Jump to content

Senzor ploaie/lumina la Octavia 2


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Mi-a venit o idee! Cred ca azi am inteles senzorul de lumina! Se aprinde perfect cand da de intuneric..problema era de ce aprinde luminile cand bate soarele tare din fata. Acceptati explicatia ca aprinde automat farurile cand bate soare puternic din fata pentru a te face mai bine vazut? Nu cred ca e o idee rea, intotdeauna am apreciat o masina care vine din fata, batuta de soare din spatele meu si care are farurile aprinse :)

m-am gandit si eu la asta, dar nu prea tine apa - din doua motive:

1. era logic sa puna un senzor pe luneta, si sa o faca asa cand vii din soare, atunci esti invizibil - "beware of the Hun in the sun" :P. asa, cu soarele in fata, tu esti cel orbit si foarte vizibil;

2. nu o face tot timpul - argument suprem, parerea mea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, m-ai cam "demolat"... eu ma gandisem la culoarea mea, care o distingi mai greu cand bate soarele tare pe ea :(

Eu cu cel de ploaie ma inteleg bine, pare chiar ok, de f mult timp nu a mai sters pe uscat, e bine. Doar chestia cu "cateodata tine luminile aprinse daca bate soarele tare din fata" ramane o necunoscuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rvacaru ai incercat sa dezactivezi optiunile acelea de coming home si leaving home eu am in plan sa fac asta si sa-l urmaresc un timp :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai alea nu prea au legatura cu aprinsul lor in mers...alea inseamna: aprinde faruri daca e noapte si descui din telecomanda, respectiv aprinde faruri daca e noapte si plec de la masina, dupa ce am incuiat cu telecomanda...

Offtopic: azi am uitat trapa deschisa si am realizat cand am coborat...am tinut 3 secunde pe butonul "inchidere" si s-a inchis :( E bine :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar senzorul de lumina de pe O2 traieste in lumea lui si merge dupa reguli doar de el stiute:D. Azi dimineata (soare) am pornit si a rmas aprins. L-am oprit manul de vreo 3 ori l-am lasat cateva secunde l-am repus pe automat. Se aprindea instant. L-am lasat. Dupa cateva minute aproape 10 crede s-a stins singur. L-am trecut in OFF si din nou AUTO nimic nu se mai aprinde mergea corect. Intrebare pt cei la care vi s-a mai aprins aiurea exact asa facea (s-a aprins imediat la plecare dupa o noapte sau alt repaus mare si s-a incapatanat sa ramana asa o perioada) sau si in mers ati patit, din senin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa :offtopic: Am zambit, l-am inchis si mi-am continuat ziua minunata :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi dimineata a fosta a 2-a dimineata consecutiv cand pornind cu luminile lasate pe "auto" mi-a aprins farurile. Ca si in urma cu cateva zile. Acum nu l-am mai trecut prin off si apoi auto din nou sa vad daca isi revine (ultima data isi revenise cand a avut el chef dupa vreo 5-10 min) . Acum l-am lasat pe auto in continuare . S-a stins singur cred ca trecusera vreo 10 minute (m-am oprit sa alimentez) e posibil sa-si fi reventi dupa oprirea si pornirea de la peco. Ca dimineata sa-mi fie minuntata dupa vreo 15 minute au dat si stergatoarele asa o cursa in plina arsita si fara urma de strop de apa in zona. E clar senzorii astia am mari hibe de tehnologie de detectie si/sau analia a datelor primite de la la ei. EU NU POT INTELEGE CUM OARE LA ALTII MERG FARA PROBLEME SI FUNCTIONEAZA CORECT SI LA MINE ( SI POATE SI LA ALTII NU!) SUNT DOAR PRODUSE DE SERIE , TESTATE , CHIAR CU PRETENTII. Mi-au schimbat si gateway-ul ala obosit am sperat ca poate o merge si senzoristica ok. Cum pot demonstra daca ma duc in service ca nu merg corect ? Ca merg aiurea cand vor ele si isi revin o sa-mi zica ca astia sunt senzorii sunt moft. Atunci la ce dracu ii pun ca optiune? Daca imi intinde tot praful pe geam sau merg ca tampitul in oras cu luminile aprinse pe arsita minute bune?! O sa le tin pe off si o sa ma impac cu ideea ca am aruncat vreo 150 euro saun cat sunt senzorii astia .

