Jump to content

trusa de scule a broscarului


bubu
 Share

Postare recomandată

Dragi prieteni,

Va invit sa realizam o opera colectiva, adica sa intocmim un inventar cu ceea ce trebuie sa contina obligatoriu trusa de scule a broascarului, de preferintza una volant, pentru rezolvarea unor situatii de felul urmator:

- schimbarea bujiilor

- schimbarea platinei

- intinderea curelei dinamului

- schimbul de ulei la motor

- schimbul de ulei la cutie

- schimbarea anvelopelor

- schimbarea rotilor

- schimbarea componentelor din sistemul de frinare etc.

Uneori, desi sint incepator, ma apuca o dorinta sa-mi rezolv singur anumite probleme, evident dintre cele usoare, nu segmentarea motorului, si ma temperez fiindca nu am sculele necesare. M-as oftica sa ramin cu masina pe butuci din cauza lipsei unui cleste nu stiu de care. Asadar, sa intocmim trusa de farduri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    19

  • MikeRG

    10

  • MishuL

    9

  • tipatescu

    9

Top Posters In This Topic

hai sa incepem ordonat:

-chei de la 7 la 22 (pot fi si combinate)si nelipsita cheie de 36

-surubelnite drepte si in stea (zic eu cate 2 de fiecare de lungimi diferite)

-cheie de buji . tiganeasca, nu foarte lunga. nu preaai ce face cu cele cardanice din lipsa de spatiu

-pentru uleiul la cutie fie un inbus de 17 fie facut dintr-un surub de 17 pe care se sudeaza un T

-patent, ciocan

-si ceva sirma: de cupru si de fier( sa nu fie otelita)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie raspunde! Dupa ce se aduna toate propunerile, o sa fac un tabel cu operatiunile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general trusa de acasa o iau si pe drum. Nu iau chiar toate chestiile cu mine- de exemplu pe timpul lui tata noe :D se mai mergea cu levier pentru cauciuc la tine... acum vulcanizari sunt pe toate drumurile (ghinion sa n-ai). Oricum daca luati levierul, luati si o camera, (daca gasiti) ca nu se stie. Oricum, mai bine fac o poza cu ce iau cu mine, intotdeauna cind plec la drum mai lung :D (e greu de descris in cuvinte). Ideea e urmatoarea ... surubelnitele m-am asigurat ca sunt de calitate si am 4 marimi diferite + 2 in cruce (philips). patent normal, patent cu cioc, cutter, papuci, banda izolatoare, sirma (3 grosimi), aparat de masura. Trusa de chei tubulare si fixe (aici intra si cheia de bujie) + 1 cheie inelara mai speciala (polizata) pentru carburator. Mai iau si un furtunel pe care il folosesc si la benzina si la frine cind am nevoie.

Ce nu am si o sa iau curind: set de lere o manivela si un stingator de incendiu :D (cunoscutii au idee de ce). Daca imi mai amintesc o sa mai adaug ... precis am uitat ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus: un carburator, un delcou, o pompa, o bobina cu condensator, o curea, un furtunel de frina, bujii, perie de sirma pentru bujii :D si bineinteles cricul, roata si o lanterna :D Iar am uitat ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai iau si un furtunel pe care il folosesc si la benzina si la frine cind am nevoie.
:shock: :shock:

Lichid de frina + benzina = buba

Eu asa stiam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu am si o sa iau curind: (...) un stingator de incendiu :D (cunoscutii au idee de ce) (...)

