Jump to content

Senzor Acceleratie Laterala


ciobi68
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor....

.....o noua intrebare: Credeti ca prezinta un pericol daca nu-ti merge esp-ul, pe timp de iarna in drum inzapezit???

Ma gandeam ca oricum odata-mi merge odata nu, deci in caz ca raman odata fara, voi fi ca majoritatea masinilor de pe sosea care oricum nu sunt dotate cu sistem ESP. Merita sa-l schimb saiu sa trag de ea pana cand nu mai merge deloc?

p.s. Life is good, just don't lose it!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa rezolvi problema asta cat mai repede. Multi isi doresc sa il aiba, si tu il lasi de izbeliste ;). Pericole nu sunt, daca mergi ca si cum nu ai avea ESP. Multe masini nu au ESP si isi fac treaba iarna. Asta nu inseamna ca ESP-ul tine loc de sofer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceleasi simptome: se aprindea si se stingea becul pentru ESP. Initial i-am facut directia si am reglat cu VAG-COM pozitia de mijloc, si se aprindea mai rar, ceea ce m-a facut sa cred ca senzorul e bun si problemele sint din cauza uzurilor la directie.

Dupa ce am vazut ca boby_77, l-a schimbat si s-a rezolvat problema, l-am trecut iar pe lista de suspecti.

Inainte sa dau 125EUR pe senzor, l-am dat jos sa vad si eu ce e in el ...

impricinatul:

dscf0005ts6.th.jpg

asa arata dupa ce an dat jos rasina cu care e sigilat:

dscf0012tv0.th.jpg

dupa ce am scos placuta, am constatat ca e un integrat ramas in rasina:

dscf0013bu8.th.jpg

asa arata placuta pe partea cealalta, si integratul scos din rasina:

dscf0018th8.th.jpg

Mai departe a fost simplu; am refacut lipiturile si l-am pus pe masina.

Becul s-a stins. Am facut repede o tura cu masina si pina acum se pare ca am ESP.

Mai ramina sa vad ce-i pun in loc de rasina aia.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti foarte descurcaret in acest sens, eu nu m-as fi gandit sa-l desfac, am citit despre ESP si mai ales componentele acestuia(Senzor acceleratie transversala, yaw rate senzor, etc..) si arata o poza oarecare despre, cum arata si functioneaza acesta.... De acolo mi s-a parut ca mai bine nu ma bag, scrie ca este fffffoarte sensibil la socuri. Arata si diferit sistemul prin care functiona, cu ceva lamelesau asa ceva.

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mno am incercat deja si varianta lui Andrei (alx), si incredibil, functioneaza, cel putin am pornit masina si mergea perfect, am facut o tura de oras si mergea.... .....acum trebuie sa vad cat tine chestia. Daca pot sa circul vreo doua saptamani fara sa se mai aprinda becul de la ESP, atunci pot spune cu gura mare ca: DA FUNCIONEAZA. Mersi Andrei pentru idee si sfat.

p.s. Acel integrat care a ramas in rasina, mi-a ramas si mie dar din cauza rasinei (silicon sanitar negru), deoarece se vedeau rupturile picioarelor proaspete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare o chestie destul de riscanta ce ati facut voi cu senzorul. Cum s-a facut verificarea ca acel senzor functioneaza in parametri normali? Doar simplul fapt ca nu se aprinde martorul de ESP va garanteaza ca sistemul ESP functioneaza corect si in parametri normali? Stiu ca acesti senzori sunt destul de scumpi dar nu mi se pare ok sa se umble in ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar simplul fapt ca nu se aprinde martorul de ESP va garanteaza ca sistemul ESP functioneaza corect si in parametri normali?

In mare parte da!!! Odata ce nu se mai aprinde martorul de la ESP inseamna ca toate componentele functioneaza corect, dealtfel am mai facut si o incercare practica ;) constand intr-o tura de oras cu o viteza cu vreo 50kmh peste limita legala, cu viraje stranse, dar stranse de tot, unde am vazut clar ca functioneaza ESP-ul asa cum si-ar dori oricine. Insa trebuie subliniat faptul ca azi am facut-o doar ceea ce nu garanteaza ca aceata opera, de a repara senzorul se va mentine in timp, cum am scris si mai sus "vad peste vreo doua saptamani daca se mai intampla ceva sau nu"....

p.s. si inca ceva....

