Jump to content

Presiune roti 205/55R16


toni
 Share

Postare recomandată

ok, nu trebuie extreme. din intamplare am inceput si eu sa ma joc cu presiunea si sa merg in teste, la golf m-am oprit la 2.5 (2.2 in manual), iar la subaru la 2.4 (2 in manual). aici a fost cel mai bun compromis. multa vreme am mers cu presiunea recomandata si cand am schimbat-o am observat diferente majore in comportament (in bine). nici la mine nu arata ca ar fi perfect umflate, inca n-am elucidat misterul asta.

iti recomand sa mergi pe unde cunosti bine drumul si comportamentul rutier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am bagat azot inainte sa plec la mare ,iar presiunea este 2.1 si pe fata si pe spate la 2 persoane cred ca e foarte bine,masina sta foarte bine pe drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde mult de masina si de anvelopa, nu avem masini la fel. dar sa pui macar cat scrie la rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

M-am uitat pe capacul de la rezervor si la 205/55/R16 2 persoane 2.1 si la 4 persoane cu bagaje 2.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Uni producatori au pe site presiunea recomandata de ei pentru cauciucurile lor in functie de masina:

Ex. Vredestein (din acestea am eu)

http://www.richtigenluftdruck.com/Index.asp?TaalID=3

Vw Golf Iv 1.9 Tdi (1896 Cc, 74 Kw)

Fata Spate

Snowtrac 3 205/55 R 16 91 H 2.4 Bar 2.8 Bar

Vw Golf Iv 1.9 Tdi (1896 Cc, 96 Kw)

Fata Spate

Snowtrac 3 205/55 R 16 91 H 2.5 Bar 2.9 Bar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, presiunea pentru cauciucuri se recomanda in functie de masina.

La VW Passat B6 TDI 4Motion indicatiile pentru 205/55/R16 de pe capacul de la rezervor sunt:

- 2,6 la toate rotile pentru doar 2 persoane;

- 2,8 fata si 3,0 spate pentru 4 persoane si bagaje.

Modificat de Stecheru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de masina si IN FUNCTIE DE CAUCIUC.

Ca nu sunt toate cauciucurile la fel.

De aceea datele ce sunt scrise pe capacul de la benzina mi se par total inutile.

ca ex. la mine scrie 2.1 fata si 2.3 spate pe capac

pe site la Vredestein scrie

2.5 F / 2.8 Sp

deci o diferenta destul de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Am sa repostez niste nelamuriri...poate intre timp mai e cineva in situatia mea sau ma poate ajuta cu vre-un sfat.

Asadar, am suspensii normale (nu sport sau de drumuri grele), anvelope Michelin Energy 205/55/R16 cu jante Hockenheim. Pe capacul de rezervor imi arata o presiune pt. incarcatura normala de 2.8 pe toate cele 4 roti. Nu e totusi un pic cam mare? Mai are cineva la fel? Am observat ca la Cosmin e 2.4. Socrul meu care are tot Golf V cu Bridgestone tot pe 16 dar cu suspensii de drumuri grele are 2.4 cu 2.2. Sunt ingrijorat de faptul ca ar putea fi ceva gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu la golful meu 205/55/R15 sau 16, nu stiu sigur,am 1.9 pe fata si 2.0 pe spate.Asa am luat-o si asa a ramas.Unii spun ca e mai bine asa, avand in vedere drumurile noastre toate, altii ca ar fi mai bine mai umflate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesanta ideea "in functie de cauciuc". Problema e ca nu toti producatorii de anvelope dau pe site-ul propriu presiunile recomandate. In cazul meu, Golf 4 ALH (90CP), pe capacul de la rezervor apar urmatoarele valori:

1.9 fata si 1.9 spate - la incarcarcare partiala

2.1 fata si 2.6 spate - la incarcare completa

Am folosit 2.0 si pe fata si pe spate atat iarna cat si vara, 2 persoane cu sau fara bagaje. Cand am avut masina plina am completat pana la 2.2 pe spate. Cautand ieri prin manualul masinii am gasit un paragraf in care se specifica faptul ca anvelopele de iarna trebuie sa primeasca 0.2 bar in plus peste specificatiile indicate. Iarna trecuta n-am stiut de chestia asta :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 1 1.8T GoodYear NCT 5 205 55 R 16 presiune 2.2 tot timpul...si tot mi se pare ca rotile sunt lasate,ca senzatie de condus mi se par ok,am incercat 2.0 si erau cam moi,si am zis eu 2.3-2.4 cand merg pe sosele mai bune ,viteze mari,si masina cam topaia...

anvelopele fata au DOM 2709 si spate DOM 2408

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anvelopele fata au DOM 2709 si spate DOM 2408

Poate DOT nu DOM.

