Jump to content

Lichid Racire Sub Minim


AdiG01
 Share

Postare recomandată

Cu incalzirea nu am problema pot sa fac cate grade vreau,daca ar fi problema cu rad.de incalzire ma gandesc ca randamentul acestuia ar scadea,dar totusi

pot sa fac caldura cat vreau in habitaclu.

Alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e vorba de pierderi, iar randamentul nu scade daca ai pierderi...doar in cazul cand este gol vasul de expansiune.Instalatia asta se autoaeriseste chiar daca ai pierderi. Presupun ca NOX la asta s-a referit, daca ai pierderi pe la radiatorul de caldura,nu ca e infundat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Woozie eu m-am referit la radiatorul de incalzire ca daca e defect sau scapa pe undeva scade randamentul acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu ce zic, ca daca scapa se completeaza din vas, doar ca nu vezi fiind intr-un loc greu accesibil. Ai vedea si ai simti randamentul doar daca astepti sa se goleasca vasul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa se demonteze radiatorul de incalzire cum se poate da seama daca acolo e buba si nu in alta parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu stiu, dar poate e cineva care stie, eu as verifica intai ce e mai accesibil,conducte,furtune,coliere, si apoi m-as apuca de dat bordul jos(banuiesc ca asa ajungi la calorifer,nu sunt sigur-nu am desfacut) si in ultimul rand chiulasa data jos, asta bineinteles la service. Parerea mea e sa verifici ochiometric tot ce se poate si in ultima instanta-service. Verifica si etanseitatea la vasul de expansiune,la supapa,daca nu inchide bine se poate evapora si se usuca imediat la mersul masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am scris in primul meu post am facut o verificare si in service si nu se vede nu se observa nimic,au zis acolo ca probabil e garnitura de chiulasa cea ce nu prea cred si de acea cer si sfatul vostru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci incearca si la alt doctor fara sa zici ca ai deja o prima parere...vezi daca e aceeasi,ce sa zic, bafta in rezolvare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat golful nou de la ETG...apropo de nivelul lichidului de racire...acela de culoare roz..cand am luat masina i-am deschis capota sa ma uit si eu la motor si alte chestii..am remarcat de atunci ca nivelul lichidului era undeva sub linia de la minim...acum am 7mii k cu masina si nu am avut nici o problema...lichidul tot acelasi nivel are..ma uit la borcanul ala de fiecare data cand pun lichid de spalare a parbrizului..si mie mi se pare ciudat..masina noua..iar in carte tehnica scrie in nici un caz lichidul sa nu fie sub semnul de minim..eu ma gand ca nu are rost sa completez pana nu se aprinde vreun bec..la tine nu stiu ce sa zic..ii las pe altii care chiar stiu sa te sfatuiasca ..eu ti-am spus cum e la mine..poate si alti colegi de forum au remarcat aceeasi chestie.oricum,sper sa se rezolve

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant subiect!La prima revizie a masinii din semnatura(la 7000 km.,un an de zile de folosinta)s-a completat lichidul de racire,era la marcajul de minim.Nimic nou pina aici,dar cum la teorie instalatia de racire este complet etansa,m-am intrebat pe unde s-a dus lichidul?Apropo,in instalatia etansa punctul de fierbere la G12+ este peste 100 grade Celsius,gresesc?

Singura explicatie,pierderi ale lichidului la imbinari,vreun furtun cu por,etc.;m-am uitat pe ici-colo in compartimentul motor...nimic!Astept cu nerabdare alte opinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu ce sa cred,am fost azi la reprezentanta si acolo m-au asigurat ca nu e nici o problema cu instalatia cica la toate golfurile 5 se intampla acelasi chestie adica trebuie completat destul de des lichidul de racire la unele mai repede la altele mai tarziu depinzand de motor :o

M-a asigurat ca pana nu se aprinde nu trebuie completat deci se poate circula cu lichidul la minim fara probleme.

Totusi sa completez la fiecare 1500-2000Km nu mi se pare tocmai in regula.Ce ziceti?

La mine nu mananca ulei in schimb ii place lichidul de racire sa bea :)

Mai are cineva cu motorul BKC astfel de problema?

Modificat de VAG4Ever
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca cei de la reprezentanta nu au dreptate.

Vorbim de un circuit inchis de racire sub presiune, cu o supapa de siguranta pe capacul vasului de expansiune, care deschide numai cand aburii din vas ajung la o presiune prea mare. Deci prin aceasta supapa sistemul in mod normal nu are voie sa piarda lichid (aburi).

Orice alta pierdere trebuie sa fie foarte clar vizibila la furtune, de accea are lichidul culoare mov. In rest sa-mi explice si mie un specialist unde dispare apa. Mai mult, daca apar pierderi la furtune la o masina de pana in 4-5 ani, acestea se datoreaza tot suprapresiunilor din sistem.

Va recomand urmatoarele:

#1. Dimineata la motorul rece dezsurubati incet capacul vasului, daca se aude un fasait lung si creste un pic nivelul in vas, inseamna ca ceva nu este in regula.

