Jump to content

Probleme Climatronic


bbusiness
 Share

Postare recomandată

Daca compresorul este Delphi, este cunoscuta problema. Nu ai insistat prea mult, vei rezolva  doar prin montarea surubului.

Nu va fi functionala clima dupa montarea surubului:

https://www.pieseauto.ro/fulie-compresor-ac/vw/passat-b6/kit-reparatie-ambreiaj-compresorac-disc-ambreiaj-1786069717.html

DIY:

 

Modificat de Carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul e DELPHI.

Eu am crezut ca ambreajul se tine doar in cele 3 suruburi de pe margini, desi l-am schimbat anul trecut, am uitat ca are si pe ax. 

Acum e clar, o sa dau jos ambreajul sa verific daca axul mai are dintii in regula si pun alt ambreiaj, probabil dintii ambreajului sunt tociti, am gasit si ceva span(nu mult, dar FOARTE fin) pe acolo si chiar ma gandeam sa caut de unde este.

Aveti idee de ce se desface acel surub de pe ax. De strans a fost strans bine. Ma gandesc ca poate este ceva defect in interiorul compresorului sau ceva ce are legatura..... si as repara.

Mersi!

Modificat de emisb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 02.04.2019 at 18:37, Al Bundy a scris:

LA culpul care il are acolo trebuie schimbaa electrovalva.

 

Am schimbat ambreiajul si acum clima merge ok.

Am verificat si cuplul este aproximativ 3.9 - 4Nm la relanti si scade cand accelerez. Nu e ok 4Nm?

Presiunea freonului este de 6 bar cu clima oprita si urca pana la 12 bar cu clima pornita. La fel, pe acceleratie presiunea scade putin.

 

La un Passat care acelasi cod de compresor cu al meu, mai putin ultima litera(eu am 5N0 820 803A, la Passat este 5N0 820 803 X), fulia si ambreajul difera putin ca forma, iar pe ax are 2 saibe subtiri, una peste alta, ca un opritor sa nu se apropie ambreiajul prea mult de compresor.

La mine nu am gasit acele saibe.  Stiti cumva daca trebuie sa le am si eu pe Leon FR? Daca trebuie sa le am si lipsesc ce se poate intampla? Au un cod, le gasesc undeva sa le pun si eu?

Mersi!

Modificat de emisb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine este o saiba de aceea, o sa vezi ca daca o montezi se invarte mai usor compresorul.

te sfatuiesc sa o montezi, orice saiba, nu-ti trebuie vreun cod original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Codul il vreau pentru a afla ce grosime, diametru interior si exterior trebuie sa aiba.

ce masina ai, ce cod motor, ce compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorului meu Delphi i s-a rupt un piston, am fost la un service din Bucuresti, mi-au schimbat pistonul rupt cu un piston sh de la alt compresor, mi-au pus alt ambreiaj si au pus o saiba simpla (scomormonind printr-o cutie cu suruburi si saibe) deci nu stiu vreun cod.

Saiba este pentru ca ambreiajele AM chiar daca pot fi mai ingrijite, facute bine, nu sunt exact ca cele originale, stiau cei de la service aspectul asta.

Nu exista ambreiaj ca piesa de schimb originala, compresorul se schimba cu totul la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5N0 820 803A nu are saiba. Era suficient daca te uitai cu atentie la videoclipul de mai sus.

5N0 820 803 X, probabil varianta finala a compresorului. Compresoarele au avut ,,n" revizii pana la varianta finala.

A trebuit sa gandeasca altii, sa rezolve problema producatorului OE, fara a fi necesara inlocuirea ,,cu totul".  Cazul de fata, chinezii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnilor,

Vin catre voi cu o problema, legata de un Seat Altea XL (al tatalui meu). A fost achizitionat acum 2 saptamani, si singura problema care s-a observat pana acum este aceea ca, in momentul in care se seteaza o temperatura de 22-23C, pe partea dreapta incalzeste, iar pe partea stanga raceste..
Mentionez ca masina dispune de dublu-climatronic. Am sincronizat cele doua zone, am setat 23C si la fel face... Am setat si un pic diferit, adica 23C pe dreapta si 26C pe stanga..si tot asa face.. orice as face, se comporta la fel: incalzeste pe jumatatea din dreapta a masinii si raceste pe jumatatea din stanga...
de asemenea, am sesizat un sunet in parte interioara a bordului inferior, ca un motoras ce se invarte un numar de pasi, scapa , si apoi isi reia ciclul de la inceput.. deci un sunet periodic..

