Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Pai daca aveai suportul bulit atunci trosnea o data sau de doua ori la accelerare si apoi la fel la decelerare, adica atunci cand se misca motorul. La mers constant nu prea se aude. Daca ai fi spus asta ti-as fi recomandat o verificare la suporti. Am avut si eu problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • FanBarcelona

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

1438 de roni ?? cu bani astia schimbai planetarele cu totu sa mor eu !!

ideeea e in felu urmator: la capul de planetare, in momentul in care apare joc din diverse cauze, trancane la viraj maxim. Se mai poate diagnostica si manual.

Referitor la producatori GKN - super firma. Au cazut la mine dupa 50 000 km. Cauza?? Schimbasem numai capul de la roata nu si cel de la cutie am cumparat toate 4 capetele, cele mai ordinare existente pe piata, parca sub 100 ron bucata si am facut vreo 100 000 km fara probleme. Deci cand schimbati un cap fie la roata fie la cutie e bine de schimbat si perechea lui. Logica: forta dinspre roti e preluata doar de capul nou care ajunge foarte repede ca perechea lui si apar jocuri oricat de bun ar fi capul respectiv !

domnul vw raz van!

cu scuzele de rigoare ca intervin pe topic, trebuie sa observ ca este cel putin a doua oara ca dai sfaturi din astea de INLOCUIRE TOTALA, prima fiind pe topicul cu bratele!

este total aiurea.abtine-te domnule, ca e total aiurea logica asta si induci lumea in eroare.ce dumnezeu, e dus un brat, le schimbi pe toate.

e dus un cap, le schimbi pe toate.

nu cumva si planetara de pe partea cealalta?

sustin parerea colegului de mai sus, capul de la cutie nu prea se strica, si nici nu prea i se rupe burduful!si in concluzie nici nu prea se schimba!

revenim la topic si cer scuze de lungimea postului, dar inca odata, aveti grija ce sfaturi de pe forum puneti in aplicare acasa si ce nu!

p.s. care forta "dinspre roti"?sunt unii care nici nu au auzit de frana de motor.si altii care abia o folosesc.si chiar si la o folosire intensiva, tot putin soliciti capul, fata de cat trage masina "din cutie spre roti"!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spune si Andy, un principiu de baza in diagnosticare, este descrierea corecta a simptomelor. :ceuameni:

Incercati pe viitor sa observati cat mai atent ce se intampla cu masina voastra, si in ce conditii, pentru a putea raspunde si noi cat mai corect. Altfel o sa patim si noi ca si cel din reclama, cu "se aude un pic-poc-poc-pic-poc" ;)

vw-raz-van, noi te-am acceptat in comunitatea noastra numita vwforum, si am acceptat si faptul ca, fiind de alta nationalitate, limba romana iti pune unele probleme, dar fa un efort si nu mai posta astfel de sfaturi care duc la incurcaturi. Pe langa faptul ca e destul de greu sa-ti urmarim posturile si sa le corectam. Rezuma-te doar la probleme pe care le ai, sau cu care ai avut de-a face. Multumesc pentru intelegere.

End of OFF-TOPIC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi cer in primul rand scuze pentru ca e posibil ca intrebarea mea sa mai fi primit raspuns, dar dat fiind ora tarzie care este acum, faptul ca maine aa o nunta (nu a mea) si poimaine plec la drum f lung, nu voi citi cu atentie tot postul si imi permit sa va cer un raspuns tip "mura-n gura".

Sunt nevoie sa imi schimb destul de des capetele de planetara. Ori eu sunt de vina, ori drumurile, pentru ca eu ma si bag cu Passatul meu pe toate ciudateniile de drumuri. Dar cred ca de fapt eu am o mare parte de vina, prin condusul mai haotic. Intrebarea mea este: unde gresesc? Ce trebuie sa faci pentru a mentine capetele de planetara nesparte, fara vaselina pierduta, recte in stare buna de functionare? Dati-mi, va rog, niste idei sa imi dau seama unde gresesc...

