Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Deci regulile de schimbare sanatoasa a treptelor la motoare cu turbina (TDI, TD, 1.8T etc. etc.) ar fi urmatoarele: (turatiile se aplica la diesel)

Caz1

-----

O mica nelamurire am referitor la concluzia ta:

- citez din manualul de la passat sectiunea 3.2 sfaturi si intretinere " Mergeti in prima treapta numai aproximativ o lungime de masina.La 2000 de rotatii pe minut trebuie intotdeauna sa selectati urmatoarea treapta imediat superioara. ..................la aceeasi pagina este un grafic in care de ex viteza a 5-a este recomandat de schimbat si la 50km/h

Nu sunt adeptul schimabarii de viteze cu ochii pe turometru sau vitezometrul ....... dar totusi ?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci regulile de schimbare sanatoasa a treptelor la motoare cu turbina (TDI, TD, 1.8T etc. etc.) ar fi urmatoarele: (turatiile se aplica la diesel)

Caz1

-----

O mica nelamurire am referitor la concluzia ta:

- citez din manualul de la passat sectiunea 3.2 sfaturi si intretinere " Mergeti in prima treapta numai aproximativ o lungime de masina.La 2000 de rotatii pe minut trebuie intotdeauna sa selectati urmatoarea treapta imediat superioara. ..................la aceeasi pagina este un grafic in care de ex viteza a 5-a este recomandat de schimbat si la 50km/h

Nu sunt adeptul schimabarii de viteze cu ochii pe turometru sau vitezometrul ....... dar totusi ?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?

<{POST_SNAPBACK}>

Interesant, aud prima data de acest lucru. Ce manual ai? Cel cu care vine masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, aud prima data de acest lucru. Ce manual ai? Cel cu care vine masina?

<{POST_SNAPBACK}>

da........pagina 14 din sectiunea 3.2 Autoturism - Sfaturi si intretinere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da........pagina 14 din sectiunea 3.2 Autoturism - Sfaturi si intretinere

<{POST_SNAPBACK}>

Oare au scris nemtii asa sau romanii? Este incredibil treapta a 5-a pentru 50 km/h. Este mama subturarii. Cred ca romanii nostrii au facut manualul asta. Daca poti afla de provenienta manualului ne-am lamuri un pic cum sta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare au scris nemtii asa sau romanii? Este incredibil treapta a 5-a pentru 50 km/h. Este mama subturarii. Cred ca romanii nostrii au facut manualul asta. Daca poti afla de provenienta manualului ne-am lamuri un pic cum sta treaba.

<{POST_SNAPBACK}>

am incercat sa scanez graficul in cauza ... nu stiu ce a iesit ....din cauza ca am utilizat hp-ul multifunctional de la birou si nu am vrut sa rup paginile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare au scris nemtii asa sau romanii? Este incredibil treapta a 5-a pentru 50 km/h. Este mama subturarii. Cred ca romanii nostrii au facut manualul asta. Daca poti afla de provenienta manualului ne-am lamuri un pic cum sta treaba.

<{POST_SNAPBACK}>

nu stiu ce s-a intamplat ....... mai incerc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are aceasta discutie?...Oricum, este OFF-TOPIC. Suntem la condus corect pe TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cica "deocamdata" vroia sa ne arate ce zice manualul in romana de VW Passat referitor la condusul corect... nu stiu daca e off-topic... sau mai bine zis eu NU cred ca este off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are aceasta discutie?...Oricum, este OFF-TOPIC. Suntem la condus corect pe TDI.

<{POST_SNAPBACK}>

Cam asta era si ideea mea ........ condus corect pe tdi (adica turatii si trepte de viteza).Eu am argumentat cu un material destul de oficial cred ....

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum se vede si in grafic, la 50 km/h in vit 5-a consumul este mai mare decat daca mergi cu 70km/h in vit 5-a. Graficul acela nu reprezinta o recomandare a plajei corecte de schimbare a vitezelor. Reprezinta pur si simplu un grafic din care sa poti aprecia consumul de carburant in functie de viteza si treapta de viteza folosita . Daca ar fi sa luam "ad literam" acel grafic , ar rezulta ca viteza a 5-a nu poate sa fie folosita mai mult de 110km/h :D . Daca ma intreba cineva , eu pot sa afirm ca pot sa merg cu treapta a 5-a la 45 km/h . Bineinteles ca nu recomand acest regim , dar asta este cu totul alta problema :-).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa luam "ad literam" acel grafic , ar rezulta ca viteza a 5-a nu poate sa fie folosita mai mult de 110km/h.
Am si eu o intrebare oarecumoff-topic:

Daca schimb cutia cu 5 viteze si o inlocuiesc cu una cu 6 se schimba raportul de la primele cinci viteze sau a sasea doar se adauga suplimentar, adica peste 110 bag a sasea si "m-am scos"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta era si ideea mea ........ condus corect pe tdi (adica turatii si trepte de viteza).Eu am argumentat cu un material destul de oficial cred ....

hehe ... acolo zice de condus economic, care nu inseamna neaparat si corect :D

@Stecheru: nu, a sasea va fii cam pe unde ai acum a cincea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe ... acolo zice de condus economic, care nu inseamna neaparat si corect :D

@Stecheru: nu, a sase va fii cam pe unde ai acum a cincea.

