Jump to content

Concret - inmatriculare broscute.


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Eu ma consolez cu ideea ca peste cit mai multzi ani o sa incep si eu sa repar drastic la ea. :D Pina una alta, gagica mea a inceput sa inghita kilometri, ulei si benzina, la cererea familiei de a fi transportata prin locuri in care altadata mergeam cu RATB-ul. Ce mofturi! Sa-mi consume mie broasca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Broscarul amator

    12

  • tipatescu

    10

  • bubu

    9

  • niq_ro

    8

Scuze ca va contrazic! Daca masina are revizie R.A.R. valabila, deci o perioada mai mica de doi ani , nu mai e necesara verificarea suplimentara a seriilor de catre R.A.R. Prietenii tai au avut aceasta verificare trecuta pe talon, au fost baftosii!

Bai oamenii s-au jurat ... am vorbit si io cu unu tot de-acolo de mi l-au dat la telefon care cica a vindut zeci de masini si cica nu a fost nevoie de identificare. Dar stia si el de chestia cu identificarea. A spus ca lui nu i-a trebuit - nu mi-a mai dat detalii. (???). O fi asa prin anumite orase. Dar, incep sa ma luminez. POATE CA, daca faci ITP-ul la RAR si nu la o statie acreditata, oricum inainte de revizie iti fac automat si identificarea => obtii astfel o identificare valabila 2 ani :shock:

Poate astia din provincie interpreteaza legea cum vor. Cert e ca ai nevoie de identificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

La revizie iti trag de roti, de volan, noxe, frane, etc...La identificare doar iti ridica bancheta si capota pt. serii. Nu se uita nimeni la serii cand iti faci revizia....Au si taxe separate dealtfel. Amicii tai pot sa se jure mult si bine...Ori nu au avut habar ca au facut asta, ori au dat actele si spaga cuiva si le-a adus talonul si cartea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai oamenii s-au jurat ... am vorbit si io cu unu tot de-acolo de mi l-au dat la telefon care cica a vindut zeci de masini si cica nu a fost nevoie de identificare. Dar stia si el de chestia cu identificarea. A spus ca lui nu i-a trebuit - nu mi-a mai dat detalii. (???). O fi asa prin anumite orase.
de ce oare nu ti-a dat detalii? :D

sigur nu fac acte de vanzare-cumparare cu trecerea in actele masinii a celor noi... GARANTEZ.. fac doar un contract de vanzare-cumparare prin notar si.. ATAT

POATE CA, daca faci ITP-ul la RAR si nu la o statie acreditata, oricum inainte de revizie iti fac automat si identificarea => obtii astfel o identificare valabila 2 ani :shock:

e un formular tipizat in care tin minte ca e valabil doar 30 de zile si doar la acelasi proprietar :D

Poate astia din provincie interpreteaza legea cum vor.
aia e f. clar
Cert e ca ai nevoie de identificare.

f. cert :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, scrie si pe site la RAR ... "inainte de revizie se face automat identificarea". Asta daca iti faci revizia chiar la statia teritoriala RAR !!! Apoi, nu-mi spune mie ca RAR-ul sau o statie de inspectie acreditata iti pune stampila fara sa se uite la serii. Pentru asta ii desfiinteaza ... Acuma, la modul serios, numai RAR-ul poate sa se uite in calculator si sa isi dea cu parerea daca aia e masina sau nu. Eu incep sa ii cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba despre masini vechi, nu noi. cu alea noi, stiam si eu.

e un formular tipizat pe care scrie f. clar ca e valabil doar 30 de zile si doar la acelasi proprietar

Si daca ei (provincialii) considera ca fac o distinctie intre ITP-ul (stampila de pe talon) acordat de RAR si ITP-ul acordat de alt atelier ? (spre a se asigura ca masina a trecut prin mina unor oameni care au competenta sa o recunoasca, spre exemplu). Atunci s-ar lamuri treaba. Atunci gaborii de la ghiseu decid ca ... NU MAI E NEVOIE DE FORMULARUL DE IDENTIFICARE.

E imposibil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, incurci doua situatzii:

1. Inscrierea unei masini sh proaspat cumparate. Este logic ca tre sa mergi cu ea la RAR sa ti se faca identificarea, ca si cum ai merge cu viitoarea mireasa la ginecolog pentru... Rezonurile au fost explicate mai sus.

2. ITP-ul. Este logic sa te caute aia la serii, altfel te duci cu alta masina functionala sa iei un ITP pentru masina de acasa care e in batista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu incep sa ii cred.

pe care cine? pe samsari sau pe cei de la RAR ? :D

deci...

