Jump to content

Schimb Ulei Tiptronic


DanielL
 Share

Postare recomandată

Si la mine face aproximativ la fel.

Prima oara cand pleci dimineata si e rece, prima schimbare de viteze e parca intarziata un pic, adica se tureaza un pic mai mult decat in rest. Si apoi schimba normal, toata ziua. Doar prima prima schimbare de viteze (din 1 in 2) e un pic mai lenta si in felul asta se tureaza motorul un pic mai mult...

Diferentele fata de tine sunt: motorul e pe benzina, cutia e cu 6 rapoarte si face doar la schimbarea din 1 in 2 si doar cand e rece, la prima plecare de pe loc.

La fel, in timpul turarii, daca trec pe manual, vad ca e in 1, incerc sa schimb manual dar nu vrea.

Odata ce depaseste 3000 ture, schimba in a doua si apoi totul e OK, adica la urmatoarea plecare de pe loc schimba 1->2 normal.

Inclin sa cred ca e normal, deoarece ma gandesc asa: ECU-ul de cutie poate supraveghea cuplul generat de motor. La rece si la prima plecare de pe loc, deoarece riscul de a se opri motorul in sarcina (sau a avea ezitari - va amintiti zmuciturile la rece ale motoarelor cu carburator cand te dadeai la ele cand erau reci) e mai mare, cutia asteapta ca sarcina/cuplul generat de motor sa depaseasca o anumita valoare inainte de a schimba. Odata depasita acea valoare, considera ca motorul e in parametrii si nu mai exista posibilitatea ca sa se opreasca sau sa aiba ezitari din cauza schimbarilor vitezelor.

Repet, este doar o parere, deocamdata nesustinuta de date concrete... Singurul lucru concret este faptul ca daca cutia nu te lasa sa schimbi manual, asta este din cauza ECU-ului care ia hotararea "sa-ti dea peste mana". Altfel ar fi schimbat daca s-ar fi intrunit toate conditiile. Si daca ar fi luat hotararea ca poate sa schimbe cand i-o ceri si nu ar fi putut din alte cauze, sigur aparea un cod de eroare pe undeva...

La tine facea asa si inainte de cip-tuning? Probabil odata cu el a crescut si acel prag de schimbare. Ai incercat totusi sa-i dai si mai mult in ture ca sa vezi daca schimba? Sau ai mers pana in limitarea de turatie si nu a schimbat?

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul din cutiea de viteze. Voi descrie modul cum s-a efectuata aceasta operatiune, in speranta ca poate cineva care va fi in aceasta situatie ii va fi de folos.

Cutia mea este model GPC la care nu se schimba filtru de ulei, acesta se afla in interiorul cutiei.

Uleiul este ATF G 052 990 A2, cutia are o capacitate de 7 litri iar la schimb se folosesc aprox 4 litri.

dsc00587qh0.th.jpg

Pt schimb cutia trebuie sa fie rece si in prima faza se desface busonul (nr.1 in foto) pt scurgerea uleiului.

Cu motorul oprit, selectorul treptei de viteza in pozitia P, iar cu ajutorul furtunului cu supapa si stutz din foto (ce se numeste V.A.G 1924), se toarna aprox 2.5 litri de ulei prin busonul de nivel (nr.2 in foto).

d593ed3.th.jpg dsc00585za2.th.jpg dsc00594dz5.th.jpg

Se conecteaza sistemul de diagnoza VAS-ul, se porneste motorul si se trece cu selectorul treptei de viteza cateva secunde prin fiecare pozitie (viteza). Motorul ramane pornit pana ce temperatura cutiei ajunge intre 35-45 grade C. La aceasta temperatura se mai completeaza cu ulei (aprox 1/1,5 litri) pana cand va fi eliminat surplusul. Atunci nivelul este ok si operatia este incheiata.

dsc00595ek9.th.jpg d0588zc0.th.jpg

Trebuie sa precizez ca schimbul uleiului la cutia de viteze tiptronic nu se preteaza a se efectua decat intr-un service bine dotat.

