Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Am uitat sa specific. Ma refeream la mersul in afara la turatia asta (o depasire de ex). Normal ca in oras nu-i dau 4000 de ture in a III-a ca am fix 100 km/h iar mie in oras imi place sa conduc linistit. Eram curios doar daca imi afecteaza motorul daca-i mai dau 4000-4200 de ture din cand in cand in a III-a sau a IV-a pt ca am inteles ca la 2.5 TDI e alta plaja de turatii si ca ar avea cuplu maxim "mai jos" fata de 1.9 TDI.

Respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, fiind un motor mare trage mai bine de jos, oricum eu nu am auzit pe nimeni sa se planga de turbina la 2.5 TDI V6 . Eu zic sa nu-ti mai faci probleme si sa te bucuri de acest motoras fantastic :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da el are cuplu de 370 Nm la 1500 de ture ..deci nu e mare nevoie sa il turezi prea mult. Problema e ca daca il supra turezi se accentueaza alte probleme ale sale: axe cu came , tacheti ... Asa ca mergi normal cu el ..si din cand in cand mai dai talpa ... dar nu excesiv. Noi cu 1,9 putem sa-i dam mai des , dar tu la 2,5 ..ceva mai moderat.

Deisgur totul e relativ depinzand cum mergi tu , ce stil de condus ai.

De exemplu de ~ 2 ani de cand am aceasta masina nu mi-am desavarsit 100 % un stil de condus care sa impace si confortul si sanatatea motorului. Adica timp de 2-3 luni am un stil si apoi din diferite motive mi-l schimb ...

Sper ca acuma sa fie ala final :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. M-am linistit. Apropo, nici eu nu am un stil de condus anume in afara. Fac foarte des ruta Satu Mare - Cluj, sosea excelenta. Uneori conduc "la consum" cum s-ar zice, alte ori ii dau blana tot drumul. Desi am masina de putin timp sunt foarte multumit de performante, masina anterioara fiind un BMW 320i 150 CP care era si ea super. Oricum A6 e o masina f reusita (parerea mea.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiN, si eu am auzit ca ar fi probleme la axa cu came la 2.5 TDI, chiar stiu pe cineva care a distrus un astfel de motor cind a adus masina din Germania DAR nu am gasit date concrete pe net, ai vreun link ceva cu astfel de probleme ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti dau nr de telefon la 3 prieteni ff apropiati mie daca este necesar. Si iti vor da ei date concrete. Pe net nu am cautat .ca nu ma interesa problema prea mult pt ca eu am 1,9 TDI. Dar cu siguranta daca vei cauta sigur gasesti ceva pt ca e o porblema destul de acuta de la 180.000 km in sus.

bafta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am citit cu mare interes posturile voastre si am inteles cum se conduce un diesel...

buun dar am si eu o intrebare care nu i-am gasit raspunsul aici :

Eu impreuna cu tatal conducem o skoda octavia 1.9 tdi 90 de cai si avem 2 stiluri de condus diferite, el conduce mai batraneste, de obicei schimba treptele sub 2000 de ture mai rar sa zicem ca schimba in 2300 dar atunci cand il sacai eu prea mult, iar eu conduc ca si voi nu turez exagerat sa zicem 3500-4000 pt ca nu am de ce , si nici nu schimb sub 2000 ... mentionez ca am cumparat masina pe 6 dec are 8500 de km si niciodata nu a primit blana sau peste 3200 de turatii ( poate o sa imi ziceti ca sunt nebun dar nu am de ce sa mint )

Am inteles ca aceste 2 stiluri de condus pot dauna masinii... dar nu stiu in ce sens, daca ma poate ajuta cineva :)

