Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

hmmm, inseamna ca tu nu prea conduci in Bucuresti. Zi-mi mie ce sa fac ca am cutie automata.. sa conduc doar in S? In general, in bucuresti se merge in coloana cu mici exceptii. E adevarat poti sa o turezi pana nu mai poti si in coloana, dar pt cei ce au cutii automate veti observa ca mergeti de obicei SUBTURAT. Altfel, cand pleci la drum lung schimbi frumos peste 2200-2500 si n-ai treaba. Oricum dieselurile, spre deosebire de Otto, nu se plang la turatii mici. Mi se intampla sa merg cu Golful prietenei in a 2-a si sa o las neaccelerata cum sunt obisnuit cu a mea :vwrullz: sa vezi atunci smucituri...ca ma ia si rasul :)

Cat despre admiratul turometrului in timp ce conduci mi se pare cam ciudat. Pana si tatal meu care a condus o viata numai benzinare, cand am trecut pe diesel simtea ca nu trebuie sa o tureze atat de mult.

stau in bcuuresti ..insa masina o folosesc dim cand merg la serviciu ..si seara cand ma intorc...si nu prea prind mare aglomeratie... in schimb in weekend si seara cand iesi la un suc ..cred ca poti sa schimbi la peste 2000 de ture lejer.... nu am fost absurd sa zic ca atunci cand esti in marea aglomeratie sa o turezi ca nebunul ...pentru ca normal ca nu isi are rostul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la diesel este corect sa conduci in oras pana in 2400-2500 rpm ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice ca nu chiar, mai ales ca cei mai multi dintre noi conduc un procent mai mare din timp in oras decat in afara. Nu e nici prea rau, adica nu se poate numi ca mergi subturat, dar cand ai posibilitatea sa schimbi la un 2800 - 3000, sau chiar sa-i mai dai cate o talpa mai serioasa, eu zic sa nu eziti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Am citit cateva idei pe aici ca,condusul turat 3500-4000rpm pe distante lungi dauneaza motorului;atat timp cat motorul este in perfecta stare de functionare,este total fals.Personal vin cu masina in vacanta in RO(locuiesc in UK) si masina mea vede numai astfel de turatii pe acest parcurs,ba cateodata ajung si la 4300rpm.De obicei o tin constant la 3500rpm unde am 160km/h in bord si 152km/h pe GPS;singurul lucru ce il fac(benefic pt motor) e sa schimb uleiul atat cand ajung in RO,cat si cand ma intorc in UK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

dupa studierea acestui post, e bine sa contribui " intr-o mica sau mare masura " in legatura cu Schimbarea Vitezelor la Diferite Turatii si cum se merge cu un Diesel.

nu vreau sa ma alud, dar am avut mai multe Diesel-uri, desi primele 2 masini au fost pe Benzina si apoi, de cand am avut un Diesel mai exact " Opel cu Motor 2000 DTI Ecotec din 1997 " am ramas la Diesel.

Eu, de cand ma stiu, la orice diesel am schimbat viteza la peste 3500 turatii si pot spune, cu mana pe inima, ca masina merge foarte bine si nu numai, fumul Negru dispare. Apoi, in ORAS eu merg cu motorul turat, mai exact in Viteza a 2 - a la 2500 Turatii. Sincer, uneori ma dispera zomotul putin facut de motor turat cand dau muzica foarte incet, Dar de obicei merg cu muizca data drumul, deci nu o aud.

De cand procedez in acest fel, nu am nici un fel de probleme cu Motorul, trage foarte bine, chair toarce cand sta la relantiu si nu numai. Eu unul, procedez la fel si la acest model de motor de pe Passat B6 si sunt multumit.

Specific ca am avut si un Volvo cu Motor de Renault si tot la fel mergeam.

Singurul Incovenient la toat aceste lucruri ca vor aparea in timp, diferite pete de Ulei, dar fara Urmari sau ceva de acest gen, care sa afecteze motorul ci numai pe la EGR-u. Si sunt foarte multi, care atunci cand vad Ulei o " i-a Braila "si se sperie ca Motorul Papa Ulei.

Intr-un cuvant " Prin oras viteza 2 -a intre 2000 - 2500 Turatii " face bine la motor, turbina si la admisie si din cand in cand " cand vreti " o mica urcare in turatie pana la 3500 - 4000 si schimbata treapta de viteza

- incercati sa mergeti cu motorul cat mai Turat ca Acea Calamina sa nu se Depuna in Interiourl Turbinei si acel AX sa nu isi faca Cursul Complet.

