Jump to content

Presiune roti 205/55R16


toni
 Share

Postare recomandată

Recomand 2.2 in toate rotile, de la 15" la 17". Cu cat diametrul rotii creste, scade talonul. Adica suspensia va prelua de la anvelopa rolul de amortizare. Cu cat presiunea din roti este mai mare, cu atat mai rigida este masina iar socurile resimtite de suspensie sunt mai daunatoare.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Doru... momentan am 2.1 si nu mi se parea "caruta" masina... deci am sa urc pana la 2.2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Si eu cu 225/40 R18? Acum am 2.6

Mi se pare mult 2.6... Nu simti in dinti toate denivelarile? Asa le simte si suspensia masinii. Redu la 2.4 macar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar le simt. Chiar ieri dupa mici consultari la intalnire + un tel. la un prieten (mersi Mad MAx) la un prieten care are golf v din fabrica cu 225/40/R18 am aflat de 2.4. M-am dus la mol am redus la 2.4 si nu credeam da se simte cu totul altfel. E foarte ok asa. Ms Doru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere ! :lol:

Cu banii de dentist mai baga benzina... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la vulcanizare si am constatat ca am 2,5 si nu 2,1 cum stiam eu... credeti ca e prea mult ?, repet dimensiunea este 224/45/17. nu as vrea sub nici o forma sa merg cu ele prea umflate si astfel sa mi se uzeze prematur anvelopele. masina o simt destul de confortabila, acuma cat de confortabila se poate cu 17".

m-am uitat la cauciuc cum se aseaza pe carosabil si pare ok... am sa pun maine o poza sa va dati cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea in roti se verifica la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica la rece ca nu inteleg? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica inainte de un drum, cand masina a stationat o vreme mai indelungata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu va speriati prea tare daca va arata diferente mari la diferite vulcanizari. Manometrele alea de obicei sint defazate destul de mult. Si intr-adevar, presiunea se face la rece pe cit posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In unele manuale se accepta ca anvelopele sunt reci daca nu s-a rulat mai mult de 3-5 km cu ele (fireste, in conditii civilizate, nu cu accelerari sau franari violente).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea recomandata este specificata de catre producator la majoritatea masinilor. Eu ma ghidez dupa ce iti arata abtibildul lipit pe usa sau capacul de rezervor.

Mi se pare destul de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si mie mi s-ar parea simplu daca ar fi afisat si pentru 17" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin :D

Imi trec masina pe jante de 16 inch cu cauciucuri 205/50R16. Eu simt si acum denivelarile destul de tare cu gumele actuale de 195/65R15 umflate conform specificatiei producatorului. Dupa trecerea pe 16" intensitatea resimtirii denivelarilor va creste cu mult sau va fi putin mai tare la suspensii ?

Modificat de lucastn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecand de la 15" la 16" talonul va scade cu 1/2 inch, deci 1/2 inch cauciuc in minus si 1/2 inch metal in plus pe raza rotii.

Evident vei simti denivelarile mai tare ca inainte, dar nu de nesuportat.

Suspensia propriu zisa nu se schimba dar talonul mai mic va da impresia unei suspensii mai rigide.

Eu, cu 17" si suspensie sport, ma descurc ... cei din spate nu sunt insa foarte fericiti cand se ruleaza mai rapid ...

Depinde si cum mergi ... un exemplu: daca faci semnificativ mai putin de 1,5h pana la Iasi vei simti rigiditatea mult mai mult decat daca faci aproape 2h ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am trecut de la 195/65 R15 la 205/55 R16, tot pe aliaj. Nu stiu daca profilul sau latimea gumelor sunt cauza (pe 15 aveam Michelin Energy, pe astea de 16 am Continental ceva cu profil mai sport) dar stabilitatea in curbe este net superioara (in curbele in care intram cu 100, acum intru cam cu 130)

Presiunea la 15 era 1.9, la 16 am pus 2.0

Cred ca 16" este compromisul optim pentru Gof IV, pe drumurile noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
merlin__wizard

Am si eu o intrebare intrebatoare pentru masina din semnatura:

- 5 oameni in masina si bagaje (full load) parcurgem un drum destul de lung 2000+ km. Stickerul din masina spune 2.4 fata cu 2.9 spate ca presiune recomandata. Acum am 2.0 sau 2.2 pe toate cu azot si sunt ok imi place cum merge.

