Jump to content

Timonerie - Cutie De Viteze


Golfer
 Share

Postare recomandată

Redeschid topicul asta pentru o lamurire,de cateva zile am schimbat cutia si timoneria ,ambele au fost pe aceasi masina,de functionat nu stiu cum au functionat pe cealalta masina dar la mine nu prea i-mi place cum merge,timoneria am luat-o complecta fara sa o desfac bucati,toate vitezele intra la locul lor,timoneria este in stare buna spre foarte buna,nu era nevoie de schimbat ceva pe la ea dar parca intra cam greu in viteza,nu caraie nimic doar senzatia ca ii cam stransa cutia,am vorbit cu cineva si mi-a zis ca daca cutia nu-i folosita de mult am zenzatia asta pana i-si da drumul,nu stiu ce sa zic,adevarul este ca am in ea ulei romanesc T90,nu am mai avut bani momentan sa-i i-au un ulei bun,cu prima ocazie o sa-i pun castrol,nelamurirea mai consta in faptul ca cutia asta cod 4S ca si cea veche a mea de altfel, are un stut situat deasupra selectorului si a mea nu avea asa ceva,nu ar trebui acolo sa intre un furtun de la vacum? cutia asta vine de pe un benzinar de 1,6 din 91 dar eu nu am vazut-o montata pe masina sa stiu daca intra ceva acolo,poate daca acolo intra ceva ajuta la schimbat mai usor,sper sa nu ma fac de ras ca am intrebat lucrul asta,astept lamuriri!

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Golfer

    6

  • I_am_Stealth

    3

  • maryus315

    3

  • unnamed

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

sal. la golful meu atunci cand vreau sa trec din vit.4 sin vit 3 ,nu imi da voie dacat daca introduc in 2 si pe urma in vit. 3. altfel nu intra. ce poate fii de vina. si mai are un huruit ,el dispare daca calc ambreajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia mea arata asa:

Caroserie GTI din '88 (codul vechi al motorului era RP), motor 1,6d din "85(cod JP).

Cine a schimbat motorul numai meserias n-a fost (intinzatorul pentru alternator era montat pe prinderea inferioara si nu permitea electromotorului sa mearga mai jos de jumatate din cursa de intindere si ca atare cureaua nu putea fi pusa). Ca urmare, cu problema de mai jos sper sa ma ajutati voi.

Schimbarea vitezelor de la 1 la 4 e perfecta, dar intr-a 5-a intra greu. si ca sa fie si mai bizar, cat e motorul rece intra relativ usor (adica simt usor ca trec un "prag"), dar cand motorul este cald intra greu. Trebuie ori sa "amestec in mamaliga" oris sa fortez incetisor ca sa intre. Am incercat sa schimb intr-a 5-a si la 50, si la 60, si la 70km/h, dar se comporta la fel, fara execeptie.

Mai are golfuletul si alte nacazuri, dar spre sa le rezolv una cate una.

Problema asta, a schimbatorului, ma seaca si tare vreau sa-i dau cumva de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci, se pare ca era mai simplu decat am crezut...

Pe tija manetei schimbatorului de viteze este o "rotula" cu gaura excentrica (prin care trece tija manetei schimbatorului de viteze).

Prin rotirea rotulei (la stanga sau dreapta) se deplaseaza pozitia in care ajung parghiile care actioneaza cutia de viteze.

Acum totul e perfect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o problema la schimbatorul de viteze ... atunci cand in viteza 1 daca nu sunt atent bag in marsarier .. fara sa apas p schimbator... voiam sa intreb daca exista o piedica care ar trebui sa impiedice acest lucru ... si poate eu o am rupta ... i s-a mai intamplat cuiva? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin 1986.