Vas ca esti din Craiova...imi poti spune si mie la ce service ai schimbat uleiul?Adresa completa si poate un numar de tel...Apreciez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Schimbul l-am efecutat la dealerul vw din Craiova.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

uleiul de unde l-ai achizitionat???? e obligatoriu sa il iau de la reprezentanta sau pot merge pe caracteristiciile necesare uleiului si sa il procur din alta parte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu l-am luat de la reprezentanta vw, unde am facut si schimbul. Probabil il poti achizitiona si aftermarket, dar in cazul in care nu faci schimbul la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, sunt cam nou pe forum si imi cer scuze daca gresesc pe undeva :blink: am si eu un passat vr5 tiptronic din 1998, si am mari probleme cu cutia...imi smuceste foarte tare la urcarea in trepte. Nu am schimbat inca uleiul, pentru ca nu stiu ce ulei imi trebuie si nici unde sa ma duc (in afara de midocar sau alti dealeri vw, ca sunt cam scumpi). Poate se gasesc oameni care au mai trecut prin asa ceva si poate imi dau si mie un sfat. Multumesc anticipat. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu cred ca ai nevoie de ulei in cutie, ci cred ca ca tu esti cel care trebuie sa te inveti sa lucrezi cu pedala de la ambreiaj(se apasa brusc si se la foarte lin). Incearca aceasta metoda si spune-ne daca mai ai probleme.

Cheers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...ci cred ca ca tu esti cel care trebuie sa te inveti sa lucrezi cu pedala de la ambreiaj...

La cutiile tiptronic nu există pedala de ambreiaj. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muhahaha!!! Asta a fost de-a dreptul comic! Deh ... o fi fost neatent! Mai lin d-le cu ambreiajul, ca-n reclama aia cu "Unirea"! Scuze de oftopic!

Apropo de schimb ulei la Tiptronic, eu inainte de-al schimba as fi curios sa vad cum se prezinta actualul ulei (168k km). Stiu ca nu sunt vreun expert si ca nu am nici degete de laborant sa analizez uleiul, dar cred ca-ar fi un motiv serios sa-l schimb daca observ vreo diferenta apropo de culoarea lui. Oricum o sa incerc inainte de toate sa obtin un Log de Service din Germanica. Personal nu cred ca se-ngesuie nemtii sa schimbe ceva ce nu e in planul de mentenanta oficial.

Se poate lua usor o proba de ulei din "cutia cu maimute"?

N-am aproape nimic de reprosat cutiei. Am spus aproape, deoarece doar la temperaturi mai coborate de -10, doar dupa prima pornire de dimineata, face un mic soc la prima schimbare (din 1 in 2) dupa care toata ziulica n-am ce sa-i reprosez. E asta vreun semn sau vi se-ntampla si voua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

AndyG cred ca este normal la prima pornire dimineata si cand temperatura este scazuta, sa se simta mai accentuat schimbarea treptei de viteza. Uleiul din cutie trebuie sa fie mult mai vascos in aceste conditii.

La mine nu am sesizat asa ceva, dar voi urmarii acest aspect si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Buna ziua am si eu o problema cu masinuta mea. am un golt 4 cu tiptronic si imi face ceva figuri cand merg cu ea. dupa ce se incalzeste motorul imi face cutia de viteze figuri. cand schimba din treapta a 2 a in a 3 a smuceste numai cand e cald motorul. nu stiu ce sa fac cum as putea sa rezolv aceasta problema. poate stiti careva care e problema si si ma puteti ajuta. schimbul de ulei si filtru poate rezolva problema cutiei mele?

multumesc mult de tot....

salut..imi spui si mie te rog cum ai rezolvat problema?am aceeasi problema dupa ce se incalzeste smuceste din treapta a 2-a in a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am schimbat si eu uleiul in cutia tiptronica si imi era ars rau :D ... cu miros puternic de ars ...

mi s-au dus discurile ... :(

mergeti fratilor sa schimbati uleiul la 60 000 si astfel o sa scapati de problemele pe care le am eu acum ...

mai ieftin previi decat sa tratezi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Din cate am citit ...( acum mai bine cititi fiecare in cartea masinii pentru ca eu nu stiu ce este inscris la orice cutie de tiptronic ori la orice haldex aflat pe fiecare masina)

Uleiul de la tiptronic se schimba pe la 60.000km la benzina si 80.000km la diesel. iar la haldex:80.000km benzina si 100.000km la diesel.aici schimbul include obligatoriu: uleiul schimbat si filtrul , plus garnitura busonului.

