Jump to content

Rezervor lichid spalare parbriz - probleme


Lucky
 Share

Postare recomandată

Salutare. De ceva timp am o problema, in sensul ca lichidul pentru spalat parbriz se scurge pe undeva pe la fundul vasului. Am umplut vasul ochi si sub masina am vazut ca se scurgea lichid. Initial am presupus ca e doar surplusul ce s-a prelins pe langa vas. Insa dupa cateva zile bidonasul era gol. Pe unde ar putea fi buba sau daca ati mai intalnit va rog mult sa ma ajutati. L-as desface insa nu stiu cum. Mentionez ca nu curge tot lichidul din bazin, mai ramane de doua trei "pufaituri" pe parbriz.

Multam anticipat.

Orice sfat e binevenit ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am ceva pierderi de lichid de parbriz, chiar am si gasit pe unde curge insa nu am avut timp sa o rezolv, ca trebuie data roata stanga si contra-aripa de plastic jos. La mine e fisurat furtunul de dupa motoras(pompa) si se prelinge pe el si apoi pe contra-aripa iar balta se face in alt loc decat sub fisura, ia si verifica ma intai furtunele si imbinarile. La furtune fii atent ca e posibil sa treci de fisura ca sunt cam ca cele de aspirator, cu inele. Cred ca la Golf e la fel daca nu, sorry, poate te ajuta alt coleg.

Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceeasi problema. Nu cred ca e spart vasul. La mine curgea pe langa pompa. Pompa are o teava camd e 4-5 cm in interiorul careia se roteste elicea care face vacuum si absoarbe lichidul de spalat. Vina a fost a mea pentru ca am demontat pompa, care era blocata de mizerie, am curatat, spalat dar n-am fost atent cand am remontat-o si am reusit s-o fisurez chiar la baza respectivei tevi. Vreo saptamana m-am minunat ce repede mi se consuma cei 3 litri de lichid de spalare, asta dupa ce in prealabil am fost fericit c-am facut-o sa functioneze.

S-ar putea ca si la tine sa fie aceeasi problema. Ma indoiesc ca vasul sa se fi fisurat. Eu am rezolvat problema cu putina poxilina framantata foarte bine cu ajutorul careia am "bordurat" baza tevii, astupand si totodata rigidizand-o.

S-ar putea sa mai curga si pe langa garnitura de pe vas. Intre teava de care vorbeam mai sus si vas exista o garnitura de cauciuc. Daca ai bagat cumva spirt sunt mari sanse ca ea sa se fi mancat. Din pacate nu cred ca gasesti de cumparat asa ca problema ar fi cam mare.

Daca cumva e rupta teava aceea de la motoras la baza, cu poxilina rezolvi problema. Daca nu etanseaza bine cu garnitura, poti incerca cu niste banda izolatoare in zona de contact aplicata pe teava pompei. Nu exagera sa pui multa dar foloseste una de calitate. Succes !

Daca mai ramane de doua trei pufaituri, clar ai aceeasi problema. Pompa iese foarte usor daca tragi de ea in sus. Ai doua furtune in lateral care ies usor si mufa de la cabluri care vine in capul ei. Daca ai aceeasi problema ca si mine iti recomand s-o demontezi si s-o usuci in casa pe calorifer daca nu e prea fierbinte sau undeva intr-un loc uscat. Dupa ce te asiguri ca e uscata aplici procedeul descris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult inginerul. Cand termin munca astazi desfac capota si ma uit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut exact aceiasi problema (se pare ca e o boala comuna la g4/bora). La mine s-a largit cotul de plastic care iesea din pompa si facea legatura cu furtunul care ducea spre stropitori. Solutia: am eliminat cotul si am racordat furtunul direct la pompa. Cred ca mai curgea (mustea) si pe langa garnitura de cauciuc dintre pompa si rezervor. Noroc ca rezervorul se da relativ usor jos, in comparatie cu alte masini unde ai acces doar la busonul de umplere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema avuta si de mine la pompa apa spalator. Picura cate putin si cand avea chef lasa urme de apa pe jos.

Eu am "decapsat" pompa si am refacut etansietatea cu silicon de etansare negru. De atunci nu am mai avut probleme.

Initial am comandat poma dar sa gresit codul. Mi sa dat comanda pt. modelul de variant (cu 2 iesiri - la mine este doar cu una, dar pompa e mai maricica).

