Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

  • Administrator
R_a_z_v_a_n

Sincer nu am auzit de aceste marci si nici pe forum nu cred sa se fi vorbit despre ele. Poate stie Cosmin, dar nu rezervat in privinta lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

C o s m i n

Da. Am un singur lucru de spus. Si l-am spus la postul 129. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa nu vorbim asa "pe nevazute" atasez poze la capul de planetara GKN cumparat azi. M-a asigurat vanzatorul ca e pt modelul meu, cutie automata :) Pret 280 lei. Acuma vine partea neplacuta si anume mersul in service... :blah_:

post-8852-1242306526_thumb.jpg

post-8852-1242306532_thumb.jpg

post-8852-1242306537_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca nu mergi la service autorizat pentru montare, nu primesti garantia. Eu ma lipsesc de ea garantie decat sa ii vad pe "meseriasi" dand baroase in masina mea, spunand sa nu ii invat eu pe ei cum se scoate un pivot. Poate am fost si eu ghinionist, de fiecare data cand am fost am avut ulterior numai probleme, unele cu riscuri in ceea ce privea siguranta si viata mea. Asta era cu multi ani in urma pana am decis "fara mecanici!". De curand am fost la un service pentru a folosi elevatorul lor (contra cost) si un client de al lor s-a reintors reclamand scurgeri de ulei in urma schimbarii distributiei si niste zgarituri pe aripa, ultim fapt nerecunoscut de "meseriasi". Atata doar ca in service era o masa de metal pe al carei picior mai erau urme din vopseaua de pe opelul lui (model 2007). Din pacate nu am putut sa-i spun proprietarului caci a plecat in graba iar masina mea era pe elevator.

Eu zic ca daca ai un pic de indemanare tehnica si citesti cu atentie si eventual mai intrebi, informatiile de pe forum sunt mai mult decat suficiente. Oricum, cand ajungi la garantie, cel mai adesea vei primi raspunsul "exploatare necorespunzatoare". Si cum dovedesti tu contrariul?

Si legat de parerea si onestitatea meseriasilor, cand am luat masina, am facut schimbul de ulei in service-ul magazinului, caci era gratuit schimbul. Era ceva ulei pe la EGR iar mecanicii mi-au spus ca trebuie urgent sa schimb EGR caci altfel in max 1000 km adio turbina. Am citit pe forum, am inteles cum sta treabacu EGR si ... am vreo 40000km si dupa cum vedeti turbina mea inca merge, zic unii chiar bine. Si, mea culpa, merg destul de subturat, nu pentru economie combustibil. E drept, din cand in cand ii dau cate o forja pret de cateva minute. Iar ieri, intreband la un magazin cat costa o turbina, vanzatorul (care recunosc ca este un bun meserias) mi-a spus ca cea mai mica urma de ulei in turbina inseamna "cumpara urgent alta". Dar cum sa am incredere ca imi aduce una noua, daca imi cere si turbina veche. Cine imi spune mie ca nu primesc inapoi turbina mea, reconditionata si lustruita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mslo. O singura mentiune, in rest sunt de acord. Pierd garantia daca nu o montez in service autorizat RAR, nu VW ca n-are treaba VW cu masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate executron. Cu toate ca chestia asta cu autorizare RAR este "oarecum" caci ei nu verifica competenta si onesitatea "meseriasilor". Cunosc cateva exemple (exemplare) de astfel de meseriasi care au doar notiuni elementare de mecanica pentru dacia 1300. Nu au nici scoala de profil, nici capacitatea si nici dorinta de a invata. Cu ani in urma, la o mare reprezentanta OPEL la care am mers pentru o diagnoza la un frontera B, nici inginerul sef nu stia boaba de engleza pentru a traduce mesajele de diagnoza ale testerului si citeau si dupa poze. In final am remediat tot eu problema, e drept cu ajutorul lor, mai bine zis cu ajutorul testerului de la ei.