#2. Porniti motorul si dupa ce s-a incalzit un pic scoateti furtunul de retur de la vas ( cel subtire din partea superioara) si introduceti capatul intr-un vas cu apa. Daca aveti bule de aer... inlocuiti garnitura de chiulasa.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 95k facuti de mine cu masina(atatia are de toti) si pana nu am schimbat distributia nu am completat si nici desfacut vreodata vasul cu lichid....nu a scazut deloc.Chiar i-am intrebat pe mecanicii de la dealer unde am schimbat distributia daca e normal sa nu piarda deloc in atatia km si mi-au spus ca e foarte bine (toata lumea imi spunea ca ceva nu e bine si ca e normal sa aiba ceva pierderi in anumite limite si eram putin speriat..)

Acum nu stiu ce sa zic...cu toata ca pare deplasat sfatul eu zic sa incerci sa il schimbi pe tot..sau sa incerci sa ii verifici concentratia celui pe care il ai in vas...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut in Noiembrie a fost schimbat tot lichidul din cauza concentratiei mici.Ultima data cand am verificat concentratia a fost de -35gr.

Am inceput sa devin paranoic,verific la fiecare ora nivelul ;)

Nu stiu ce sa mai fac...in toate locurile imi spun ca e totul in regula si nimeni nu poate sa-mi spuna unde se duce lichidul... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acelasi motor cu aceeasi problema, la aproximativ 1500 km scade sub minim, in conditiile in care eu completez pana la nivelul max. La 'doctor' n-am ajuns cu ea iar cat am putut eu sa vad de deasupra capotei nici nu mi-am dat seama pe unde pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si mie mi s-a aprins senzorul chiar inainte de 15 mii Km. Se poate sa nu fi fost aerisita instalatia din fabrica, iar la o fortare mai mare a motorului sa se incalzeasca in exces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam sa incerc 'marea cu degetul' si as vrea sa cumpar un tratament pentru scurgeri ale lichidului de racire, parca am citit pe undeva ca ar avea un oarecare efect atat timp cat nu exista fisuri sau pierderi mari. Problema este ca acel tratament lichid trebuie introdus direct in radiator, insa nu am vazut vreun buson de umplere pe acolo. Daca as completa cu antigel combinat direct in vasul de expansiune poate avea efecte negative? De exemplu acum nivelul lichidului a ajuns deja cu 1cm sub minim si probabil ca ar intra cam 500 ml pana la MAX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A reusit cineva cu problema asta sa o rezolve? Am incercat solutia descrisa mai sus, insa fara niciun efect, ce-i drept am pus f putin de teama sa nu stric ceva.

Am fost cu masina astazi la service si nu exista urme de scurgeri de antigel nici in partea superioara nici in cea inferioara. Mecanicul mi-a sugerat sa incerc cu o substanta solida, sub forma de pulbere in loc de cea lichida care ar fi mai slaba... O s-o incerc si pe asta inainte de a ma gandi la ce este mai rau - garnitura chiulasa, cu toate ca pe espament nu am observat niciodata vreun fum alb. Un lucru observat totusi de mine ar fi un miros ciudat in masina, destul de greu, dupa ce sta cateva ore bune (de dimineata pana cand plec seara de la serviciu), pana sa dau drumul la ventilatie, pe care l-as asemui cu cel de antigel. Nu as vrea sa dau bordul jos si sa vad ca nu de acolo vine problema, asa ca ma gandeam sa blochez cumva circuitul care duce la radiatorul de incalzire din bord, credeti ca ar functiona sa testez astfel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

risti sa infunzi radiatorul ce prostiile alea ! uitete mai atent cacid e multe ori din cauza calduri sucrgerile nu se observa daca folosesti antiogel rosu g12 incarca cu uv e 20 ron o lanterna pe net si vezi exact de unde vine !!

cat despre anulatul radiatorului din interior sinplu clima pe rece sau off si apa nu mai trece prin el !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Zilele trecute am observat ca mi-a scazut nivelul lichidului. E aproape 1cm sub minim. Ce-i drept...n-am avut deloc probleme pana acum. Acul sta la 90 de grade si nu se incalzeste nimic mai mult decat trebuie.

Trebuie sa completez totusi cu lichid. Ma duc astazi la PBN sa imi cumpar G12. Ce nu inteleg insa:

In manual zice ceva de 40% aditiv amestecat cu apa. Adica daca ma duc sa cumpar G12 acum trebuie sa pun G12 si apa distilata? Sau e suficient sa completez cu G12 si atat?

Modificat de deeJayOg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere, faptul ca e vara, eu as completa doar cu apa!

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu folosesc lichid de racire indiferent de anotimp... nu cred ca folosirea apei e o solutie, mai ales ca ai un bidon de G12 pentru f mult timp (cel putin cazul meu)...

La actuala masina am completat cam 200ml dupa aproape 1 an si 20k km...

LE: vazand ce a scris si Cristi (Aviasol), mi-am adus aminte de fizica de liceu si, daca nu ma insel, apa cu impuritati fierbea mai repede decat cea distilata/fara impuritati... ar fi o varianta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cartea de service scrie ca se pote pune apa de la robinet numai sa nu aibe impuritati... eu am pus apa de la robinet + G12 luat de la midocar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa din Bucuresti e mult prea calcaroasa, o sa ai depuneri de calcar prin instalatia de racire. Sfatul meu e apa distilata.

Modificat de GtSport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apa distilata, dedurizata, demineralizata, le-am incercat pe toate in fierul de calcat! Toate lasa in urma calcar! Asa ca, cumparam de la magazin apa chioara cu 1-2 lei litrul :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!