Jump to content

Caraie planetarele


AdiF
 Share

Postare recomandată

Salut, stie cineva cati dinti trebuie sa aiba capul de planetara pentru un Passat din 2003 ? Dupa talon au gasit 2 modele GKN unul cu 38 de dinti si unul cu 33. Am gasit la un magazin in Timisoara set GKN la 380 RON. Si mai ceva, sunt identice stanga cu dreapta ? ca vreau sa-mi cumpar pe ambele roti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 703
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    107

  • Executron

    22

  • valioglu

    20

  • lupo_bv

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu-ti pot spune cati dinti are, dar SIGUR sant identice dreapta cu stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, stie cineva cati dinti trebuie sa aiba capul de planetara pentru un Passat din 2003 ? Dupa talon au gasit 2 modele GKN unul cu 38 de dinti si unul cu 33. Am gasit la un magazin in Timisoara set GKN la 380 RON. Si mai ceva, sunt identice stanga cu dreapta ? ca vreau sa-mi cumpar pe ambele roti ...

iti spun sigur ca la modelul tau iti trebuie capat de planetara cu 38 de dinti exteriori si 27 dinti interiori.fff sigur e traba asta.capetele de planetara stanga dreapta sunt identice.numai planetara completa difera axul.iti las si un pm

Modificat de audia6tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, as mai avea o intrebare mai mult pentru moralul meu ... daca tot dau niste milioane bune pe capetele de planetare, as vrea sa stiu daca ,,merita" sa le schimb pe amandoua, intrucat am impresia ca doar cea de pe dreapta bate tare, pe partea mea am impresia ca nu bate deloc. Nu sunt sigur, e doar o parere. Mentionez ca pe ambele parti sunt burdufurile rupte si am facut cred cateva mii de kilometrii buni. Eu sunt adeptul ca totul sa fie ok, si stiu ca e bine sa le schimbi deodata, dar nu demult am citit pe forum cum un coleg zicea ca a bagat o gramada de bani in masina si tot acolo ar fi ajuns daca ar fi bagat jumate din banii cheltuiti ... sa schimb pe partea stanga, doar burduful ? eu vreau sa le schimb pe ambele parti, dar mi-e frica sa nu fie doar un moft ...

Modificat de Mad Cow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am impresia ca doar cea de pe dreapta bate tare, pe partea mea am impresia ca nu bate deloc. Nu sunt sigur, e doar o parere.
Pai cine vrei sa stie? Studiaza explicatiile mele de aici si o sa-ti dai seama mai usor. In orice caz, iti recomand sa nu mai umbli asa cu ea, ca ajungi sa le schimbi SIGUR pe amandoua.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai astepti pana luni iti dau un raspuns cu privire la pret. Vad ca si mie a inceput sa bata cea de pe dreapta si o sa merg luni la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un cap de planetara Glentzer e intre 250 si 300 ron. Manopera... depinde cine o face... intre 50 si 100 ron. Sau gratis daca o faceti voi. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat vineri pe 2 seturi de capete Spidan (GKN) 620 RON si merg maine la un mecanic care lucreaza la SEAT dar lucreaza si acasa. Mi-a cerut manopera 150 RON :) ... cam scump dar asta e ... nu am nici scule nici groapa ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr masina mea(un passat 1,9 tdi-pd 101 cp,2002)stie careva cati dinti tb sa aiba capatul de planetara,ca am gasit doua modele cu 33 de dinti si cu 38.Multumesc aniticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica surubul de la capatul de planetara. daca este cu imbus de 17 atunci sigur are 38 de dinti. numai bine :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr masina mea(un passat 1,9 tdi-pd 101 cp,2002)stie careva cati dinti tb sa aiba capatul de planetara,ca am gasit doua modele cu 33 de dinti si cu 38.Multumesc aniticipat

ptm masina ta sigur iti trebuie capat de planetara cu 33 dinti exteriori.ti-am lasat si un pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

La passatu meu a inceput sa bata ceva pe partea dreapta si cred ca este un cap de planetara. Stie cineva cu cati dinti tre sa fie planetara la masina din semnatura?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

audia6tdi, daca ai cumva o lista cu variantele de planetare pentru diferite modele de Passat, te rog posteaza-le aici sa nu tot intrebe lumea. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

audia6tdi, daca ai cumva o lista cu variantele de planetare pentru diferite modele de Passat, te rog posteaza-le aici sa nu tot intrebe lumea. Mersi.

