Jump to content

Probleme cu pornirea la CALD - motor TDI


polar
 Share

Postare recomandată

Am inteles ca s-ar putea rezolva prin modificarea cantitati de motorina la pornire cu ajutorul vag-comului.

Pe modulul motor la canal 01 se modifica valoarea existenta...Dar din cate stiam eu, la TDI-PD nu se poate ajusta cantitatea de motorina injectata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

c o s m i n valoarea initiala la AXR la care am incercat era de 38260 parca(era oricum 38xxx). Nu pot modifica valoarea.Ramane neschimbata.

P.S: problema la masina este ca ramane aprins Check Engine si spirala la bujie si masina porneste greu.A fost schimbat senzorul de rotatie(pozitie) al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce eroare tot persista????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
Nu pot modifica valoarea.Ramane neschimbata.

Sa stii ca nici eu n-am reusit sa modific valoarea. Adica la mine se modifica valoarea aia (38680 parca), dar valoarea injectata nu se modifica. Nu-mi explic de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Deci eroarea este Engine Speed Sensor (G28).Senzorul a fost schimbat cu un senzor OEM de la reprezentanta.Schimbarea a fost facuta in spatele blocului.Trebuia facuta vreo adaptare ceva?De cand s-a schimbat senzorul a trecut cam 1 luna si eroarea a aparut din nou acum.

P.S: este vorba de acest topic http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=939719 cu o problema des intalnita la AXR

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Verficica avansul cu vagcom-ul. Mie mi-a dat eroarea asta dupa ce am mutat avansul pe -1. Inainte (cand il aveam pe 0) n-am avut niciodata treaba cu el. Si nici dupa aia n-am mai avut probleme cu el.

Incearca seventual sa reglezi avansul (din cele 3 suruburi ale fuliei axului cu came) peste 0 si vezi daca eroarea persista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e semnal implauzibil....ori e un fir intrerupt ori e mufa de la ECU oxidata :)

P.s. masina ta nu porneste repede din cauza senzorului de turatie care nu merge (dai 5s la memaror )

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Swat Cat Engine Speed Sensor (G28) nu este senzorul de turatie? :vaidecapulmeu: A fost schimbat .Se fie mufa de la ecu oxidata oare?

c o s m i n este vorba de un motor AXR.Fulia e prinsa tot in 3 suruburi?Crezi ca s-ar rezolva problema marindu-i avansul?

P.S: acum cateva minute m-am intalnit cu prietenul meu care avea aceasta problema si brusc ia disparut eroarea.Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce inseamna engine speed sensor.... :vaidecapulmeu:)

nu umbla la fulie.... e ceva electric la el... cand da semna implauzibil nu e senzoru de vina.... ori e supta dantura la vilbrochen (rar)

ori se ating undeva niste fire sau e mufa oxidata

si acum ca si-a revenit masina porneste normal.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

De dantura vibrochenului mi-a mai spus cineva.Deocamdata masina porneste bine acum ca a disparut eroarea singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

La mine a fost indoita datura de pe vilbrochen cand mi sa-au indoit bielel si nu a fost indreptata bine si nu pot sa scap de eroare cu snzorul G28, pe mine nu ma deranjeaja pt ca motorul merge super, din alt topic am inteles ca eroare cu Engine Speed Sensor G28 pota sa apara si din cauza alimentari s-ar dezamorsa instalatia de alimentare etc, bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...la mine se modifica valoarea aia (38680 parca), dar valoarea injectata nu se modifica...

Salut,

sper sa nu fiu :wub:

Am reusit ieri sa modific aceasta valoare si, implicit, cantitatea de motorina injectata la motorul meu AXR din 2004. Am ramas si eu foarte uimit (...chiar eu am spus la cineva ca la motoarele PD nu se poate modifica aceasta cantitate).

Procedura e tot aceea care se cunoaste (...modificarea valorii in canal 1). Intrebarea este daca sunt avantaje sau dezavantaje prin modificarea acestei cantitati. Ce am observat eu:

-pornirea este la fel ca inainte, ori la cald ori la rece.