SFAT: pt cei care nu ati comandat inca masina sfatul meu sincer e sa nu-i puneti. Decat daca va simtiti extrem de norocos :Driver: Sunt sigur ca o sa intervina multi si o sa zica ca merg fara rateuri de luni sau ani la ei. Eu zic ca nu e o implementare reusita si parerea mea ca mai dau rateuri si la alte marci, desi stiu 2 meganuri cu asa sisteme si nu au dat rasol niciodata.....si nemtii parca era asi la tehnica ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt circa 10 versiuni de senzor ploaie/lumini (de la diversi producatori). Asa ca...fiecare cu norocul nostru ;)

Eu sunt multumit de ei, am redus sensibilitatea la cel de ploaie aproape la minim, merge f bine.

Sper ca nu esti naiv sa crezi ca senzorii se fac in Berlin/Bonn/Stuttgart si sunt proiectati de inginerii ariani de la VW :Driver:

Depinde cu ce vapor chinez au si ei contract ... sunt mii de firme care produc subansambluri pt firmele auto. Senzorul AB se zice ca merge foarte bine.

Eu am un T vechi si 90% le cam nimereste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te consoleaza, la mine frecventa dudelor date de senzori e semnificativ mai mare, cel putin in ceea ce priveste senzorul de lumina. si cel de ploaie mi-a maturat parbrizul la sec de cateva ori :Driver:

la revizie au gasit doua erori inregistrate: senzorul de ploaie/lumina (de ce nu ma mir ;)) si cei de perimetru ai alarmei. cum cei la care am facut revizia pareau niste ageamii, i-am rugat sa imi stearga erorile, sa imi dea o copie a raportului si sa ma lase in pace. nu m-ar mira ca de fiecare data cand aprinde luminile in soare sa fie de fapt "implausible signal" - teoria era ca in momentul in care calculatorul nu crede informatiile de la senzori, intra in modul default - iar in cazul asta "nemteste" e sa aprinda farurile, ca doar nu mori daca mergi cu farurile aprinse ziua, pe cand alternativa poate fi mortala -- la propriu ;)

chiar daca gasesc o defectiune, cat timp mai misca nu dau parbrizul jos ca sa il schimb :D

oricum, all in all, pe mine unul nu ma deranjeaza chiar asa tare, probabil am rezistenta mai mare la chestii din astea. as fi preferat insa sa pastreze modul intermitent pentru stergatoare - CPU-ul meu s-a dovedit mai performant in gestionarea stergatoarelor, mai ales pe boare foarte fina, decat CPU-ul lui :P

ca senzor, il am pe cel "nou". cel cu patru romburi centrale si doua patratele transparente pe laterale

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg de ce spuneti voi ca daca vrei sa schimbi senzorul trebuie dat jos parbrizul cand nu are nici o treaba.este lipit de el si daca se da jos senzorul se pune alt adeziv si cam asta e.

cat despre calitatea lor depinde daca se clatina vasul chinezesc sau daca era chinezul obosit.Si eu ma gandesc ca i-am comandat degeaba si mai bine luam senzori de parcare care oricum nici aia nu sunt in firea lor.