Iesind din off-topic, tot nu am inteles de ce trebuie scos aerul din burduful de planetara, la cat de putin aer ramane acolo si cat e de mare burduful plus elasticitatea lui (cauciuc + acordeon) nu prea vad cum acea mini-presiune poate smulge vreun colier sau crapa burduful. Cred ca in timp am schimbat vreo 15-20 burdufuri dar niciodata nu am scos aerul. Am pus vaselina de care si cat scrie la manual, burduf si coliere noi, le-am strans cum trebuie si niciodata nu am avut surprize ulterioare. In plus, burduful nu se va comprima mai mult decat este in momentul montarii, ceea ce ar putea duce la cresterea presiunii aerului. Eventual se creaza o depresiune la virare roata dar nu cred ca "alungirea" burdufului ar fi capabila sa creeze o depresiune suficient de mare incat sa "stranga" burduful inspre interiorul sausi sa-l deformeze si crape/rupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executron.Cand cumperi o piesa de calitate e foarte putin probabil ca ea sa se ''duca'' in timpul perioadei de garantie iar daca cunosti putina mecanica si mai studiezi un pic [vorba lui vicius...] eu zic ca merita compromisul.Riscul ti-l asumi tu pentru ca cei de la service oricum nu vor recunoaste ca ti-au intepat burduful cu surubelnita in timpul montajului sau mai rau :baroase....vopsea....etc.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mslo. Ai mare dreptate, din pacate ;) DAR sincer eu inca nu ma incumat sa schimb o planetara la masina asta. Prefer sa asist la prima astfel de operatiune si apoi data viitoare o sa incerc eu :Driver:

@vortexo. Cu siguranta voi verifica de acum f. des integritatea burdufurilor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mslo. Ai mare dreptate, din pacate :offtopic: DAR sincer eu inca nu ma incumat sa schimb o planetara la masina asta. Prefer sa asist la prima astfel de operatiune si apoi data viitoare o sa incerc eu :Driver:

Poate din multimea de membrii ai forumului din bucuresti se va gasi vreunul sa te ajute. Fa un apel, pregateste o bere(sau mai multe) si cine stie poate ai noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata am fost pana la urma la service si mi-a parut bine pentru ca a fost ceva de munca si cred ca singur nu faceam treaba calumea :lol: Pentru 80 RON nu merita.

Burduful era sectionat complet, nu mai era aproape deloc vaselina acolo ;) Baiatul a montat cu atentie capul de planetara si acuma e silent in curbe :) De acum o sa fiu mult mai atent cu burdufurile :)

Cred ca de muuult erau probleme cu planetara aia pentru ca in ultimul an clămpănea ceva cand apasam brusc pe acceleratie in unele situatii... Credeam ca e ceva de pe la cutia de viteze dar acum a disparut si clampanitul ala. Deci problema e vechiuta si inseamna ca respectivul capat de planetara a indurat multi km cu mers fara vaselina. Deci destul de bune piesele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi la ITP mi-a aratat cum e clar rupt burduful si pe stanga, din fericire nu bate asa ca nenea d-acolo (am incredere in el) mi-a spus ca nu merita sa schimb planetara ci doar sa schimb burduful :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Inseamna ca asa spart cum era burduful a mai fost ceva vaselina si a avut ungere. Asa ca fuga la un burduf nou....ca stii ce ai patit :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde a venit ideea asta cu scosul aerului din burduf????

In primul rand tija planetarei este teava si capetele comunica intre ele, apoi in capatul dispre roata este ditamai gaura in care bagam surubul ce tine planetara in fuzeta si strange rulmentul rotii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, si eu am intrebat atunci si am incercat sa explic logic inutilitatea operatiunii de "scoatere" a aerului. Poate cel ce a postat vine cu noi argumente si ne convinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operatiunea asta de scoatere a aerului din burduf si eu a-m preluat-o din discutiile de pe aici , cred ca este utila mai ales pentru ca vorbim despre o operatie care dureaza mai putin de 30 de secunde. Cand mi-am schimbat eu capul de planetara la masina mea a-m facut lucrul asta si chiar se aude un usor suflu deci este ceva aer acolo. @ABC pe unde mai iese aerul daca strangi bine surubul din capul planetarei ? Aici nu vorbim despre o presiune foarte mare care poate ar iesi foarte usor pe la gaura surubului atunci cand este miscat capul planetarei pentru a fi montat pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am schimbat si capul stanga pentru ca mi-a aratat mecanicul ca avea joc mare spre foarte mare, chiar daca nu batea. Tinand cont ca burduful era 70 RON + manopera mi s-a parut normal sa-mi schimb capul cu totul (am dat 250 RON pe tot kitul) si acum dorm linistit :(