Si o intrebare suplimentara, prin bunavointa dvs: daca voi reusi, cumva, sa imi dau seama cand am inceput sa pierd vaselina, se poate rezolva ceva fara sa inlocuiesti tot capul? Cum imi dau seama cand s-a spart burduful si incep sa pierd vaselina din ele? Ma uit pe locul de parcare, pun mana in spate la roti... cum?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna destul de des si schimbi capetele sau doar burdufurile? In principiu prima problema ar fi calitatea lor daca se strica asa frecvent. Pentru evitarea problemelor de acest gen trebuie sa ocolesti crengile cazute pe jos, sarmele orice alt obiect care ar putea sa deterioreze burdufurile si sa eviti pe cat posibil bracarea la maxim a rotilor (desi eu personal nu cred ca ar fi o problema). Poate ar trebui sa schimbi si service-ul unde le montezi si sa verifici daca vreunul din brate sau orice altceva pe acolo nu atinge burduful. Ca sa observi daca s-a spart brachezi rotile la maxima si te uiti eventual cu o lanterna ca se vede imediat daca e vaselina pe burduf si brate. Uneori se observa urme de vaselina pe plasticul de protectie de sub aripa, dar daca e ud pe jos nu prea vezi nimic, iar daca a ajuns vaselina pe acolo inseamna ca nu prea mai e in burduf.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alvis, adaug si eu un sfat: poate nu lasi rotile drepte cand parchezi masina.multi fac asa, dar burdufurile raman tensionate si se pot rupe.

eu le verific periodic, iau maxim de volan, bag ochiul spre roata, si se vede de nu ai treaba daca burduful e intact sau nu.

ocolesc mereu sine de tramvai, sarme, chiar si pietre, etc.

de cand s-su dus burdufurile originale, cele aftermarket tin cam 10-15 mii km.aproximarea e facuta "din ochi"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Captele de plantare teoretic rezista cat rezista masina. Problema apare in momentul in care s-a spart burduful. In mod normal se verifica toamna si primavara cand schimbi cauciucurile. Dar le poti verifica si daca virezi la maxim si bagi mana sa pipai burduful. Vei simti in mod sigur daca e spart, sau mai grav, daca a iesit vaselina din el.

Tind sa cred, cum spuneau si colegii, ca nici mecanicii nu sant de cea mai buna calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna destul de des si schimbi capetele sau doar burdufurile? In principiu prima problema ar fi calitatea lor daca se strica asa frecvent. Pentru evitarea problemelor de acest gen trebuie sa ocolesti crengile cazute pe jos, sarmele orice alt obiect care ar putea sa deterioreze burdufurile si sa eviti pe cat posibil bracarea la maxim a rotilor (desi eu personal nu cred ca ar fi o problema). Poate ar trebui sa schimbi si service-ul unde le montezi si sa verifici daca vreunul din brate sau orice altceva pe acolo nu atinge burduful. Ca sa observi daca s-a spart brachezi rotile la maxima si te uiti eventual cu o lanterna ca se vede imediat daca e vaselina pe burduf si brate. Uneori se observa urme de vaselina pe plasticul de protectie de sub aripa, dar daca e ud pe jos nu prea vezi nimic, iar daca a ajuns vaselina pe acolo inseamna ca nu prea mai e in burduf.

Destul de des inseamna de doua ori in ultimul an jumate. Si schimb doar capatele de planetara, nu planetara cu totul... vizavi de calitate, am pus Metelli, sau cum s-o scrie, caci originale VW erau prea scumpe pt mine.

Cu crengi si sarme intr-adevar m-am tot intalnit, bracarea la maxim a rotilor e un fenomen des la mine, sunt maniac cu parcarea si ma strecor in locuri inguste unde sunt nevoie sa iau volan maxim, iar vizavi de service pana acum le facem la un angajat al unei represntante VW, dar la el acasa... pe astea mi le-am pus la primii mei mecanici, oameni pe care ii stiu din 96, si la care imi duceam eu Dacia...

alvis, adaug si eu un sfat: poate nu lasi rotile drepte cand parchezi masina.multi fac asa, dar burdufurile raman tensionate si se pot rupe.

eu le verific periodic, iau maxim de volan, bag ochiul spre roata, si se vede de nu ai treaba daca burduful e intact sau nu.

ocolesc mereu sine de tramvai, sarme, chiar si pietre, etc.

de cand s-su dus burdufurile originale, cele aftermarket tin cam 10-15 mii km.aproximarea e facuta "din ochi"!

Rotile pe pun drept, caci stiu cat de nasol e cand cineva lasa masina parcata cu rotile bracate. Poate cateodata le mai pun inegal, stanga suita pe bordura si dreapta nu sau "vitze-vercea"... de sine de tramvai nu pot sa ma feresc pt ca e nevoie de multe ori, pt fluidizarea circulatiei, sa o mai iei si pe acolo...

Captele de plantare teoretic rezista cat rezista masina. Problema apare in momentul in care s-a spart burduful. In mod normal se verifica toamna si primavara cand schimbi cauciucurile. Dar le poti verifica si daca virezi la maxim si bagi mana sa pipai burduful. Vei simti in mod sigur daca e spart, sau mai grav, daca a iesit vaselina din el.