FIECARE I-SI DESFACE SENZORUL PE PROPRIUL RISC ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata ce am desfacut senzorul si am vazut ce e inauntru, mi se pare destul de clar ca senzorul cedeaza din cauza ca lipiturile integratului sint solicitate mecanic, iar lipiturile sint destul de firave. Nu este o piesa defecta ce trebuie inlocuita. Pur si simplu am refacut citeva lipituri.

Toata povestea aia cu lamele, greutati se afla in iintegratul de care vorbeam. Cind zic asta ma bazez pe faptul ca in alta parte nu avea unde sa fie. Deci singura greseala ce o puteam face era sa pun integratul gresit, sau cumva in alta pozitie fata de cum a fost.

Trebuie lucrat cu multa finete, e foarte usor sa agati ceva de pe placa aia cind cureti rasina ... dar se poate!

Rasina respectiva nu e silicon! Este ceva poros, elastic probabil antistatic. Eu am pus la loc un silicon neutral si pina acum e bine.

Daca il reparati sau nu .. e decizia si riscul vostru. Eu v-am spus ca se poate!

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut chestia asta in vara si merge si acum perfect. Eu nu am avut silicon de nici un fel in momentul ala asa ca am folosit ceara de la luminare (nu prea multa doar ca sa stea fixa) :(. Omu zice ca ESPu merge ca si inainte. Initial solutia asta a fost provizorie dar se pare ca a ramas definitiva (daca stiam ca ramine definitiva mergeam sa cumpar silicon :D )

Modificat de unu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ alx : eu nu mi-am umplut cu nimik acel loc, ramas gol. Spune-mi te rog cum se numeste acel silicon pe care l-ai folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Silicon neutral (nu miroase a otet). L-am gasit la un depozit de materiale de constructii.

Nu acrilic! Care nici el nu emana otet dar e cam moale ...

As zice eu ca e important ca integratul sa nu mai fie prins in silicon. Cred eu ca din cauza asta s-a desfacut.

Inainte de a pune silicon, am dat pe placuta cu degripant, sa se unga putin, astfel incit daca vreodata o sa mai umblu acolo sa pot lua siliconul fara probleme. Am avut grije ca marginea cutiei sa nu fie atinsa, ca acolo sa se lipeasca si sa sigileze cutia.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toti cei care au problema cu senzorul ce masoara presiunea lichidului de frana (G201) inainte de a cumpara unul nou incercati ca si mine. Cum am zis si eu mai sus am avut o problema cu el diagnosticata de tester si imi ramanea ESP-ul aprins tot timpul.

Am incercat sa bag si sa scot mufa de cateva ori si am observat ca era rupta un lacas la mufa senzorului si de aceea (la inceput) cand dadeam in gropi m-i se aprindea, la repornirea motorului se stingea. Incercati sa fixati bine mufa (eu am prins-o de pompa de frana f strans cu un colier de plastic). Acum, sper ca pentru mult timp, nu imi va mai face probleme si cred ca am reusit sa economisesc 270-320RON-pretul senzorului plus manopera.

Atasez o poza cu pozitionarea lui. Pentru mai multe detalii consultati "Volkswagen,Golf,Jetta,R32,Official Factory Repair Manual 1999-2005.pdf".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, ca functioneaza perfect i-mi este si lene sa mai desfac totul inca-odata, doar sa umplu locul ala ramas gol. Ma gandesc ca oricum este destul de bine ferit de praf, deci probabil il voi lasa asa cum e... Ce s-ar putea intampla asa?

V-am pupat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nasoala este ca la modelul asta de ESP (cu o singur senzor de presiune la franare) acel senzor nu se schimba doar imrepuna cu pompa de servofrana. Nu ma intrebati de ce. Am citit si eu un manulul de diagnosticare/reparare pentru ESP. Cred ca l-am atasat pe acest post pe undeva pe mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apoi daca asa este atunci cei de la VW chiar sunt niste fetze palide. O pompa cred ca ajunge la vreo 8mil. Oricum sper totusi sa nu fie asa. Cand am fost sa intreb la magazine, ei cauta in program VW de piese si cred ca ar fi zis programul ca nu este separat. Sper ca istef sa nu aiba dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul g200 se poate aduce undeva in jur de 400 ron, senzor rotatie roata (ABS) undeva in jur de 120ron, iar switchul pedalei de frana este in jur de 36ron. totul este sa nu mergeti (decat daca tineti neaparat si aveti bani) la reprezentante care au preturi la piese echivalente la preturile cocainei :P

problemele de la ABS/ESP deobicei lasa "urme" adica coduri eroare stocate...sfatul meu este sa faceti o diagnoza inainte de a va apuca de schimbat piese dupa ureche...sau dupa cum "a spus unu sau altu' ".

