Jump to content

Senzor Acceleratie Laterala


ciobi68
 Share

Postare recomandată

Bineinteles ca ai vazut mufa curata, aici era vorba de piciorusele oxidate din interiorul senzorului, cele care sunt lipite pe placa centrala nu cele la care se leaga mufa.

BTW Faptul ca se poate remedia problema senzorului prin refacerea lipiturilor de pe "placa" NU ESTE O REGULA, sa nu intelegeti gresit acest topic, sunt doar sugestii car pot sa functioneze sau nu. Mai adaug ca fiecare face acest lucru pe propriul risc. Oricum merita sa repari (daca se poate) decat sa schimb din prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am si eu cam aceasi problema cu senzorul esp...sta aprins martorul din bord mai tot timpul, cateodata se mai stinge..

am fost la dealer vw si verdictul senzorul acceleratie laterala

inlocuirea lui sustin ca ar avea un cost de minim 1400 ron (insa in alte parti e ~150E)

insa ....o alta prb sesizata ar fi ca martorul se aprinde deoarece nu e volanul drept (adik la mers drept in fata ...volanul e rotit putin spre stg)(si ca nu si-ar putea citi valoarea de 0)

zilele astea ma duc cu ea la "doctor" si o sa va zic cum s-a remediat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate o reinvatare a pozitiei de zero si o reglare a directiei te scapa de dat banii pe senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al. Senzorul de acceleratie laterala nu are nimic de a face cu pozitia volanului, acolo este un alt senzor care citeste pozitia volanului, acesta se afla in volan la prinderea acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am desfacut senzorul g200 de sub volan , am scos si yan rate sensor (parca asa se numea) lam desfacut pe ala g200 din suportul ala metali in care erau prinsi ambii senzori si din greseala am scapat senzorul g200 de la o dist de 1 m pe beton apoi lam montat acum cand sta aprins cand se stinge dar dupa ce scot contactul se stange dar nu tot timpul.Ar fi de vina lipiturile desprinse????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial ai avut ceva problema cu G200-le, sau ai desfacut totul doar asa sa vezi de ce funcioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:eek: Salutari tuturor !!!

Sant nou venit pe acest forum si am si eu o problema asemanatoare cu cea descrisa de voi la un Golf 4 1.9TDi 101cp 4Motion an fabricatie 2001 si a-si dori sa ma lamuriti, daca stie cineva raspunsul.

La mine se aprinde martorul abs si esp. La tester mi-a aratat ca este modulul de acceleratie laterala G200. Intrebarea mea este daca si la voi erau aprinse amandoua sau doar esp-ul. Tin sa precizez ca la inceput doar uneori ramaneau aprinse ( mai ales cand era umezeala mai mare in aer) iar de ceva vreme incoace tot mai des.

Astazi incerc sa-l desfac poate, poate am noroc si e aceeasi problema ca la voi cu circuitul integrat si rezolv problema.

Ps.: Poate pare o intrebare fara semns dar stie cineva daca se poate circula si fara modul? in cazul in care nu reusesc sa-l repar. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar martorul ESP ramanea aprins in bord si poti circula si fara modul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial ai avut ceva problema cu G200-le, sau ai desfacut totul doar asa sa vezi de ce funcioneaza?