Mie acum f'un an mi-au pus ashtia sub birou unul tip P6, adica din ala cu 6 chile de pulbere, permanent presurizat, cu manometru- au zis ca raspund de el, drept care l-am pus in duba. :D :26:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru rezolvarea unor situatii de felul urmator:

- schimbarea anvelopelor

Pt. asta in afara de 2 leviere si ceva pricepere ca sa nu strambi janta, mai trebuie si asha-numitul descaltzator, o dracie care depreseaza talonul de pe janta. Merge si cu cricul, dar te kinui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tigari 2 pachete + o folie Distonocalm + sufa = cheia succesului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cleste autoblocant in caz ca vrei sa schimbi bucsele de causiuc de la bara antiruliu din fata,

un ciocanel

eventual o caprita metalica sa nu cada masina pe tine

eu folosesc destul de mult chei inelare si mai ales inelare cu cot

trusa imbusuri

cred ca trebuie sa fac un inventar la trusa mea de scule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pina la urma ajungem la cncl ca, la drum lung, ducem orice cu noi, mai putin bagaje - nu :mrgreen:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceti, ziceti, ca eu notez constiincios si o sa fac o trusa de o sa va lingeti pe degetele murdare de unsoare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he

apropos, sa stii ca nu folososesc furtunelul si la una si la alta, in acelasi timp ... il las sa se usuce, daca am timp :bounce:

apoi, mai sunt: becuri, sigurante ...

si revin... daca nu vreti sa luati cu voi toate matzele, ar fi bune ceva, asa ... de resuscitat rapid:

+ kit reparatie carburator (f util) membrana pompa de spritz, cui poantou membrana pompa de benzina (depinde de pompa), platini, condensator ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineatza am murit de placere cind am vazut ca si capra vecinului, un Opel fitzos, clipocea din becurile de avarie. Ideea era ca in trusa lui de scule ar fi trebuit sa se gaseasca si un inginer de sistem care sa-i reinstaleze Windows-ul lui de masina computerizata. Pina la urma, mecanicul blocului a descoperit in spoilerul din fatza capacelul care ascunde gaura filetata pentru cirligul de remorcare...

Buun! Ce imi voi lua eu si ce isi vor lua ceilalti incepatori:

Am notat: chei plate, inelare, tubulare plus celebra cheie de 36! Surubelnite, set de imbusuri, levier, ciocan, cutter, patent, cleste cu cioc, set de lere pentru platina si bujii, aparat de masura sau macar o lampa de control cu un bec de 12 V, o pensula.

Domnu' Tipatescu, masina de rezerva nu intra in trusa portabila! iar trusa portabila cu greu mai intra pe undeva... Asa ca ne rezumam la urmatoarele piese de rezerva obligatorii: platina, condensator, un set de bujii, o curea, sigurante de 8 si 16 A, un set de becuri (numai daca trece OZN-ul cred ca se ard toate odata!).

Substante: lichid de frina intr-o steclutza f. bine inchisa, o steclutza cu gaz bine inchisa (pentru spalaturi de urgentza), ulei de motor pentru completare, benzina si BR (cu sau fara..., intr-o steclutza rece si bine deschisa).

Altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai degeaba iei atitea scule, daca nu ai CU CE sa inlocuiesti ceea ce crapa :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, hai sa fim seriosi ... sunt multe chestii neobligatorii ... poti sa mai mergi o vreme fara ... sau sa improvizezi pe loc ... (nu enumer ca-mi sariti la git) pe cind daca nu ai urmatoarele chestii proprii, originale si minore, care nu ocupa mult spatiu la tine, nu o pornesti din loc in caz de avarie:

1. Capac delcou. 2. Membrana spritz 3. Cui poantou 4.Membrana pompa de benzina 5.Furtun flexibil de frina 6.Lichid de frina 7. platini 8. Bobina de inductie 9. condensator 10. Aparat de masura (e important atunci cind ai o scurgere importanta de curent ... tensiune mica, si nu stii de unde e) 11. sirme ... - uf cit de utile sunt uneori, cind ti se desprinde ceva, cind improvizezi, cind cureti jigloarele de impuritati ... sau cind inlocuiesti ... arcul de la saboti :D - 12. 1 bidon cu ulei si ... 13. noroc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, daca folosesti sfinta sirma ca sa desfunzi jiglorul, ca la aragaz, atunci sa nu te miri de ce carburatorul o ia razna cu consumul. Orificiul lui e calibrat, se zice prin popor.

