Jump to content

Probleme Climatronic


bbusiness
 Share

Postare recomandată

Salut,

Revin cu cateva intrebari legate de climatronic. Tinand cont ca masina e SH si stiu de la fostul proprietar ca a inlocuit climatronicul pe garantie din cauza unei defectiuni, am cateva nelamuriri vis-a-vis de modul de functionare:

1. Imediat ce pornesc motorul pe display-ul climei imi apar toate caracterele si clipesc de cateva ori, apoi porneste normal. Care ar fi cauza? Mentionez ca am incercat sa resetez clima dar nu merge.

2. Am observat ca desi eu tin tot timpul in oras pe recirculare, la o noua pornire gasesc deselectata ca sa zic asa optiunea de recirculare si trebuie apasata din nou. Nu ar fi trebuit sa o tina minte?

Merci

Modificat de bbusiness
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ramane tot timpul activata recircularea daca o selectez.Ar trebui sa te duci cu clima in service,ceva nu e in regula,ori trebuie resetata ori un nou sofware sau e stricat ceva la ea.La mine daca e activata clima atunci cand dau contact porneste normal,asa cum am lasato ultima oara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si bineinteles daca dezactivarea ei s-a produs prin "luarea" contactului si nu prin oprirea din butonul "off" ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am rezolvat problema. Era din soft. A durat 10 minute si a fost gratis la PBA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Revin cu probleme la softul climatronicului:

1. Daca e pe AUTO si apas tasta ECON imi apare ECON dar ramane si AUTO scris pe display. E normal?

2. Daca sunt in situatia de mai sus (pe display AUTO si ECON) si apas pe recirculare, imi dispare AUTO, ramane doar ECON si simbolul de recirculare. E normal?

3. Daca pornesc motorul si repornesc dupa cateva zeci de minute clima porneste pe modul AUTO (nu tine cont de ultima setare). E normal?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate 3 puncte este normal.La ultimul punct,daca tu ai lasat ventilatia pornita.Auto nu inseamna clima pornita ci AUTOreglare de temperatura,deci AUTO merge cu si fara clima.

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma, nu cred ca am inteles exact cum si cand e clima pornita...

Mai ales ca acum e pe incalzire nu pe racire....

Deci, cand stiu ca e clima pornita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo hed!Un raspuns logic si direct. :D Deci CLIMA e activata atunci cand pe display nu apare ECON.Clima nu este numai pt. a racii in masina ci si pt. umiditatea din masina;este buna chiar si iarna pt. dezaburit perbrizul,deoarece fiind activata impreuna cu AUTO se mentine temperatura dorita si in acelasi timp se mentine si umiditatea ideala in habitatul masinii;este chiar recomandat a se folosi clima(aerul conditionat) SI IARNA!!!Si va spun de ce:1.Folosind aerul conditionat din cand in cand iarna(sau in anotimpurile reci)se reduc simtitor sansele de a se defecta compresorul de la AC.2.Dezaburirea si dezgetarea geamurilor cu aerul cond. pornit se face mult mai repede,chiar va rog sa incercati,va veti convinge imediat!Dar daca nu ma insel si in manualul masinii trebuie sa fie toate aceste lucruri scrise.

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine daca e pe auto+econ si dau recirculare apare semnul de recirculare dar dispare econ. Adica porneste compresorul si nu ramane pe econ. Sa inteleg ca nu e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una la mana: ECON inseamna compresor de A/C oprit, nu pe economic cum uni intuiesc;

Doi la mana: Recircularea nu merge cu ECON deoarece s-ar aburii geamurile si de aia iese ECON, adica porneste compresorul.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi face ceva ciudat..spuneti-mi daca si la voi e la fel..

in momentul in care dau circulatia fluxului de aer numai la picioare imi baga aer si prin aeratoarele laterale (stanga sofer -dreapta pasager)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alteacupra, n-am inteles de ce zici ca dezaburirea si/sau dezghetarea geamurilor se face mai bine cu a/c-ul pornit.

eu setez temp pe HI , pe dezaburire parbriz, dar pe ECON, si se dezabureste imediat.

am sa incerc si varianta ta, pe AUTO, dar ma gandeam ca . dimineata, pe frig , numai compresor cuplat nu-i mai trebuie motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin2000: cand dezaburesti pe ECON tragi aerul de afara sau e pe recirculare?

din experienta mea sunt de acord cu varianta cu AC, dar merge si fara AC dar cu aer tras de afara, nu pe recirculare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndyG

Dupa ce ai activat recircularea mai apesi odata pe ECON,atunci merge,daca nu,atunci e vreo diferenta intre climatronicul de la Seat si cel de la AUDI.

@sorin2000

Tu ai dreptate,se dezaburesc geamurile si asa destul de repede insa eu ma refeream strict la dezaburit(dezghetat)cu ajutorul aerului cond.,se face mult mai repede(parerea mea) si iti mai pot da un ex.:intr-un tunel mai lung,iarna,se aburesc geamurile imediat,atunci cand activezi dezaburirea cu clima se usuca geamurile cat ai clipii si asta pt. ca clima e raspunzatoare,asa cum am mai spuso si cu umiditatea din masina.Sper ca m-am facut inteles.

