Jump to content

Curatare admisie


hremus
 Share

Postare recomandată

On 6/14/2007 at 7:10 PM, hremus said:

ntr-adevar dupa curatare are putere mai mare la turatii m

Cu ce anume ai curatat EGR-ul, e cumva o solutie speciala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
adriann.istvan

Pentru reducerea ciclului de lucru al EGR, trebuie urmati pasii:


1-Engine -> Login 11
Introduceti valoarea 12233
Do it!
Adaptation 10
Channel 03.

 

Problema este ca in grupul engine- nu am Adaptation ci Long Adaptation. Sa fie din cauza versiunii VCDSului?  (15.7.1).

Pe celelalte module exista Adaptation 10 si pot modifica valoarea implicita 32767.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare colegi,

 

ma pregatesc pt masina din semnatura, motor 1.9 TDI, cod BJB, 12 ani, 160 K km sa ii fac o curatire generala a admisiei incepand cu turbina, valva EGR,intercooler,tubulatura admisie,galerie admisie, galerie evacuare.Lucrarile le voi face eu, in atelierul meu.Masina merge bine, nu scoate fum, aceste lucrari de curatire nu au fost facute niciodata pana acum, din exterior se vede ca valva EGR este murdara cu ulei, ce o fi inauntru, urmeaza sa vedem.

Daca tot ajung la etapa de curatare galerie evacuare si o sa am galeria pe bancul de lucru ar aduce vreo imbunatatire in functionare sa slefuiesc/lustruiesc galeria cu biaxul?Avand in vedere ca este un TDI si ca presupune mult efort si timp o astfel de operatie...Slefuire bruta cu freza de mana pt usoara largire avand ca model garnitura de galerie/chiulasa, urmata de slefuire cu capete de lucru de smirghel diverse granulatii.Cu sculele din dotare as putea sa intru cel mult 7-8 cm in profunzimea galeriei, restul ar ramane la fel de aspru/neprelucrat cum a venit din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat puterea e stock si galeria nu e plina de funingine, uleiul ala va reaparea in scurt timp si NU merita polishat etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu chiar....cu ocazia asta anulez din soft/ saiba oarba si EGR-ul, pt curatenie , ordine si disciplina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa te rezumi la o curatare de admisie,aici poti include si turbina daca vrei...uleiul pe admisie/egr poate fi si de la turbo,asa i faci si o verificare

sa nu iti para rau dupa daca anulezi egr ul,nu a fost pus degeaba acolo

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am informat cat am putut mai bine despre anularea EGR, numa` ca parerile sunt atat de impartite incat sincer n-am fost in stare sa iau o decizie cu mana pe inima...Oarecum seria avantajelor anularii EGR inclina mai tare in balanta decat pastrarii lui.Singura chestie de care mi-e un pic groaza e posibilitatea ca turbina sa o "ia pe ulei", caz in care o sa zic ca ce bine ar fi fost sa pastrez EGR-ul  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam care este legatura intre EGR si luatul pe ulei?Cu ce ajuta EGR-ul?

Daca in el are si clapeta de shutt-off ar avea logica dar daca nu...?

In acelasi timp...daca are clapeta in el il poti anula cu acele blank-uri..si sa ramana clapeta activa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am gasit pe forum, am inteles ca daca o ia pe ulei turbina, valva EGR ajuta la oprirea motorului.Nu inteleg in ce fel , dar am citit intrun topic chestia asta , iar afirmatia nu a fost contrazisa de ceilalti.Nu retin exact topicul in care era mentionat aspectul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu valva egr ajuta la oprirea motorului,ci clapeta v157 ...daca luam contactul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, nu intelesesem bine.Atunci cu atat mai mult nu vad de ce sa il pastrez (EGR) pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alin 105 Poti pune poze cu piesele inainte si dupa curatare,te rog. Sunt curios cum arata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 27.04.2010 at 21:45, Calin78 a scris:

Azi l-am curatat si eu, l-am facut ca nou.