am probleme cu martorul Esp..... mia adus cineva mashina din Germania un golf 4 din 2001 16 16.V modelul "limuzina" cu 4 portiere Edition cu 105 CP are 86.000 km mere ca noua) si a fost adusa cu martorul Esp aprins (nu stiam ce exact era acel lucru afisat pe bord ) dupa ce mam uitat in catrea tehnica si am vazut ca daca e aprins inseamna ca ori e dezactivat din buton (am apasat pe boton si degeaba nu se stingea) ori are o eroare sau e defect.....dupa o saptamana m-am dus la service sa ii fac un Vag-com. Sa cam chinuit mecanicul ca nu recunostea computerul de bord, pana la urma la recunoscut si a aparut eroarea g2 la inceput, apoi a aparut g200 mai era ceva de genu 01423. Am desfacut de sub volan sa caut acel "Lateral Acceleration Sensor", lam gasit si am umblat la el la mufa sa vad daca e cumva oxidat sau are mizerie ceva, dar era perfect curat, am scos mufa si am pus-o inapoi si SURPIZA nu mai statea aprins apasam pe buton cand il dezactivam se aprindea martorul cand il activam disparea (asa terbuie sa faca daca e functional), iar cand dau sa plec fac cativa metri si se aprinde din nou am scos mufa din nou si cand am pus-o la loc iar disparea. Am tras concluzia ca nu e de la mufa problema ci de la senzor ca dupa ce puneam mufa puneam contactu sau o porneam si o lasam asha vreo 30 de secunde aparea iar martorul ESP si daca opream mashina sau luam contactul si nu mai scoteam mufa cand puneam contactu din nou tot aprins ramanea. Cred ca statea stans pana il recunostea computerul de bord apoi sesiza defectiunea si se aprinde. Am uitat sa va spun ca inainte de a o duce la service imi aparea cand puneam contactul "service" si nu mai retin ce mai scria era in germana iar acum nu imi mai apare, dar martorul ESP sta aprins continuu ca si atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa bine si citeste topicul de la inceput pana la sfarsit, vei avea toate detaliile necesare pentru remedierea problemei. Cand aici se vorbea de lipituri/ picioruse oxidate, nu era vorba de piciorusele din mufa ci de piciorusele din interiorul senzorului. Dupa simptomele descrise de tine, G200-le se comporta exact ca si in cazul lipiturilor oxidate. Desfaci, lipesti, gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu vesti proaste din pacate.Dupa ce am desfacut G200 si i-am refacut lipiturile tot la fel se comporta. Martorul ABS si ESP se aprind cand pun contactul se sting si dupa 2 secunde se reaprind. Am verificat contactele si la senzorii de la roti si la cel de pe diferential. Totul e ok dar martorii raman aprinsi. Sant in pana de idei. Daca a mai patit cineva la fel si a remediat problema i-as fi recunoscator sa posteze aici defectiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu eu, nu este o regula generala ca eroarea aparuta la G200 sa se poate rezolva prin refacerea lipiturilor circuitului integrat. Daca eroarea persista ori nu au fost refacute corect lipiturile ori senzorul defect in totalitate. O varianta ar fi sa gasesti un alt senzor si sa faci o proba cu el. Astfel vei putea afla daca intr-adevar este senzorul sau circuitul electric aferent (cabluri, mufe, contacte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa bine si citeste topicul de la inceput pana la sfarsit, vei avea toate detaliile necesare pentru remedierea problemei. Cand aici se vorbea de lipituri/ picioruse oxidate, nu era vorba de piciorusele din mufa ci de piciorusele din interiorul senzorului. Dupa simptomele descrise de tine, G200-le se comporta exact ca si in cazul lipiturilor oxidate. Desfaci, lipesti, gata.

mc de sfat :) am sa ma apuc sal desfac cat de curand si am sa va anunt cew si cum am facut...sper sa fie doar ala oxidat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manifestare : aprindere aleatoare bec ESP in timpul mersului .( cand intra sau iese ESP din functie se simte o franare extrem de usoara )

Felicitari celor care si-au demontat senzorul G200 si care au refacut lipiturile .

Sunt electronist dar am dus masina la service VW ( TESS-Brasov ) .

In doua ore au diagnosticat senzorul de acceleratie ca fiind defect si l-au schimbat .(mi-au dat zenzorul vechi , factura si ambalajul cu etichetele senzorului nou . made in Finland)

Senzorul a costat parca 350 Ron si manopera 150 RON , in total am dat 500 sau 550 ron nu mai stiu .

Dupa reparatie martorul ESP nu s-a mai aprins niciodata in mers , doar la punerea cheii in contact si evident la curbe cu derapaj .

Gelatina din senzor e anti umezeala dar amotrizeaza si vibratiile .Senzorul din circuitul e cu cristale .

E bine sa NU fie supus la vibratii , trebuie folosit gel de amortizare .

