Jump to content

Vreau o suspensie mai rigida.


Swat Cat
 Share

Postare recomandată

multumesc mult pentru raspunsuri....si ajutor

din pacate sunt din baia mare

dar daca ajung la salonul moto e pe 15-16 martie poate vad si eu ce si cum si va arat s eu cum a iesit pana acum masina

mea

acolo poate gasesc pe loc ce caut ,avand in vedere ca e si tuning days in acea perioada.

multumesc inca odata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Swat Cat

    50

  • Bogdan_wrc

    23

  • claudiu_83

    23

  • alexhitman2000

    23

alexhitman2000

Thx, Rapier;

Mi-au venit alte arcuri pe fata mai joase ca si-au dat seama cei de la KW ca imi statea masina aiurea, Maine le montez si o sa ma duc sa-mi fac si geometria. O sa pun poze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu nelamurile referitor la refacerea geometriei dupa schimbarea suspensiei, si anume nu-i vad sensul :)

Cand se schimba arcurile si amortizoarele nu se umbla la bielete, care modifica unul din unghiuri si nici la altceva care poate afecta geometria rotilor.

Nu contest ca este indicata verificarea geometriei dupa schimbare pentru o buna functionare dar nu gasesc nici un argument pentru obligativitatea operatiunii. Dati-mi si mie o idee :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat acum suspensia si se modifica tot de la cadere la unghi la tractiune la tot, nu puteam merge peste 80 ca intra esp singur.

Trebuie neaparat facut , mi s-a spus ca nu inteleg cum masina mergea drept, ideea este ca nu facusem decat 60 de km de la schimbare si 12 ore decat asa ca nu a afectat nk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutareunghiul geometria e obligatoriu a facuta dupa schimbarea completa a suspensiei.

mi s-a sa pun pe masina telescoape bilstein b8 impreuna cu arcuri eibach....

eu nu stiu nimic cat de buna e combinatia asta pentru strada

da va intreb pe voi ce parere aveti sau daca este cineva care are deja sa imi spuna impresii....si daca stiti care e diferenta fata de setul complet bilsteun b12.

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exs_81, combinatia de care ti s-a spus (B8 + arcuri) este cam acelasi lucru cu B12 (care este formata tot din B8 + anumite arcuri Eibach). Diferentele pot consta in arcuri. Daca iei arcurile separat, poti lua unele mai scurte sau mai lungi, mai dure sau mai moi comparativ cu cele care vin standard cu B12. De aici poate rezulta o micsorare mai mare sau mai mica a gardei la sol si va exista diferenta de asemenea si la comportament (depinde cat de tari sunt arcurile). Combinatia e buna de strada...acum eu fac comparatie cu B12 pe care il am si nu cred ca o sa fie o diferenta de la cer la pamant fata de B8 + arcuri...depinde cum am spus de arcuri.

toni, la mine au desfacut toate bratele de la multilink si fata si spate pentru a monta supensia. Dupa o astfel de operatie ar trebui refacuta geometria...si chiar a fost nevoie. Un alt aspect este si cel referitor la diferentele intre suspensie stock si sport (in cazul in care se face o astfel de trecere). Asa cum am spus, setarile de geometrie pentru cele doua tipuri, difera. Am vazut clar in programul de la AutoSoft ca erau seturi diferite si aveau asa ceva la mai toate marcile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci

pai am inteles ca b12 coboara garda la sol cu 30-40mm, asta inseamna ca b8 cu anumite arcuri eibach o poate cobori de exemplu cu doar 20mm?

cat costa acum b12 complet in romania, caci in reviste am vazut preturile dar nu stiu cat face in bucuresti ?

merci si apropo de geometrie sunt curios daca dupa montarea unei noi suspensii gasesc in ardeal un service care sa o faca conform parametrilor de grupa n

am sa incerc la napoca rally team ca poate ma ajuta ei

dar mai intai trebuie sa hotarasc suspensia de strada si inca sunt tare nehotarat caci nu gasesc ceva care sa se detaseze net si care sa nu fie la un pret exorbitant...gen boss la 3000 de e.

multa lucum am spus mi-a recomandat b8

merci de raspunsuri la toata lumea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre b16 pss9 are cineva informatii?

e reglabila pe inaltime si in duritate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exs_81, B8 cu "anumite arcuri" va cobora masina doar cu 20 mm, daca iei arcuri (Eibach sau ce firma consideri) care coboara masina cu doar 20 mm.