Tind sa cred, cum spuneau si colegii, ca nici mecanicii nu sant de cea mai buna calitate.

Cu mecanicii am lamurit-o, astia au reusit sa imi gasesca o solutie la scutul de la motor si de la cutie mult mai eleganta decat eternul "trebuie schimbate" de la VW... ele nu sunt sparte sau rupte, doar ca una din bridele de prindere sau una din gaurile de fixare sau, ma rog, o qestie infima, avea o boala... astia mi-au rezolvat-o acum zici ca e k 9 cand te uiti sub masina.

Multumesc la toti pt sfaturi, voi fi mult mai atent la modul de a conduce (:) nici eu nu ma cred :lol:) si la verificatul rotilor, ce nu mi s-a raspuns este: daca gasesc ca s-a spart, dar inca nu s-a pierdut toata vaselina, se poate schimba doar burduful fara sa mai dau bani pe tot angrenajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce nu mi s-a raspuns este: daca gasesc ca s-a spart, dar inca nu s-a pierdut toata vaselina, se poate schimba doar burduful fara sa mai dau bani pe tot angrenajul?

Daca bagi masina pe canal sau o ridici pe elevator si vezi urme de vaselina, inseamna ca inca e crapat doar putin. Problemele mari apar nu cand s-a golit de vaselina, ci mai ales cand intra putin nisip "sa-l unga" la inima :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema si nu stiu de unde provine.

Prima simtoma:

Primul moment cand am auzit un zgomot suspect a fost la o viteza de pe ste 50-60km/ora virat usor stanga se aude

o bataie ritmica.Este un pacanit ritmic parca roata e ovala sau atinge ceva la o rotatie a rotii.

Curios este ca:

La viteza mica mers drept nu se aude,la viraj stanga sau dreapta ,,intrat in intersectie nu se aude,, de asemenea .

Alta simtoma:

La pornire in primele momente cand masina incepe sa ruleze drept ,se aude un scurt scartait nici gros,nici subtire,un fel de rontait , la o rotatie a rotii parca zgarie ceva , dupa cativa zeci de metri nu se mai aude .

Nu este sunet metalic,nici cloncanit de planetara, este un pacanit ca si cum roata ,,atinge ceva,,.

Am ridicat masina pe cric, am verificat sa vad daca are joc roata , apasat in plan orizontal,verical e ,,teapana,,

...apoi surpriza la o rotatie a rotii ,roata se invarte daca doresc nu stiu daca este ok,la o rotatie are un pacanit,

parca atinge ceva,nu pot spune ca o infraneaza dar se aude ca un zgomot de ,,,capac pe oala,,pac ,pac :)

Sper ca am descris cat mai sugestiv problema .

Primul meu gand este ca ar fi rulmentul din roata,nu sunt sigur de aceea astept pareri.

Daca e rulmentul e ok insa nu doresc sa vin la mecanic cu alte ,,surprize,,

Numai bine :P

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau talerul de protectie de la disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca o roata sa se invarta independent de cealalta,asta se datoreaza pinioanelor satelit din cutie.

In privinta zgomotului verifica mai in amanunt-Ai dat roata jos? Verifica si la frane(etrier,placute,disc),un prieten a patit la fel,a gasit o pietricica care intrase acolo intre etrier si disc sau placheti nu mai stiu exact si nu stia de unde i se aude zgomotul.

Rulmentul nu cred ca este-,in momentul cand este uzat huruie in permanenta,iar cu cat viteza creste huruiala se accentueaza.

Iti urez succes in depistarea problemei si sa ne spui si noua ce ai gasit daca rezolvi.

Multa bafta :biggrin: :D :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astazi am observat si eu ca am aparatoarea de norori plina de vaselina. Tind sa cred ca s-a rupt burduful de la planetara de pe partea dreapta. Nu stiu de cand merg cu burduful rupt, dar vaselina parea proaspata. Pot scapa doar cu o inlocuire de burduf sau e necesara inlocuirea capului de planetara?

Sa pp ca as fi mers cam 300km cu el crapat.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbi doarburduful care vine impreuna cu loliere si vaselina respectiva, planetara nu trebuie schimbata, eu am mers mai mult de 300 km cu el spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca iti va spune mecanicul dupa ce o desface si analizeaza.

ce nu inteleg eu este cum de poti sa nu fi sigur ca este sau nu burduful daca ai putut sa vezi vaselina pe taler (adica ai bagat ochiul acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am bagat ochiul ca nu am avut cum. Am bracat la maxim si nu am putut vedea daca e rupt si nu am vrut sa ma murdaresc in momentul respectiv. Trebuia sa il schimb preventiv atunci cand am schimbat capul de planetara de pe partea stanga.