Pana una alta Andrei mergi la service si explicale ca senzorul nu e pe treaba lui si trebuie schimbat.Pana la urma daia este garantie,daca nu te cred dai mail la OPC e cel mai simplu.E viciu de fabricatie si ai tot dreptul sa il schimbi,sunt banii tai totusi.Daca vor demonstratie sa iti dea un om cu tine 2 zile ca sa se convinga.Ca de erorile care le citesc ei in vagcom mie mi s-a luat de mult. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt sigur, dar citisem undeva ca vine lipit de parbriz din fabrica. mi s-a parut si mie o imbecilitate, dar, cu JIT, Kanban-uri, Kaizen si alte metode de QM moderne mai poti sa stii... :D salveaza 0.02 secunde main assembly line time/unit, economie care duce probabil la o octavie in plus / an, sau mai stiu eu ce crestere mirobolanta de productivitate.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cica de dezlipeste de parbriz si se lipeste cel nou la loc. Mi se ridica parul pe spate cand ma gandesc la bule de aer si ce mai poate sa apara la remontare. Mai bine il la acolo si ma bucur de cele 90% momente cand merge totul bine :)

Senzorii de parcare inca nu au dat nici un rateu. Poate se ramolesc numai la batranete :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei azi am ridicat masina si cand ma jucam eu pe la ea am zis sa ii verific senzorul de lumini.Pornesc masina si comut pe (auto) sa zicem.SI ce credeti ,soare afara era ora 16 si ea decide ca totusi am nevoie de faruri.Am relizat ca are personalitate si am comutat pe 0 ca e mai sigur.E bine ca am dat 165 de euro pe el.Macar ne mai distram si noi pe prostia ei :icon_thumright:

Masina asta incepe sa ma distreze,deocamdata nu ma supara,e prima e zi nu puteam sa ma iau de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mici observatii empirice:

totul depinde de cum se comporta la pornirea masinii: daca aprinde farurile pe zi, c'est foutu, pana la urmatoarea oprire nu prea mai ai sanse sa mearga bine. am observat ca uneori isi mai revine daca pun comanda pe off si o las acolo minute bune (5-10).

daca pleaca normal, se va comporta normal pana la oprire cand ciclul reincepe. nu imi amintesc sa fi facut vreo duda in conditiile astea. aprinde constiincios in tunel, stinge in partea cealalta, cam dupa 5-10 secunde. am mai observat ca il ametesc trecerile foarte dese si bruste intre lumina puternica-obscuritate. am mers de curand, intr-o zi cu foarte mult soare, pe un drum flancat cu copaci batrani. efectul era de-a dreptul de stroboscop. a aprins farurile, si le-a tinut aprinse. dupa ce am iesit din zona cu pricina, am stins si am repus imediat pe auto si nu a mai avut probleme.

chestia asta ma face sa cred ca senzorul in sine e OK, iar problema rezida in citirea initiala. habar nu am ce handshake face unitatea centrala cu senzorii, insa aici pare a fi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare mai mult sau mai putin off topic: Oricum este obligatoriu mersul cu farurile aprinse pe tot timpul deplasarii....in cazul asta ce nevoie mai am sa vad cum imi functioneaza senzorii de lumina??? Nu cred ca am nevoie de senzori care sa-mi aprinda farurile la intrarea in tunel si sa le stinga la iesire....farurile oricum trebuie mentinute in pozitia "on" tot timpul.

E adevarat, despre senzorii de ploaie e o alta discutie....uneori functioneaza normal, alteori mai putin corect....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burito e obligatoriu sa mergi ziua IN LOCALITATe cu faruri oricum ? De cand ? Scuze dar eu habar nu aveam ....

Adso ai dreptate. Azi dimineata la mine am constat cred ca a 3-a oara (probabil) asa va face mereu. Lasat pe auto comutatorul aprinde lumina si o stinge tot singur dupa cateva minute fara nici o interventie. Il urmaresc. Oricum se pare ca face doar cand masina e oprita mai mult (probabil minim 2 ore cand reseteaza ceva si am inteles de la service ca dupa 3 ore iar mai reseteaza ceva) Completari la ce ai spus tu la observatiile tale: la iesirea din tunel se stinge cam dupa 4-5 sec la mine. La mine dupa 5-10 min se stinge mereu se pare singur la pornirile de dim.