B12 comandat de la Racing Nick este in jur de 2400-2500 RON (eu l-am luat un pic mai ieftin pt ca am avut discount). Pretul este mai bun decat cel de la Bilstein Romania cu sediul din Sibiu (am facut comparatie) si sursa pieselor este diferita de asemenea. Din ce stiu din diversele discutii pe tema asta, cei de la Sibiu vand supensiile fabricate in Romania (avem fabrica la noi), in timp ce Racing Nick le aduce din Germania. Nu intelege gresit, calitatea este foarte buna si la cele din RO...pur si simplu difera pretul si am inteles ca cele vandute in RO au arcuri H&R nu Eibach (nu ca ar fi proaste H&R dar poate vrei sa sti).

Din pacate nu pot sa ma exprim cu privire la un service din Ardeal care iti poate rezolva geometria...nu le cunosc.

John33exe da, B16 (PSS10 acum), este reglabila in inaltime si duritate...este "the ultimate weapon" ca sa zic asa si este extrem de performanta pe curbe...faci masina cart. Pe toate forumurile straine, acest model este recunoscut ca fiind cel mai tare si mai este echivalent cu KW varianta III...chiar daca multi considera Bilstein peste. O parere avizata despre acest tip de suspensie iti poate da Fuscobal. El are asa ceva pe Golf V GTI si s-a documentat temeinic inainte sa o ia. De asemenea are un an de cand o foloseste si iti poate spune destule in urma numeroaselor drumuri/teste/etc. Da-i un PM sau poate o sa intre el pe aici si posteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@exs_81: Daca tot a-ti adus in discutie geometria acum trebuie sa-mi da-ti si o explicatie pentru afirmatiile facute :)

Inteleg ca la multilink e absolut necesar pentru ca se desface tot, dar la platforma mea amortizorul si arcul fac legatura intre caroserie si roti practic. Iar cand se schimba, nu se umbla la altceva ce poate influenta unghiurile.

Repet, e foarte posibil sa aveti dreptate, sa fie obligatoriu sa verifici geometria dupa ce schimbi suspensia dar de ce? In acelasi timp poate sa nu fie deloc nevoie de o asemenea verificare. Hai sa si intelegem ce se petrecem nu doar sa facem verificari pentru ca "asa trebuie".

@Rapier: problema unghiurilor dupa coborare este destul de spinoasa, poate chiar o discutam intr-un topic separat o data. Suspensiile noastre sigur nu vor aparea in bazele de date ale producatorilor aparatelor de verificare geometrie, iar folosirea setarilor pentru o suspensie sport de fabrica iar nu nu este in regula, pentru ca nu e la fel de joasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da toni, ai dreptate cu privire la existenta setarilor specifice unui anumit model de suspensie...Teoretic cei de la Bilstein dau aceste setari...dar pana ajung romanii din service-uri sa le introduca in calculator si sa le aplice...trece durata de viata a suspensiei si apare alt model. Nu am verificat la Sama daca au asa ceva pe modele/tipuri de suspensii. Iar cand le-am reglat pe programul de suspensie sport de fabrica, am facut-o pentru ca nu aveam o alta alternativa si era oricum setarea mai buna decat cu programul de suspensie stock...am ales cel mai mic rau posibil, ca sa spun asa. Ar fi interesant de verificat daca folosesc astfel de setari specifice la geometrie si la service-urile specializate in prepararea masinilor de circuit sau tunate (gen X-Motors a lui Gabi Tiura). Poate ei acorda o grija mai mare acestor aspecte ca nu cred ca masina de competitie a lui Gabi are geometria facuta varza...si nici nu cred ca merge cu ea la AutoSoft cand are service-ul sau.

