Jump to content

Senzor Acceleratie Laterala


ciobi68
 Share

Postare recomandată

Sa va explic si cazul meu:

De cand am cumparat masina nu mergea ESP-ul mai concret imi statea becul permanent aprins.Am facut o diagnoza din care a reiesit G200 dus, bun...

M-am apucat sa demontez sub volan dupa cele povestite de unii colegi pe forum, am localizat senzorul si...surpriza.La mine nu arata deloc asa cum este prezentat in niste poze anterioare de pe acest topic.Mai exact este cam de marimea unui pachet de tigari, metalic si surpriza acum vine: Pe el scrie ESP DUOSENSOR, mai exact in aceeasi capsula contine G200-acceleratie laterala si inca un senzor, dupa cum si denumirea:DUOSENSOR

Pretul?.....22.000.000.

Nu se poate schimba numai unul ci pe amandoua,adica tot ansamblul(capsula)

Asa se explica diferenta de preturi peste care a-ti dat unii dintre voi.

Totusi am incercat sa-l demontez avand patru suruburi.Insa la interior circuitul era capsulat intr-un invelis de tabla ambutisata la margini.

PS:este fabricat in america (Made in USA)

Multa bafta

Modificat de Pytu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, ai dreptate, de la model year X incoace(o fi 2002, ca asa ai tu), senzorul de acceleratie laterala se regaseste DOAR impreuna cu yaw rate senzor. Acest lucru intradevar ar explica niste sume gigante pe care le mai auzi prin topic (dar nimeni nu zice ca le are impreuna), insa pretul zis de tine mi se pare si asa prea mare. In mod normal, in locuri civilizate G200-le (Lateral Acceleration Sensor) costa ~350Ron iar G202-ul (Yaw Rate Sensor) costa ~850-950Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles asta.Insa separate degeaba le cumpar deoarece sistemul de prindere nu-mi permite si in plus eu am o singura mufa care le alimenteaza pe-amandoua.Adica o mufa pentru acea capsula in care sunt integrate amandoua.

Pretul de 22 mil era cel de la PoRo si la augsburg era de 19 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

la VW in cluj G200-le costa 420 RON, pret de saptamana trecuta. le-au trebuit doua ore sa isi dea seama ca e ala defect. si dupa a doua scanare... ca le-am zis eu ca e aprins becul... au observat ca e aprins dar nu s-au gandit ca poate il vreau functional (stins)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles asta.Insa separate degeaba le cumpar deoarece sistemul de prindere nu-mi permite si in plus eu am o singura mufa care le alimenteaza pe-amandoua.Adica o mufa pentru acea capsula in care sunt integrate amandoua.

Pretul de 22 mil era cel de la PoRo si la augsburg era de 19 mil.

Salut. pENTRU Pytu

Aceiasi problema si acelasi gen de senzor (G200 ESP DUOSENSOR)am si eu si daca ai facut ceva(mai ieftin)cu acest senzor te rog sa-mi zici si mie(sa postezi aici) Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

revin cu noutati!!!:exclaim:

am reusit sa scot senzorul....i-am refacut lipiturile.....am mers la service ... i-a sters eroarea...si....nimik:(..tot aprins in bord sta!...si bineinteles aceeasi eroare senzor G200.:Driver:

toata iarna a stat aprins in bord.....dar cum s-a incalzit un pic afara isi revine...cand este iar frig..iar pica....:huh:

cei de la service mi-au verificat tot cablajul ce tine de ESP si ABS....mi-au pus un senzor ...a sters eroarea din nou.....si nimik:(.....iar pana la urma mi-au spus ca ar fi de vina ''calculatorul de la ABS''...si ca m-ar costa vreo 2000 EUR..:((

nu stiu ce sa mai fac!!!..sa vand masina cat mai pot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand cu caldura sa faci o scanare Vag Com, si sa postezi rezultatul complet aici sau pe topicul :Scanare VagCom- Erori Aparute:.

Este la mintea cocosului ca mecanicii tai habar nu au de ce fac. De ce spun asta? Pai odata ce eroarea vine de la G200 nu poate fi de vina calculatorul de la ABS(in acest caz s-ar vedea in urma scanarii buba la calc). Plus, daca ar fi calculatorul ABS de vina in vreo masura ti s-ar aprinde si becul de la ABS si ai ramane si fara asta.

