Jump to content

Timonerie - Cutie De Viteze


Golfer
 Share

Postare recomandată

Am o problema ciudata: cand incerc sa duc din viteza a 2a in a 1a fara sa ridic piciorul de pe ambreiaj merge greu (de exemplu daca vreau sa retrogradez din vit a 3a in 1a am toate sansele sa ma chinui. In rest (la plecarea de pe loc) intra foarte usor in viteza 1.

Aveti idee de la ce vine comportamentul asta si la ce ar trebui sa ma uit (timonerie, cutie de viteze)? Este normal un astfel de comportament?

De notat ca este vorba de o cutie de viteze in 5 trepte cu motor 1.6 Turbo Diesel. Placa, discul si rulmentul de presiune functioneaza ok, cutia nu "caraie" si in rest merge perfect.

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Golfer

    6

  • I_am_Stealth

    3

  • maryus315

    3

  • unnamed

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

dezamagitoru

Ideea este sa NU RETROGRADEZI in viteza 1 decat daca esti pe punctul de a te opri (3-5 km/h). altfel ceva rau se va intampla. Cred ca este un soi de mecanism care impiedica astfel dfe retrogradari. mai ales la viteze mari.

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Interesant. Dar cateodata chiar am nevoie de chestia asta in traficul din Bucuresti: mers bara la bara prea incet unde si viteza a 2a subtureaza sau o curba la semafor in care ai nevoie de putina putere sa te duci mai repede inainte sa te inneci in pietoni.

Este un mod normal de functionare sa nu te lase sa revii in vit 1a sau agata ceva in timonerie?

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dezamagitoru

Sincer nu cred ca se agata in timonerie. Incearca atunci cand vrei sa retrogradezi sa reduci viteza cat de mult, cam cat un om in mers sau un pic mai tare. "problema" asta am vazut-o la toate masinile pe care le-am avut, si mai bune si mai rele.

Incearca asa si vedem dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant. Dar cateodata chiar am nevoie de chestia asta in traficul din Bucuresti: mers bara la bara prea incet unde si viteza a 2a subtureaza sau o curba la semafor in care ai nevoie de putina putere sa te duci mai repede inainte sa te inneci in pietoni.

Este un mod normal de functionare sa nu te lase sa revii in vit 1a sau agata ceva in timonerie?

Nu cred ca este normal sa iei curbele cu viteza I. Viteza I se foloseste de obicei doar la plecarea de pe loc, mai putin cand masina este in miscare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce faci daca iei curba cu a 2a la semafor, pietonii au prioritate, trebuie sa incetinesti pana a 2a devine subturata ca sa ii lasi sa treaca pe cei care sunt in fata ta si dupa aceea ai nevoie sa accelerezi rapid pana nu apar altii?

Sau esti in trafic bara la bara in a 2a, observi un sant sub masina din fata, incetinesti pana la limita subturarii si dupa ce ai trecut de groapa ai nevoie de 1a pentru a o lua mai repede din loc?

Astea sunt 2 situatii tipice cu care ma intalnesc aproape in fiecare zi si "cer" 1a de departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O tii din ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comportamentul este absolut normal, deoarece viteza 1-a nu are sincron, vitezele care au sincron sunt a 2-a, a 3-a, a 4-a si a 5-a.

neavand sincron, cand incerci sa retrogradezi si masina are o viteza marisoara, depui o forta mai mare asupra manetei de la schimbator riscand sa-ti strici astfel bucsele si chiar cutia daca totusi reusesti sa bagi a 1-a. a 1-a e folosita doar pt plecare de pe loc, apoi, daca incetinesti destul de mult, cam pe la 5km/h si chiar sub sa vezi ca a 1-a intra frumos, altfel te chinui de numa si in zadar in unele cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa corelezi viteza masinii cu turatia motorului(printr-un scurt shpritz cu ambreiajul calcat pt.a introduce in treapta inferiora)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sprintz la Diesel? :screwy:

Chestia cu vit 1 e adevarata. Acum nu mai las masina sa "alunece", o franez pana se opreste, bag 1a si apoi tasnesc in loc s-o mai torturez in a 2a. Merci de sfaturi oameni buni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreu sa te alarmez, dar intratul intr-antiia greu sau numai de pe loc e de la sincronul de 1-2. Cauta un mecanic care se pricepe la cutii, sa faca o tura. Eu am avut acu citiva ani un opel kadett care facea la fel de cind l-am luat, pina mi-a zis cineva de treaba asta, am schimbat cutia cu totul, dupa care a intrat fara nici o problema la 5-10 km/h. Si la jetta intra fara nici o problema la mersul incet.

Incearca cu faza dublul ambreiaj (e destul de greu pina te obisnuiesti). Dupa ce ai scos-o din a 2-a elibereaza ambreiajul complet, dupa care il apesi din nou, si in timp ce impingi in schimbator spre vit 1-a incepi sa ridici cite putin ambreiajul (trebuie sa insisti in schimbator). Daca intra la un moment dat, e de la sincron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteza 1-a nu are sincron, tocmai pentru faptul asta: daca ai viteza sa nu cumva sa bagi 1-a ca poti sa busesti cutia.

asa si cum am explicat mai sus, 1-a o poti baga pe la max 5-10km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma viitoarea mea masina va fi automatica - m-am saturat de taraiala in vit 1a intre semafoare.