DIN PACATE mecanicul asta a insistat sa scoata bratele superioare si nu sa scoata planetara din cutie ceea ce a luat (si nu exagerez) 3 ore. Bine eu am platit normat, deci nu prea a contat, dar ca idee asa. Suburul care tine bratele superioare era super blocat :) A reusit in cele din urma DAR nah...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi curios sa vad ce fata ar face mecanicul ala dupa o munca de 3 ore sa-i arati ca o demontezi in 5 min :(

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai elevator sau groapa desfaci brate, altfel trebuie sa ridici masina pe cric, butuci si sa-ti rupi oasele pe sub ea pana desfaci la cutie.

Executron, chiar sunt curios, a scos mecanicul aerul din burduf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va spun sincer ca nu stiu :(... Chiar nu am fost atent la treaba asta.... Dar nu cred c-a scos aerul.

Service-ul unde am fost a urcat masina pe elevator tot tacamul, era dotat service-ul poate mai greu cu creierul dar bunavointa era.

Va spun o chestiune interesanta. Dupa ce au batut acolo la partea stanga imi ramanea ABS aprins in bord si cand facea stanga imi batea CA o planetara stricata (desi o schimbasem). M-am intors imediat acolo sa-mi reseteze eroarea si le-am zis de zgomotul acela (credeam sincer c-au montat aiurea planetara).

Mi-a spus respectivul ca zgomotul respectiv provine de la sistemul ABS/ESR care nu era functional pe partea stanga.

Intr-adevar dupa ce am facut geometria (am schimbat si captele de bara) si dupa ce mi-a bagat-o pe tester si recalibrat (?) senzorul nu mai scoate niciun zgomot si am testat-o cu stanga/dreapta maxim si blana. Era de la unghiuri (care erau rau de tot aiurea) sau de la senzorul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori s-a modificat unghiul de la atatea ciocane... :)

De asta eu prefer sa scot planetara fara a lovi in brate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de ciocan pentru scos pivoti, exista prese speciale pentru fiecare tip de pivot la fiecare tip de auto. Si la o adica, daca esti cat de cat priceput si ai ceva scule si materiale poti sa-ti construiesti. Eu am o gheara de scos pivoti facuta dintr-o cruce cardanica. Daca nu se potriveste la un anumit pivot, mai adaug/tai ceva material metalic si ma folosesc de ea. Am confectionat-o de mai bine de 15 ani. Iar o forma aproximativa a sculei necesare se poate vedea in manualul de reparatie, unde inainte de fiecare operatiune sunt enumerate si schitate sculele necesare. Si exista si spray degripant. Si la o adica si lampa cu gaz sau autogen. Si atunci e suficient un ciocanel, nu trebuie baros. Pentru un service care se respecta cat de cat mi se pare inadmisibil sa nu aibe gheare de scos pivoti-totusi VW si Audi sunt cele mai numeroase masini din gama "strainelor" pe la noi. De aia nu merg la ei, ca au baroase si dau bine cu ele.

Trebuie sa dai "bine" cu ciocanul ca sa strici directia, asta numai daca reusesti sa strambi vreun brat din aluminiu. In mod curent masina suporta socuri mai mari dar... la cat de hotarati sunt unii mecanici e posibil sa fie asa cum spune cosmin.

Legat de refacut directie, singura componenta care poate afecta directia dupa inlocuire este capul de bara. Asta in conditiile in care in prealabil nu s-a facut directia cu componente defecte in sistemul de directie, ceea ce ar fi o operatie prostesca. Bratele sunt STAS, si oricum la pasat nu ai ce sa reglezi din ele. La Aro, bagai niste U-uri pe post de saibe la bratul superior pentru a regla unghiul de cadere, ceea ce nu e cazul la masini VAG.