Maine ma duc la mecanic sa o ridice pe elevator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat mana pe langa roata, am atins burduful si m-am umplut de vaselina. Deci e spart. Cred ca o sa schimb cu tot cu cap de planetara deoarece sunt eu mai nebun cu zgomotele. Nu vreau sa se auda nimic. Poate cineva sa imi recomande un mecanic de incredere care poate sa realizeze operatiunea destul de repede? Ce producator imi puteti recomanda dpdvd al raportului pret/calitate?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetarele originale sant facute de GKN Glentzer pentru VW Audi.

Acest producator reprezinta si cel mai bun raport calitate-pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curand am fost la service-ul unei rude de-a mea sa skimb burduful unei planetare si acolo l-am lasat pe mecanic sa-mi arate cum se desface "profesional" capul palnetarei.

s-a ridicat masina pe rampa, s-au desfacut cele 6 suruburi (torx cu 12 colturi) ce tin planetara pe cutie (2 minute) s-a desfacut (cu pistolul pneumatic) surubul cu inbus ce tine capul planetarei in fuzeta (jumatate de minut), s-au bracat la maxim rotile, s-a scos planetara. Total 5 minute cu tot cu pauza.

Apoi a luat surubul din kitu de repratie si l-a infiletat in capul planetarei sa il scoata folosind pistolul pneumatic (spunea ca a mai scos zeci). Pana aici a fost perfect, doar ca nu a inpins teava ce face legatura inte capetele planetarei. Apoi a mai scos surubul cativa centimetri si l-a bagat din nou cu viteza si tot nu a iesit. dupa care a insistat e el de s-a infipt cam un centimetru in planetara distrugand filetul din capatul lui. Si tot nu s-a desfacut. Cand a incercat sa scoata surubul..... Surpriza! a ajuns partea distrusa din capatul lui in filetul palnetarei . Si el a insistat (ca oricum nu mai avea ce sa faca) si in 5 minute de tras cu pictolul pneumatic l-a scos (cu filet cu tot).

Apoi am mai stat putin si am gandit sisteul de prindere dupa care am bgat in locul surubului un fier beton de 12mm si vreo 30 cm lungime, am tinut planetara in aer de capul planetarei si am dat usor cu un ciocan mare si a sarit peste siguranta.

Rezultatul: 3 ore de infiletat si desfiletat suruburile din amandoua kiturile de reparatie si taiat din surub partea cu filetul distrus de la incercat si incercat din nou si tot asa pana s-a adus filetul aproape de adevar dupa care am bagat si surubul masinii care a intrat ok.

Concluzie: tija dintre capetele planetarei este o teava si are gaura conica la capete deci cam strica in capat surubul din kitu de reparatie, data trecuta am bagat un fier care s-a oprit in gaura si am avut 2 cm de filet in care am bagat surubul din kitul de reparatie si am infiletat pana a sarit peste siguranta, dar atunci nu am avut chei sa desfac planetara de pe cutie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea. La mine a iesit singura din fuzeta. Sau impinsa cu degetul. Fara ciocane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum era super meserias tipul, pentru inlocuirea burdufului nu se desfac cele 6 suruburi de la cutie nu are nici o legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin inseamna ca cine a mai umblat acolo a uitat sa puna siguranta (o piesa din sarma de otel in forma de U

dsf exista 2 modalitati de a repara planetara:

1 pe masina si depresezi pivotii (minim 15 minute si multe ciocane, am facut si nu mai vreau)

2 desfaci ce 6 suruburi de la cutie (5 minute si fara batai de cap) si o lucrezi ca omul pe banc

Un lucru este cert. Nu va iesi in veci din fuzeta fara sa aplici una din cele doua metode enumerate mai sus

Plus ca am scos planetarele si am scos masina de pe rampa. Cat am lucrat eu la planetare pe rampa respectiva s-au mai reparat 2 masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai tin minte exact, dar stiu ca nu m-am chinuit deloc.

Pe exterior nu stiu sa aiba siguranta(asta am inteles ca spui tu). Doar cea din interior care tine axul planetarei in capul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

planetara din interior (dinspre cutie nu dinspre roata) face si ea acel zgomot specific cand e pe duca ca si cel dinspre roata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Articulatia dinspre cutie a planetarei nu se prea strica si nu face zgomot niciodata (decat daca se desface articulatia sau a umblat cineva acolo si a dat chix la montaj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!