Jump to content

Probleme Climatronic


Recommended Posts

Daca compresorul este Delphi, este cunoscuta problema. Nu ai insistat prea mult, vei rezolva  doar prin montarea surubului.

Nu va fi functionala clima dupa montarea surubului:

https://www.pieseauto.ro/fulie-compresor-ac/vw/passat-b6/kit-reparatie-ambreiaj-compresorac-disc-ambreiaj-1786069717.html

DIY:

 

Edited by Carmina
Link to post
Share on other sites
  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • emisb

    14

  • F l o r i n

    9

  • bbusiness

    6

  • Al Bundy

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Una la mana: ECON inseamna compresor de A/C oprit, nu pe economic cum uni intuiesc; Doi la mana: Recircularea nu merge cu ECON deoarece s-ar aburii geamurile si de aia iese ECON, adica porneste compre

Nu ai nici macar surubul acolo. 

Posted Images

Compresorul e DELPHI.

Eu am crezut ca ambreajul se tine doar in cele 3 suruburi de pe margini, desi l-am schimbat anul trecut, am uitat ca are si pe ax. 

Acum e clar, o sa dau jos ambreajul sa verific daca axul mai are dintii in regula si pun alt ambreiaj, probabil dintii ambreajului sunt tociti, am gasit si ceva span(nu mult, dar FOARTE fin) pe acolo si chiar ma gandeam sa caut de unde este.

Aveti idee de ce se desface acel surub de pe ax. De strans a fost strans bine. Ma gandesc ca poate este ceva defect in interiorul compresorului sau ceva ce are legatura..... si as repara.

Mersi!

Edited by emisb
Link to post
Share on other sites
On 02.04.2019 at 18:37, Al Bundy a scris:

LA culpul care il are acolo trebuie schimbaa electrovalva.

 

Am schimbat ambreiajul si acum clima merge ok.

Am verificat si cuplul este aproximativ 3.9 - 4Nm la relanti si scade cand accelerez. Nu e ok 4Nm?

Presiunea freonului este de 6 bar cu clima oprita si urca pana la 12 bar cu clima pornita. La fel, pe acceleratie presiunea scade putin.

 

La un Passat care acelasi cod de compresor cu al meu, mai putin ultima litera(eu am 5N0 820 803A, la Passat este 5N0 820 803 X), fulia si ambreajul difera putin ca forma, iar pe ax are 2 saibe subtiri, una peste alta, ca un opritor sa nu se apropie ambreiajul prea mult de compresor.

La mine nu am gasit acele saibe.  Stiti cumva daca trebuie sa le am si eu pe Leon FR? Daca trebuie sa le am si lipsesc ce se poate intampla? Au un cod, le gasesc undeva sa le pun si eu?

Mersi!

Edited by emisb
Link to post
Share on other sites

Si la mine este o saiba de aceea, o sa vezi ca daca o montezi se invarte mai usor compresorul.

te sfatuiesc sa o montezi, orice saiba, nu-ti trebuie vreun cod original.

Link to post
Share on other sites

@Dolfin Codul il vreau pentru a afla ce grosime, diametru interior si exterior trebuie sa aiba.

ce masina ai, ce cod motor, ce compresor?

Link to post
Share on other sites

Compresorului meu Delphi i s-a rupt un piston, am fost la un service din Bucuresti, mi-au schimbat pistonul rupt cu un piston sh de la alt compresor, mi-au pus alt ambreiaj si au pus o saiba simpla (scomormonind printr-o cutie cu suruburi si saibe) deci nu stiu vreun cod.

Saiba este pentru ca ambreiajele AM chiar daca pot fi mai ingrijite, facute bine, nu sunt exact ca cele originale, stiau cei de la service aspectul asta.

Nu exista ambreiaj ca piesa de schimb originala, compresorul se schimba cu totul la dealer.

Link to post
Share on other sites

5N0 820 803A nu are saiba. Era suficient daca te uitai cu atentie la videoclipul de mai sus.

5N0 820 803 X, probabil varianta finala a compresorului. Compresoarele au avut ,,n" revizii pana la varianta finala.

A trebuit sa gandeasca altii, sa rezolve problema producatorului OE, fara a fi necesara inlocuirea ,,cu totul".  Cazul de fata, chinezii.

Link to post
Share on other sites
bogdanbacila

Salut domnilor,

Vin catre voi cu o problema, legata de un Seat Altea XL (al tatalui meu). A fost achizitionat acum 2 saptamani, si singura problema care s-a observat pana acum este aceea ca, in momentul in care se seteaza o temperatura de 22-23C, pe partea dreapta incalzeste, iar pe partea stanga raceste..
Mentionez ca masina dispune de dublu-climatronic. Am sincronizat cele doua zone, am setat 23C si la fel face... Am setat si un pic diferit, adica 23C pe dreapta si 26C pe stanga..si tot asa face.. orice as face, se comporta la fel: incalzeste pe jumatatea din dreapta a masinii si raceste pe jumatatea din stanga...
de asemenea, am sesizat un sunet in parte interioara a bordului inferior, ca un motoras ce se invarte un numar de pasi, scapa , si apoi isi reia ciclul de la inceput.. deci un sunet periodic..