Fa o scanare cum am zis si mai vrobim. Dar fa-o rapid, pana acum ti-au trebuit trei luni de la primul post, peste trei luni poate nu mai suntem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh:

am ateptat si eu caldura ca sa am spor la demontare..:)..de asta au trecut 3 luni!

am aici rezultatele...sper sa ma puteti ajuta!

Saturday,05,April,2008,11:06:39:13399

VCDS Version: Beta 803.3

BTM GRUP

Address 03: ABS Brakes

Control Module Part Number: 1C0 907 379

Component and/or Version: ESP 20 CAN V005

Software Coding: 18945

Work Shop Code: WSC 01317

2 Faults Found:

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)

57-00 - Electric Circuit Failure

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

merci Titus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''se logheaza cu codul de mai sus,se intra in setare de baza dupa nevoie:

canal 001 este pt aerisirea sistemului de frana(unitatea hidraulica);

060 este pt calibrarea lui G85;

063 pt.senzorul de acc laterala G200

066 calibrarea senzorilor care masoara presiunea G201,G214 ;

069 senzorul de acc longitudinala dar numai la cele cu 4x4.''......spune vioelectric

sincer mecanicii la care merg eu sunt f. siguri pe ei( se cred prea buni ):beerchug:

eu ce sa fac?

nu cred ca au facut nici o setare de baza!!!

unde pot face aceasta setare?....cine este din Iasi si ma poate ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi lista din link.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=38318

Or fi baietii siguri pe ei dar...

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200): Electric Circuit Failure

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

Supply Voltage insufficient

Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

Possible Solutions

Check Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200)

Check Supply Voltage

Check Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

Perform Lateral Acceleration Sensor (G200) Basic Setting

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este circuitul electric de pana la senzor, mai verifica odata fiecare fir. Eroarea a doua cu semnal neplauzibil a aparut in urma circuitului defectuos.

p.s. problema nu este din cauza ca nu a fost facut basic settings-ul.

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost ieri la service unde mi-au verificat din nou firele...3 la numar!!!(am vazut cand au desfacut acea mufa imensa si din toate firele doar 3 le-au verificat...este bine?)

totul este perfect spun ei..:P

ce sa mai fac?....sau spuneti-mi ...daca ma lipsesc de ESP...se intampla ceva.....se defecteaza si altceva?....sau pot merge linistit..:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti merge linistit, doar nu vei avea ESP. Nu mai stiu ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Si eu am aceeasi problema. Am schimbat placutele de frana de pe spate si a ramas aprins martorul ESP din bord (asta a fost doar o coincidenta din ce vad eu). Asta se intampla in toamna. Se mai stingea din cand in cand si atunci mergea normal apasand pe buton. Dupa care ramanea o perioada mai lunga aprins si nu se mai stingea deloc. Iar lucrul asta se intampla chiar de la pornirea motorului. Am mers, acum, la 2 service-uri (de fapt primii m-au trimis la al 2-lea pentru a fi siguri ca asta e) si a iesit acelasi rezultat: senzor acceleratie laterala defect. Omu' de la al 2-lea service mi-a recomandat sa merg la service VW din 2 considerente: primul ar fi de mai verifica si la ei inca o data daca e senzorul sau calculatorul de ESP, iar al doilea ar fi d.p.d.v. financiar daca gresesc diagnoza si imi schimba senzorul si se dovedeste a fi calculatorul atunci remediaza tot ei...

Mentionez ca am stopuri pe frana, iar alt martor nu imi sta aprins. Doar ESP-ul.

O sa va tin la curent, dupa ce ajung la VW. Am oarecare reticente de a merge la ei din cauza preturilor, dar ma rog, daca alta cale nu e.... Numai de bine.

