Jump to content

Probleme Climatronic


bbusiness
 Share

Postare recomandată

Astept o zi calduroasa sa monitorizez temp pe care o inregistreaza senzorul interior, comanda catre turbosuflanta si daca aceasta o executa, etc.

 

In zilele ca acestea a functionat normal, n-am avut de ce sa ma plang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine, ca sa vedem exact daca e de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am monitorizat astazi toti parametrii, senzorul interior indica corect temperatura, comanda catre turbosuflanta este executata de aceasta, doar ca unitatea climatronic nu-i comanda sa creasca viteza.

 

Am observat si o anomalie, la Radiator Fan Activation (actual) nu trec de 84%, pe cand specificat ar trebui sa fie 100%.

Masina are un singur ventilator mare de 400W si 410mm diametru care este controlat de un regulator pentru treptele de viteza.

 

Care credeti ca este problema, carbunii tociti, regulator cu probleme?

Unde este regulatorul asta, se poate verifica?

Motoarele de ventilator se repara sau se schimba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba, dar nu ai nicio problema la acesta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci spre ce sa-mi indrept atentia, pentru ca nu mai am idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am scos bateria, m-am gandit ca poate ajuta vreun reset la unitatea de clima, insa functioneaza la fel ca inainte.

 

Sunt nevoit sa merg cu clima pe Low si ventilatie scazuta (3 linii) pentru a face foarte rece in masina.

Pe vaporizator am 3-4gr.C, aerul pe gurile de sus vine pe la 5-6gr., la picioare cu 12-14gr., senzorul interior imi arata ca in masina am 15-16gr.C.

 

Ce sa mai investighez, cum rezolv problema, cum fac clima sa functioneze corespunzator pe Auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai de unde sa imprumuti un panou, de proba? 

Nu am de seat la garaj, dar am de vw, skoda, audi a8, a7, a6, touareg 7p, etc..

Iti dau de vw sau skoda,  de proba.....sa vezi cum se comporta. Daca e ok, alt panou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul panoului meu este 5P0907044K 1UQ, sunt disponibile cateva pe net dar nu in Bucuresti.

 

Un panou de Skoda/VW/Audi de platforma PQ35, chiar daca este alt cod, pentru test, se codeaza pe masina si ar trebui sa functioneze?

As trece sa facem un test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, setare de baza la flapsuri, etc si funcționează 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema rezolvata cu sprijinul si amabilitatea lui @F l o r i n.

 

Revin cu un post cuprinzator, pe scurt pana atunci, clima nu avea nici o defectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci, care era problema ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatiile pe larg.

 

L-am sunat pe @F l o r i n si am convenit sa trec pe la el sa incercam o unitate climatronic din grupul VAG, aproximativ aceeasi generatie.

 

Pentru schimb se demonteaza unitate Radio-CD-MP3 player pentru a ajunge la suruburile care prind unitatea climatronic (2 pe fata si 2 dedesupt).

 

Odata demontata unitatea (se desface impreuna cu grilele de deasupra) Florin a observat primul ca buretele care avea rolul de a etansa blocul de AC la imbinarea cu tubulatura de deasupra este dezlipit si se rupe usor, astfel incat aerul de la turbina in loc sa se duca in sus si lateral pe gurile de aerisire o parte iesea direct in fata inspre bord.

AC1.thumb.jpg.c391e950bd4d903490d0a2a6a8bfe443.jpg

 

In momentul acela am discutat posibilitatea ca unitatea de clima sa fi fost influentata (senzorul de temperatura) de faptul ca era ventilata din spate, urma sa verificam supozitia.

Am primit o unitate de clima de la un Passat, s-a mufat si totul a functionat fara probleme, n-a fost nevoie de codari.

 

In ziua urmatoare am circulat alternativ cu unitatea de proba si cu a mea.

Cu unitatea de proba totul era in regula, la 20gr.C setat in masina se facea exact cum trebuie, ventilatie puternica.

Cu unitatea mea s-a schimbat putin treaba, functiona putin mai bine.

AC2.thumb.jpg.53e31f27039da7c3ad9462a7535997b6.jpg

 

 

Aveam prin casa un "burete de mascare" mai vechi si m-am apucat sa inlocuiesc garnitura originala care era dezlipita si "arsa de timp".

