pleaca dupa 5 min...se pare ca este electrovalva)

succes...Florin!!

Modificat de Florin75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, multumesc mult pentru raspuns.

Si cum nu prea mi-ai dat o veste buna, ba chiar extrem de proasta as putea spune, alt TIR de intrebari:

ce se intampla daca ignor zgomotul si continui sa merg asa? (reamintesc ca AC isi face treaba cu brio)

care ar fi deznodamantul final? (sunt convins ca daca ma duc maine la Brady o sa ma puna sa schimb imediat compresorul .... dar eu as prefera sa o fac exact cand isi da duhul definitif, nu mai devreme .....)

e posibil sa stric si altceva la masina si astfel dauna sa fie mult mai mare?

e posibil ca daca compresorul crapa, sa raman cu masina in drum? (de exemplu daca sucombeaza de deces mortal pe la munte ..... pot sa ajung in siguranta cu masina in Bucuresti?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE ce? ca poate intereseaza si pe altii ....blink.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine instalatia de aer conditionat nu are randament. Presiunea refrigerantului si cuplul compresorului sunt normale, nu apare nici o eroare la masina, dar "temperature behind condenser" nu scade sub 11 grade (anul trecut nu scadea sub 13 deci cred ca incepe sa-si dea drumul :huh: ). Testat pe alta masina in aceleasi conditii ca la mine a ajuns la 3 grade, deci evident la mine nu raceste indeajuns (nici data la maxim nu scade in masina temperatura sub cea de afara).

Instalatia a tot fost umpluta si reumpluta de vreo 5 ori in ultimii 2 ani (din care de 2 ori la reprezentanta) dar randamentul a ramas la fel de slab, deci nu-i de la lipsa de freon sau ulei.

Tin sa mentionez ca acum 2 ani am schimbat (doar) compresorul de aer conditionat, fara nimic altceva din instalatie. De atunci au inceput problemele.

De curand mi s-a pus capac si am fost la reprezentanta sa-mi spuna exact despre ce este vorba si eventual sa-mi spele instalatia si sa inlocuiasca filtrul dehidrator (silicagel sau cum s-o numi). Mi s-a spus ca: "filtru nu avem", "spalare nu se poate face" :blink: si "presupunem ca radiatorul de AC ar fi infundat, dar dupa schimbarea acestuia s-ar putea sa fie si compresorul afectat si sa trebuiasca schimbat si acesta".

Acum doresc sa va intreb, instalatia de aer conditionat se poate spala/curata sub presiune ? Daca sunt urme de schije din acelea metalice de la primul compresor in radiator se poate curata asa ? Imi puteti recomanda un loc in Constanta unde se poate efectua aceasta operatiune ?

Aveti alte pareri?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca raman in filtru mai mult ca sigur nu prea trec de el acuma depinde si de noroc, depinde de modelul pe care il ai , poti sa scoti filtrul si sa vezi cum arata, de obicei e negru de la ce a fost in compresor .

Daca e de spalat cred ca nu are rost sa te complici, schimbi radiatorul si atat, va veni cu filtru pe el.

In cazul in care tot nu face e de la compresor.Poti incerca direct eleiminand filtrul din sistem si incarcat din nou instalatia si vazut daca e diferenta ca sa stii daca mergi mai departe.

Cu ele date jos poti face spalare de conducte si de radiator de interior.

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc gabriel, mai am o intrebare, la filtrul acela cu capac alb daca ii scot capacul restul e separat sau prins de capac ? Adica pot sa scot ce-i in interior si apoi sa pun capacul la loc ?

Desi daca stau sa ma gandesc cat ma costa 2 goliri/umpleri ale instalatiei nu stiu daca n-ar fi mai bine sa caut asa cum ai zis un radiator cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai desfcut iese tot din el...,la un service normal nu ar trebui sa coste mai mult de 150 ron toata operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

skodaoctavia2dan

Am o problema x file care ma seaca la ficati ..am citit si rasctit tot ce ati scris dvs pe aici si vreau si eu o parere si un sfat ca simt ca o iau razna....

.....detin o skoda octavia 2 1,9 tdi an de fabricatie 2007 cu clima si 40.000 km ...... acum o saptamana brusc aerul conditionat a inceput sa ventileze cu alte cuvinte sa nu mai mearga..vb la avia si fac o programare la un cunoscut acolo electrician ...ma duc in service dimineata mi-o pune pe tester la calculator si imi indica totul ok ..presiune in aer ...cantiatea de freon ..tot dar compresorul nu misca ventilatorul din spatele radiatorului......si electricianul imi spune hai sa incercam o treaba ..iti scot freonul din instalatie si ti-l pun inapoi ca poate pleaca ..zis si facut .....il scoate il pune inapoi si il pune cu un pic mai mult ...si ii da drumul si pleaca ventilatorul de la compresor dar sa bage rece ..nexam....imi spune omul ca nu are ce sa faca mai mult decat sa caut pe cineva care desface compresoare sau sa iau de la ei de la reprezentata ..imi face repede un calcul si anume....compresor + radiator + filtru compresor+ manopera =42 mil ....le-am multiumit si am zis ca o sa le fac un mail in cehia la grupul w sa le bat efectiv obrazul (nu ca as fi av ceva de castigat )dar daca ei cred ca 1000 de euro e putin si daca ei cred ca compresorul e o piesa consumabila plus ca sa ceri sa schimb radiatorul pt ca nu se poate scoate filtru este o si mai mare imbecilitate .......japca pe fata se cheama sunt niste jeguri si chiar imi pare rau ca am optat pt masina asta .... in fine partea haioasa vine acum....plec de la avia in drum spre centru si cam dupa 10 min de mers ce credeti ? pleaca compresorul si incepe sa bage aer rece....as vrea si eu sa stiu de ce ? si daca vi s-a mai intampl si de la ce o fi ? de la electrovalva ? am sunat mecanicul inapoi si i-am zis zis si a dat din umeri si mi-a zis ca se mai intampla dar are ceva dar nu stie ce exact.......si a mers de vineri pana luni azi dimineata iar e mort si nu mai porneste ventilatorul din spatele radiatorului.....:( ce sfat imi dati ?