Cred ca are legatura cu citirea initiala. Asta e clar. Dar e greu de prins si aratat la service. Eu am si chestia aceea activata cu leaving home pusa la 10 sec. Poate e prea mic intervalul. Ma gendesc ca aprinde la plecare farurile mereu (desi banuiesc ca ar trebuui DOAR CAND E INTUNERIC). O sa incerc si cu 30 sec si apoi cu OFF sa vedem daca dimineata imi apride farurile.

Si eu suspectez cumva cititirea initiala si daca ar intra leaving home si nu s-ar dezactiva tot are legatura cu citirea......poate asa e pus sa faca cand sta masina mai mult dar nu cred. Trebuie sa-l lase mai multi pe AUTO dintre forumisti si sa vada a 2-a zi pe lumina daca pleaca cu el ON si il stinge dupa cate minute vrea muschiul ei. E posibil ca doar MY2008 sa faca asa...sau sa faca toate. Sau sa faca doar unele caz in care unii dintre noi (printre car esi eu) putem cere schimbarea acestuia. Desi eu ma indoiesc profund ca e de la elementul sensibil terminal. Desi daca softul citeste valori diferite cateodata, undeva semanlul convertit pleaca prost ori din sensor ori cand este converit date care se vehiculeaza pe magistrala sistmeului rezultatul e aiurea :D. Oricum de ce isi da seama singur ca e totusi lumina si de ce isi da seama asa tarziu e total inexplicabil. Si totusi vorba aceea EZISTA O EXPLICATIE SIGUR :D

Modificat de AndreiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am leave/come setat la 10 sec si nu aprinde niciodata farurile ziua cand incui/descui masina. Treaba cu farurile in mers aprinse dimineata am patit-o doar de cateva ori. La mine sta tot timpul pe Auto.

O sa incerc sa aflu daca se poate seta ceva la senzorul de lumina, pentru cel de ploaie parca am postat chiar aici pe thread ceva tips.

LE: Da, la postul 11 sunt ceva setari pentru sensibilitate senzor si ploaie si lumina... :D

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, nu-i obligatoriu da' nici interzis! Si cu asta vreau sa pun punct acestui subiect. Nu consider ca-i de interes "national". Era doar o sugestie de cum sa eviti neplacerile create de senzorii de lumina.

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RVacaru dimineata eu nu zic ca le aprinde in mers ci ca le aprinde cum pun contactul si le stinge singur nu ca le aprinde la cateva minute si apoi le stinge la asta te refereai si tu nu ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exact. Ca si cum s-ar bucura ca e o dimineata insorita... pui contact, se aprind lumini, o zi minunata poate incepe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut timp in acest weekend sa urmaresc senzorul de lumini.Ei bine se pare ca merge OK deocamdata.Ideea e ca nu prea ii place sa aprinda luminile.Aseara pe la ora 18 speram sa le aprinda si el,era pe inserate totusi,pana la urma s-a sinchistit sa le aprinda,dar daca mai statea 2 minute imi cred ca incasam o amenda.Erau niste baieti care se legau de orice,centuri,viteza probabil si lumini.Sper sa nu o ia razna mai tarziu,dar acum pare OK.

Senzorul asta tine pozitiile aprinse tot timpul,nu am apucat sa observ asta si mi-e lene sa ma duc pana la ea acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu le tine aprinse permanent. ori e totul stins, ori aprinde pozitii+faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in carte sau in brosura de prezentare scrie ca senzorul aprinde pozitiile si ziua.Exista o setare pe undeva?Nu stie sa aprinda doar pozitiile ziua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca era interzis sa circuli numai cu pozitiile ziua. Alea se folosesc noaptea cand parchezi pe strazi prost luminate, ca doar de aia le zice "pozitii" :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu te gandesti la proiectoare????Daca e interzis sa mergi cu pozitiile cum e permis sa mergi cu farurile???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!