Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Ok. Atunci o sa-mi schimb stilul.

Later edit: are vreo importanta ca la mine cutia e in 6, fata de 5 la tine. Si in plus nu simt sincronul cum zici tu.

La voi ceilalti care aveti cu 6 viteze, folositi prima viteza doar la plecatul de pe loc sau si in retrogradare in jur de 10-15 km/h ?

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wolfydRq nu prea cred ca sunt rapoartele diferite pentru primele 2 viteze indiferent daca e cu 5 sau cu 6 trepte cutia. Si el zice ca simti sincronul adica nu intra a-I-a la fel de repede/usor ca la plecarea de pe loc.. adica simti un pic de piedica cand incerci sa schimbi... Oricum, daca esti in treapta a II-a si vrei sa incetinesti mai mult decat viteza de la 900 de ture, e clar ca trebuie sa retrogradezi. Insa, sa fiu sincer eu nu am avut nevoie de tr I decat in cazuri de zapada, in panta, sa ma misc mai incet, pentru ca a II-a mergea prea repede.

Modificat de sfinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi spune si mie careva cum se schimba vitezele la un motor de alh de 90CP?Am citit tot ce s-a spus de schimbatul vitezelor dar parerea mea e ca la fiecare masina vitezele trebuie schimbate in functie de puterea motorului!nu poti schimba la un motor de 90 cp cum schimbi la unu de 130 cp!DECI AR PUTEA SA-MI SPUNA CAREVA CUM SE SCHIMBA VITEZELE LA UN MOTOR DE 90CP????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa nu poti schimba la fel? :D Anyway... eu in oras schimb pe la 2300-2400 dar niciodata nu calc pedala tare daca nu am cel putin 2100-2200 (mai ales ca am si chip). Daca vrei sa mergi mai sportiv schimbi pe la 3000-3200 astfel incat sa pici peste 2000rpm in treapta urmatoare ca sa o poti frige imediat. Daca vrei tot ce poate da masina, schimbi peste 4000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti schimba la un motor de 90 cp cum schimbi la unu de 130 cp!

De ce? Ce s-ar intampla?

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai un motor mai mare trebuie,dupa parerea mea tinut la turatii mai mari!Oricum eu la leon-ul meu de 90 cp daca schimb dintr-a 2 in a 3 la peste 2500 de rotati parca tremura usor si schimbatoru de viteze,parca nici motoru nu se mai aude cum trebuie,parca se chinuie!e normal?daca schimb dintr-a 3-4 atunci pot schimba la turatii mai mari!de la a 3- incolo se tureaza mult mai bine motoru,sunetu parca e mai "normal",parca se simte altumva motoru!dar la primele doua viteze eu nu trec de 2200 de turatii cand schimb!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai multi cai nu inseamna neaparat motor mai mare.

Si din cate stiu eu, un motor mai mare se tureaza mai greu, decat unu mai micut. Si zona rosie, iar, nu cred ca este influentata foarte mult de litrajul motorului, mai degraba de arhitectura (in linie, boxer, V, W, Wankel etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la primele doua viteze eu nu trec de 2200 de turatii cand schimb!

Najpa... turbina te injura.

Crezi tu ca nu se simte motorul bine la turatii mai inalte. Motoarele astea incaseaza foarte bine 4000-4500 RPM nici o grija. Eu i-am dat fara prea multe griji si 5000 RPM in a 3-a. Si are doar 12 ani si peste 200.000 km reali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5000 de rotatii????????Fratzie pai rosu incepe de la 4600 sau 4700 de rotatii!!Cum sa ajung eu la 5000???Nu stiu dar mi se par rotatii prea mari pentru ce spuneti voi pe aici!!si nici nu stiu daca intr-a 3 mi se tureaza masina pana la 5000 de rotatii!!zilele trecuta am tutat-o pana pe la 4000,si mi s-a parut suficient!poate cu a 3,4 merge dar cu a 2- NO WAY!nici nu vreau sa-mi imaginez! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bine... n-o fac zilnic nu intelege gresit. Oricum cand merg afara si fac o depasire schimb de obicei la 4000 inspre treapta superioara. Sub 3000 niciodata. Afara.

Oricum de cand am vazut un TDI modificat (fara sa fie mare crestere de putere insa) care s-a dus in 8000 RPM mi-am zis 5000... ce naiba.. merge! Mai ales ca era "tehnologie veche".

Dar sa revin la subiect, nu merita schimbat NICIODATA sub 2000 rpm indiferent de situatie. Nu ai unde sa accelerezi peste 2000 rpm ca e trafic etc? Nu schimba! Ramai in treapta pana cand fie apare o situatie sa schimbi fie sa opresti. Eu asa vad lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca schimbatul sub 2000 este o problema atata timp cat in treapta urmatoare nu accelerezi tare... si evident presupunand ca nu mergi asa mereu, ii mai dai si cate 4000 sa mai faci "curatenie" p-acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu i-am dat mai mult de 4000, poate 4000 si ceva intr-un burn dar am un prieten cu o zafira diesel, nemodificat, i-a dat 95 km/h in a 2-a si cand i-a dat a 3-a a cazut pe 4000.

