Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Bun, cu regula asta de 3/4, inseamna ca deoarece la mine zona rosie incepe de la 4750rpm, ar fi indicat sa fac croaziera la 3500rpm, adica tot spre 170km/h.....mi se pare cam mult. Nici motorul nu e asa linistit la turatia asta si nici nu ai o rezerva de putere necesara pentru un scurt sprint cand se impune asa ceva. Mie 3000rpm mi se pare mai rezonabil, dar mi-ati mai demonstrat ca ma insel caci rezulta ca am tendinta de a schimba vitezele prea repede. E vreo problema cu turatia asta? Se depune ceva pe undeva, e prea fierbinte prin alte locuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce am citit eu se referea la viteza maxima constructiva, nicdecum nu era exprimata in turatii.

evident, sfatul era adresat masei largi de conducatori auto, pentru multi dintre ei turometrul fiind un element de care s-ar putea desparti.

turatia "corecta" o puteti afla fiecare, in functie de viteza rezultata conform calculului.

dupa cum am mai mentionat, rulam in ultima treapta de viteza .........

deci in cazul tau, andREI, turatia de curoaziera ar fi undeva pe la 2800-2850 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rodeo Gasesti pe aceasta topica exact ce trebuie sa stii despre turatie. 3.000rpm este ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci regulile de schimbare sanatoasa a treptelor la motoare cu turbina (TDI, TD, 1.8T etc. etc.) ar fi urmatoarele: (turatiile se aplica la diesel)

Caz1

-----

Cand motorul este rece (temp ext sub 10 Celsius motor nepornit de minim 3 ore)

a) Nu se apasa pedala de acceleratie la fund ci max 1/2 din cursa utila. Altfel se solicita motorul (comp.interne) si au ungerea proasta (presiunea uleiului mica si vascozitatea mare)

B) Se ridica moderat turatia la 2500 rpm si acolo (sau 2400) se trece la treapta urmatoare. Daca e de mers din cauza traficului cu 2300-2000 se ramane in treapta curenta

c) Retrogradarea (trecerea intr-o treapta inferioara) se face in jurul turatiei de 1700 RPM

La motor cald

---------------

1.Pentru inceput sa lamurim conceptul de motor cald:

multi urmaresc temperatura apei si zic ca aia e temperatura motorului. Fals. Temperatura uleiului (neindicata de obicei) e cea care aproximeaza mai bine temperatura interna a componentelor motorului.

Pentru noi un 80 gr. Celsius la apa il vom considera cald (unii preferea 90gr)

2.Se schimba treapta urmatoare la MINIM 2500 preferabil 3000 RPM. MULTA LUME SE SPERIE DE TURATII GEN 3000RPM SAU 4000RPM. NU CRAPA TURBINA NU CRAPA MOTORUL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot , mi se pare destul de ok.

Inainte tot diesel am avut ( dci ) , vedea masina aia 4000 de nu stiu cate ori pe zi , nu a patit nimic . Iar de schimbat schimbam ca la benzinara 3000.

Intrebarea mea este urmatoarea :

La o masina noua ( rodaj ) , ma sfatuiti sa aplic acelasi regim de turatii ?

Sau trebuie acordata o atentie sporita pana ajungi la un anumit numar de km. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce am citit eu se referea la viteza maxima constructiva, nicdecum nu era exprimata in turatii.

evident, sfatul era adresat masei largi de conducatori auto, pentru multi dintre ei turometrul fiind un element de care s-ar putea desparti.

turatia "corecta" o puteti afla fiecare, in functie de viteza rezultata conform calculului.

dupa cum am mai mentionat, rulam in ultima treapta de viteza .........

deci in cazul tau, andREI, turatia de curoaziera ar fi undeva pe la 2800-2850 rpm.

<{POST_SNAPBACK}>

mai, unde e butonul de edit ???

:)

:)

Vlad mhl, scuze de off topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ma refer la segmenti si asa mai departe. Tu zici ca, daca o ti in turatie mai mare, ai o ungere mai buna. Sunt dfe acord cu tine, dar eu nu cred ca, daca o tii in 2200 nu exista ungere buna. Si atunci nu exista nici uzura f mare pe parte mecanica.