Inca ceva!

Producatorul spune in mod CLAR sa se foloseasca uleiul specificat de EL , nu alte produse care se gasesc pe piata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa il schimb in DE anul viitor, am 130.000 km si nu stiu ce s-a facut inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Intrebare:

Ce ulei recomandati pt cutia automata tiptronic.

Pana acum am folosit SWAG dar nu mi se pare foarte stralucit, dupa aprox 15K e negru...

Am vazut la baietii care repara cutii automate ca folosesc castrol si esso ce parere aveti?

castrol am gasit cu 30 ron/l

esso 45ron/l

swag si febi 50 ron/l

Modificat de psycho_mishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Puteti sa imi recomandati un tip de ulei pentru cutie tiptronic.Mentionez ca am un audi a6 2000,motor 2,5 TDI - QUATTRO, cod motor AKN.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SWAG

FEBI

Si mai poti sa cauti ESSO LT

Toate sunt in jur de 45-50 ron/l. ESSO nu gasesti decat pe la baietii care repara cutii automate.

Cel original se pare ca e ESSO numai ca este vandut sub eticheta VW si la pretul de 90 RON, ca na e VW! :rolleyes:

Modificat de psycho_mishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Detin si eu un golf IV cutie automata fara tiptronic 4 trepte si doresc sa fac schimbul de ulei la cutie. Aveti vreun sfar recomandare pentru mine? Eu vroiam sa fac toata treaba asta la serviceul vw insa ma cam inspaimanta faptul ca trebuie sa las masina pe mana lor. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
  • Administrator

addyburner

Daca cutia ta are 4 trepte, inseamna ca nu e tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut

cam aceeasi problema o am si eu acum si sunt curios daca ai gasit o solutie sau asa ceva, eu am un golf4 2004 tdi 100cp tiptronic.

La fel nu schimba decat in 1 si 2 si apoi cand se incalzeste merge fara nici o problema.Te rog sa mi spui daca ai gasit un raspuns , eu pribabil am sa ma duc la tester sa vad care ar fi problema.

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

cam aceeasi problema o am si eu acum si sunt curios daca ai gasit o solutie sau asa ceva, eu am un golf4 2004 tdi 100cp tiptronic.

La fel nu schimba decat in 1 si 2 si apoi cand se incalzeste merge fara nici o problema.Te rog sa mi spui daca ai gasit un raspuns , eu pribabil am sa ma duc la tester sa vad care ar fi problema.

mersi

Este posibil ca problema sa fie de la blocul de valve, mai exact Solenoid Valve (N92). Cauta pe google, ai sa gasesti destule informatii despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am si eu o mica problema la cutia tiptronic Cand dau sa bag in viteza din P in D apas frana la maxim aps butonu trag si opune rezistenta se aude un pocnit usor si atat daca dau mai jos in L 4 3 2 merge ok numai la plecarea de pe loc nu mereu Trebuie sa schimb cumva uleiul?masina e din 2004 si are 240 de mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

ce ulei sa folosesc si eu la un seat leon din 2008 de 1,9 de 105cp? are cutie automata cu 6 trepte (nu stiu modelul exact). Ce cantitate intra in ea si ce se mai schimba pe langa ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprox 7 litri ulei. se mai schimba si filtrul de ulei de la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna,la un sharan cu tiptronic cod cutie FBN- 09B,as vrea sa-i improspatez uleiu dar uni zic 3 litri altii 4,5 litri filtru am inteles ca se poate schimba doar daca dai jos cutia la acest model?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!