- ai nevoie de identificare in 2 cazuri: cand iti faci cartea de identitate (la asta se refereau cu automat) si cand vinzi masina

- la ITP iti verifica seriile caroseriei si mootrului, culoare.. cu datele din certificat si daca sunt probleme te trimit la RAR sa clarifici si daca sunt probleme mari se face o comisie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am facut o mica confuzie - stiam ca la masinile noi nu e necesar sa faci ceva (nu stiu exact ce, scuze). Nu am inteles ce a spus Nic. -> Noii proprietari (daca la asta te refereai) au fost trecuti in acte. (am vazut eu actele). Ei se jura (si ii cred) ca nu au dus la ghiseu un formular de identificare. Sunt oameni care nu dau spaga pentru asa ceva, insa nici nu stiu prea multe -> de asta vroiam sa ma edific (Ei nu au inteles de ce am facut eu identificarea, pentru ca nu stiau de ea !!! :shock:).

Bubu, ok, insa cred ca esenta discutiei se invirte intre un ITP la coltul strazii si ITP de la statia teritoriala RAR (unde din calculator iti spune si a paispea spita a unui aumit detinator din timp si ce culoare i se asorta la cravata :D Cred ca politistii cauta sa se asigure ca tu ai trecut pe la RAR si nu pe la vreun atelier de ocazie (in cazul in care ai ITP valabil) ...

Rezum: ai ITP valabil dat chiar de RAR (si nu de atelieru lu peste) -> iti inmatriculeaza masina fara nota de identificare. Considera ca identificarea a facut-o RAR-ul. In anumite orase. Punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca politistii cauta sa se asigure ca tu ai trecut pe la RAR si nu pe la vreun atelier de ocazie ...

ca sa faci sau sa fi trecut in cartea de identitate trebuie sa treci neaparat pe la RAR... fac identificarea, verificand prin pozarea aia tampita daca ce e in hartii e si in fapt.... deci fac poze si-ti dau hartia aia pe care o pastreaza politia la dosar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie sa faci ITP la RAR, la mine doar mi-au pozat-o si atat, mi-au zis sa fac ITP-ul unde vrea muschii mei sa poi sa ma duc cu hartiile la politie pentru carte. PUNCT....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ITP la coltzul strazii faci numai daca ai chef sa vezi ce mai poate masina ta. ITP cu care sa mergi linistit ca nu-ti ia un politist talonul faci la o statie abilitata de RAR, nu neaparat la RAR. Dar statiile care fac ITP in numele RAR-ului sint conectate la o baza de date, unde, asa cum ai spus, pot afla ce ai mincat pe 29 decembrie 1986.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, asta devine iar o invirteala in jurul cozii, stil Aircooled Vwforum. E cumva un topic la misto ? gen "Triac" sau ala cu dacii ?

Intrati nene pe situl RAR, aveti acolo toate detaliile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca din discutiile noastre a dedus un nou cumparator ca trebuie sa treaca pe la RAR, inainte, si nu dupa :D :bounce:

Eu am iscat discutia pentru ca oamenii astia erau foarte credibili. Asta era tot. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

2. ITP-ul. Este logic sa te caute aia la serii, altfel te duci cu alta masina functionala sa iei un ITP pentru masina de acasa care e in batista.

Stati asa ca nu m-am facut bine inteles :12: Cei de la service-urile care fac verificarea ITP se uita la serii dar nu se uita daca le-ai manarit ,schimbat sau altceva...Constata ca ai seria din talon.Cei de la RAR verifica si daca seriile au fost manarite si introduc datele intr-o arhiva care le spune daca masina nu are seriile de la un Mercedes model 2004 de exemplu, astfel incat stiu de acum toata istoria masinii tale....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am iscat discutia pentru ca oamenii astia erau foarte credibili. Asta era tot.

Cum adica erau? Adica o situatzie particulara, in care nici macar nu ai fost direct implicat, poate rasturna ceea ce ti-am spus si eu, si Niq?

Daca iei o rabla cu talon vechi, trebuie sa-i faci carte de identitate (CIV). Nu trebuie sa ai ITP.

Daca vrei sa o inscrii, trebuie sa-i faci nota de identificare. O poti face o data cu CIV.

Daca ai CIV, poti sa faci ITP. Altfel nu. Datele din CIV intra automat in baza de date la care are acces statia ITP autorizata de RAR.

ASADAR, ordinea este CIV, nota de identificare, ITP. Pentru masinile trezite din mortzi, ca Lazar.

Pentru masinile care au deja CIV, talon nou, este necesara si obligatorie, la schimbarea proprietarului, nota de identificare. Daca ITP este valabila, asa cum s-a mai spus, poti sa o inscrii mai repede.

Daca nu, te duci si faci ITP. Dar nu la coltzul strazii.

PUNCT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ITP la coltzul strazii faci numai daca ai chef sa vezi ce mai poate masina ta. ITP cu care sa mergi linistit ca nu-ti ia un politist talonul faci la o statie abilitata de RAR, nu neaparat la RAR. Dar statiile care fac ITP in numele RAR-ului sint conectate la o baza de date, unde, asa cum ai spus, pot afla ce ai mincat pe 29 decembrie 1986.