Cred ca am avut nevoie de 1-1,5h pentru a reusi ceva asemanator OE, este foarte multa migala.

AC5.thumb.jpg.7cde4accc42ea53c47885428d7513a50.jpg

 

Am circulat din nou alternativ cu ambele unitati si a mea a inceput sa functioneze semnificativ mai bine, deci faptul ca era scaparea de aer care o ventila direct in spate o facea sa o ia razna.

 

Incepuse sa fie clar, am montat totul la loc apoi m-am dus la Florin sa-i duc unitatea inapoi si sa discutam pe observatiile adunate.

Pe drum, pe 21gr.C am inghetat in masina, incredibil de eficienta racirea, afara erau 31-33gr.C, a trebuit sa cresc temp. la 22gr.C pentru a nu avea senzatia de frig.

Fluxul de aer rece era mai puternic chiar si la un nivel mic al turbinei pentru ca evident ca nu mai erau pierderi pe la buretele acela.

 

Ce am concluzionat noi la final:

- prin modul de constructiei al unitatii de comanda de la Seat Altea/Leon, pe spate in dreptul senzorului, in carcasa, sunt niste gauri care faciliteaza circulatia aerului spre senzor;

AC3.thumb.jpg.080caf3742b9a8bfb6ff31ba4fd7fc69.jpg

- senzorul de temp la unitatea Seat este la nivel cu butoanele din fata, iar pe placa este intr-un suport de plastic care trece prin PCB, astfel aerul poate circula din spate spre in fata, in jurul lui;

AC4.thumb.jpg.55d5a663e1c7669653be652440ae336d.jpg

- modulul de comanda de la Passat are senzorul amplasat in "rotary dial" de reglare putere turbina, care este mai inalt fata de frontalul unitatii, deci probabil suportul senzorului are loc si nu mai trece prin PCB, de aceea el n-a fost influentat de aerul suflat direct din spate;

AC6.thumb.jpg.f6c1f8d095c254951a21d03654f4e5c8.jpg

AC7.thumb.jpg.fc1eb24296a22ed722fdd003876a8d0e.jpg

- banuim ca temperatura interioara citita cu VCDS este o valoare normalizata, iar in realitate esantionarea temperaturii se face mult mai des, poate de cateva ori pe secunda dar valorile sunt folosite doar in software-ul unitatii pentru a regla elementele instalatiei.

 

Concluzii:

- La Altea/Leon aceasta pare sa fie problema atunci cand instalatia de AC este perfecta tehnic si totusi se obtine frig sustinut DOAR pe Low;

- modul de functionare al climei de Passat, desi a functionat fara codare (compatibilitate aproape perfecta), este diferit fata de unitatea de Altea.

La unitatea Passat ventilatia este cu cateva procente mai sus (nu chiar o treapta) iar temperatura cu ~1-2gr.C mai ridicata pe gurile de sus, pe vaporizator ~5-6gr.C.

La Altea unitatea comanda o temperatura mai mica pe gurile de ventilatie dar cu o viteza mai mica a turbinei, pe vaporizator 3-4gr.C.

Ma gandesc ca tubulaturile la Passat sunt mai lungi si poate de aceea este nevoie de o presiune mai mare de aer.

 

 

Multumesc lui @F l o r i n pentru implicare si pentru ca ne-am sfatuit si am "cercetat" impreuna fenomenul.

 

Tuturor celorlalti sper sa va ajute concluziile noastre si poate daca aveti aceleasi simptome cauza este cea descrisa mai sus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul mai are un motoras de ventilatie indirecta in plus fata de Seat, si de aici e posibil sa lucreze putin altfel.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are legatura cu acela. Dar difera, clar. Nu asta era problema ci faptul ca la o setare de 20 grade pe Auto, nu avea solicitare din partea panoului de clima, pt o ventilație corespunzătoare,  iar temperatura din habitaclu devenea inconfortabila, clar mult mai cald decat trebuia. 

Situația fiind creeata de fluxul de aer indirect, care intra in panoul climatronicului, datorita defectului de izolare dintre tubulatura superioara si gurile de evacuare a aerului, din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!