PS: Constat ca e o problema destul de intalnita la VW defectarea senzorului de acceleratie laterala, a contactorului de la pedala de frana si bucsele de la bratele barei stabilizatoare. Putine minusuri la o masina totusi, nu? :lol:

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut. As vrea si eu sa intreb pe cei cu problema la Yaw sensor G202 daca eroarea aparuta a fost insotita si de trancaneli si alte huruieli la roata. Eu in decembrie mi-am schimbat placutele de frana la ami auto in baneasa si tot atunci mi-au deranjat senzorul abs. M-am intors la ei, mi l-au reglat , dar de atunci cateodata se aude o huruiala , foarte rar e drept insotita de becul de esp. Azi dupa vreo 400km de mers a aparut din nou o huruiala becul esp aprins, apoi dupa putin timp o taraganeala ca o lovitura in tabla de vreo 2 ori. M-am cam speriat dar am ajuns la destinatie. Spre seara rulam cu 20km la ora si am auzit 2 lovituri la roata parca ar fi fost 2 ciocane in tabla si senzorul esp a clipit de cateva ori. Am bagat vag comul si mi-a aparut eroarea de G202. Intrebarea mea este : poate aparea eroarea in cazul in care placutele nu stau bine? Nu imi explic zgomotele destul de mari, se aud din habitaclu si daca ai dopuri in urechi. Problema e mai grava ca luni adica maine tre sa ma intorc in bucurest si nu pot. Mie frica sa ies cu ea la drum mai ales 450km avand in vedere ca e pastele si nimeni nu lucreaza ...:)

Si inca o intrebare: la passat senzorul asta tot acolo se gaseste?

Sarbatori fericite.

Modificat de redmann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu o intrebare mai de n00b. Senzorul asta G200 este diferit pe G4scurt fata de G4variant? Cel de benzina fata de cel pe motorina? Conteaza cati CP are motorul? Sau e unic si identic peste tot? Mersi in avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Redmann Senzorul G202 nu este cel de acceleratie transversala(topic in care scrii). Senzorul de la roata este senzor de turatie si acesta intr-adevar iti poate da eroare, dar zgomotele de genul lovituri de ciocan cumva nu se leaga cu senzorul G200 si nici G202. Ma indoiesc ca singura eroare data de vag-com a fost G202. Mai investigheaza, fa un test la cineva de pe foum si posteaza rezultatele.

@grp Nu ti-as putea raspunde exact, dupa parerea mea este acelasi senzor identic fizic insa/ eventual cu alt Basic Setting. Daca au acelasi basic setting atunci probabil calculatorul de ESP prelucreaza datele in diferite moduri dat fiind faptul ca diesel e mai greu pe fata si variant este mai lung, masinile se comporta putin diferit in anumite situatii pe drum. Mai asteapta sa primesti niste lamuriri mai exacte, mai multe nu pot/stiu spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Redmann Senzorul G202 nu este cel de acceleratie transversala(topic in care scrii). Senzorul de la roata este senzor de turatie si acesta intr-adevar iti poate da eroare, dar zgomotele de genul lovituri de ciocan cumva nu se leaga cu senzorul G200 si nici G202. Ma indoiesc ca singura eroare data de vag-com a fost G202. Mai investigheaza, fa un test la cineva de pe foum si posteaza rezultatele.

@grp Nu ti-as putea raspunde exact, dupa parerea mea este acelasi senzor identic fizic insa/ eventual cu alt Basic Setting. Daca au acelasi basic setting atunci probabil calculatorul de ESP prelucreaza datele in diferite moduri dat fiind faptul ca diesel e mai greu pe fata si variant este mai lung, masinile se comporta putin diferit in anumite situatii pe drum. Mai asteapta sa primesti niste lamuriri mai exacte, mai multe nu pot/stiu spune.

Am facut 450km + 150km cu ESP-ul dezactivat si nu s-a mai intamplat nimic, a mers fara greseala. Eu mi-am dat o explicatie: la viteza de ~100km/h a intrat ESP-ul singur fara nevoie, s-au auzit zgomotele tipice ESP-ului o jumatate de secunda si atat. ESP-ul se bazeaza pe senzorul de turatie al ABS-ului cel care a fost dereglat. Daca ECU citeste viteza mare pe una din roti iar pe cealalta viteza diferita (mai mica daca senzorul este decalibrat) atunci intra ESP-ul si in consecinta se aude zgmotul respectiv ca o huruiala rapida la 100km/h. Dar daca ECU citeste viteze diferite la 10km la ora? ESP-ul va actiona ca pentru 10km/h ,nu? Daca detecteaza turatie 0 pe o roata, ce se intampla? Diagnoza am facut-o eu ca am vag-com si iti spun sigur ca era singura eroare, pe ABS/Brakes. Oricum ma tem de o faza, daca intra esp-ul la viteza mare fara sa fie nevoie? Citisem undeva aici pe forum despre un coleg care a patit asa si era sa sara de pe carosabil cu masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imposibil sa fie asa cum zici tu!!! Si stii de ce, ca aia nu-s prosti. Adica credema ca ESP nu va intra in functiune doar asa la 100 kmh cand vede diferente de viteza la o roata si la alta, pentru asta mai ai si senzorul de acceleratie laterala, cara arata daca masina intr-adevar este intr-o alunecare/miscare laterala sau nu si senzorul G202 Yaw Rate Sensor care arata daca masina se invarte in jurul propriului ax sau nu. ESP intra in functiune pentru corectarea traseului de mers NUMAI atunci cand datele de la toti senzorii sunt corecti. Degeaba transmite senzorul de la roata dreapta o viteza mai mica decat restul daca G200 si G202 spun ca totul e in regula ESP-ul nu va intra in functiune.