Este un limitator(piedica) sub masina chiar sub schimbatorul de viteze.

teoretic are o singura pozitie in care maneta poate trece sub el pentru a intra in marsarier.

cred ca e o piesa ce tine de caroserie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei da jos "fusta" de pe schimbator (care "fusta" este prinsa de o rama, printr-un elastic, pe care-o poti scoate daca ai grija) o sa descoperi pe partea stanga a schimbatorului un brat cotit in sus care in mod normal trebuie sa se opresca intr-o placa (placa prinsa de caroserie) atunci cand duci schimbatorul in poztie sa bagi in treapta 1. Atunci cand apesi schimbatorul in jos bratul trebuie sa treaca pe sub respectiva placa, putand astfel sa ajunga in pozitia pentru marsarier.

Deci, la tine ori respectiva placa este rupta sau se misca in asa fel incat bratul de pe schimbator trece liber si permite schimbatorul sa ajunga-n pozitia de marsarier.

Uita-te, si o sa gasesti tu o solutie sa-i dai de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul consta in bucsele de plastic/unele cauciuc care vin in gaurile tijelor, cauciucul de pe bulbul metalic....e bine sa le iei codul daca poti de pe etka sau ceva asemanator si sa mergi direct cu codul. Ca cei de la magazin ca de obicei sunt aerieni si prea lenesi ca sa caute. Eu de aia am si renuntat la Bardi si merg la Unix ca pot gasi pesele pe site online la webshop (dupa datele exacte ale masinii) ...si ma duc direct cu codul unix si in 3 minute am luat tot. Asa poti face si tu. Sau sa suni inainte si sa vezi.

post-17896-1282296346_thumb.jpg post-17896-1282296354_thumb.jpg post-17896-1282296368_thumb.jpgpost-17896-1282296377_thumb.jpg

Daca nu te descurci cu site-ul da-mi un PM si vb..

aici mai lipseste si bila aia de care tot era vorba nu? din capatul tijei dinspre motor.

poate cineva sa-mi dea codurile pentru kitul de timonerie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Va salut. Cine ma poate ajuta in procurarea unui kit complet de reparatie timonerie pentru Golf 2 GTI 1,8 benzina din 89 ?

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ai gasit chitul ptr cutie de viteze eu sunt din constanta si aici am gasit un depozit de piese de origine si bune la pret daca vrei ma interesez si iti trimit pretul de la ei sau sunama la 0728 351947

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Iti multumesc mult pentru ajutor. Eu am un MK2, daca gasesti acolo un kit pentru timonerie Golf 2 anunta-ma pe pm sau tel la 0722584951 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, dupa ce am citit info de mai sus in topic am mers la Unix cu talonul masinii tatalui meu, VW Golf 3, 1995, 1.6 benzina 75 cp, sa cumpar kitul minunat de reparatie pt timonerie. Pe langa faptul ca m-am umplut de nervi cu domnul de acolo care habar avea ce trebuie sa caute, cum si in ce fel, intr-un final am ajuns la un necesar de 32 de piese  (surprinzator as zice dupa ce am citit topic-ul) si o valoare de cca 750 ron :( . Ma poate ajuta cineva cu o lista exacta de piese de care am nevoie sau mai multe informatii ca sa merg direct la subiect acolo. Recunosc ca am incercat pe site-ul lor sa gasesc piesele necesare si nu m-am descurcat. Dau o bere :)!

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primu hit in goagal. :P :D

 

http://vwforum.ro/topic/65742-diy-inlocuire-kit-timonierie/

 

Nu are cum fi atata oricum in mare parte de vina sunt bucsele de ghidaj care o sa le vezi in topic cu cod cu tot, se usca si fac joc si de acolo incep si se "confunda vitezele" . 

Nu imi dau seama pe ce ti-a cerut 750 ron oricum vezi pe topic si coduri si ce zic colegii sa schimbi. Pe ultima pagina chiar ai un link cu kitul la autokarma (o parte din kit)

Oricum daca il citesti tot nu ai cum sa nu gasesti ceea ce cauti tu.

 

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!