Jump to content

Probleme Climatronic


bbusiness
 Share

Recommended Posts

acum o oră, rcs66 a scris:

Cu clima pornita presiunea este in jur de 2,2-2,4 bar(la golf 4)presupun ca si la seat pe acolo trebuie sa fie,daca e 6,8 inseamna ca nu a pornit compresorul.

 

Daca nu porneste compresorul nu trebuie sa imi dea o eroare ceva?

Cand apas pe butonul AC baga mai mult aer decat atunci cand butonul e off, dar parca nu simt diferenta de turatie la motor. 

Link to comment
Share on other sites

La asta nu ma pricep,un lucru este cert la presiune de 6,8 bar n-are cum sa raceasca cu freonul 134.

Link to comment
Share on other sites

Compresorul porneste? Ce cuplu are? 99% ai electrovalva blocata.

Link to comment
Share on other sites

21 minute în urmă, spido a scris:

Compresorul porneste? Ce cuplu are? 99% ai electrovalva blocata.

Nu stiu daca porneste. el se invarte tot timpul cand motorul e pornit.

Cum masor ce cuplu are? 

Link to comment
Share on other sites

2 minute în urmă, spido a scris:

Cu Vcds.

cu VCDS..., dar cum ? Unde intru, pe ce canal/sectiune?

Link to comment
Share on other sites

Tot pe HVAC.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, emisb said:

dar cum ? Unde intru, pe ce canal/sectiune?

 

 

1.jpg

2.png

3.jpg

Edited by Carmina
Link to comment
Share on other sites

Revin cu valori:

Am testat de mai multe ori astazi si cuplu mi-a dat 3.2, 3.5, 4 respectiv 4.2 Nm.

Turatie compresor mi-a dat constant 900rpm.

Presiunea freonului, daca ieri mi-a dat 6.2 bar astazi mi-a dat 8.9, 8 respectiv 7.8 bar. Ieri a mers doar 5-100 minute clima, astazi am lasat sa mearga mai mult de o ora. Poate de aici diferenta.

Daca am scos mufa la senzorul de presiune, pe tester mi-a dat 51 bar, deci banuiesc ca senzorul e bun.

Pe live data imi da Air quality sensor status: Error E1. E singura eroare si doar pe live data. Pe diagnosticare nu imi da nicio eroare.

Daca am pus mana pe conductele de freon, atat turul cat si returul erau foarte calde, fierbinti chiar. 

Cineva care are aparat de umplu freon mi-a spus ca freonul ce se gaseste in Romania e tot mai prost, ca are frecvent cazuri in care face reumplere la aceleasi masini la 1-2 ani, ca desi presiune e ok, calitatea freonului nu e buna.

 

Ce sa mai fac?

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

schimba electrovalva

Link to comment
Share on other sites

acum o oră, F l o r i n a scris:

schimba electrovalva

electrovalva - te referi la supapa regulatoare, cea in care intra mufa in compresor. Inteleg bine?

Se poate schimba pe masina sau trebuie dat jos compresorul? Se va pierde freonul?

mersi!

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

da, aceea este. Se scoate freonul dupa care se inlocuieste electrovalva

 

Edited by F l o r i n
Link to comment
Share on other sites

Trebuie dat jos compresorul sau merge pe masina?

mersi!

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

eu stiu ca pe masina - aici discuta cu un mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Ok!

Din valorile obtinute nu e posibil sa fie doar putin freon in instalatie? Sigur e electrovalva?

Imi poti spune ce presiune trebuie sa am cu motorul oprit si ce presiune cu clima pornita?

mersi!

Edited by emisb
corectie
Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

gasesti toate informatiile legate de valori, etc - aici si pe forum - trebuie doar sa le cauti.

Sigur 100% este atunci cand ajungi la un specialist, verifica si repara - noi doar incercam sa te ajutam pe baza informatiilor/valorilor postate de tine.

presiunea in mod normal se masoara cu manometre, nu pe baza valorilor funizate de senzorul de presiune.