post-22869-1272397543_thumb.jpg

Ciao super bine arata. Cu ce lai curățat asa fain.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat si eu EGR si galeria de admisie in week-end. Nu au fost niciodata curatate si am 261000 de km. Era ceva adunat acolo, cam 2 mm grosime. Am inmuiat cu benzina cam 30 de minute si cu mare atentie am indepartat calamina dar...la final m-am saturat si am dat cu spuma activa nediulata. Imi pare rau ca nu am facut asta din prima. Le-a scos impecabile.  Am schimbat si garnitura de cauciuc pentru ca era murdar de ulei dedesupt. Ca impresii...parca am ceva mai multa sprinteneala si un sunet usor atenuat la motor.  Cred ca o sa fac treaba asta anual. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa arata la mine EGR-ul si Turbocompresorul (pe partea compresorului, pe unde intra gazele de carter) la 290.000 km. Sunt singurele locuri unde tubulatura nu mai etanseaza, si scapa vaporii de ulei. Ma gandesc daca sa rezolv problema sau nu, deoarece uleiu ars lasa in urma lui cenusa in DPF, asa ca mai bine iese pe unde apuca :). Consumul de ulei e in jur de 250 ml la 10.000 km. Dar pana la urma probabil o sa schimb O-Ring-urile, ma mai gandesc :)

EGR.jpg

Turbo.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am curatat si eu valva EGR si galeria de admisie,la cei  163 k si 12 ani e prima lor curatare.Mers preponderent in oras, cc 80 %,sortimente de motorina superioare, filtre /uleiuri schimbate la timp.Am schimbat O-ringul de la EGR , garnitura dinspre tubul de recirculare si garnitura galerie/chiulasa.Recomand insistent schimbarea garniturilor, am vazut ca unii colegi le mai recupereaza, mai ales O-ringul.In cazul meu, acest O-ring era intarit si turtit si nu mai etansa deloc, lucru usor de observat dupa jegul scurs pe partea aferenta de galerie.

Am racait grosul cu surubelnita si cu un lemn ascutit in EGR , ca sa nu las zgarieturi  pe corpul acestuia.Am lasat la murat in acetona aprox 30 min, cu capsula de vacum deasupra lichidului, dupa aia curatat luna si bec.

 La galerie am dat cu spray de curatat cuptoare ( ineficient) urmat de spalare in apa, urmat de curatare cu solutie Triumf pt aragaz -asta a facut ceva treaba.Am mesterit un dop la un capat si am umplut galeria cu solutie.Ar trebui sa stea la murat cateva ore pt eficienta totala, timp in care la capatul liber iese o spuma cauzata de reactia Triumf cu carbonul depus+ulei.La final am bagat in galerie cam 30 de piulite M6 + ceva apa+solutie de CIF, am astupat iesirile cu scotch si am zgaltait in toate directiile galeria cam 15-20 min, cu pauze de rasuflat .Clatit cu apa din belsug=luna+bec.

Desi in prima faza la mersul in oras nu am sesizat mari diferente, la drum intins/forja/rampe am vazut clar ca motorul e mult mai sprinten.

Toata lucrarea mi-a luat cc 5-6 ore ( am lucrat singur), de lucrat meticulos, cu pauza de cafea&shit.Cel mai mult a luat curatatul galeriei.Mai corect ar fi fost sa las vreo 4-5 ore sa lucreze Triumful singur, dar partea aia am mai grabit-o.

 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era mai usoara si mult mai rapida metoda cu arderea pentru galerie. 

In 5 minute e curata ca noua, trebuie doar lasata sa se raceasca si clatita cu apa. 

incercata de mine si e foarte simpla si de efect. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu de metoda asta, dar m-am temut sa nu se deformeze , aliajele de aluminiu se topesc undeva la 580-650 grd....daca era de fonta nu aveam emotii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am curatat si eu la a mea o parte de admisie.

A trebuit sa dau bara jos sa schimb un suport de far pe care il aveam rupt si am profitat de ocazie sa curat intercoolerul si traseul de la turbina la galerie. Eram tare curios cat ulei a colectionat in intercooler in cariera...:)

Nu era mult. Cred ca este bine in 10 ani.

16.jpg.b2fc082c7c06be32eb98c959e4dc468a.jpg

I-am tras o spalare cu motorina, l-am uscat si l-am spalat si pe exterior.

19.jpg.96fb80dd0e6562f1a62fa18e0881ee33.jpg

Am schimbat garniturile de pe tot traseul, cu exceptia celei dintre IC si senzorul de temperatura care am comandat-o gresit.