Cred insa altceva. Atunci cand la viteza aia a ta intra ESP-ul, era cel mai probabil subcomponenta sa ASR. Poate ai trecut prin ceva balta si atunci intra, pentru ca pierzi aderenta pe o roata si incearca sa corecteze viteza rotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, uitasem de ceilalti senzori, ai dreptate. Dar iti spun ca la 100km/h a intrat un subsistem al ESP-ului. Si din decembrie de cand au fost schimbate placutele s-a mai intamplat numai ca la viteza mai mica, binenteles insotite de aprinderea intermitenta a triunghiului cu cerculet pe bord. Ideea e ca eroarea a fost intradevar la YAW sensor G202, implausible signal. Sa ma apuc oare sa il dau jos si sa relipesc cipul pe el??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE! La Yaw Rate Sensor inca nu s-a bagat nimeni. Nu se stie daca problema apare in acelasi fel ca si la G200, adica, daca tot aceleasi piciorase sunt dezlipite/oxidate. Inainte de a-l da jos verifica continuitatea cablajului pana la senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
gabriel-mix
adica din cauza senzorului respectiv nu mai merge ABS-ul?
Nu are nici o treaba Abs-ul daca nu functioneaza ESp-ul chiar daca Acest ESP lucreaza impreuna cu ABS-ul :blink:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Este cineva din Bucuresti care "isi baga nasul" la un bricolaj pt G200 pt masina din semnatura? Chestia cu lipitul picioruselor, etc... ?

Thk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabriel-mix

Am si eu o problema cu martorul Esp..... :( mia adus cineva mashina din Germania un golf 4 din 2001 16 16.V modelul "limuzina" cu 4 portiere Edition cu 105 CP are 86.000 km mere ca noua) si a fost adusa cu martorul Esp aprins (nu stiam ce exact era acel lucru afisat pe bord ) dupa ce mam uitat in catrea tehnica si am vazut ca daca e aprins inseamna ca ori e dezactivat din buton (am apasat pe boton si degeaba nu se stingea) ori are o eroare sau e defect.....dupa o saptamana m-am dus la service sa ii fac un Vag-com. Sa cam chinuit mecanicul ca nu recunostea computerul de bord, pana la urma la recunoscut si a aparut eroarea g2 la inceput, apoi a aparut g200 mai era ceva de genu 01423. Am desfacut de sub volan sa caut acel "Lateral Acceleration Sensor", lam gasit si am umblat la el la mufa sa vad daca e cumva oxidat sau are mizerie ceva, dar era perfect curat, am scos mufa si am pus-o inapoi si SURPIZA nu mai statea aprins :D apasam pe buton cand il dezactivam se aprindea martorul cand il activam disparea (asa terbuie sa faca daca e functional), iar cand dau sa plec fac cativa metri si se aprinde din nou :P am scos mufa din nou si cand am pus-o la loc iar disparea. Am tras concluzia ca nu e de la mufa problema ci de la senzor ca dupa ce puneam mufa puneam contactu sau o porneam si o lasam asha vreo 30 de secunde aparea iar martorul ESP si daca opream mashina sau luam contactul si nu mai scoteam mufa cand puneam contactu din nou tot aprins ramanea. Cred ca statea stans pana il recunostea computerul de bord apoi sesiza defectiunea si se aprinde. Am uitat sa va spun ca inainte de a o duce la service imi aparea cand puneam contactul "service" si nu mai retin ce mai scria era in germana iar acum nu imi mai apare, dar martorul ESP sta aprins continuu ca si atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!