Daca ai freon, pare sa fie electrovalva. Poti sa mai verifici si surubul de la fulia compresorului, sa nu fie slabit.

 

Link to comment
Share on other sites

Surubul l-am verificat. E strans.

Cand am intrebat daca sigur e electrovalva...ma refeream in contextul valorilor spuse de mine si sunt sceptic tocmai pentru ca nu am masurat inca cu manometru si nici nu stiu care sunt valorile normale.

Toate astea mai ales dupa ce mi s-a spus ca freonul este tot mai prost, si dupa 1-2 ani trebuie schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Ideal ar fi să mergi la un service.

Dacă vrei o să faci tu o verificare rudimentară, ia o cârpă, o şurubelniţă şi testează presiunea din conducte, preferabil cea subţire (pe la supapele de încărcare, acoperite cu capace de plastic). Grijă cu freonul, e nociv! Acoperi cu cârpa, nu ţii apăsat mult, doar împingi o fracţiune de secundă.
Dacă presiunea e mică sau inexistentă, rezolvarea e simplă - reîncărcare. Dacă iese freon cu putere, mergi mai departe cu investigaţiile (electrovalvă/compresor).

Link to comment
Share on other sites

Am apasat, desi nu vroiam sa fac lucrul asta, si iese cu presiune. Dar nu stiu totusi daca presiunea e suficienta. Nu am experienta suficienta sa compar. 

Cred ca schimb totusi electrovalva.

Sunt insa nedumerit, daca electrovalva e blocata de ce sunt calde conductele cu freon atunci cand e pornita clima? E normal?

Eu inteleg ca e blocata in sensul ca freonul nu mai circula in instalatie si ar trebui sa fie reci conductele. Gresesc?

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Clima pornită nu înseamnă că și compresorul merge. Fulia acestuia se învârte odată cu motorul (doar exteriorul), dar miezul e cuplat doar când toate condițiile sunt îndeplinite. Fără semnal valid de la electrovalvă (și de la alți senzori), nu cuplează compresorul. Fără compresor cuplat, freonul nu e antrenat și răcit, deci conductele sunt calde.

Link to comment
Share on other sites

LA culpul care il are acolo trebuie schimbaa electrovalva.

4 hours ago, emisb said:

A

Eu inteleg ca e blocata in sensul ca freonul nu mai circula in instalatie si ar trebui sa fie reci conductele. Gresesc?

 

Mersi!

gresesti.

Link to comment
Share on other sites

Azi m-am uitat la compresor si axul din mijlocul ambreajului nu se invarte. Sta fix. Fulia cu ambreajul se invart si cand e pornita si cand e oprita clima.  

Ar putea sa fie dintii ambreajului mancati si sa se invarta in gol pe ax sau e de la electrovalva?

Intreb fiindca nu stiu cum e normal. 

 

E3676080-079A-4118-8E86-C79290159DE4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Compresor Delphi?

Daca este Delphi, da este posibil.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai nici macar surubul acolo. 

Link to comment
Share on other sites

@emisb, fara surubul respectiv fulia se invarte in gol pentru ca ambreiajul nu mai este apasat pe axul compresorului.

 

Acum ai mai multe scenarii:

- prima data verifici daca se invarte compesorul, daca da mergi mai departe cu ce este mai jos, daca nu inseamna ca s-a defectat ceva inauntru, dar Delphi nu face span, mai rupe cate un piston, dar nu face span, deci mergi la un service care desface compresoare de AC, iti inlocuiesti pistonul respectiv si continui cu punctele de mai jos;

- daca pui surub nou si nu s-au barbierit canelurile de pe axul compresorului sau de pe ambreiaj totul o sa functioneze din nou;

- daca s-au barbierit dintii de pe coroana ambreiajului, unde se aseaza pe axul compresorului, cumpari unul nou (atentie sa fie perfect compatibil, nu chiar universal, 250-300Lei) si este posibil sa functioneze fara alte probleme;

- (daca s-a barbierit axul compresorului, desi improbabil, se "mananca"mai greu, e mai dur, trebuie alt compresor, sau alt ax de la alt compresor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!