modulul ABS sau in alte cazuri ABS/ASR sau ABS/ESP nu se strica decat in max 1% din cazuri si de obicei din alte cauze gen scurtcircuit...in schimb modulele/senzorii acceleratie laterala/longitudinala, rotatie roata sau switchul au o rata destul de mare de defect.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Si eu am facut chestia asta in vara si merge si acum perfect. Eu nu am avut silicon de nici un fel in momentul ala asa ca am folosit ceara de la luminare (nu prea multa doar ca sa stea fixa) :D. Omu zice ca ESPu merge ca si inainte. Initial solutia asta a fost provizorie dar se pare ca a ramas definitiva (daca stiam ca ramine definitiva mergeam sa cumpar silicon :P )

nu ramane de zis decat ca inventivitatea si priceperea romanilor depaseste limitele sistemelor germane de siguranta...la mai mare deci.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decit sa ne unim ideile sa rezolvam defectele ( mai cu piese noi sau improvizatii in functie de banii din buzunar ) mai bine in pupam in ... pe nemti ?

Modificat de unu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

azi am avut si eu timp in sfarsit sa ma ocup de g200.

l-am scos afara, l-am reconectat, minune, s-a stinge martorul ESP. Pe cand sa-l conectez la locul lui,

martorul se aprinde din nou si nu mai pot scapa de el :lol:

Desfac G200-ele in bucati dupa indelungi chinuri vad si eu integratul dezlipit pe jumatate (4 pini erau "in-aer) il conectez, pun din nou, se stinge martorul, dar la cea mai mica miscare se reaprinde.

in sfarsit, nu mai am ce face, il umplu de silicon si astept pana maine.

1). de ce se aprinde martorul ESP cand misc liber senzorul (nu e in soclu) ? E normal ?

2). trebuie recalibrat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai are un senzor langa g 200 ,g202 parca si atunci cand tu lai miscat pe asta nu era pe directia in fata asa ca ai fost avertizat cu becul din bord ca intri in derapaj :D acea piesa este ca un condensator variabil dar pe toate directiile ,ceva aproximativ cu controlerul de airbag :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! Martorul ti sa aprins pentru ca ai miscat senzorul, desi celalalt senzor G202 (Yaw rate senzor) nu dadea nici un semn cum ca masina s-ar invarti. Practic ti-a intrat in functiune ESP-ul stand pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata povestea aia cu lamele, greutati se afla in iintegratul de care vorbeam. Cind zic asta ma bazez pe faptul ca in alta parte nu avea unde sa fie. Deci singura greseala ce o puteam face era sa pun integratul gresit, sau cumva in alta pozitie fata de cum a fost.

am facut si eu operatiunea si bine-inteles ca nu dupa ce le-am desfacut si curatat nu am mai stiut pozitia integratului. te rog sa-mi spui daca e exact ca si in poza postata de tine. adica daca placuta e cu acea scobitura spre stanga scrisul pe integrat e cu capul in sus ? :blink:

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu operatiunea si bine-inteles ca nu dupa ce le-am desfacut si curatat nu am mai stiut pozitia integratului. te rog sa-mi spui daca e exact ca si in poza postata de tine. adica daca placuta e cu acea scobitura spre stanga scrisul pe integrat e cu capul in sus ? :blink:

mersi

Da, aia e pozitia. Pentru siguranta am verificat si poza lui scirocco. Se vede numai o urma a siglei, dar e concludent.

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alx are dreptate. in poza 2 inca nu era scoasa afara placuta.

m-am gandit si eu la faza ca din cauza ca-l misc incepe sa se activeze ESP=uul

dar dupa ce l-am pus la loc in soclu, becul nu se mai stingea :lol:

mai incerc azi il duc la un electronist sa-l lipeasca .

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!