nu am lista,am programul ala 'tecdoc'.as fi postat daca as fi putut.doar asa pot ajuta.sunt multe modele de capete de planetara si nu se potrivesc intre ele.de ex la 'avb' la audi din 2004 nu merg capetele de la passat tot tip motor 'avb' chiar daca amandoua tipurile de capete au cate 33 de dinti exteriori

33 dinti exteriori se potriveste pe avb,ajm numai unele

38 de dinti ext se potr pe avf,awx,afb,akn,afn,avg

Modificat de audia6tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Sambata mi-am schimbat capul de planetara de pe partea stanga(burduf spart+tacanit la virat stanga).Pentru cei care inca nu sunt convinsi ca se poate demonta planetara fara sa mai demontezi si altceva pe acolo(dupa ce m-am documentat din DIY-ul lui cosmin ) va spun sigur 100% se demoteaza f.usor(vorba lu' cosmin ''a iesit ca unsa" ),vorbesc doar de partea stanga(pe dreapta e altceva ca nu prea e loc pe acolo)Toata treaba asta a-m facut-o in fata blocului fara canal,a-m ridicat partea din fata pe niste butuci cat sa incap sub ea sa demontez scuturile(motor+cutie).Ce mi-a dat batai de cap a fost scoaterea capului de planetara de pe ax(pana nu i-am dat putina 'zeama' de flex :scratch: la colivia bilelor din capul de planetara,ca sa am acces la inelul de siguranta,nu a-m reusit nici cum--nici batand in ea --nici cu surbul,cu care nu faci altceva decat sa-i strici filetul ptr. ca axul planetarei este gol)Teoretic e treaba de max. doua ore,daca nu se intampla ca la mine sa se incapataneze sa iasa capul de pe ax,si m-a costat 140 ron(130 capul,10 posta) + munca mea.La masina din semnatura este cu 38 de dinti exterior si 27 de dinti interior. :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
nu am lista,am programul ala 'tecdoc'.as fi postat daca as fi putut.doar asa pot ajuta.sunt multe modele de capete de planetara si nu se potrivesc intre ele.de ex la 'avb' la audi din 2004 nu merg capetele de la passat tot tip motor 'avb' chiar daca amandoua tipurile de capete au cate 33 de dinti exteriori

33 dinti exteriori se potriveste pe avb,ajm numai unele

38 de dinti ext se potr pe avf,awx,afb,akn,afn,avg

Nu am un imbus de 14 (sau 15) la indemana pt. a desface surubul la planetara si as dori sa stiu ce tip de planetara (cod) am pe masina mea si cu cate caneluri la exterior (3B6 031 VW passat Variant 2003 1.9 tdi 74Kw sg5 motor AVB PD cutie EEN). Nu mai vreau sa am surprize, mi-a adus vanzatorul bratele gresit ( am luat tot setul si nu se potriveste brat inferior fata la conicitate pivot si brat (sau bieleta) partea superiora fuzeta (mi-a adus drept si el pe masina este curbat). Le duc maine si mi le schimba dar probabil mai stau 2 zile cu masina pe butuci ceea ce nu ma incanta. vreau sa stiu la cap planetara, ca daca cel ce mi l-a adus nu se potriveste cu ce am pe masina, il duc maine si pe ala sa mi-l schimbe mai ales ca pe cutia capului nou de planetara scrie AUdi si Skoda Oct. nu si Passat variant. Pe cutia cu brate si bielete acum am vazut ca scria Passat variant 3B5

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut mslo .Imbusul care iti trebuie cred ca e de 17.In legatura cu codul 3B5 este codul pentru Passat Variant produs intre 1997-2000 si 3B6 ptr. cele produse intre 2000-2005.Ptr. a afla mai exact ce tip ai pe masina ia legatura cu audia6tdi (cred ca te poate ajuta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut mslo .Imbusul care iti trebuie cred ca e de 17.In legatura cu codul 3B5 este codul pentru Passat Variant produs intre 1997-2000 si 3B6 ptr. cele produse intre 2000-2005.Ptr. a afla mai exact ce tip ai pe masina ia legatura cu audia6tdi (cred ca te poate ajuta).