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ajungi cu un diesel la 95 in a 2-a? Esti mult peste 5000! Nu se opreste in limitator??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu aveam 80 km/h intr-a 2-a la 4500 ture. si parca nu mai tragea deloc. am vrut sa vad in cat ia suta :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Peste turatia de putere maxima (care e cam 4000 - depinde de model exact de TDI si de modificari) nu mai trage aproape deloc. Curba de putere are o cadere brutala de tot. Dar nu e o problema. Bagi treapta urmatoare de viteza ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stau si ma uit la turatiile astea pai ce sa fac fratilor ca taicamiu care ii da a 4-a la 50 la ora!Va puteti imagina cat de subturat e motoru ala!!!Inainte sa intru pe forum recunosc ca asa mergeam si eu,traiam cu impresie ca daca motoru tremura putin(evident tremura cand dai a 4-a la 55-60 km) nu-i nici o problema si mergeam asa cu masina!Dar acu o tin numai la 2000 de turatii si schimba pe la 2500!Dar cu taicamiu nu stiu ce sa fac ca el nu intelege aceste lucruri!AAA si in vara am fost cu ea la seat s-a uitat unu la motor si a zis ca are noxe cacalau!Dar chestia e ca nu m-a intrebat nicidecum cum conducem masina ci m-a intrebat daca mergem tare!El sustinea ca mersu tare cu masina a fovorizat aparitia noxelor pe acolo!Sa fie oare asa?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El sustinea ca mersu tare cu masina a fovorizat aparitia noxelor pe acolo!Sa fie oare asa?????

E un b... necunoscator. Noxe? Stie ce sunt alea? Cum si-a dat seama ca sunt noxe la TDI? Cu opacimetrul? Ala nu detecteaza asa ceva. Abereaza prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un b... necunoscator. Noxe? Stie ce sunt alea? Cum si-a dat seama ca sunt noxe la TDI? Cu opacimetrul? Ala nu detecteaza asa ceva. Abereaza prea mult.

Sa nu confundam noxele cu NOx, primele reprezinta totalitatea emanatiilor "nesanatoase" ale unui motor sau proces tehnologic (adica si fumul este tot o noxa), iar NOx este oxidul de azot, si el dealtfel tot o noxa :D

Oricum omul abereaza, nu avea cum sa-si dea seama uitandu-se la motor ca are "noxe cacalau".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala asa a zis!Oricum in timisoara,unde ma duc eu cu seatu meu nu prea au aia treaba cu "mesteritu"!!Stie careva cat costa sa cureti la ei turbina???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu itit face griji cu curatatul turbinei ca oricum din cate stiu eu nu este prea bine sa o cureti prea des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultra: la cine mergi in Timisoara? daca ai nevoie de indrumari sau ajutor, contacteaza-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este o problema sa conduci subturat pana la minim 1200 rot/min deoarece dieselul este motor de putere si nu de turatie, in schimb la motoarele noastre (cu turbina), in momentul cand o calci sub cuplul maxim (1900 rot/min), si aici intervine problema cu infundarea turbinei si a evacuarii, masina scoate un nor de fum negru. Nu stiu daca ati observat dar in trafic multi reduc viteza de deplasare fara sa schimbe viteza intr-o treapta inferioara (desi masina suporta) iar cind o calca => fum. Acest lucru este cel care dauneaza. Deci parerea mea ca daca ii dai talpa progresiv si sub 1300 rot/min o sa vedeti ca masina nu fumeaza. Deci nu dauneaza catalizatorului sau turbinei. In schimb cind motorul ajunge la temperatura optima poti sa-i dai si 4000 rot/min dar tot progresiv nu dintr-o data la blana. Eu cred ca acest lucru dauneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul subturat sustinut dauneaza prin depunerile de funingine pe care le cauzeaza. Talpa sub turatia de cuplu maxim nu cauzeaza depuneri, ci fenomenul turbo-surge care poate duce la frangerea axului turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand vreau sa spun ca incerc sa respect schimbatul vitezelor peste 2500rpm dar pt. ca exista si alte situatii am mai multe intrebari despre condusul corect:

sa zicem ca ma plimb cu masina cu 30-40 km/h. e greu sa o tin intr-a 2-a la 2000-2200 ca face cam urat motorul, atunci ii dau a 3-a si cade undeva la 1400. iar ca sa nu fac asta prea des o mai las la relanti cand cobor usor si nu-mi scade viteza. cum e mai bine sa mergi cu viteza asta?

cand depasesc sau cand vreau eu sa simt motoru ca traieste calc pedala pana la fund (bineinteles ca peste 2000rpm). e daunator sa faci mai des chestia asta? si bineinteles sa schimbi mai brutal vitezele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine mergi constant cu turatia de 2000-2200 decat sub, nu se va intampla nimic rau.

Indiferent de situatie evita sa calci acceleratia pana la fund, chiar daca esti peste 2000 de ture. Nu face bine motorului diesel. Avand o turatie mai mare de 2000 ture, poti accelera puternic dar progresiv si nu pana la fund, mai lasa pana la podea spatiu de 1-2 degete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!