Ufff ... vroiam sa pun punct ... si ma vad nevoit sa intervin. Nu cred ca statiile acreditate de RAR au acces la baza aia de date. Acolo sunt informatii confidentiale (am vb cu un coleg de din politie). O statie acreditata nu-si poate da cu parerea decit SUBIECTIV daca seriile sunt sau nu minarite. Bubu, eu vorbeam de statii acreditate "de la coltul strazii" a caror stampila are o valoare in fata organelor. Nu ajunsesem la nea mitica de la coltu stazii. Cred ca persista niste confuzii - legende despre ce mare baza de date e rominia. Nu e asa. Eu cind am cerut niste date, nu le-am putut obtine decit ... de la RAR-ul in cauza. Nu de la un atelier acreditat. Aici e diferenta. ...

Oamenii primisera odata cu masina sh care au luat-o, un o stampila ITP data chiar de RAR - ul teritorial, valabila 2 ani. Politisii au considerat ca ... nu e nevoie de identificare.

Hai sa nu ne ambalam :D Traim in Romania. De ce n-ar fi posibil ? O sa trec personal prin Vilcea si o sa intreb la ghiseu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am ambalat, dar as vrea ca acei care doresc sa-si cumpere o masina si nu cunosc toate hatisurile birocratice sa nu intre si mai tare in ceatza citind acest topic. Pe de alta parte, as vrea ca nimeni sa nu mai ia ca mine tzeapa si sa ramina cu o rabla in bratze, pentru ca nu cunosc procedurile cerute de stat, dar si de regulile nescrise ale negotului cu masini. Tocmai de aceea am expus, pe baza experientzei personale, etapele, cred ca in detaliu si foarte corect, si eu, si altzii. Despre baza de date pot sa-ti spun ca e reala, ca RAR-ul are o armata de informaticieni care se ocupa de intretinerea retelei. Pe unul dintre oamenii care a lucrat la reteaua RAR-ului il cunosc. Regulile sint valabile pentru orice masina, nu doar pentru broaste. dar, venind vorba de broaste, pentru cei noi in bransa, seriile trebuie cautate in trei locuri:

1. seria sasiului se gaseste pe tunel, sub bancheta de spate, in dreptul portitzei de vizitare de la conul cutiei de viteze. MAsinile minarite au aceasta serie decupata de la alta masina pentru care exista acte si sudata mai mult sau mai putzin mestesugit. Cei de la RAR se prind oricum,pentru ca, din pacate, aproape toate broastele din Romania sint suspecte de minareala.

2. Seria sasiului se mai gaseste pe o tablitza prinsa cu nituri in portbagaj, in dreptul rotii de rezerva. Pe aceasta tablita se mai gasesc niste cifre care indica modelul, fabricantul, dotarile etc.

3. Seria motorului, care se gaseste poansonata pe unul dintre semicarterele blocului motor, in dreapta, cum te uiti la motor, sub talpa dinamului sau a alternatorului, cel putin la modelele la care aceasta este demontabila.

Informatii despre serii, cum trebuie citite, cite cifre trebuie sa aiba se gasesc pe paginile doctorilor in broaste si la Alex Serb. Pe mine m-au ajutat cind am cumparat a doua broasca.

Sper ca cei noi vor obtine informatii clare din acest topic, nu divagatii despre cazuri particulare sau impresii ca ne ciorovaim pe tema daca ingerii au sau nu au putza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

Si inca un ultim lucru: Exista service-uri care au acreditare RAR si DOAR ALEA FAC ITP. (adica pun stampila) Celelalte fac verificari fara sa-ti poata pune vreo stampila in talon deci poti afla contra cost si doar pt. tine cum stau treburile pe la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deaci sa revenim, mai explicit: Daca are reizie RAR valabila, Secretizare aplicata pe Cartea de Identitate, abtipild aplicat pe unul din stilpii masini, se poate inmatricula fara fara inmatriculare. In ultimul an am cumparat doua masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)ne ciorovaim pe tema daca ingerii au sau nu au putza.

Hahahahaha!!!! Intzelesesem "inginerii"!!! M-am uitat involuntar in jos.... :) :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu (mi-au repoansonat seria caroseriei la Oltcit) pe langa poansonarea seriei, RAR-ul aplica si un poanson special pe care scrie RAR si are elemente de siguranta. Asa ca nu stiu daca poti sa faci tu poansonarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ar fi mai bine sa mergeti frumusel cu mainile ridicate si sa va predati direct la politie? sunteti absolut dusi sa faceti astfel de afirmatii pe un forum public!!!! :-( :-( :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

purtati astfel de discutii ilicite strict prin PM sau mail...treaba voastra...

nu putem incuraja decat proceduri legale de omologare/poansonare, sub obladuirea rar-ului...

se creeaza im mintea unui proaspat cititor impresia ca forumul aircooled este o gasca de infractori inconstienti...sau bagam la idei organu' :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!