Nu e 17 sigur, nu am avut subler de interior, dar intra aproape fix un cap de surub hexagonal de 14. Poate daca se curata mizeria intra si 15 (nu am avut la indemana un surub cu cap de 15). Maine dimineata ma duc sa-mi cumpar doua imbusuri mari si asa o sa pot vedea nr. de caneluri. In ceea ce priveste codul era mai important, dar la o adica maine dupa amiaza o desfac si iau codul chiar de pe capul de planetara(banuiesc ca o fi ceva scris/stantat pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutati-ma si pe mine cu un raspuns :)

Tot am investigat pe forum si nu mi-am dat seama daca problema vine de la un cap de planetara sau bucsa.

Daca fac dreapta/stanga puternic si cu acceleratie (deci presupun ca sunt forte mai mari) imi face "pac pac pac" cu un usor scartait sacadat.

Bun ideea ca nu-mi face intotdeaua si in linie dreapta nu am nicio problema sau la un viraj mai usor (sa zicem 30-40 grade).

Ceea ce vroiam sa intreb de fapt este ce consecinte ar avea sa mai mers 1-2 luni asa daca am capatul de planetara dus? Vreo alta metoda decat sa bag mana acolo sa vad daca e ulei, pentru a testa capatul de planetara exista? Ms mult :P

P.S. Eu tot suspectez vreun capat de bara sau busca ceva d-aia zic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutati-ma si pe mine cu un raspuns :)

Sigur cap de planetara. Spera ca nu amandoua, dar nu prea mult. Planetara face poc-poc cand vireaza roata maxim in interior. Daca face la ambele, atunci ai doua capete de planetara de schimbat. Ca sa o ma duci un pic cu ele, cand virezi mazim ia-o cat de usor (incet) poti si daca poti fa miscarea din doua bucati, fara viraje la maxim. Legat de consecinte, s-ar putea sa-ti cedeze in drum si atunci masina o duci tractata la service. Nu neaparat numai vaselina de pe burduf iti spune ca planetara e defecta. Pac-pacul iti spune sigur. In plus daca o dai jos, cand invarti capul la maxim ca si cum roata ar vira vei vedea ca "agata". Bucsele uzate nu fac poc-poc. Ele fac impreuna cu pivotii "tronc-tronc" in mers pe drum cu denivelari si in plus ai jocuri in sistemul de directie

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ma, nu mai speria omu. :)

Eu am mers 50.000 de km cu un cap care deja batea. Si zgomotul nu s-a amplificat. Ba din contra, mai mergea 50.000.

Da' tre' sa stii sa mergi cu el. Fara accelerari mari in curbe sau la intersectii.

Aaa, si planetara care bate la viraj pe exterior, aia e cu probleme. Daca virezi dreapta si bate planetara, dreapta e de vina. Daca virezi stanga si bate, stanga e de vina.

Mie imi troncanea tare la virajul pe stanga si mai putin pe dreapta. De vina era planetara de pe stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa-l sperii, ii spun la ce sa se astepte in cel mai rau caz daca nu vireaza cu grija. Si planetara mea dreapta pocneste (de aia o voi schimba) dar in vreo 15000 Km am invatat sa virez altfel stanga decat dreapta, adica mult mai "finutz" pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pt raspunsuri! Se aude in dreapta tare de tot, pasagerii mi-au spus ca se aude din dreapta. La facut stanga nu prea se aude, deci tind sa cred ca e cea din dreapta. :) Oricum ca e cap de bara-bieleta sau planetara tot aia e la costuri + demontare deci :)

E posibil sa faca de 1 an asa pt ca eu merg cu muzica data f. tare si n-am auzit, acum ca ma gandesc, parca am mai auzit pacanitul... :( :santa: :santa:

Voi rezolva in curent problema! :rr:, dar deja am implementat instinctual sa nu mai accelerez in curbe si sa iau virajele mai larg si n-am mai auzit zgomotul :)

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetara dreapta. :(

Sa ne spui ce-ai descoperit.

Apropo, un amic a schimbat un cap de planetara anul trecut si deja ii bate iar la viraje sranse. Pentru ca s-a zgarcit la 50 de lei cat era diferenta pana la GKN, a luat ceva marca italiana. Deci mare atentie ce pui acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca si stilul de condus influenteaza durata de viata a planetarelor. De ex. unii accelereaza in curbe si e drept, creste aderenta. Dar scade durata de viata a planetarei. Un amic ce mergea mult pe la curse mi-a spus asta si ca o masina bine echipata are planetare speciale, mult mai robuste si tot nu tin f. mult datorita solicitarilor, in special in virajele luate strans si cu viteza. Si de cate ori nu conducem si noi ca si la raliuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!