Ce sa regleze la senzorul ABS???? Nu ai ce sa reglezi la el, se introduce in gaura din butuc si la revedere. Nici macar nu se fixeaza cu vreun surub sau colier. Sta acolo cuminte si citeste viteza cu care se roteste planetara folosindu-se de acel inel cu fante din capul planetarei. Sensibilitatea de citire nu este chiar asa de critica, din moment ce nu sesizeaza ABS-ul stratul de praf/noroi care de depune pe acel inel. Bec ABS in bord putea ramane aprins si daca au uitat sa conecteze mufa. Daca au scos-o la demontare fuzeta (asa scrie in manual reparatii, sa se deconecteze senzor ABS si senzor placute frana)? Doar deconectarea/conectarea fara a porni motorul nu genereaza cod de eroare in computer, deci daca baietii lucrau ca la carte nu trebuia sa apara ABS in bord. In partea stanga pe caroserie mai este un senzor, ce masoara oscilatiile masinii in plan orizontal. Legatura se face printr-o parghie din plastic fixat pe senzor si pe brat inferior-stanga-fata. Are rol pentru control ESP. Nu stiu cum ar reactiona masina fara acel senzor sau dezactivat prin neconectarea parghiei

Dupa ce te-ai intors la ei au reparat doar din tastatura calculatorului sau au mai mesterit pe la masina ? Eu inclin sa cred ca nu au montat/strans corect planetara sau nu au strans corespunzator pivotii. Piulita celui inferior-spate-jos are o distanta f. mica fata de planetara asa ca daca ramane strans partial sau pui o alta piulita mai inalta e posibil zgomotul. Si ma opresc aici, mai pot si alte greseli de montaj, usor de intuit daca ai ceva scheme in fata si ai lucrat cel putin o data la directie. Eu am schimbat de curand toata directia singur (vointa, pricepere, documentatie si lecturare posturi corespunzatoare pe forum) asa ca acum o stiu pe de rost. Si nu am avut nici cea mai mica problema.

Si apoi ce legatura are ABS-ul cu virat maxim stanga? :D Cred ca baietii aia se pricep mai bine sa cante la trombon decat la mecanica

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yvaygrec Daca tii neaparat, poti comprima burduful si strangi surubul, dar mi se pare lipsit de sens sa scoti aerul inainte de a pune colierul pe burduf din moment ce oricum interiorul comunica prin gaura unde vei baga surubul ce tine planetara in fuzeta

@mslo inainte de 2.0 din 2005 (cu autoleveling la faruri) care-l am acum am avut un 1.9 din 2002 (fara autoleveling). La cea actuala am si eu acel cititor de nivel orizontal care mi s-ar parea mai potrivit pt autoleveling, iar la cea veke nu era acest senzor. Precizez ca amandoua au venit cu ESP

Din pacate surubul ce tine cei 2 pivoti superiori in portfuzeta este subtire, lung si are o portiune foarte mare de contact cu portfuzeta. in acei aprox 5 cm se sudeaza cu rugina si sub 3 ore de "gadilat" cu ciocanul de bronz (ca sa nu deformezi) si irigat din belsug cu degripant (timp in care tragi de cheie), nu cedeaza.

Modificat de ABC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris, cred ca e o gogorita chestia asta cu aerul, mecanici care vor sa se bage in seama. Rationament (interzis copiilor sub 5 an): Strang de burduf si scot aerul. Daca nu tin de el strans pana cineva nu strange bine colierul mic, aerul intra iar la loc. Ii este un pic mai usor sa intre/iasa decat ii este vaselinei (chestie de fizica elementara). Daca totusi nu ar mai putea intra aerul acolo, cum ar ramane burduful, strans, nu? . Ma opresc din rationament, mi se pare penibil sa mai continui. Ca sa nu mai vorbesc de surub cum au spus si colegii, Ce, avem acolo vreo garnitura de etansare care sa nu permita moleculelor de aer sa intre/iasa din planetara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mslo tot ce zici tu este foarte logic. Cert este ca inainte de geometrie batea pe stanga ceva ca o planetara dusa iar dupa am fortat-o in toate conditiile si nu bate nimic... Ca mi-a strans nenea d-acolo vreo piulita desfacuta sau ca era nghiul dezastruos nu stiu sa zic :icon_thumright:

DAAAR senzorul ala de la ABS-ASR s-a stins complet (se stingea si cum plecat de pe loc cu masina se reparindea) NUMAI dupa ce au pus diagnoza pe ea si au facut nu stiu ce rutina speciala (nu am fost atent)... Dupa ce s-au stins martorii in bord a disparut si "pacaneala" pe stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!