Mai sunt unii care ma dispera total - lasa un spatiu de vreo 3 metri intre ei si masina din fata apoi baga 1a si se mai apropie 1m dupa care iar opresc, peste 1 min iar se mai taraie un pic. Ori imi iau automatica ori turbez de tot sa stau atat cu piciorul pe ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteza 1-a nu are sincron, tocmai pentru faptul asta: daca ai viteza sa nu cumva sa bagi 1-a ca poti sa busesti cutia.

asa si cum am explicat mai sus, 1-a o poti baga pe la max 5-10km/h...

Singura treapta nesincronizata e mersul inapoi...iar sincronul de 1/2 e exact cel care nu lasa sa intre 1-a la viteze prea mari, pt ca e mai greu sa egaleze turatiile...da nu e imposibil. Cind sincronul are ceva uzura intra si la 30, iar daca e fisurat nu mai cupleaza decit de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Poti patina un pic ambreiajul ca sa nu mai schimb in treapta 1.Ideea este ca la golf 2 treapta 1 este doar pentru demaraj la plecarea dupa loc si se schimba dupa parcurgerea unei distante egala cu lungimea masini.La golf 4 au facut treapta 1 este un pic mai elastica deoarece EPS nu permite patinarea ambreiajului.

Prin urmare nu forta cutia. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo, oare cat rezista un ambreiaj in regimul bine-cunoscut de Bucuresti (cu patinari de ambreiaje and all).

De unde iti dai seama ca sistemul de ambreiaj are nevoie de reparatii? Preferabil inainte sa te lase pe Transfagarasan :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Profit de acest topic , si va cer parerea intr-o prolema similara , e vorba de pasatul din semnatura 2001 ,

de la o vreme cand bag in marsarier se aude la cutie o usoara izbitura , ca si cum abreiajul ar fi lipit si atunci se dezlipeste ..

ce parere aveti , cate o data nu se aude .. e normal ? daca bruschez unpic timoneria izbitura creste in intensitate

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@red, s-a mai discutat cel putin in aria golf iv. e un "defect" comun. asa "face" toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ scirocco

multumesc mult , dar ma poti ajuta cu un link , caci am intrat pe aria golf IV ..si sunt 61 de pagini de posturi , am cautat in toate dar nu am gasit ....

oricum ... asa face la toate ? te referi la toata gama vw sau doar la passat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ciudat ce spuneti voi aici ! la mine daca masina are o viteza similara cu cea pe care o ai atunci cand impingi masina spre exemplu intra fara probleme in viteza 1-a eu numai asa schimb nu spuport sa plec cu a 2 de pe loc .... sau sa inceapa sa urce de la 1000 rpm ....deci la mine merge sa schimb 1 dar daca viteza este ff mica cum am zis mai sus ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Din a 3-a nu poti intra in a 1-a sigur. Nu iti da voie cutia. O poti tine din ambreiaj sau pleci putin subturat cu 2 sau franezi mai mult sa te lase sa bagi 1 adik aproape te opresti. viteza 1 nu este decat pentru plecat de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La fel se manifesta si la mine. Aditional:

la schimbarea din viteza I intr-a II la turatii mari (sa zicem peste 3000) caraie in cutie. Am inteles ca e defect pinionul sincron pt vit. II. Mentionez ca am cutie de tip 2Y.

A mai schimbat cineva numai acest pinion in cutie? gasesc undeva de cumparat un kit pentru astfel de reparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam nasoala problema sa il schimbi, daca cu adevarat e pinionul... Data jos, desfacuta cutia, dureaza ceva timp.... Daca tot o desfaci, uita-te si la celelalte sincroane, ca poate si ele sunt uzate. Nu e o treaba de amator, ar fi bine sa iti gasesti un priceput sa iti umble la cutie, pentru ca strangerea la remontare e foarte importanta. Eu am avut un sincron tandari in cutie (de la a 3-a insa) si a 5-a uzat doar. Ma gandesc ca ar trebui sa fie in jur de milion un sincron...

Viteza 1-a nu are sincron, de aia ca sa "intre" din orice viteza in a 1-a trebuie in principiu sa ai o sincronizare cu turatia motorului prin viteza masinii :D. Cand se intampla asta, intra usor si in a 1-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni, io cand am invata sa conduc, am aflat ca in momentul in care schimbi vitezele e foarte indicat sa schimbi succesiv, adik 1-2-3-4-5 si 5-4-3-2-1. Chiar daca nu ridici piciorul de pe ambreiaj, sa se treaca prin toate vitezele. Adik nu cred ca e bine sa schimbi 1-3, 2-4, sau 5-3, 3-1.....

La mine caraie a doua cand nu e sincronizata perfect, dar am auzit si eu ca "e boala lor....", "asa fac toate" asa ca nu mai bag in seama caraitu si incerc sa schimb cat mai bland.

Modificat de Asterix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de viteza 1-a care nu are sincron, NU are nicio importanta cum schimbi, daca nu incerci sa faci ceva aberant, de genul sa bagi in a doua la 90 km/h. Sincroanele in mod normal isi fac datoria. Evident ca daca sunt probleme cu sincroanele, atunci "nu e bine" ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!