PS:sorin,tu poti da caldura la max.(HI) si cu clima pornita,nu se intampla nimic,aici nu fac multi legatura:AERUL CONDITIONAT nu e numai pt. racire!Si inca ceva:sub +4 grade,temp. ext.,A/C se dezactiveaza automat,nu avea frica de motor.

Modificat de alteacupra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da razmih, cu aer de afara , nu pe recirculare.

Am sa incerc cum spui tu, alteacupra, nu am stiut ca sub +4 grd se decupleaza compresoruleu am incercat sa setez temperatura de ex. ,la 25 grd , cand afara erau 7-8 grd , si am vazut ca nu se decupleaza compresorul

Modificat de sorin2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din discutiile noastre trag urmatoarele concluzii:

1. AUTO e modul automat de control al temperaturii si nu presupune neaparat pornirea compresorului. Practic compresorul comprima freonul ca acesta sa se raceasca si sa condenseze vaporii de apa(condensul) din aerul cald din masina. Teoretic daca afara e suficient de rece compresorul nu porneste pentru ca vaporii de apa se condenseaza oricum.

Parerea mea e ca atata timp cand in habitaclu se cere o temp mai mare decat cea exterioara compresorul nu va porni.

2. ECON e modul economic in care nu porneste compresorul si prin urmare nu poti obtine o temperatura in habitaclu mai mica decat cea din exterior. Cu toate astea exista un control al temperaturii atat timp cat trebuie sa fie mai cald decat indica senzorul de temperatura. Daca devine mai cald decat se cerea atunci nu mai ai ce face cu ECON, nu poti sa mai ajungi la temperatura dorita decat daca activezi AUTO sau deschizi geamul.

3. RECIRCULAREA presupune circularea aerului din interior. Cand nu apare ECON e pe modul AUTO astfel incat daca se cere o temperatura mai mica decat indica senzorul, compresorul va functiona si va raci aerul din interior si va scoate si vaporii de apa din aer.

4. RECIRCULAREA cu ECON e la fel ca la punctul 3, doar ca aerul nu poate fi racit si nici nu pot fi scosi vaporii de apa din el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mentiunea ca daca se doreste o temperatura superioara celei de afara si nu esti pe econ..sunt toate sansele sa porneasca compresorul!Cred ca are si un senzor de umiditate masina in habitaclu si ca si acesta influenteaza pornirea/oprirea compresorului. Si pe mine ma intereseaza principiul functionarii climei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi face ceva ciudat..spuneti-mi daca si la voi e la fel..

in momentul in care dau circulatia fluxului de aer numai la picioare imi baga aer si prin aeratoarele laterale (stanga sofer -dreapta pasager)

Da,mai mult sau mai putin.Si cred ca stiu de ce:pt. ca pe acolo vine si aerul pt. geamurile laterale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

A reusit cineva sa intre in modul de diagnostic la climatronicul de pe Altea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate imi aduc aminte, la Leon si la Altea nu se poate intra (sau cel putin pina acum nu s-a descoperit) in meniul de diagnostic al Climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

De vreo doua zile m-am trezit cu o problema grava si foarte ciudata la instalatia de climatizare: indiferent ce temperatura aleg pentru parte dreapta a masinii, pe toate gurile de ventilatie din partea dreapta (parbriz dr, consola centrala dr, ventilatie dr, ventilatie dr picioare fata si spate), intra aer rece de afara.

Aseara, temperatura exterioara a fost de 2 grade. Cu temperatura climatizarii setata pe 29 de grade (sau orice alta temperatura), pe gurile de ventilatie din consola centrala de exemplu intra aer fierbinte pe gaura de langa sofer, si aer congelat de afara pe gaura de langa pasager :offtopic: ... acelasi fenomen si la ventilatia parbrizului, ceea ce face imposibila dezaburirea partii drepte a parbrizului. Bineinteles ca si geamurile din partea dreapta raman aburite :D

Indiferent de combinatiile pe care le aleg la climatronic (AUTO, ECON, setat temperatura impreuna sau separat etc.) fenomenul este acelasi. Chiar daca inchid gurile de aerisire, aerul rece continua sa patrunda in masina pe la picioare in parte dreapta.

Ce poate fi ?! A mai avut cineva problema asta ?

Masina e in garantie si maine dimineata ma duc direct in service cu ea, sper sa nu primesc un raspuns de genul "nu putem sa ne ocupam de ea, trebuie programare" pentru ca o sa fac o criza de nervi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Aceeasi problema, tot cu partea dreapta a avut si unchiul meu la un Citroen C4. Cauza nu o mai tin minte, insa i-au rezolvat-o rapid in service. Probabil e ceva pe la senzori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!