Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Aici ai drepate.

Eu desi mi-am schimbat capatul de planetara, tot nu-mi bat joc de ea. Conduc cam in acelasi stil ca si cu planetara veche.

Si asta face mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chair, e vreo diferenta daca iei o curba stransa cu viteza daca accelerezi in curba sau nu (de exemplu scoasa din viteza) ? avand aceiasi viteza ? Ma refer la durata de viata a planetarelor. Eu iau de obicei curbele in oras cu masina scoasa din viteza (pe franare si stiu ca nu e indicat) .... Dar are vreo legatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa scoti din viteza. Ar fi culmea sa faci cum facea tata cu Dacia :D

E destul sa NU accelerezi. Sau sa accelerezi foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update.

E ADEVARAT ca e iau curbele cam in acceleratie (merg incet in general dar imi place s-ajung la viteza de croaziera 50km/h chiar si in curbe (stiu ca sunt tembel)) DAR azi am mers fara muzica sa cum bate. Bataia e strict pe dreapta.

Acasa am bracat roata dreapta maxim si am pus mana acolo (nu am scut deci n-au fost probleme).

E plin de vaselina pe brate si se vede clar cum e sectionat burduful :) Pacat. Nu ma deranjeaza sa bag bani in masina, dar ma deranjeaza cand se intampla un astfel de eveniment care putea fi prevazut cu minim de atentie. Sa-mi fie invatatura de minte caci cred ca de 6 luni am vaselina pe acolo dar am ignorat. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca accelerezi cu roata virata efortul pe planetara e mai mare (diferenta de impins o masina cu rotile drepte sau virate este evidenta) si in plus acel efort nu se distribuie egal in ansamblul colivie-bile-carcasa, in sensul ca se lucreaza la extremitati.

Eu am schimbat azi capul de planetara pe dreapta dar mie nu mi-a mers sistemul propus de un coleg ce spunea ca e suficient sa desfaci surubul din fuzeta sa virezi maxim stanga si sa tragi de planetara. era f. aproape sa iasa si daca as fi fortat cu o ranga ar fi iesit dar nu e stilul meu. Si oricum spatiul mic ramas nu ar fi permis lucrul comod si sigur la inlocuire. Metoda propusa de cosmin e cea mai sigura si rapida. Eu am desfacut bratele (superioare si inferioare) caci oricum le schimb pe toate. Dar altfel as fi desfacut planetara din cutie si as fi lucrat pe banc ca oamenii "botezati". De scos capul de pe ax se procedaza cu un ciocan de plastic asa cum a spus si cosmin, siguranta aia cedeaza usor. Am studiat varianta cu surubul dar mi se pare riscanta. La mine burduful era perfect, dar cred ca vechiul proprietar a schimbat doar burduful dupa ce o perioada o fi umblat cu el crapat cea ce a afectat planetara. Adevarul este ca passat-ul e o masina silentioasa si cu un sistem de amortizare denivelari foarte bine pus la punct si in consecinta noi soferii cam ignoram gropile caci la inceput nu se prea simt in masina. Dar vine o vreme cand... trebuie sa bagam ceva bani si munca pentru a reveni la starea de confort initiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt colegul "mslo" imi pare rau ca nu am putut sa te ajut dar nu am vazut mesajul tau adresat mie la timp.oricum ca fapt divers iti spun ca iti trebuia capat de planetara cu 33 de dinti exteriori si 27 dinti interiori.

stiu ca s-a mai spus dar ma mai repet si eu:cel mai bine este sa verificati din cand in cand burdufurile de la planetare daca sunt sparte.in cazul in care sunt sparte si nu aveti nici o bataie la capete(nici o bataie ma refer in viraje la viteza cat de cat)merita sa schimbati numai burduful,daca exista bataie ,nu conteaza cat de mica....numai schimbarea capatului de planetara o face sa dispara.degeaba schimbati capatul ca bataia o sa se auda din ce in ce mai tare.aveti grija sa nu puneti prea multa vaselina ca si asta duce la spargerea burdufului.si cel mai important ca sa nu faceti treaba de doua ori:cand schimbati burduful sa fie unul de calitate(gkn).parerea mea este ca burduful este cel mai important.nu am vazut niciodata capat de planetara stricat care sa aiba burduful bun(excluzand cazurile cand s-a schimbat burduful si capatul deja era stricat).mai intai cade burduful si pe urma...sper ca nu v-am plictisit