<{POST_SNAPBACK}>

ai dreptate ....... :D

dar sunt tampiti nemtii sa recomande economic in detrimentul corect si bine?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nicaieri ca recomanda sau nu acel mers economic, ci decat te informeaza cum ar trebui sa merge pentru a obtine un consum mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nicaieri ca recomanda sau nu acel mers economic, ci decat te informeaza cum ar trebui sa merge pentru a obtine un consum mai mic.

<{POST_SNAPBACK}>

No comment pt. ca ajungem sa facem polemica de dragul polemicii.....

Noi sa fim sanatosii si masinile noastre sa mearga bine ........... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta era si ideea mea ........ condus corect pe tdi (adica turatii si trepte de viteza).Eu am argumentat cu un material destul de oficial cred ....

:D

Imi cer scuze! Am citit gresit! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind motorul este rece sunt aprinse bujiile incandescente atita timp cit turatia este sub 2500rmp. Daca depasesti 2500rmp se aude un "click" in bord si ... bye, bye incalzire elelectrica :-). Daca schimbi in jur de 2400-2500rpm ajuti motorul sa ajunga rapid la temperatura de regim.

La cald schimbi peste 3000 rpm pentru a ajuta turbina, mai precis mecanismul VNT sa faca un ciclu complet inchis-deschis, astfel eviti problemele de imbicsire ale acestui mecanism. Si in plus la volum mare da aer pe admisie nu se incarca galeria dupa valva EGR.

<{POST_SNAPBACK}>

Clincanitul in bord ........ la mine se aude acest sunet atunci cand motorul este rece (dimineata de obicei) imediat cum plec de pe loc si schimb a 3-a (fara sa o turez peste 2000 rpm).

Se aude de mai multe ori si zgomotul facut este acelasi care se aude atunci cand cuplez dezaburirea ..........

Problema e ca acest sunet se aude si la mici denivelari - tot cand motorul este rece.

Am crezut la inceput ca "scartaie" bordul dar am obs. ca se aude in fiecare dimineata si daca drumul e bun se aude doar de 3 - 4 ori dar daca este prost se aude de multe ori (numarul creste cu numarul gropitelor).

Explicatia ?!?!?!?!?

Tot apropo de stil de condus, in firma am 2 passaturi 190 CP 4 motion.

Unul are 70.000 km si consuma media in oras 6.9

Celalat are 20.000 km si consuma 9.

Oare doar stilul de condus e de vina sau faptul ca un motor este mai rulat atrage dupa sine un consum mai mic?????

Multumesc anticipat pentru lamuriri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la motorul pe benzina 2.8 V6 193CP 4motion, e cam dubios sa consume doar 6.9 in oras. In ceea ce priveste numarul de kilometrii, in general, pana se "lasa" motorul, masina consuma ceva mai mult. Dar eu consider motorul destul rodat la 20.000km ca sa nu consume o diferenta asa mare de benzina fata de cel de 70.000km. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la motorul pe benzina 2.8 V6 193CP 4motion, e cam dubios sa consume doar 6.9 in oras. In ceea ce priveste numarul de kilometrii, in general, pana se "lasa" motorul, masina consuma ceva mai mult. Dar eu consider motorul destul rodat la 20.000km ca sa nu consume o diferenta asa mare de benzina fata de cel de 70.000km. :scratch:

<{POST_SNAPBACK}>

e 130 CP nu 190 ............ :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Aha. Pai daca e asa, atunci e o problema undeva la debitmetru, senzorul de temperatura.... Dupa cum am spus diferenta e prea mare sa fie din cauza rodajului. Dar sssst, suntem OFF TOPIC. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi vorba si de stil de condus , combinat cu drumuri diferite ( sau ora diferite ). Ca un exemplu , eu scot un consum cam cu 1.5l mai mic in oras decat fratele meu care conduce aceeasi masina ( acum merge el cu ea in oras ... ). Deci poate fi foarte bine vorba de stilul de condus !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oameni buni, e clar acum la ce turatii trebuie schimbate vitezele, si la rece, si la cald...dar dupa ce ai ajuns in viteza a 5-a ce mai faci? Care e turatia de croaziera cea mai potrivita pentru motor? Eu unul cand nu ma grabesc si conditiile rutiere permit asa ceva, fac croaziera la 3000rpm, adica circa 143km/h viteza reala. E bine? E rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeam undeva ca recomandarea specialistilor (faina sintagma) este de a conduce la 3/4 din viteza maxima a motorului, in cazul rularii pe sosele care permit un mers mai alert - autostrazi sau sosele de viteza.

deci 3/4 din 200 km/h = 150 km/h. bineinteles ca in treapta superioara.

cum la noi in Romanica se gasesc mai greu astfel de sosele, un 130km/h zic eu ca e cuait olrait.

B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteza maxima a motorului este turatia maxima permisa nu viteza maxima a masinii. Prima se masoara in RPM a doua in km/h. Deci daca turatia maxima ar fi cam 5000RPM atunci 3/4 din 5000 ar face circa 3750RPM si la mine ar veni circa 177 km/h. Tinand cont ca viteza maxima constructiva a masinii este 173 km/h rezulta ca regula e cam idioata.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!