Jump to content

Curatare admisie


hremus
 Share

Postare recomandată

daca ai DPF e mai complicat fara clapetele  alea.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare si La multi ani !

 

As vrea sa fac o verificare si o curatare a turbinei la masina din profil, pt ca are un usor suierat la accelerare cand e motorul rece. Operatiunea asta o sa fac la un service. Ma gandeam sa le zic sa curete si galeria de admisie cu aceasta ocazie. Ce parere aveti? Merita sa o curat avand in vedere ca masina are doar 93.000 km? Daca se da turbina jos este usor de demontat si galeria?

 

Si inca ceva, intercoolerul se curata si acela? EGR-ul l-am inlocuit in vara cu unul nou pt ca avea pierderi de ulei. 

 

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legatura nu prea este intre operatii.

verificarea turbinei se face rapid, fara demontarea acesteia. Se scoate furtunul de iesire din ea si se verifica manual jocul axului (radial si axial) - treaba de 30 de minute. Alta verificarea nu se poate face la turbina.

Da, se poate curata si admisia si intercooler. Dar.. nu au rost.

 

La 93.000 km nu e uzura la turbina daca ai respectat cat de cat intervalele de service si ai folosit ulei de calitate. La 1.9 TDi suiera turbina de la 30-40.000 km dar nu pica...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare domnilor, recent m,i sa aprins in bord martorul ..abgas werkstatt..  dau o fuga pana la un service fac o diagnosticare si imi spune ca egr-ul este blocat probabil clapeta din ce am citit aici.

Masina trage foarte bine, consumul e ok  .. e posibil ca din cauza depuneriolor sa nu mai deschida....?  daca il curat  va reveni la normal?   Cum imi dau seama ca egr-ul functioneaza?

Cum imi dau seama ca egr-ul functioneaza dupa ce l.am curatat.?

Maine il dau jos si revin cu post.

Modificat de Adi1122
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine se verifică cu vagcom-ul cu un log în Basic settings grupul 003.

Egr-ul la tine are două componente: o clapetă de shutoff care este acţionată electric (se închide atunci când opreşti motorul, în rest trebuie să stea deschisă) şi EGR-ul propriuzis care este ca un pistonaş acţionat vacuumatic. Dacă pui un furtnaş acolo unde vine furtunul de vacuum şi tragi cu gura aer, trebuie să se mişte pistonaşul şi când dai drumul la aer să revină. Când tragi aer să verifici dacă ţine vacuum-ul. Am întâlnit chestia asta cu abgas werkstatt la un golf 4 şi problema era că membrana EGR era spartă şi EGR practic era anulat permanent. Dacă spui că maşina merge ok posibil să fie aceeaşi treabă. Dacă ar rămâne blocat pe deschis sau să nu închidă cum trebuie ai fi avut probleme la funcţionarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare din nou, astazi am dat egr-ul jos avia doar o pelicula de depuneri , in fine l.am curatat si l.am pus la loc dar problema nu s,a rezolvat.

Totusi inainte nu am verificat membrana cand am pus furtunul si am tras nu tine vacum trageam ca la un furtun cu capat liber,   deci sigur este membana.

Trebuie sa cumpar doar membrana (gasesc?)    , sau tot corpul acela de sub membrana.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot corpul, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatiile de spre rezolvarea problemei la egr  .... am desfacut capsula aia in care se alfa membrana si era sparta la margine dar nu foarte tare ~0.8 mm  am lipito si am parcurs vreo 800km  totul e ok , cand se va sparge voi cumpara un corp nou.  , martorul de la bord sa stins singur la a treia cheie.

Multumesc de sfaturile date !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi poate spune cineva cat ar costa o curatare completa de admisie la 1.4 tdi ? Si daca are rost sa o fac la 44.000 km / 8 ani ? Tind sa cred ca s-a mers oarecum subturat cu masina si drumuri scurte ; daca este cineva care se ocupa contracost, sa imi dea un p.m ; merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ce vrei sa cureti admisia la 44k?masina mege bine? daca da , las o asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, merge foarte bine ; ma gandeam ca ar fi benefic, in principiu m-ar interesa si pt viitor, e bine de stiut ; plus ca mai am un prieten care are niste problemute, are ~ 100k km si eram curios ;

Mersi pt raspuns ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan,

 

Orice mica mica chestie facuta profilactic la un motor este benefica, eu personal  gasesc  sloganul  " never touch a running system" o perdea ptr cei ce au doua maini stangi....

 

Nr de km nu este important cad faci cu masina numai drumuri lungi dar cand faci cate 4 km pe zi.....sunt enorm de multi ptr un motor diesel.

 

Curatarea tubulaturii admisiei se poate face destul de simplu ( din pacate nu cupride si EGR ul +galerie)   cum ?  simplu  scoti tubul  de dupa  debimetru si inainte de EGR, tii motorul accelerat, pulverizezi un produs de curatat   la capatul dinspre debimetru , solutia trece prin compresorul turbo , intercooler  si iese la capatul celalant, cand nu mai iese  solutia de curatat neagra ai teminat operatia.