Sunt si ceva diferente de la o anvelopa la alta,prin diferenta de flancuri(cat sunt de intarite),dar nu foarte mari si de aceea trebuie luat ce scrie pe masina,presiunea este in functie de greutatea masinii,iar anvelopa poate suferii defectiuni majore sa nu mai zic de explozie daca nu se respecta presiunile indicate,nici mai mic nici mai mare.

Anvelopa trebuie sa arate perfect umflat pe un teren drept.

La variantul meu scrie :

gol 2.1 fata -1.9 spate

incarcat 2.5 -3.5 spate si cum nu am timp tot timpul sa modific presiunile in functie de cat e de incarcat am stabilit pe fata 2.25 si pa spate 2.4 indiferent de dimensiunile anvelopei

Daca aveti anvelope scumpe si doriti siguranta si durabilitate este f.f.important sa respectati presiunea corespunzatoare.

Modificat de powerhorse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah:

Da, sunt contradictorii pentru ca se fac confuzii...

powerhorse are dreptate, nu exista DOM exista doar DOT si initialele nu vin de la Date of.... ci de la U.S. Department of Transportation (DOT)

Din pacate, informatia postata de X-Ecutor in link-ul de mai sus a ramas asa (cu DOM...) desi a fost corectata de DORU_14 in acel topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt informatii contradictorii ci doua abrevieri care insemna doua chestii diferite:

DOM = date of manufacture = data fabricatiei

DOT = North American Dept of Transport compliance symbols = este un standard de marcare al anvelopelor = grupurile de caractere ce apar pe anvelopa in zona in care apare scris DOT

La noi s-a incetatenit exprimarea DOT 1208 (de exemplu) pentru data fabricatiei pentru ca in zona in care apare scris DOT e scrisa data fabricatiei.

Scuze de offtopic

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca presiunile date pe capacul rezervorului sunt valabile strict pentru dimensiunile anvelopelor cu care a iesit masina din fabrica....adica degeaba ne uitam la capac daca masina a iesit cu 195/65r15 si noi am trecut la 205/55r16

eu merg cu 2.5 fata si 2.1 spate,masina din semnatura cu anvelope 205/55r16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine vrea ma asculta,aceasi presiune trebuie folosit si la 195/65/15 ca si la 205 sau 225,am lucrat la Michelin ca tehnician de calitate si am avut ocazia sa invat multe,poate data viitoare cand am timp mai mult voi incerca sa si explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic.

In versiunea simpla:

Contrary to popular belief, tyre pressure is not determined by the type of tyre or its size but upon your vehicle's load and driving application i.e. speed. To find out what your car's tyre pressure should be, consult the manufacturers tyre placard usually found inside the driver's door sill, glove box, fuel filler cap or under the bonnet.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2 jante cu 2 tipuri de cauciucuri: 205/55/R16 si 225/45/R17. Toate au accceasi presiune (cea recomandata).

Presupunem ca dau de o groapa... E adevarat ca daca am anvelopele de 17 sunt mai mari sanse sa ating/sparg/zgariu janta? E adevarat ca daca pun presiune mai mare la aceste anvelope sunt mai mici sanse sa ating/sparg/zgariu janta (practic cu cat cresc presiune cu atat scad riscurile atingerii/spargei/etc jantei)? Evident ca socul este preluat de alte parti ale masinii, nu de anvelopa. Dar e mai ok (zic eu) sa creasca uzura pe unele piese decat sa imi deformez jantele.

P.S. Ma gandesc si eu ca pt performante e ok cu presiunea recomandata.