Cu turbina nu am treaba, de fapt cu turbina, ii mai dai la masina o serie de pedale un fund repetate dupa 2000 rot/min, si s-a decoxat zic eu - la fel de altfel si cu adminisa, asa iti ia si funinginea de nu se vede, asta in cazul in care nu s-au depus cantitati mari in ambele componente (turbina si admisie).

Numai bine.

Pai pentru inceput motorul TDI este un motor foarte rezistent dpdv al pistoanelor, segmentilor etc. Bubele apar de obicei pe la anexe (debitmetru aer, duze injectoare, arcuri injectoare, pompe uneori etc.). Doi la mana, nu am zis sa o tii in 2500-3000 ci atunci cand vrei sa schimbi sa o duci pana acolo. Daca mergi constant o poti tine fara grija la 1800-2000 fara nici o problema. Ideea era cand schimbi. Iar daca o tii in 3000RPM circa 0,5-1,2 secunde per schimb de viteze adica vreo 30-50 secunde pe zi chiar nu e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce am citit eu se referea la viteza maxima constructiva, nicdecum nu era exprimata in turatii.

evident, sfatul era adresat masei largi de conducatori auto, pentru multi dintre ei turometrul fiind un element de care s-ar putea desparti.

turatia "corecta" o puteti afla fiecare, in functie de viteza rezultata conform calculului.

dupa cum am mai mentionat, rulam in ultima treapta de viteza .........

deci in cazul tau, andREI, turatia de curoaziera ar fi undeva pe la 2800-2850 rpm.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai bine oaspete dar zisesei cuvantul MOTOR si m-am gandit la chestia aia din compartimentul fata al masinii.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea este urmatoarea :

La o masina noua ( rodaj ) , ma sfatuiti sa aplic acelasi regim de turatii ?

Sau trebuie acordata o atentie sporita pana ajungi la un anumit numar de km. :(

<{POST_SNAPBACK}>

La intrebarea mea stie cineva raspunsul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina noua este bine sa nu treci peste 3.000rpm si sa incerci sa ai o accelerare progresiva, nicidecum sa te bucuri de cuplul dieselului in exces, nici pana in 3.000rpm, nici dupa. Iar in ultima treapta de viteza e bine sa mergi la fel, pana in maxim 3.000. Asta doar pentru 1.000km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar 1000 de km dureaza rodajul la un tdi pd ?

Iar pentru tuartiile la motor rece banuiesc ca se aplica aceeasi regula ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate masinile vin rodate pe banc in fabrica! Este totusi bine sa o mai menajezi si tu 1.000km! Pana se lasa motorul va mai dura, depinde ce stil de condus abordezi dupa primii 1.000km. La rece poti aplica aceleasi reguli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrebarea mea stie cineva raspunsul ?

<{POST_SNAPBACK}>

Afaturi pt primii 1500 km:

- nu se accelereaza la maxim

- nu conduceti cu viteza mai mare de 3/4 din viteza maxima a masinii

- evitati turatiile ridicate

- evitati remorcarea masinii

- motorul rece sa nu ajunga niciodata la turatia maxima nici la mers in gol

- schimbarea vitezei trebuie facuta astfel incat motorul sa mearga rotund

- cauciucurile se rodeaza dupa primii 500 km iar placutele de frana dupa primii 200 km

Cam asta e rezumatul sfaturilor din cartea tehnica a masinii mele

Si o intrebare:

- pe kilometraj in dreptul liniei de 30 km/h si a celei de 50 km/h exista linii rosii,Eu stiu din auzite ca sunt limitele maxime de viteza pt treapta 1 si 2.Daca da .... atunci ce se intampla la plecarile in forta daca mai ai si un chip?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat prinzi acum cu masina in fiecare din trepte, atat vei prinde si dupa cip, doar ca mai repede. :salut: Cipul nu iti aduce o viteza mai mare, poate doar un 5-10km/h la viteza maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o intrebare:

- pe kilometraj in dreptul liniei de 30 km/h si a celei de 50 km/h exista linii rosii,Eu stiu din auzite ca sunt limitele maxime de viteza pt treapta 1 si 2.Daca da .... atunci ce se intampla la plecarile in forta daca mai ai si un chip?????