Folosirea unui gel prea tare gen ceara de albine nu e indicata ( e prea tare ) .

Pot apare vibratii pe diferite axe care sa perturbe circuitul integrat , de la Diesel , difuzoare , pneuri 205 mm ...

Probabil ca siliconul de baie /acvarii o fi asemanator dar nu exact .( e si coroziv/conductor ? pana la momentul intaririi) .

Circuitul integrat odata dezlipit sau relipit poate sa-si modifice (zecimi de mm ) pozitia .

Zecimile de mm pot afecta grade bune de pozitionare a masinii .

Nu v-as dori ca sa aveti volanul intr-o pozitie iar masina sa o ia in alta directie decat cea dorita .

Esp preia directia masinii pe durata derapajului .

Masina nu mai e ghidata (numai de)de rotile directoare .

*Fara ESP ( adica cu becul aprins ) se poate merge mult si bine ( ABS merge daca becul lui nu e aprins ) .

Doar ca nu mai aveti ESP .

Odata ce se schimba senzorul ,computerul masinii ( cred ca ) trebuie calibrat-recalibrat in functie de noul senzor .

Daca se umbla la lipituri sau daca se "atinge" circuitul odata cu indepartarea gelului cred ca trebuie iar calibrat .

Esp este un pilot automat si nu e de joaca .

Dupa service am incercat fortarea in cube dincolo de limita aderentei si mi se pare totul OK .

In timpul derapajului chiar se poate schimba rotirea volanului iar masina isi modifica actiunea ESP (traiectoria) in functi de noua pozitie a volanului .

Mi se pare totul calibrat adica masina se indreapa in functie de directia dorita .

Oricum multe felicitari celor care au reparat .

salutari Adi VW .

Daca este aprins si ESP si ABS(ambele) atunci poate fi un senzor magnetic de la o roata .Senzorii de invartirea rotilor pt ABS si ESP sunt comuni ( aceesi ) .In spatele discului de frana e o roata "dintata" si un senzor .( la fiecare roata).

Poate fi ars un senzor ( nu prea cred ca e f robust ) sau sa fie o mufa scoasa sau cu contact imperfect , (nu prea cred pt ca sunt solide rau si etansate f f bine) .

Mai degraba poate fi un cablu rupt de la unul din senzori ,e un senzor la fiecare roata adica in total 4 senzori .

La trecerea peste o sarma , platbanda metalica sau vreo sina/tabla ceva cablurile se pot taia .

Nu recomand scoaterea mufelor decat cu mare atentie , au o clama intr-o parte din plastic care le "zavoraste" .Sa nu rupeti clema!.Iarna nu e bine sa demontati mufele pentru ca plasticul devine si mai casant .

Senzorii sunt niste bobine ( se pot verifica cu ohmetrul , trebuie sa aiba toti aceeasi rezistenta) .

Legaturile intre mufe si computer se poat verifica prin masurarea cu contactul pus a tensiunii de la mufe .

E o tensune mica .Ea trebuie sa fie la fel la toate cuplele ( la toti senzorii ) .

Se masoara cu multimetru digital pe volti DC .

Adi VW

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu v-as dori ca sa aveti volanul intr-o pozitie iar masina sa o ia in alta directie decat cea dorita .

Nu sunt de acord cu aceasta afirmatie, deoarece senzorul pentru pozitionarea volanului este cu totul altceva, acesta aflandu-se efectiv pe "butucul" volanului. Senzorul de acceleratie laterala/transversala transmite date despre fortele la care este supusa masina intr-o parte sau alta. El nu face decat sa identifice o alunecare laterala a autovehiculului.

Esp preia directia masinii pe durata derapajului .

Pe bune?! Mai gandeste-te odata.

In rest datele tale sunt cat de cat corecte, mersi de informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am revenit cu vesti proaste din pacate.Dupa ce am desfacut G200 si i-am refacut lipiturile tot la fel se comporta. Martorul ABS si ESP se aprind cand pun contactul se sting si dupa 2 secunde se reaprind. Am verificat contactele si la senzorii de la roti si la cel de pe diferential. Totul e ok dar martorii raman aprinsi. Sant in pana de idei. Daca a mai patit cineva la fel si a remediat problema i-as fi recunoscator sa posteze aici defectiunea.

