Jump to content

Presiune roti 205/55R16


toni
 Share

Postare recomandată

Ce presiune trebuie sa am pt. anvelope 205 55 R 16 " la un Passat B5.5?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe interiorul usitei de la rezervor nu ai un autocolant lipit cu valorile recomandate?

Aceeasi dimensiune o am si eu pt anvelopele de vara si valorile se incadreaza intre 2-2,4 atm, functie de ce doresti (economie combustibil, viteza maxima mai mare), de temperatura exterioara si nr ocupanilor masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masina fara incarcare mare eu folosesc 2.3.

Sint aproximativ aceleasi valori ca si la 195/65/15, doar ca volumul este usor mai mic la R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RECOMANDAREA producatorului este prioritara... La mine la incarcare normala (2 pasageri si bagaj usor) presiunea este de 2,2 atm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La anvelope 205 55 R 16 umflate cu azot,eu merg cu 2,1 fata,2,2 spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum nu stiu cat creste, cred ca creste cu atat mai mult cu cat masina e mai incarcata, insa clar se simte directia mai "grea". Plus de asta e adevarat cu viteza maxima, insa nu ca e mai mica. ci doar ca se prinde mai greu. Cel putin din experienta mea.

Eu am observat ca doar daca scade extrem de mult presiunea in roti consumul se cunoaste. De ex exista o diferenta de consum vizibila in oras intre 2.2 si 1.6 presiune. Banuiesc ca la diferente mici nu se simte asa tare.

O presiune prea mica sau prea pare strica prematur pneul.. si cred ca asta e cel mai important, cel putin la pneurile de 200E bucata nu prea iti permiti sa le "consumi" aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La usita de le rezervor e trecuta valoarea dar pt jantele din fabrica, adica pe 15".Vroiam doar sa stiu daca sunt valabile aceleasi valori si pe 16". Am schimbat jantele si am trecut la 16"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie peste tot unde am schimbat roti/cauciucuri, echilibrari sau verificari presiuni, in vulcanizari, toti mi-au spus ca valorile alea trecute pe capacul de la rezervor sunt "valori recomandate de producatori pt mersul pe strazile lor, la noi si la gropile noastre trebuie sa fie mai mare presiunea" ... Cum comentati asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca e acceasi marime de cauciuc ..depinde si de greutatea masinii si distributia ei pe fiecare axa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e de 2.8 si 3.0

PE CE ROTI OMULE????? :D

la mine la 215/55/16 scrie 2.4!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare masina are o anumita greutate in fata in functie de motor. e bine de urmat ce scrie pe capacul de benzina, eu stiu ca daca nu pastrezi proportiile reduci durata de viata a cauciucului.

de cand o groapa cere o presiune mai mare sau mai mica la anvelopa? acum 20 de ani era bine sa mai desumflii roata iarna ca sa ai aderenta mai mare pe zapada, dar de atunci au aparut in romania cauciuri de iarna, s-au schimbat masinile...nu vad ce relevanta au niste tipi care au grija de roti, ca sa nu le zic altfel. au facut facultatea de roti si asa au invatat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205/55/ r16 ..2,5 fata si spate.masina se misca super,am facut 7000 de km si nici un fel de probleme(azot in ele).pentru mine 2,5 e calea de mijloc,jantele mele sunt de 7,5J asa ca intinde cauciucul putin.asa e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205/55/ r16 am si eu... 2.5 nu e prea mult? :) Pe capacul de la rezervor scrie 1.9 la incarcare normala, 2 pers, putine bagaje... La tine nu scrie la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da.asa scrie si la mine.eu pe zi pana la servici si inapoi fac in jur de 50 km cu multe curbe,asa ca de le-as tine presiunea mai scazuta s-ar toci pe margini si neuniform.in felul asta cauciucul sta perfect perpendicular pe sosea in orice situatie tocindul uniform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat si nu prea... ca doar curbele nu sunt toate pe o singura parte. Iar cu presiunea mai mare vine si tensiunea mai mare in firele din cauciuc... si deci o uzura mai rapida. Iar daca nu ma insel si o aderenta mai scazuta... Si eu am acelasi tip de jante si la 2.0 cauciucul sta aproape drept...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact,curbele sunt pe ambele parti.daca vorbim de uzura se duc oricum,iar in ceea ce priveste aderenta...tin sa te contrazic,sunt unu care trage de masina destul de mult si iau curbele lejer si cu 100 fara sa am vreun fel de probleme.la 2,5 presiune gumele sunt mai tari si pleaca si mai usor, e mai lejera in directie.