Nota 9 pentru capac de delcou, daca ziceai si de rotor (pipa) itzi dadeau doctorii un 10 cu felictari. Mentziune speciala pentru racord flexibil (ideal e sa ai unul pentru fatza si unul pentru spate, ca toate 4 nu crapa decit daca ti le aranjreaza baietii noaptea cu shuriul pe sub masina). Bay, pina la urma tot se aduna cit pentru un magazin de piese auto!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenim la trusa de scule: cred ca trebuie splituita in una de purtat obligatoriu in masina (mai ales in deplasari extraurbane) si in una pe care sa o ai casa pentru interventii mai tihnite si programate. Altfel, te transformi in service ambulant! Totusi, sa asteptam si alti distinsi si experimentati membri ai forumului sa ne ilumineze! Cine se inscrie la cuvint?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ateliere mobile faceti voi aici !!! :D Bai, voi ati mers careva cu broasca cu toate astea dupa voi ??? :D :D :D Cel mai sigur e sa mai luati una la remorca !

serios acu:

-chei fixe, inelare, tubulare

-surubelnite

-patent

- cricu :ok:

Piese ? capac delco (mai greu se pisca luleaua), platini, curea. Eu n-am niciuna din astea. :D

Ce nu iau, nici la drum lung, nici la ala scurt:

- capre

- carburator de rezerva

- pompa de benzina

- cheia de cutie (imbusul de 17, apropo, am luat din V. Barzesti)

- turbina de rezerva + dinam

etc, etc

OBLIGATORIU LA DRUM: SUFA SI TELEFON MOBIL.

Garantez ca daca aveti astea, nu va fi nevoie de ele niciodata pe drum, conform legilor lui Murphy si ale mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Korect! Sufa si telul mobil le aveam in cap. Atentzie insa, daca itzi moare telul mobil, itzi trebuie baterie, daca e descarcata, itzi trebuie incarcator si 220 V. A, da e simplu: 220 V iei de la un grup electrogen pe care il remorchezi la broasca!

Redevin sobru: uneltele de care s-a vorbit pina acum erau cele pe care mi le imaginam pentru interventii domestice, in primul rind acasa si programate. Anumite piese dintr-o masina nu se pot desface insa decit cu anumite scule, nu de stand sau de service, ci, intr-un anumit fel, specifice pentru broasca. Cum ar fi, de pilda, imbusul de 17 pentru busonul de ulei al cutiei de viteze. Voi intocmi totusi acel tabel cu operatiuni home-made si sculele trebuincioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

itzi trebuie incarcator si 220 V. A, da e simplu: 220 V iei de la un grup electrogen pe care il remorchezi la broasca!

De incarcator auto ai auzit ? Il tin permanent in masina, just in case :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dihania aia care se plug-eaza in loc de bricheta? M-am gindit si eu, dar, lasindu-ma de fumat de fix un an (dupa ce fumasem jumatate din viatza, adica de la vreo 15 ani) am zis ca e un organ care nu mai slujeste o necesitate, asa ca nu am instalat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu strica sa iti instalezi. Nici eu nu folosesc bricheta aia, desi fumez. Dar, ba un incarcator, ba o lampa la cort, ba pompa electrica de roti ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, daca folosesti sfinta sirma ca sa desfunzi jiglorul, ca la aragaz, atunci sa nu te miri de ce carburatorul o ia razna cu consumul. Orificiul lui e calibrat, se zice prin popor.

o fi calibrat, dar pornesti motoru :D Mie mi s-a intimplat sa desfund (la alta masina) un jiglor care aspirase o porcarie, ori din aer, ori din filtru ... cu o sirmulitza ... dintr-un gard. Daca nu era gardu' acolo ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!