Dupa o inca scanare cu VagComul se pare ca problema mea este senzorul de acceleratie longitudinala G251.

problema este ca nimeni nu stie unde se afla senzorul.

Daca stie cineva unde este pozitionat i-as fi recunoscator daca m-ar ajuta si pe mine, eventual si cu codul piesei si pret. Thank's

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna, intru si eu pe acest topic ca am si eu probleme cu martorul ESP. Dupa ce am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, mi se aprinde martorul ESP dupa exact 10 minute de la contact cheie, indiferent ca fac 1 km sau 10 in aceste 10 minute. Am fost la tester si mia aparut eroarea 0522 ceva la computer, dar cel care a facut testul desi a resetat ceva nu a rezolvat nimic.Ma trimis la reprezentanta vw. Mia zis ceva de reinstalarea softului. Are cineva idee cam cit costa lucrul asta la reprezentanta? (sunt din Oradea, si aici reprezentanta este D&C). Sau daca stau asa ce se poate intimpla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am un prieten care are probleme cu senzorul G202. La o scanare cu VagCom-ul ii da eroarea "Electric Circuit Failure" nu mai stiu ce nr are eroarea dar nu cred ca asta conteaza.Mentionez ca martorul ESP sta aprins continuu. Care sa fie cauza?Trebuie "reparat" G200? Are vreo legatura unul cu altul? :icon_thumright: Sa fie vreun circuit intrerupt la pompa de ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te-ai hotarat exact unde are el problema, sa revii. Ai scris si de G202 si de G200 si pompa ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am citit tot topicul referitor la senzorul G200 dar problema mea este mai "diferita". Am avut acum ceva timp un accident usor pe partea dreapta atingandu-mi usor si roata iar dupa 2 sapt de la accident s-a aprins martorul de ESP si cel EPC. Am facut o scanare cu Vag-Com-ul si pe modulul ABS am urmatoarea eroare:

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 907 379 E

Component: ESP FRONT MK60 0103

Coding: 0011266

Shop #: WSC 00046

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

013 - Check DTC Memory

In afara de aceasta eroare nu imi mai apare nimic. Tiind sa cred ca nu e de la lovitura si cat timp a fost in service nu mi-a aparut. Acolo in service nu au reparat decat usa+aripa + vopsit. Puteti sa ma ajutati cu ceva sfaturi.

Edit: mi-am facut si geometria si tot nimic.

Mutumesc.

Modificat de Crissul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am scris mai sus"Am un prieten care are probleme cu senzorul G202. La o scanare cu VagCom-ul ii da eroarea "Electric Circuit Failure" nu mai stiu ce nr are eroarea dar nu cred ca asta conteaza".El a demontat si a desfacut cum a facut ALX senzorul G200 a fost in regula.Apoi taica-su a demontat pompa de ABS crezind ca de acolo e treaba.Eu intrebam daca exista vreo legatura intre G202 si G200.Eroarea aparuta pe Vag este la G202.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut ! de catva timp cate odata mi se aprinde martorul de la esp si se stinge cand opresc si repornesc, la o scanare mi-a aparut cod-ul de eroare respectiv .Va rog sa ma ajutati cu niste explicatii !

Control Module Part Number: 1C0 907 379 E

Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0104

Software Coding: 0019458

Work Shop Code: WSC 00001

1 Fault Found:

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)

008 - Implausible Signal - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201): Electrical Fault in Circuit

Possible Causes

Brake Pedal Switch (F) faulty/jammed

Brake Pressure Sensor 1 (G201) faulty

Possible Solutions

Check/Replace Brake Pedal Switch (F)

See Measuring Blocks

Check/Replace Brake Pressure Sensor 1 (G201)

ABS Hydraulic Unit (N55) may need to replaced

Perform Brake Pump Bleeding

Perform Brake Pressure Sensor 1 (G201) Basic Setting

Replace Brake Electronics Control Module (J104)

Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/01435"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!