 

Ptr a sti daca  tubulatura este curata trebuie sa verifici eficienta intercoolerului, VCDS canal 7  intake manifolf  Temp  daca  la 100 km/h constant temperatura  este mai mare cu 10°C decat temperatura mediului atunci  semnifica ca intercoolerul, respectiv tubulatura  sunt murdare si are sens o curatare.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am folosit  benzina, ( dar sa nu fumezi ) si dupa sa lasi  sa merga putin  sa se evapore bine ca altfel la prima pornire se poate accelera necontrolat daca mai ai resturi de benzina prin tubulatura.

 

Am curatat si cu sgrassatore universale, un produs ptr curatat grasimi in bucatarie, foarte eficient, si apoi la sfarsit am pulverizat apa sa nu raman sgrassatore in intercooler ca e din aluminium,  si daca ramane putina apa nu e problema ptr motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Rune ; exact despre asta e vorba, stiu ca drumurile scurte nu sunt ok pt tdi…insa nah, e un 1.4…gandit pt oras, asta-i soarta lui :)) nu o sa fac singur operatia, vreau sa fie facuta profi de cineva care se pricepe si sa faca treaba buna nu sa bajbai eu pe acolo si sa risc sa stric ceva…poate a 2a oara ma bag daca voi fi atent la prima curatare. Cand am cumparat-o am testat tot ce se putea pe tester ; injectoare + turbo in parametrii normali, nicio eroare pe egr sau alte nebunii ; o sa mai caut prin prieteni poate ma ajuta cineva intre 2-3 cutii de bere si o atentie ; multumesc ; in caz ca voi face curatarea va tin la curent ( 380v ) :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu pulverizezi benzina s au degresant cu motorul pornit? ... eu de aia ziceam de apa. Daca demontezi tubulatura e altceva.

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cu motorul pornit,cum altfel sa iasa ce bagi?:))

 

Bgd atata timp cat masina merge perfect...stai linistit,daca ti-ar scoate fum,consum mare,clinchete pe la motor da,dar asa eu zic sa stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok baieti ; da, in principiu asta si intentionam, sa stau linistit :)) nu scoate gram de fum, trage foarte bine ( e si resoftata ) si toate cele in parametrii…ma documentam preventiv :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut , poate sa imi spuna si mie cineva un pret pt admisie la un vw passat din 2009 CR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici iti putem spune cum se curata...pentru oferte de pret exista aria comerciala...ai de unde alege...

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am curatat galeria de admisie dupa ce am constatat ca pierdea ulei ,acum nu stiu ce sa fac sa ii pun silicon(victor reinz) sau sa ii pon o garnitura noua (de care nu sunt prea sigur ca o sa tina prea mult)...

Ce ma sfatuiti sa pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Garnitura noua...de ce crezi ca faci treaba mai buna cu siliconul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O garnitura noua dar cureti bine inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

va salut!as dori sa curat si eu galeria de admisie dar motorul meu fiind axr euro 4 are acel racitor de egr iar in  posturile voastre nu am inteles exact cam care ar fi problema demontarii acestui racitor.un sfat de la un baiat care a reusit sa curete admisia la acest tip de motor mi-ar fi foarte bun

Modificat de cosmin38
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna tuturor,

 

Am un GOLF IV ALH, din 2000, la care mi-am reparat de curand turbina pentru ca avea geometria blocata. Cand am discutat despre pret, cei de la atelier mi-au promis ca-mi curata si EGR-ul in aceeasi bani. Am zis OK...sa dam drumul la treaba...dupa ce am ajuns acasa mi-am dat seama ca am fost pacalit, ce anume s-a intamplat. Ca sa demonteze turbina mi-au dat jos galeria de admisie, dar nu au mai demontat EGR-ul de pe galerie ca sa mi-l curete. Si-au dat seama ca eu nu ma pricep si ce au facut ? Au bagat toata galeria, pe care era montat si EGR-ul, intr-o cuva metalica si mi-au spalat intreaga piesa, pe exterior, cu o solutie acida dupa care au clatit-o cu apa chioara sub presiune. L-am intrebat pe individ, piesa asta nu trebuie curatata pe interior ? Mai mult de gura mea au bagat putin capatul pistolului aparatului de spalat cu presiune in orificiile galeriei de admisie ..si cam atat. A fost si vina mea, trebuia sa verific inainte pe youtube cum se curata un EGR, deci si-au cam batut joc de mine...

 

In fine, ma ingrijoreaza urmatorul aspect: pe galeria de admisie sunt cele doua valve, una de culoare neagra de plastic si valva nichelata, scuze ca nu stiu exact cum se numesc...una dintre ele e shut-off valve care ajuta la oprirea motorului fara vibratii, nu ? Intrebarea este, faptul ca a fost curatata galeria cu apa sub presiune intr-o cuva, de parca ar fi fost o pereche de cizme de cauciuc, nu ar putea duce la afectarea/distrugerea EGR-ului si acestor valve ? Multumesc !

Acum ca nu mi l-au curatat, asta e, o as putea sa ma duc in alta parte la un mecanic serios, dar sunt ingrijorat de ce s-ar fi putut intampla. Va rog, o parere. Multumesc inca o data !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!