P.S2. Chiar nu stiu si de aceasta va intreb :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ambele intrebari raspunsul este:

Da, intr-o anumita masura, masura fiind data de viteza cu care circuli, cat de incarcata e masina si dimensiunea gropii/denivelarilor... Daca dupa ce ai luat groapa trebuie sa mergi si la stomatolog sa iti repari incisivii probabil nu mai conteaza ce jante ai...

Iata ce spune Barry Smith:

if we confine our discussion to passenger car tires and explore the issue of aspect ratio, it is clear that lower aspect ratios tend to ride harsher (less sidewall) - which means they are intended for smoother road surfaces. Because of the shorter sidewalls, they are also more prone to impact damage (and obviously, rim damage).

Clearly any given tire is going to be able to absorb a certain amount of impact force before it bottoms out and transmits that force directly to the rim - and, of course, a lower aspect ratio would transmit that force sooner. So careful consideration of the road surfaces likely to be encountered becomes important when selecting a tire with a lower aspect ratio.

Si eu am jante de 17 si ma cam rodea problema asta mai demult. Majoritatea "gumistilor" de prin Italia cu care am discutat eu despre acest subiect nu recomanda marirea presiunii cu mai mult de 0.2-0.3 bar peste cea specificata de proiectantul autovehiculului. Ca atare am continuat sa rulez conform specificatiilor VW deoarece performantele, aderenta, uzura egala, absorbtia socurilor etc sunt mai importante pentru mine decat probabilitatea redusa (a se citi vaga si imposibil de cuantificat) de a evita indoirea unei jante.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu. Oricum nu maresc cu mult presiunea pentru jantele de 17 (vreo 0,2) asa ca nu sacrific cu mult aderenta, uzura, absorbtia, etc...

Acum 2 zile am avut "norocul" sa dau de o groapa imensa pe un drum altfel perfect :vaidecapulmeu:. Daca eram cu jantele de 17 sigur le indoiam. Ceea ce m-a salvat (sau aparent salvat pentru ca nu stiu pana nu echilibrez rotile) e ca aveam presiunea cu 0.2 bar mai mult decat recomanda producator, respectiv aveam 2,2 bar. Oricum... singura data cand 0,2 bari conteaza la tractiune e pe circuit. Si cand am fost pe circuit mi-am verificat presiunea sa fie optima :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ar fi bine sa respectati presiunile ce sunt trecute pe sticker-ul de pe masina. Conteaza si dimensiunile cauciucurilor dar la fel de mult conteaza si greutatea masinii.

Si daca vorbim de un variant in comparatie cu o berlina are minim 100 kg in plus.

Daca pe un Golf cu cauciucuri 205/55/16 are presiune 2.1 nu cred ca la un Passat Variant sunt valabile aceleasi presiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

nu mai stiu ce sa cred.....eu am cumparat masina din Germania si mi se parea mie ca la puntea spate cand era goala masina, prin gropi nu amortiza nimic....deci pur si simplu lovea groapa.

am decis sa verific presiunea si am constatat ca pe spate am 3.....iar pe fata la una din roti era 3.1 iar la cealalta 2.8. cauciucurile sunt 195/65/R15

pe capacul rezervorului scrie cu totul altceva fata/spate 1.9/1.9 in conditii de incarcare usoara.

presiunile astea asa ridicate sa fie pentru drumurile lor oare??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca pe capac la rezervor scrie 1.9 ce mai stai pe ganduri ...e clar: dezumflale. Si sper ca le-ai dezumflat.

Poate a gresit neamtul ,cand le-a umflat cu pompa si nu avea manometru . De la 1.9 la 3.1 e cale lunga si iti va afecta toata suspensia in sens nagativ,daca nai facut-o fa-o maine neintarziat!In rest drumuri bune!

Si nu uita pe aceasi axa sa ai aceiasi presiune!

Modificat de kari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pe masina 2.2 max. 2.5 si pot spune ca se comporta destul de bine, mai ales cand intreg orasul este un " santier "

eu cred ca pt strazile din romania, 2.5 este acceptabil.

pana cand o face nea berceanu autostrada de 1200 km sau de cat o fi zis, mai avem de schimbat jante, cauciucuri, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!