Modificat de audia6tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o problema, am rezolvat. Are intradevar 33 dinti exteriori. Vanzatorul mi-a adus prima data cu 38 dar mi-a schimbat piesa. Surubul original era pt. imbus hex. de 14 dar nu cred ca dim. si forma surubului arata neaparat nr. de dinti. Surubul de la capul nou e normal de 22 (cred) dar pot sa-l pun pe cel vechi, caci lungimea, pasul si filetul sunt la fel. Vaselina i-am pus cat era in kit, adica 90 de grame scria pe tub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Vreau sa atrag atentia la alta chestie cu planetarele.Atentie cum si cit de tare se stringe colierul de unica folosinta.La mine s-au rupt 2.Unu la capatul exterior si unu la capatul interior.La cca 4 sapt dupa ce am schimbat toate 4 burdufuri si un cap de planetara.Seturile de schimb erau gkn.NU INCERCATI SA BATETI CU CIOCANU URECHEA DE CARE SE STRINGE COLIERUL.DUPA STRINGERE.

Bafta, Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare prieteni!

Am si eu o intrebare rapida.

Cerandu-le o oferta pt schimbarea capului de planetara celor de la Augsburg mi-au trimis o oferta cu producatorul LPR. A auzit cineva de el? E bun de ceva?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Eu doar atat spun: De ce nu mergi pe GKN? :exclaim:

Indiferent unde il gasesti, eu zic ca nu merita sa faci compromisuri la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare prieteni!Cerandu-le o oferta pt schimbarea capului de planetara celor de la Augsburg mi-au trimis o oferta cu producatorul LPR. A auzit cineva de el? E bun de ceva?

Sunt italieni :biggrin:

Te pupa tata si :exclaim: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms, colegi :rolleyes:

Intrebam si eu, ca sa stiu si eu cum sta treaba. Am gasit o oferta buna la GKN, pana la urma, ca tot am insistat.

Intrebarea mea e ( ca atunci cand cumpar planetara sa nu-mi iau vreo teapa ) pana la urma masinuta mea vine cu planetara de cati dinti? :vaidecapulmeu: Am cautat pe diverse site-uri si am vazut ca sunt disponibile pt modelul meu planetare cu 33 respectiv 38 de dinti. Pana la urma cu cati dinti imi trebuie :) Masina e din August 2001. :)

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vad in program ca iti trebuie pe masina ta 38.

:) In gura trebuie 32 looooooooooooooooooooooooooool

Scuze de off topic hahahahahhahahahahhahahahah

te pupa tata si :Driver: Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executron uite codurile pentru capul de planetara a tine, sunt dupa seria sasiu a masinii tale. Etka e la zi si din cele 2 coduri, cel de sus e cap planetara nou, al doilea reconditionat.

post-15891-1241701759_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru ajutorul prompt! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat primul burduf de planetara in 22 oct 2008. S-a spart in februarie (cel putin atunci am vazut ca curgea). Bun l-am schimbat pe garantie. Iara am vazut sapt asta ca e spart. L-am schimbat din nou pe garantie miercuri. Deja cei de la service faceau figuri. Azi ma uit si culmea! Iar e spart. Nu merg pe drumuri rele. Cei de la service au zis ca totu e ok acolo nu atinge nimic burdufu. Ce pot sa fac?

Deci concret din octombrie 2008 pana acuma am schimbat 3 burdufuri. Si acuma iarasi e spart. Sa iau unu pe original de la reprezentanta sa il duc celor de la service?