Cred ca si acum mai este in magazin nevanduta. Pretul a fost 50 lei. Pentru modelul meu era la 120 lei. Asa ca am refacut-o. La 50 lei merita sa o schimb dar la 120 deja daca se putea reface nu mai renta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mare placere Lucky. Sper sa-ti fi fost de folos.

Nu recomand etansarea cu silicon. S-ar putea sa fie nevoie s-o mai demontezi si-atunci o sa regreti.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am umplut bidonul si dimineata am observat ca am o balta mica sub masina. Se pare ca banda aia izolatoare nu-si face treaba. Ori n-am pus destula, ori n-am pus de care trebuie. Ma gandesc eu la ceva si pun in practica. Daca tine postez si aici. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la un magazin de piese pentru instalatii o banda de teflon foarte subtire si putin adeziva. Am infurat pe stutul pompei de cca 7-8 ori cu atentie sa fie banda intinsa. Rezultatul...NU mai curge deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cele mai multe ori, cauza este stutul,care iese din pompa - fisurat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si eu am patit asa ceva. Nasol de umblat dar am rezolvat. Naspa pozitia mai ales daca ai vasul de 5.5 L (ca pe asta cred ca il ai).

Dupa cum zice si Reed e posibil sa curga doar pe la garnitura pompelor (la mine sunt 2) sau pe la garnitura senzorului.

Demontezi suruburile la filtru de motorina si il ridici cat poti de mult, suruburile de la vas, dupa care umbli pe rand pe la motorasul din fata si cel din spate.

Am scos garniturile am curatat zona am uns cu mastic negru rezistent la temperatura le-am pus la loc. Am uns si "picorusul" motoraselor, l-am infipt bine si de atunci nu mai am probleme. La garnitura de la senzor nu am umblat ca se observa daca curgea pe la ea. Efectiv poti pipai zona de la senzor. Daca e umed sub ea (dar nu cred - ca e destul de solid mecanismul) procedezi asemenea.

Spor la lucru :wub:

PS:vezi ca poti cumpara acele garnituri si le poti schimba. Pune preventiv si mastic ca nu se intampla nimic rau.

LE:uau ce e e cordinea asta ciudata a posturilor. Ar trebui sa fie ultimul post!

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario zaccaria

La bora imi curge de cateva zile rezervorul de spalare parbriz si faruri si nu reusesc sa gasesc buba pt ca nu pot sa-l scot afara ca nu ajung la furtune si sunt cam disperat, stie cineva cum sa ajung acolo???

Am dat search si mi-au aparut 18 pagini dar fara sa fie vorba de ceva precis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica la busonul de cauciuc al vasului, e in partea de jos. Eu pe acolo pierdeam lichid, nu etansa calumea, cu putin silicon s-a rezolvat.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da un search, sigur s-a mai discutat, imi aduc aminte ca l-am ajutat pe un coleg sa-si remedieze problema. Pompa se scoate foarte usor. Apuci cu 2 degete de sub cele 2 furtune si tragi in sus. Pompa are o tija in varful careia se afla palele pompei sa zic asa. Tija etanseaza cu vasul pe o garnitura de cauciuc. S-ar putea ca acea garnitura sa fi imbatranit, sau s-ar putea sa se fi fisurat tija de la baza pompei.

Nu gasesc nici eu acel topic. Dar verifica ce ti-am zis eu, si daca e fisurata tija la baza sau nu mai etanseaza pe garnitura iti spun cum am rezolvat eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SINGURUL loc pe unde ar putea curge (asta daca nu e crapat vasul) este pe la imbinarea pompa-vas. Desfa si vezi starea garniturii. Celelalte imbinari de furtune sunt fff improbabil sa se degradeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfydRg

Ai uns cu mastic zici. Unde gasesc si eu asa ceva ? De cand a venit caldura combin apa distilata cu lichid de spalat geamuri si nici mie nu-mi mai curge. Asta iarna cand puneam lichid de parbriz, care am impresia ca e mai putin dens ca apa, curgea, incet dar curgea. Se golea singur vasul intr-o saptamana. Am infasurat niste banda de teflon pe tija pompei ca sa umfle garnitura si sa nu mai curga dar nu cred c-am pus destula. Am vrut sa pun silicon sanitar dar poate nu mai pot scoate pompa afara. Masticul stiu ca-si pastreaza maleabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti gasi la majoritatea magazinelor piese auto. Eu banuiesc ca e acelasi lucru cu siliconul numai ca e mai calitativ si ca e mai rezistent la temperaturi mai ridicate. Cat despre scos cred ca se poate scoate chiar daca e lipit cu silicon/mastic. Acel mastic tot se intareste ceva, nu ramane moale. Am recurs la aceasta solutie pentru ca orice as fi facut tot isi dadea drumu la picurat din cauza drumurilor, socurilor. Asa cel putin daca sunt aprope lipite nu cred ca o sa cedeze (sper). Daca o sa cedeze data viitoare cumpar garnituri noi si le lipesc cu mastic. Oricum cred ca i-am dat de cap, ca daca curgea prin alt loc decat unde am aplicat masticul demult nu mai aveam apa. Si pe la mastic nu o sa mai curga in veci ca si-a facut treaba bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am avut si eu problema cu rezervorul de parbriz (5.5 L) care curgea pe la garnitura de la pompa. Am rezolvat in felul urmator:

- A trebuit sa demontez suruburile de la filtru de motorina si sa il ridic ca sa pot avea acces la pompa si garnitura..

- Am gasit piesa (garnitura in catalog ETKA cod 443 955 465 sau 443 955 467 A)

- Mers la un dealer VW, Skoda, Audi, etc.. si comandat piesa 443 955 465 .. A costat 3.74 RON :blah:

- Schimbat garnitura

- Rezultat Ok :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Scuze daca sunt out of topic .

Am si eu o problema la golf 4 ( din descriere ) . de vreo 2 luni nu imi mai merge spalatorul de luneta ( se aude zgomotul pompei- ca si cum ar trage lichid- dar nu se vede nici un efect) . De vreo 2 saptamani nu mai merg nici spalatoarele de parbriz :-s . am verificat si rezervorul e full . in plus, cand actionez stergatoarele de parbriz iese un lichgid asa cu spuma ... fara putere ca si cum ar fi infundat ... ma gandesc sa fi inghetzat lichidul... dar ce se intampla cu cel de la luneta ? VA rog sa ma ajutati pentru ca m-am saturat sa cobor din 10 in 10 km sa dau cu zapada pe luneta :). va multumesc !

aa si inca ceva. Tin maneta stergatorului de la luneta timp de 1 minut sa vad daca nu cumva curge de undeva ... dar sub masina nu vad nimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca auzi pompa ca merge poti face cum am facut eu acu' citeva zile , cind a inghetat lichidul din vas si mai ales din duze si conducte :

- am completat in vas cu lichid pe care scrie -30 grade

- am luat trei sticle cu apa fiarta de la robinet

- am turnat doua sticle, usor peste vasul cu lichid ( nu in el )

- am turnat ultima sticla peste duze ( si cele de pe fata si cea din spate ) , probind in permanenta sa vad cind isi da drumul

Cele de pe fata si-au revenit complet, cea din spate partial. Am mers toata ziua spalind intr-o veselie parbrizul, desi nu era nevoie, si astfel s-a schimbat lichidul de pe conduce, stind peste zi in parcari incalzite si-a dat drumul si spatele si am spalat si luneta fara rost pina am fost sigur ca am lichid -30 grade peste tot..

Deci apa calda si la duze daca incepe sa curga cit de cit foloseste si o sirmulita pentru desfundat ( eu folosesc sirma subtire de arc, de la arcuri de pix de exemplu, fiindca boldurile nu intra iar acele de cusut fiind otelite se rup usor si ramine virful in duza si atunci ala esti )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude motorasul ( e unul si acelasi pentru parbriz si luneta ) si nu scuipa apa pe nicaieri atinci e posibil sa fie dusa elicea din capul lui. TRebuie sa-l demontezi si sa vezi daca arunca apa pe cele 2 stuturi care pleaca din el. daca totul e OK, atunci ai furtunasele desfacute pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca a inghetat si nu se aude motorasul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, siguranta era, acum bazaie si nu scuipa, o sa-i fac figura cu apa calda mai incolo, sa se mai incalzeasca afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La masina din semnatura se poate pune un rezervor de 5,5 l in locul celui de 3 l ? Trebuie facute modificari , adaptari ceva ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!