Referitor la generalizarea ideii de verificare a geometriei la schimbarea suspensiei, am gresit eu...am vorbit la modul general si de fapt vroiam sa fac referire la masinile cu multilink (cum e de fapt la mine si la exs_81) care sunt din ce in ce mai raspandite iar generatiile noi au cam toate asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod cert atelierele specializate in prepararea masinilor de competitie au setari ale geometriei specifice fiecarui model de suspensie si mai ales fiecarei inaltimi si duritati setate la o anumita suspensie pentru un anume tip de carosabil, de competitie si de pilot. In general insa valorile aferente acestor setari sunt tinute secrete pentru a nu oferi concurentei vreun avantaj.

Problema pentru amatori (cum suntem noi) este ca nu putem avea acces decat, in cel mai bun caz, la setari generice pentru suspensiile sport ale diferitilor producatori, pe marci si modele, eventual pe diferite inaltimi si duritati, fara a avea insa setari specifice pe suprafete sau pe stiluri de pilotaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea si din ce mi s-a spus se modifica caderea si inclinarea transvesala

e ciudat dupa remontare caci se cracaneaza fata

ii instabila si vireza f sec nui progresiva->oversteering

+uzura cauciucuri si planetare. din aceste motive cred ca trebuie refacuta geometria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca la multilink tre refacuta geometria caci ideea acestui sistem este tocmai faptul ca nu se modifica unghiul cu fuga.

ma mai documentez oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut unele dicutii cu oameni avizati in domeniu si mi s-a spus ca pentru strada mai ales de proasta calitate cea mai buna combinatie e b6 cu arcuri de rs de ex pentru skoda

trebuie amortizoare mai tari cu arcuri lungi , in caz contrar masina incepe sa topaie si sa piarda des aderenta....ceva de genu asta cica s-ar intampla la b12

b8 e amortizor mai scurt din start cu 20mm

oricum discutia e mai lunga b12 e mai pretabila pentru asfalt perfect , circuit si aici in nord mai rar asa ceva

deci ramane discutia deschisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de fuga nu se modifica la multilink dar se modifica caderea (scuzati cacofonia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexhitman2000

Dupa . montarea noilor arcuri pe fata, am fost la Autosoft sa fac geometria pe fata, pe spate la mine nu se poate regla din pacate ceea ce e naspa ca am observat o uzura a anvelopei in extremitati.

Am vazut ca baieti au reglat pe modul sport caderea rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe spate nu se schimba unghiu de cadere....nu`s dc nu iti arata bine.... o fii puntea stramba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexhitman2000

nu are cum sa fie puntea ca e la ambele roti la fel + ca, cu suspensia normala nu aveam problema asta

Modificat de alexhitman2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexhitman2000

Pun niste poze sa vedeti cum arata masina cu suspensie KW 35 spate/fata ;

pe viitor un scut :lol:

post-11343-1205093287_thumb.jpg

post-11343-1205093295_thumb.jpg

post-11343-1205093312_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut la toata lumea!

:) Va rog sa-mi spuneti si mie cativa producatori pt bucsele si bieletele de la bara stabilizatoare pt seatul meu. Daca se poate ceva mai clitativ ,ca m-am saturat de ciurucuri care incep sa scartie si sa troncane dupa o luna.

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia-ti powerflex. vezi ca sunt pe categorii de rigiditate.

ma interesasem pt golful meu si era un set complet (toate bucsele suspensiei si imi pare ca erau incluse si tampoanele motorului) in jur de 300 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

or merita bucse poliuretanice la bara antiruliu?? la 1.5 mi nu e f ieftin... sau nu se simt deloc si mai si scartie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Umbla vorba in sat ca bucsele poliuretanice nu se impaca bine cu drumurile proaste si fac mai mult rau decat bine.

Citeste topicul asta (pus de fucobal undeva si la noi pe forum): http://forums.vwvortex.com/zerothread?&amp...505348#22505348 . Eu recunosc ca n-am avut rabdarea sa citesc tot.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!