Numai bine

Modificat de PhArELL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel al tatalui tau sigur dauneaza ! Dar daca prinzi tu un drum pe saptamana in afara localitatii, in care sa-i turezi motorul peste 3000 se mai curata turbina de depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: cu greu ma obisnuiesc sa trec de la BMW la Sharan ca mod de a conduce , dar merita.Acuma daca bmw-ul este confiscat de baiat , ce sa fac .Foarte educativa lecturarea acestui topic , mai ales ca am fost benzinar peste 25 de ani.Felicitari i si va rog sa continuati pentru ca este intradevar educativ( in spiritul de codus eficient)un diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai eu sunt de acord ca trebuie turata atat de mult masina dar cei care au motorare pe benzina cu un cuplu maxim la 4-5000 rot/min unde trebuie sa schimbe? si inca ceva daca nu accelerez brusc la cat ar trebui sa schimb viteza ca sa protejez cat de cat masina? stiu si eu cativa care au passat pe diesel dar nici unu nu l-am vazut sa treaca cu mult de 2000 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu schimb cand e rece pe la 2.200, iar apoi 2.700 - 2.800. Cam o data pe saptamana o duc in a 3-a pana la 4.500, sa o mai desfund un pic. In plus, in depasiri, daca e nevoie, nu ma sfiesc sa o calc sanatos de tot. Si am 31.200 km si merge foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si apropos de asta, cand am zis ca ii aplic acea desfundare ma duc in a 2-a pana pe la 3.000, dupa care intru in a 3-a, urc pana pe la 2.300 - 2.400, dupa care ii dau talpa (da' talpa la blana) pana ajunge la 4.500, apoi trec in a 4-a samd. Ideea e ca atunci cand ii dau talpa si trece de 3.000 de ture incepe sa scoata un fum ceva de speriat. Apoi, catre partea finala, spre 4.500 de ture, se mai potoleste fumaraia. Oare e normal sa faca asa? O fi totul in regula? Daca nu, ce ar trebui sa verific? Mentionez ca daca nu ii dau talpa chiar la fund si daca nu o duc la peste 3.000 de ture nu fumega aproape deloc (lucru confirmat de diversi prieteni care au mers in spatele mei si pe care i-am rugat sa fie atenti la acest aspect).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alxrro ai uitat sa mentionezi ca ai chip (destul de important de altfel). :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, dar revenind la intrebarea mea, e normal sa fumege asa atunci cand o fortez precum spuneam? Sau daca nu aveam cip nu ar fi fumegat? Repet, numai daca ii dau talpa la blana si la peste 3.000 de ture fumega. In rest, la condus normal, sau chiar la talpi mai usoare, nu fumega aproape deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ alxrro > Prea multa motorina injectata la WOT intre 3000 si 4000 rpm! Propbabil e din cauza resoftarii.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum mai am 2 intrebari: ce inseamna WOT si daca motorina asta prea multa injectata e ceva de rau sau e normal?

Multumesc de raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau 1,9 TDI pe masina noua sigur nu fumega, mai ales ca zici ca fumega serios. Du-te inapoi la cine ti l-a remapat sa mai modifice parametrii. Asta daca te deranjeaza fumul, mie mi se pare mijto sa-l afum p-ala din spate daca ma supar :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o fi mishto sa-l afumi pe cel din spate, da' cum treci ITP-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, dar revenind la intrebarea mea, e normal sa fumege asa atunci cand o fortez precum spuneam? Sau daca nu aveam cip nu ar fi fumegat? Repet, numai daca ii dau talpa la blana si la peste 3.000 de ture fumega. In rest, la condus normal, sau chiar la talpi mai usoare, nu fumega aproape deloc.

salut

acelasi lucru l-am observat si eu dar doar la apasari bruste pe pedala, desigur peste 2500rpm

dar nu ma deranjeaza

oricum am 105000km si e chipuita de la 82000km de voinea si am condus-o destul de agresiv

adica la drum aglomerat in depasiri schimb intotdeauna la 4000-4200 si nu-am avut nici o problema( :icon_thumright: Voinea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica pentru a tine cont de recomandarile din topic, la DSG trebuie sa merg numai pe S ? In D n-am nici o sansa sa schimb pe la 3000, numai la kick down :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana se incalzeste apa schimb la 2000-2200, asa vad ca am si consumul mediu mai mic, 7.4% Apoi la 3000-3500 cel mult, am 6 viteze...

La mers/venit servici, fac putini km, de abea pe ultimii 200m se incalzeste apa. Oare sa stau cu masina pe loc mai mult sa ajunga la 90grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare sa stau cu masina pe loc mai mult sa ajunga la 90grade?

Nu. Diesel-ul se incalzeste in sarcina. Poti sa stai si 30 de minute pe loc si tot sa nu ajungi la 90. In plus, daca nu mergi si nu ai o oarecare turatie, mai mare decat cea de relanti, pompa de ulei nu prea functioneaza si, astfel, lubrifierea motorului va fi deficitara, ceea ce nu e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexrro:faza cu fumul mi se pare normala la talpa brusca...eu daca merg o spatamana in oras si apoi ies afara(oricum odata pe saptamana fac aceasta operatiune) ii dau pana la 3500 incepand de la a3-a si da fum..nu mult insa daca ma uit in oglinda vad...si masina nu are cip.Insa faza cu fumul se intampla doar la prima urcare brusca in ture.Daca retrogradez inpoi in tr 2 si fac iarasi aceeasi operatiune nu mai scoate fum deloc...eu cred ca acel fum sunt depunerile datorate mersului subturat insa daca scoate fum la fiecare talpa nu cred ca e normal...nu stiu ce sa zic... :D

Modificat de 4abc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!