Sa fac ce recomanda masina pentru incarcatura data sau o sa fie prea rigida masina la o astfel de presiune in roti si o sa ne dardaie dintii in gura la fiecare groapa ?

Am suspensie sport si 205/55/R16 pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cei 2000+ de km sunt facuti inafara tarii poti pune valoarea recomandata. Dar daca ii faci in tara pune un pic mai mult decat ai acuma si cred ca e deajuns --> adica poti pune 2,3 fata si 2,5 spate. Daca nu pui o presiune ceva mai mare cand esti incarcat, caucicucul se va lasa si se va roade necorespunzator, mai ales ca mergi destui km in aceste conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

1,9 toate 4 215 55 r 16 din motive de confort

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trecut de la 195 65 15 la 225 45 17 si se simte diferenta bine. Mai ales pe piatra cubica. Suspensiile sunt standard dar f. moi si parca se rupe masina cat merc pe piatra cubica la 30 pe ora :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa trec de la 16` la 15`,ca la mine sint drumurile naspa, o sa imi para rau dupa aderenta care o am acum, dar mai bine merg mai incet si fara scuturaturi.Daca e cineva care vrea 16` sa dea um PM, si vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

@c6t9: doresc si eu sa experimentez (=sa ma joc) cu presiunea in pneuri pentru a testa comportamentul masinii, in primul rand consumul, insa nu sunt foatre lamurit ce presiune e cea mai buna. Am incercat cu 2.4 pe toate rotile, acum sunt cu 2.2 (conform specificatiilor de pe capacul de la rezervor), insa citesc la tine 2.5. As pune o asemenea presiune (am peste o saptamana drum la Bucuresti) insa mi-e teama ca va fi cam mult pentru 2 persoane cu foarte putin bagaj. Any advice? Din experientele voastre, ati aplicat regula 10% si e ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut 3-4km cu 2.4 si nu am avut nici cea mai mica problema (ba chiar mi se pare ca trec mai usor peste gropi). am pus presiune cat anvelopa sa nu mai para lasata. am mers intre 1.8 si 2.5 sa vad cum sta treaba. la 2.5 m-am oprit, a mers cel mai bine si consumul a fost cel mai mic (singur in masina, la km facuti cu 2.4 am avut greutate, masina fiind plina) si e cam maxim recomandat de producator (la bmw am auzit si valori mai mari, peste 3 plus mai stiu eu niste cazuri de baieti care merg foarte tare cu 3.2). sa nu uit, se spune ca dunlop are anvelope ceva mai moi decat michelin de ex, nu stiu daca presiunea chiar poate sa fie una universala si sa nu tina cont si de anvelopa si de stiul de condus. a fost prima data cand am atacat curbe stranse cu 140 fara sa simt feed-back negativ de la masina, fara sa-mi fuga spatele necontrolat.

ai tot 205/55/16? uite ceva interesant legat de cum se comporta anvelopa cu talon mare. si 55 din 205/16 e o valoare mare.

a, am uitat ceva, e prima data cand pun azot. sa conteze oare???

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am tot anvelope 205/55/R16 si sunt Michelin (cele venite din fabrica, odata cu masina). Am sa incerc si eu cu 2.5 pe toate rotile (daca nu primesc alt sfat intre timp) si voi posta impresiile dupa drumul dus-intors Iasi-Bucuresti.

Multumesc c6t9 pentru informatii.

Despre azotul in pneuri chiar azi am citit ceva pe carbibles.com, dar banuiesc ca deja ai ajuns pe acolo.

Cheers! :rolleyes:

Modificat de CosminTSI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!