In 5 zile ii voi face si o diagnoza, dar as dori sa stiu daca cineva s-a mai lovit de asa ceva... ma gandec ca poate trebuie sa desfac tot bordul inferior..

Mentionez ca functiile de recirculare, sau setare a gurilor de ventilatie (spre sofer, in jos, spre parbriz) functioneaza perfect. de asemenea partea dreapta functioneaza si ea perfect, atat pe racire cat si pe incalzire... baiul e doar pe partea stanga (la sofer)..

 

Multumesc anticipat,

Bogdan.

Modificat de bogdanbacila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cele mai multe cazuri este vb de servomotor defect. Se verifica cu vcds ul, în blocurile de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau un senzor ce raporteaza aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

 

Revin cu o problema mai veche la climatronic. Acum un an am observat ca se cam chinuie sa raceasca, ventilatorul de habitaclu ramanand foarte turat. M-am dus la un service pentru completare de freon. A doua zi a inceput sa aiba intreruperi in a mai produce aer rece. In zilele mai calde reuseam sa pornesc aerul conditionat doar daca selectam manual maxim doua sau trei liniute la treptele ventilatorului. Daca dadeam o trepta mai puternica a ventilatorului, nu mai venea aer rece. Prin urmare nu puteam sa-l las pe auto. Am fost la doua service-uri in si nimeni nu a stiut sa-mi spuna care este problema. Acum vreo luna am fost la un alt service. Acesta mi-a confirmat ca este freon suficient, a facut o verificare sa nu scape freon, i-a facut o curatare  si a reglat presiunea in instalatie. A pus-o pe tester si nu apare nicio eroare. De atunci clima functioneaza mai bine, dar nu reuseste sa raceasca asa cum ar trebui. Am observat ca daca turez motorul peste 4000 rot/min, nu mai produce aer rece, iar la cateva secunde dupa ce reduc turatia, vine din nou aer rece. Chiar daca selectez 16 grade sau LO, vine aer rece dar e foarte cald in masina (22-23 de grade in masina si vreo 30-31 afara).

A mai fost cineva in aceasta situatie?

As cumpara un compresor nou, dar nu vreau sa am surpriza ca dau 1.500 lei si sa nu fie compresorul de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu vcds ce se intampla cu temp interioare, temp senzor interior, temp calculata, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Seat Altea 5P1.

Cand pornesc motorul si este cald in masina creste viteza ventilatorului pana aproape de maxim, vine rece, dar in 1-2min scade viteza ventilatorului si nu se recoreste suficient in masina, trebuie sa cobor clima la 18-17-16gr. pentru a mentine o atmosfera rece, pe Auto.

 

Curentul absorbit de electrovalva este 1:1 cu cel specificat, cuplul absorbit de compresor este in regula, presiunea freon in instalatie este cat trebuie (a fost verificata si cantitatea de freon, s-a scos exact cat este specificat pe eticheta din compartimentul motor si s-a bagat la fel), turbina isi moduleaza viteza fara probleme, ventilatorul din fata functioneaza fara probleme.

Senzorul solar imi indica corect energia pe care o capteaza de la soare, temperaturile pe gurile de aerisire sunt corecte, pentru o temp setata de 19gr.C pe sus sufla cu 10-12gr. iar la picioare cu 23-24gr.C.

 

Singurul lucru care imi da ceva de banuit este senzorul de temperatura interioara care parca "evolueaza" putin cam incet si ma gandesc ca din cauza asta si modulatia vitezei turbinei aerotermei nu se face mai rapid/activ.

 

Ce sa mai investighez?

Ati mai intalnit senzori de temp interna care nu mai sunt "vioi"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am mai intalnit probleme cu senzorul de temp interioara si la Leon 1P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista ca piesa separata, cum se procedeaza?

 

Si cum il declari "defect", ce indicatori urmaresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compara temperatura interioara masurata de senzor cu cea masurata cu un terț aparat.

Nu il gasesti ca piesa de schimb independenta, fiind inclus in panoul climatronicului, dar il poti schimba separat...de la alt panou, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la problema de mai sus. Am schimbat compresorul, dar problema persista. In schimb am facut un test care ma duce cu gandul al senzorul de temperatura de habitaclu. Temperatura exterioara: 27 de grade si soare. Climatronicul pe low...baga aer rece undeva la 6-7 grade (ceea ce este ok; temperatura masurata cu un termometru). Temperatura in masina a scazut pana la 21 de grade (masurata cu alt termometru). La 21 de grade (temperatura in habitaclu) am setat climatronicul pe auto si 20 de grade, moment in care acesta a inceput sa intraduca aer fierbinte la o turatie destul de mare (5 liniute) pana cand temperatura din masina a ajuns la 30,5 grade. La aceasta temperatura a inceput sa introduca un aer semi rece iar ventilatorul de habitaclu a scazut turatia pana la doua liniute, ca si cum ar vrea sa mentina aceasta temperatura.