:salut: Liniile alea reprezinta viteza maxima legala in anumite portiuni de drum si ca omu' sa stie mai usor unde e limita si sa nu o depaseasca le-au facut rosii..... ;) B)

@VladMHL :

http://www.upsolute.com/db/ger/datenblatt_...lPage=13&ID=403

O fi exceptie sau nu dar cica castigi 19 km/h la Vmax

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfaturi , m-am luminat si eu .

Ma gandeam ca o sa merg cu gija schimband la 2000 de ture , si cel mai mult ma incanta ca sunt 1500 km nu 5000 cum auzisem eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea am dungi rosii la 30, 50, 100 si 130

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea am dungi rosii la 30, 50, 100 si 130

<{POST_SNAPBACK}>

Exact ! La noi vitezele maxime legale sunt: 50 in oras, 100 afara (exceptand autostrazi) si 130 pe autostrazi. Deci e logic.

Cat despre condusul corect dpdv al turatiilor si sarcinii, Andi TDI ar trebui sa stie cel mai bine pentru ca pe langa faptul ca stie f. multe lucruri privind motoarele (Otto si Diesel) a luat masina de noua si i-a facut rodajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, eu cand ies pe autostrada sau cand ma duc la munte o tin numai cu 180 -190, deci turometru sta undeva pe la 3600-3800. Credeti ca o sa aiba ceva? Cu cealalalta Octavie (Octi 1 SDI + chip) procedam la fel. Iar cand am dat-o la 75000 Km, era ca noua.

Bineinteles ca intotdeauna am respectat regulile de condus cand motorul era rece, etc.....

Eu cred ca motorul este facut sa mearga si cu 4500 de rotatii, doar ca nu o sa mai tina 250000 de Km. Dar cine tine masina atat? Eu pe asta o dau sigur cand fac 60-70000 Km (3-4 ani) asa ca nu cred ca o sa am vreo uzura semnificativa la acei Km.

Parerea mea! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, eu cand ies pe autostrada sau cand ma duc la munte o tin numai cu 180 -190, deci turometru sta undeva pe la 3600-3800. Credeti ca o sa aiba ceva? Cu cealalalta Octavie (Octi 1 SDI + chip) procedam la fel. Iar cand am dat-o la 75000 Km, era ca noua.

Bineinteles ca intotdeauna am respectat regulile de condus cand motorul era rece, etc.....

Eu cred ca motorul este facut sa mearga si cu 4500 de rotatii, doar ca nu o sa mai tina 250000 de Km. Dar cine tine masina atat? Eu pe asta o dau sigur cand fac 60-70000 Km (3-4 ani) asa ca nu cred ca o sa am vreo uzura semnificativa la acei Km.

Parerea mea! :)

Poti merge linistit la turatii de pana in 4.000 rpm. Dupa, poti spune ca este solicitat motorul. Parerea mea, practica, nu ce spune cartea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am cunoaste si ce masina are domnul redeagle ne-am putea da cu parerea mai cu spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Are Octavia 2, 1.9 TDI 105 CP!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Are Octavia 2, 1.9 TDI 105 CP!

<{POST_SNAPBACK}>

@Vlad MHL: Lui redeagle ii completezi tu datele sau o va face singur? Parca era o regula pe-aici...

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze baieti!!!!! :D Mersi mult Drapar. Cred ca am omis :) . Data viitoare puteti sa ma trageti de urechi!!! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tobitza Eu am A3 dar se pare ca este asemanatoare schita:(cineva care stie mai bine sa ma corecteze)daca gasesti ulei pe langa acel colier, atunci nu e de bine. Inseamna ca turbina da semne de oboseala si trage cam mult ulei. Pregateste-te sa o cureti.

@alexander & tobitza & altii pe care ii intereseaza problema turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!