Modificat de eto_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori sunt burdufurile de proasta caliatate,ori cei de la service pun prea multa vaselina.unul dintre aceste doua motive este sigur.alta varianta decat sa cumperi de la reprezentanta ar fi sa cumperi un burduf GKN de la orice magazin de piese.normal in cutie iti da doua pungute cu vaselina dar sa fii atent ca cei de la service sa-ti bage numai o punguta.e deajuns.pretul unui burduf gkn(cu coliere,vaselina si surub) este cca 50,00 ron.

de curiozitate stii ce marca era burduful care ti l-au pus ei?

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un an de la schimbare..inca erau Glaenzer. Am luat 2 burdufe ca a patit un coleg de munca si preventiv am executat operatiunea. Tot ok pana azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de nr. caneluri planetara e mult mai simplu si sigur: de desface surubul de strangere planetara (masina jos), se numara canelurile si se strange din nou capul de planetara. maxim 5 minute. eu asa am facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eto_ro in afara de cele cauzele enumerate de @audia6tdi ar mai putea fi inca una - dupa ce este montat burduful nou ,inainte sa se puna colierele care strang capetele burdufului,trebuie scos aerul suplimentar din burduf (si anume - se ridica usor cu o surubelnita partea de pe axul planetarei si chiar se aude un mic ''fas''- cum iese aerul , dupa care se pot strange colierele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai putea fi o varianta:burduful sa fie de la alt tip de masina in special mai mic [polo...etc] fiind din cauciuc se va ''intinde'' dar nu va tine in timp. Oricum vina este in totalitate a service-ului unde s-a facut operatiunea.Nu pot sa cred ca o reprezentanta vinde piese facute la vulcanizare in nu stiu ce garaj sau beci.Daca totusi e asa,trebuie sa faci mare scandal altfel o sa te paseze.... Oricum nu-si vor recunoaste vina deci nu-i lasa.Cere-ti dreptul tau.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burdufurile erau de passat b5.5 sigur. Le-am schimbat la AutoFyg in Cluj. Piesa tot de la ei am luato. Din cate am auzit AutoFyg e unul dintre cele mai bune serviceuri din cluj (inafara de reprezentanta). Am sa iau un burduf de la reprezentanta si ma duc la ei sa il montez. Aici sunt 2 chestii parere mea:

1) Burdufu nu e de calitate

2) Nu stiu ei sa il monteze cum trebuie

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am observat si eu de vreo saptamana ca la viraje stranse la dreapta se aude un croncanit, mai ales cand accelerez. Am vazut ca sunt destui care si-au schimbat singurei planetarele, unii chiar in fata blocului. As vrea sa stiu din experientele celor care au facut asta:

1. Cand scoti planetara de pe stanga, in afara de surubul inbus de 17 si cele 6 de la cutie, mai e vreo siguranta? Planetara iese cand virezi dreapta si o tragi (bati) catre spate?

2. E nevoie de desfacut vreun pivot?

3. Am citit undeva ca trebuie facut si aliniamentul rotilor, e chiar necesar?

4. Cat de greu iese surubul inbus de 17, am o cheie dinamometrica de 60cm, credeti ca iese cu ea sau imi trebuie vreo teava?

5. Surubul inbus de 17 se inlocuieste obligatoriu sau doar e recomandat sa fie inlocuit?

6. Stie cineva ceva de marcile de planetare EMTI si FEQ? Ma refer la experiente personale...

Cam atat deocamdata.

Modificat de Catalynux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
R_a_z_v_a_n

Catalin, citeste nitel si inceputul topicului ca sunt explicate operatiunile.

Mai mult, vezi ca este si un DIY.

Iata: Schimb cap planetara si...

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recunosc ca pe DYI nu l-am citit dar postul asta l-am citit de la cap la coada. Sunt pareri si pareri, totusi una din intrebari ramane valabila. Stie cineva ceva de marcile EMTI sau FEQ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!