multumesc anticipat astept raspunsurile voastre

quote.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificata instalatia si electrovalva de pe compresor daca au span. Probabil electrovalva are iar golirea/umplerea cu freon n-a facut altceva decat sa miste span=ul pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poate fi si electrovalva lenesa, adica ... sa se blocheze. Aveam eu una asa, se bloca si p... aer conditionat. Nu te mai duce la avia, mie mi-au cerut 60 de mil pentru rahaturile alea si apoi imi baga ceva de genu "Sau hai sa cumparam doar compresorul, poate merge asa (fara radiator si restu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep la AC sa dau sfaturi, dar sper ca stiti ca trebuie pornit AC si iarna odata la 2 saptamani macar cateva minute. Asa scrie in carte, si asa fac. Am peste 180.000 Km, 10 ani vachime la masina si nu am avut niciodata probleme cu Ac, nici macar completat. Daca se strica probabil calitatea este proasta. Ce este AC altceva decat un frigider? Si stiu frigidere care merg de 30 de ani fara intrerupere. Inca ceva: spal masina acasa cu buretele. Cica spuma activa corodeaza radiatorul din fata de AC si-l sparge in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de exemplu tin AC-ul pe AUTO si vara si iarna. Deci il porneste computerul de cate ori considera el necesar, prin softul lui. Peste el nu pot sa trec, sa il pornesc mai des, daca softul lui nu vrea (de ex, sub 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ebi tu ai alt tip de compresor pe masina ta (cu ambreiaj). La tine daca nu e pornit AC-ul axul compresorului stationeaza in timp ce fulia se invarte, la OII compresorul e fara ambreiaj asa ca indiferent daca pornesti sau nu AC-ul axul impreuna cu pistonasele se invarat tot timpul. La pornirea AC-ului o electrovalva controleaza presiunea prin inchiderea sau deschiderea ei, deci presiunea creata e variabila. Eu nu am pornit niciodata AC-ul iarna si nu am umblat la AC nici macar pentru a umple instalatia in conditiile in care masina are 7 ani si 140000 km si totusi merge perfect, deci cred ca tine de noroc si nu ai ce sa ii faci ca sa previi o eventuala defectiune ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

skodaoctavia2dan

mda ..ieri m-au sunat de la avia motors ...sondajul ala care--l fac ei sa ma intrebe daca am fost multumit de serviciile ava...bla bla........si le-am explicat eu nu ca sunt nemultumit, sunt sictirit si profund dezamagit de politca lor ..dat fiind faptul recunoscut in ghilimele ca au avut 90% problem cu compresoarele zexel nu au facut nimic in speta asta basca te pun sa schimbi si radiatorul pt un filtru chiar mi se pare o ordinarie crasa si colac peste coliva ma costa 700 ron manopera maaaaaa?????? incredibil...deci nu e vina mea n-am av nici un accident si dupa 4 ani cade o piesa de 500 euro la care tu ma mai jepcaresti de inca 300 euro ca sa schimb si altele in paralel si basca imi iei si manopera cand in mod normal daca nu vrei sa chemi masinile sa schimbi copresorul ca e DIN VINA TA macar de bun simt ramanea sa corectezi greseala de fabricatie cu acel filtru pt ca radiatorul meu nu are nimic ...si cel mai normal sa suporti mai nene manopera la chestia asta ... CA E DIN VINA TA PRODUCATOR CARE CICA TE RESPECTI ..i-am zis toate astea lu aia la telefon si i-am zis ca o sa fac mailuri cate toate structurile de conducere SKODA VW....asa ca fapt divers sa ma p pe ei ei pe neamul lor de jepcari.....aia a zis ca o sa ma contacteze un specialist de la avia sa ii explic pe larg...

trebuie sa luam atitudine cu asita pt ca uite cum iti baga mana in buzunar fara sa poti sa comentezi ceva....multumesc insa pt sfaturi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit electrovalvele separat. Multumita unui coleg care a pus 2 pagini dintr-un catalog autonet. Asa am dat sfoara-n tara pe la prieteni si cunostinte care sunt in domeniu asta.

Pt compresorul meu valva costa 330 ron. sanden 8681p (pxe14).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai gasit pana la urma electrovalve separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten care lucreaza la o firma care aduce piese auto de pe afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!