:P daca ma tin cauciucurile 25.000 km sunt multumit. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun 2.4/2.6 pe roti de 15 mai mult din motive estetice. La 1.9-2.0 cauciucurile fac o burtica total inestetica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe abtibildul respectiv (care la masina mea este pe stalpul dintre usi nu la capacul rezervorului) scrie 2.4 la masina neincarcata si 2.8 cu 4-5 persoane + bagaje. Asta la roti pe 15. La cele pe 16 era 2.2. Important insa este ce scrie producatorul la marca respectiva. Exact ce ziceau si ceilalti colegi...greutatea masinii, distributia incarcarii pe axe, etc. Daca nu se gaseste abtibildul respectiv, in manual-ul masinii sunt trecute aceste date (daca nu este nici carte, se imprumuta eventual una :D )

BogdanS, singurul efect pe care il stiu legat de umflarea mai tare a rotilor, lasand la o parte consumul si aderenta, ar fi modul in care rotile absorb socurile (gropile). Au si ele un efect si sunt luate in calcul. Daca sunt prea tare umflate, socurile se transmit mai violent la suspensi si restul mecanicii. In timp, uzura acestor elemente poate fi accelerata. Asta este un lucru pe care mi l-au confirmat si multi mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogdanS, singurul efect pe care il stiu legat de umflarea mai tare a rotilor, lasand la o parte consumul si aderenta, ar fi modul in care rotile absorb socurile (gropile). Au si ele un efect si sunt luate in calcul. Daca sunt prea tare umflate, socurile se transmit mai violent la suspensi si restul mecanicii. In timp, uzura acestor elemente poate fi accelerata. Asta este un lucru pe care mi l-au confirmat si multi mecanici.

Exact asta am vrut sa zic si eu acum... Ca fac burta inestetica, sa fie sanatoase... nu vreau sa imi zdrangane mai mult plasticele decat oricum o fac dupa 1 an de suspensie sport.. :lol: Acum sunt la vanatoare de greieri... omor pe capete... :lol:

Apropos, pe capacul de la rezervor scrie 1.9 pt masina neincarcata... dar nu spune daca pt 15 sau 16. Am considerat ca fiind amandoua echipari standard de fabrica, e valabil pt ambele... Gresesc? :blink: Sau pt 16 e alta presiune recomandata? (pe G4)

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine pe capacul de la rezervor scrie 2.2 fata, 2 spate cand masina nu are decat 2 pasageri si cateva bagaje, iar cand sunt 5 pasageri si mult bagaj 2.4 fata, 3 spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu i-am pus 2,3 pe fata si 2,5 pe spate si e OK (umflate cu azot). Asta a fost acum 3 luni. Acum cateva zile am fost sa verific si scazuse cu 0,3 la fiecare roata (dupa 3 luni), deci aveam 2 pe fata si 2,2 pe spate. Le-am readus la 2,3 cu 2,5 si pot sa spun ca parca simteam directa mai usoara. Le tin un pic mai umflate ca uneori se intampla sa fiu obligat sa iau mai multe persoane si bagaje si ca sa nu stau sa le umflu si sa le dezumflu mereu.

Am uitat sa spun ca am anvelope de vara Bridgestone, dimensiuni 215/55/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ma scuzati.... poate considerati offtopic... dar la un passat, cu jante de 17" si cauciuc 225/45/17, ce presiune este recomandata?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!