-prin schimbarea valorilor din canal 1 coroborate cu cele de pe canal 2 (ralanti) am obtinut o scadere a cant. injectate de la 5.7 la 4.5

-consumul la ralanti a scazut de la 0.7 la 0.6 l/h (la valorile pe care le-am setat pe cele 2 canale)

-consumul in mers (fara clima dar cu faruri si cass deschise pe o distanta de ~35km din care aprox. 7 km in oras) = 5.0l/100km...pe aceeasi portiune de drum si cam in aceleasi conditii de trafic nu am reusit sa scot mai putin de 5.5 l/100km

-la plecarea de pe loc nu mai simt acea usoara trepidatie

...dar s-ar putea sa fie doar o simpla impresie...poate stiti voi mai multe detalii :)

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca nu se modifica consumu doar ce iti afiseaza... modificand valoare aceea creezi un decalaj cu +/- X%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar din cate stiam eu, consumul dat de BC este in legatura cu cantitatea de motorina injectata si cred ca, corectia de care spui s-ar face din [17-Instruments]...nu stiu...am vazut un canal in [17-Instruments] in care se corecteaza cu +/- 2 litri afisarea cantitatii din rezervor... :) dar nu cred ca are traba cu asta

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea pentru a imbunatati pornirea la cald este valabila pentru motoarele de pe generatia 5 golf, adica de 90 si de 105 CP. La cele de pe generatia 4, acel canal are alta semnificatie, adica ceea ce se numeste "tuningul saracului" , colaborat cu alt canal.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am mai citit undeva de "tuningul saracului" :icon_thumright: ...Bun, si care ar fi avantajele sau dezavantajele...care este celalalt canal si ce face :)

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tuning-ul saracului este la pompa mecanica... pe pe canalu 1 se modifca raportu motorina ceruta (ecu)/ motorina data (pompa)

si implicit se modifica si consumu afisat.... la pd ma gandesc ca e ceva asemanator....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cristian-mihai

Va salut. Am si eu o problema cu pornirea la cald. La mine porneste cateodata cu un bubuit puternic. Se aude de parca ar fi murit motorul. Fenomenul se manifesta numai ziua cand e caldura foarte mare si nu conteaza ce temperatura are motorul. Seara nu mai face asa. Doar ziua la 1 din 3 porniri face zgomotul acela. Masina are aproape 84.000 de km si are schimbata distributia la 83.000 de km. In rest nu am schimbat nimic la ea. Daca imi puteti da ceva sfaturi va sunt recunoscator. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al bundy are dreptate... am facut si eu niste adaptari si porneste bine la cald.... pt canalul 1 nu exista o valoare exacta ... in functie de masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, leonul meu 1.9 tdi 105 cp porneste greu la cald, electromotorul se invarte de 5-6 ori si se zguduie toata masina cand porneste. La rece nu am nicio problema, porneste din prima. Dupa ce porneste si sta la relanti incepe sa se tureze singur pana la 1000 rpm si ramane acolo. Aveti idee care ar putea fii cauzele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit tot topicul(apropo mi-a fost de mare ajutor si iti multumesc) am gasit 2 posibile rezolvari:

1 Electromotorul schimbat, reparat etc. - spre care inclin si eu ca fiind cea mai sigura pe termen lung.

2 Resoftatare ECU- care vad ca este o rezolvare "miraculoasa" si de care multi sunt foarte multumiti, dar care nu stiu cat de safe este pe termen lung.

Ce nu am gasit in niciun post, problema cu turarea motorului singur la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu turarea motorului la relantii am patit-o si eu in week-end dupa ce am urcat o panta si am turat-o mai tare ramasese turata pe la 1000 rpm la relantii. Am asteptat putin, am mai calcat o data acceleratia si si-a revenit. Nu stiu de ce a facut asa poate ne explica altcineva. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat, am gasit un mecanic meserias care si-a dat seama imediat ca nu era strans cablul de la masa, ca atare dupa ce la strans nu am mai avut nicio problema, relantiul a revenit la valoarea normala si masina porneste ok la cald. Am incercat si varianta cu rescrierea hartilor de pornire si pot spune ca are un super efect, masina pornind mult mai bine. La mine insa s-a revenit la harta originala pt ca intre timp s-a depistat problema cu masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pt.cristian-mihai,aceeasi problema am avut-o si eu si in cazul meu au fost carbunii de la electromotor(15ron carbunii+80 manopera).Cand era foarte cald dadeam mult la automat si pornea foarte urat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!