 

Unde se afla senzorul de temperatura din habitaclu la Leon 1P cu climatronic?

Sunt mai multi senzori de temperatura la acest model, fiind climatronic bi-zonal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai senzorul de temperatura habitaclu nu se vede pe tester? Acolo se poate vedea daca indica bine sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, se vede pe VCDS ce temperaturi inregistreaza.

 

Senzorul este in mijlocul climatronicului, unde am inconjurat cu rosu.

 

Atentie ce puneti in zona, pahare de cafea, un picior al domnisoarei sau suportul de telefon mai sus in grila.

Telefon va directiona aerul din gurile de ventilatie in senzor si-l va raci exagerat, cafeaua, picioarele il va incalzi, in toate cazurile nu este citita temperatura reala din masina.

 

senzor.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa stiu si eu, ca se vede pe tester. Am fost cu problema asta cu aerul conditionat la 3 unitati service diferite. Fiecare a spus in mod diferit: ba ca nu este suficient freon, ba nu a fost curatata instalatia, ba ca nu e presiunea corecta....etc. A iesit ok inclusiv la vacuum, deci nu scapa freon. Doua dintre service-uri au pus testerul pe masina si mi-au spus ca nu da nicio eroare. Nu trebuiau sa se uite ei daca senzorul indica valoarea corecta? Fiecare service m-a tot taxat fara sa rezolve nimic. Prin urmare am hotarat sa decid eu ceea ce schimb. Am inceput cu compresorul, dar nu prea s-a schimbat mare lucru. Ideea cu senzorul mi-a venit acum, dupa ce am facut testul pe care l-am descris mai sus. Prefer sa schimb un senzor de 30 de lei decat sa dau din noi 150-200 lei la un service fara sa-mi faca nimic.

Mai jos pun o poza in care piesa cu numarul 29 este sezorul de care vorbesc. Din ceea ce vad acolo ar trebui sa fie pe langa spatiul pentru filtrul de praf si polen.

Codul senzorului pentru seria mea de sasiu este 1K0907543G

Problema este ca nu am gasit unde se afla acel senzor.

Prin urmare daca ma puteti ajuta cu locatia lui exacta si cum ajung la el......

 

Multumesc,

409820200.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1K0907543G - este senzor termic vaporizator, masoara temperatura pe vaporizator, n-ai treba cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Am gresit eu. In imaginea de mai sus senzorul de interior este piesa cu numarul 27 (cod: 3D0907543A)

Dolfin, multumesc pentru lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat-ul meu fie iarna, fie vara (deci racire sau incalzire) temperatura pe care o face climatronicul in interior e cu aprox 5-6 grade mai mare decat cea setata. Senzorul de temp interioara functioneaza bine si orice temperatura ai seta, clima incearca sa mentina valoarea setata +5-6 grade - valoare citita de pe senzorul de temperatura interioara. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@L.D., nici acela nu este senzorul de temp int..

 

Vezi in foto pus de mine mai sus, acela este si nu are cod de piesa separata, vine cu tot cu unitate climatronic, de altfel citeste si problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin, am citit postarea ta si exact la fel se manifesta si la mine. Pornesc, cald in masina, ventilatorul la maxim cu aer foarte rece, dar scade in intensitate dupa cateva minute, iar in masina e cald. Daca pun pe low, vine aer cu 6-7 grade (masurat). Astazi am facut un drum de 30 de minute, am selectat 20 de grade pe automat iar un termometrul pus langa senzorul de temperatura de habitaclu imi arata 28,1 grade. Afara era inourat. Cand e soare e si mai nasol. Am scazut temperatura climatronicului la 16 grade cu automat, iar termometrul pus de mine langa senzorul de temperatura de habitaclu arata 24,3 grade.

Acum doua zile am schimbat compresorul de clima cu unul nou de la Valeo crezand ca aceasta e problema, dar nu s-a schimbat nimic.

Sunt curios ce arata pe tester senzorul de habitaclu.

Daca rezolvi problema, te rog sa o postezi. La fel am sa fac si eu.

 

Modificat de L.D.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!