In 5 zile ii voi face si o diagnoza, dar as dori sa stiu daca cineva s-a mai lovit de asa ceva... ma gandec ca poate trebuie sa desfac tot bordul inferior..

Mentionez ca functiile de recirculare, sau setare a gurilor de ventilatie (spre sofer, in jos, spre parbriz) functioneaza perfect. de asemenea partea dreapta functioneaza si ea perfect, atat pe racire cat si pe incalzire... baiul e doar pe partea stanga (la sofer)..

 

Multumesc anticipat,

Bogdan.

Edited by bogdanbacila
Link to post
Share on other sites
F l o r i n

În cele mai multe cazuri este vb de servomotor defect. Se verifica cu vcds ul, în blocurile de masura

Link to post
Share on other sites

Sau un senzor ce raporteaza aiurea.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Salut,

 

Revin cu o problema mai veche la climatronic. Acum un an am observat ca se cam chinuie sa raceasca, ventilatorul de habitaclu ramanand foarte turat. M-am dus la un service pentru completare de freon. A doua zi a inceput sa aiba intreruperi in a mai produce aer rece. In zilele mai calde reuseam sa pornesc aerul conditionat doar daca selectam manual maxim doua sau trei liniute la treptele ventilatorului. Daca dadeam o trepta mai puternica a ventilatorului, nu mai venea aer rece. Prin urmare nu puteam sa-l las pe auto. Am fost la doua service-uri in si nimeni nu a stiut sa-mi spuna care este problema. Acum vreo luna am fost la un alt service. Acesta mi-a confirmat ca este freon suficient, a facut o verificare sa nu scape freon, i-a facut o curatare  si a reglat presiunea in instalatie. A pus-o pe tester si nu apare nicio eroare. De atunci clima functioneaza mai bine, dar nu reuseste sa raceasca asa cum ar trebui. Am observat ca daca turez motorul peste 4000 rot/min, nu mai produce aer rece, iar la cateva secunde dupa ce reduc turatia, vine din nou aer rece. Chiar daca selectez 16 grade sau LO, vine aer rece dar e foarte cald in masina (22-23 de grade in masina si vreo 30-31 afara).

A mai fost cineva in aceasta situatie?

As cumpara un compresor nou, dar nu vreau sa am surpriza ca dau 1.500 lei si sa nu fie compresorul de vina.

Link to post
Share on other sites

Verifica cu vcds ce se intampla cu temp interioare, temp senzor interior, temp calculata, etc

Link to post
Share on other sites

Pentru Seat Altea 5P1.

Cand pornesc motorul si este cald in masina creste viteza ventilatorului pana aproape de maxim, vine rece, dar in 1-2min scade viteza ventilatorului si nu se recoreste suficient in masina, trebuie sa cobor clima la 18-17-16gr. pentru a mentine o atmosfera rece, pe Auto.

 

Curentul absorbit de electrovalva este 1:1 cu cel specificat, cuplul absorbit de compresor este in regula, presiunea freon in instalatie este cat trebuie (a fost verificata si cantitatea de freon, s-a scos exact cat este specificat pe eticheta din compartimentul motor si s-a bagat la fel), turbina isi moduleaza viteza fara probleme, ventilatorul din fata functioneaza fara probleme.

Senzorul solar imi indica corect energia pe care o capteaza de la soare, temperaturile pe gurile de aerisire sunt corecte, pentru o temp setata de 19gr.C pe sus sufla cu 10-12gr. iar la picioare cu 23-24gr.C.

 

Singurul lucru care imi da ceva de banuit este senzorul de temperatura interioara care parca "evolueaza" putin cam incet si ma gandesc ca din cauza asta si modulatia vitezei turbinei aerotermei nu se face mai rapid/activ.

 

Ce sa mai investighez?

Ati mai intalnit senzori de temp interna care nu mai sunt "vioi"?

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Da, am mai intalnit probleme cu senzorul de temp interioara si la Leon 1P

Link to post
Share on other sites

Nu exista ca piesa separata, cum se procedeaza?

 

Si cum il declari "defect", ce indicatori urmaresti?

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Compara temperatura interioara masurata de senzor cu cea masurata cu un terț aparat.

Nu il gasesti ca piesa de schimb independenta, fiind inclus in panoul climatronicului, dar il poti schimba separat...de la alt panou, etc

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...