17.jpg.286fa9710f65a62b5b219fb7e6650e62.jpg

Cateva se vedeau clar ca sunt obosite. Altele se prezentau mai bine.

20.jpg.b5fc97d4ca2776b8945bd85ffe80bbb8.jpg

Apoi am trecut la EGR si clapeta. Galeria de admisie nu am dat-o jos pentru ca e intortocheata si sigur nu reuseam sa o curat calumea. Data viitoare o duc la o baie ultrasonica. De asemenea s-ar putea sa necesita sa schimb oilcoolerul si trebuie data jos.

2.jpg.5ef34af054ddc39fa30a84cd356071c7.jpg

 

3.jpg.2c5b2704a1456660c48317a6d6401f31.jpg

S-au curatat destul de usor, am folosit motorina, toluen si brake cleaner frecate cu o periuta de dinti. Din pacate, aici s-a terminat limita de 1Mb pentru poze (chiar, este foarte putin 1Mb per post), daca-mi este permis o sa mai fac unul pentru restul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
grandtourismodiesel

Eu curat EGR-ul si clapeta cu MA EGR Strong Cleaner dupa care aplic alcool izopropilic si dau cu spray TRW Brake cleaner.

amtra egr strong cleaner.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Reîncep discuția cu 2 întrebări:
1. Cât de tare trebuie strânse suruburile de la evacuare în momentul remontării? Văzusem undeva pe forum dar nu reușesc să gasesc postarea. De câteva zile mă informez ca să pot să fac operațiunea asta singur, pentru prima dată. 

2. Care variantă de curățare a admisiei o considerați mai buna? Cea cu ardere sau cu soluție de curățare (ex. Triumf)? Eu înclin spre varianta curățării cu triumf. Cu toate acestea, am citit că soluțiile de curățare de acest gen atacă aluminiul. Nu aș merge pe varianta cu ardere din cauză că nu am un compresor de aer și petru că admisia nu e concepută să reziste la temperaturi atât de mari(cum este spre exemplu evacuarea).

 

Modificat de vladnec23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.Pt galeriile admisie din aluminiu e riscanta varianta cu arderea.Am folosit Triumf, dar trebuie lasat cateva ore- 8-12 pt un bun efect .Ataca la modul superficial aluminiul, in sensul ca se produce corodare superficiala de suprafata, nimic periculos, iar solutia este netralizata la final prin clatirea cu apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Dupa un an de la curatarea EGR mi-am facut timp si pentru galeria de admisie. De fapt cu asta trebuia sa incep, aici erau cele mai mari depuneri. Am scos cam 500 ml de funigine, practic tot plenumul galeriei era colmatat. Pe tuburile de coborare catre chiulasa nu erau cine stie ce depuneri, pe porturile chiulasei asemenea. Am folosit diluant, degresant motor si jet de apa. Cu un bat de lemn de frigaruie am mai dislocat din bucatile mari, sa mearga mai repede. Treaba este foarte anevoioasa si murdara, m-am intins pe 2 zile. Daca tot am dat jos EGRsi clapeta au fost curatate din nou si ele, nu erau mari depuneri acumulate intr-un an.

 

Situatia initiala:

20190504_170722_resized.thumb.jpg.a438b2548e75a5a25373dd0ad656aa58.jpg

 

20190504_170742_resized.thumb.jpg.892e79c239aac139763b7e68564066b6.jpg

 

Dupa curatare:

20190505_104501_resized.thumb.jpg.539ae4ceb11ca9ab9b0d7f5738de1a5f.jpg

20190505_104445_resized.thumb.jpg.8a56626e9771b93a38a0554e6a24598e.jpg

 

Ca prima impresie dupa curatare s-a imbunatatit semnificativ felul cum se comporta masina la plecarea de pe loc si viteze mici. Inainte era destul de brutala cand schimbam treptele, in special din 1 in 2, practic nu reuseam fara sa smuceasca cand luam piciorul de pe acceleratie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

buna seara. are cineva o schita,un video,o poza galeria de admisie la un golf 4 1.9 axr montata pe motor ? vreau sa imi fac o idee sa vad unde sunt amplasate acele 6 suruburi,3 le am gasit dar pe celelalte nu le vad... va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!