- atata timp cat din cand in cand, si un Aditiv de Motorina sau Curatat Injectoare se va baga in Motorina, Va face foarte bine Injectoarelor dar si Intregului Sistem de Alimentare.

Eu unul, asa procedez si sunt multumit.

Sper sa va ajute si pe voi, intr-un fel sau altul.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Consider ca a conduce un TDI la o turatie sub 1600-1700 este o mare bataie de joc. Pur si simplu iti bat joc de motorul tau, ajungi sa mergi ca taximetristii aia care in 200m de la plecare sunt deja in treapta a 5'a. Din cate am citit pe mai multe forumuri si din cate am auzit, conducerea subturata poate afecta destul de grav si turbina.

:) 'INs0mNIaK'

Consideri fara rost ca iti bati joc de un motor TDI la 1600-1700 rotatii,EU sunt unul din taximetristi aia care schimba in 200 m a 6-a,stii ceva am 315400km pe golful asta si am realizat si niste consumuri ff mici tot odata nu imi aduc aminte ca sa fi schimbat sau sa ating vreodata turbina,am cu siguranta mai multi km pe diesel-uri si TDI-uri fata de alti care va dati cu parerea de schimbarile vitezelor la "N" turatii,si conduc prin natura meseriei subturat :unsure:

In viata mea nu am sa torturez un motor la 3-4000 rpm numai... "ca asa se curata turbina"

Stiti nemti astia nu au facut masinile DIESEL pentru F1,cred ca mai multe turbine de pe masini cipuite au crapat inaintea celor care merg subturat :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inafara localitatii la fel schimbi ? Adica dai a 4-a si a 5-a cand ajungi la ce turatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara localitatilor nu prea schimb pt ca merg cu pilotul automat si asta nedepasind 2000 ture decat asa...cateodata,este mai mult decat suficient daca merg cu 120 in treapta a 6-a stiinduse faptul ca la 1900 rpm este cuplul ideal pt un 1.9TDI.De 15 ani am permis si niciodata nu am condus dupa turometru...ci dupa cum am simtit motorul,acesta avand o viata frumoasa cu mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic.

Am avut un O1 de 110CP, luata de noua, pe la 80K am inceput sa am mici probleme de limp mod.

Am fost avetizat de mecanic sa-l conduc un pic mai turat: problemele au disparut.

La un momemt dat mi-a fost suspendat permisul de conducere si un coleg, sofer mai incepator, a efectuat

cateva trasee mai lungi cu masina, conducea subturat si problemele de "limp" au aparut din nou.

Pe la 220K au aparut din nou problemele, am curatat turbina, "limp" a disparut numai pentru o scurta perioada.

Cred ca toata lumea este de acord ca limp mod este neplacut.

Deci, am cumparat un O2 de nou, am cipuit dupa 2K si o turez frecvent de ii sar capacele.

Am 50K cu ea, nici un limp mod, vedem cum se comparta in timp.

Notez ca nu am observat diferenta de consum intre modul de conducere subturat si (chiar ) supraturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa mine treaba sta in felul urmator:

daca ai nevoie de demaraj puternic, de un mers mai rapid, nu are sens sa schimbi vitezele la 1900 ture(sau sub), ca se considera subturat.

daca mergi linistit, ca DZI'S in regim de taxi, mai ai si 6 viteze, poti schimba la 1800-2000ture fara sa se numeasca subturare, bineinteles sa sti retrograda la nevoie.

eu la touran, avand 6 viteze, daca nu ma grabesc, nu are rost sa tin motorul in 2500-3000 degeaba din moment ce tin piciorul apasat pe acceleratie la nivelul

2-3 pe o scara de la 1 la 10 (daca ar fi sa impartim in 10 unitati cursa pedalei de acceleratie).

poti schimba la 2500 in oras, dar tragind de masina, apasand pedala la maximum ,cu masina grea, cu motorul slab, cu cutie de viteze in 5 trepte si te poti trezi dupa un timp cu probleme, depuneri,etc.

in concluzie nu e suficient sa te uiti la turometru si gata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glumaretzuu
In afara localitatilor nu prea schimb pt ca merg cu pilotul automat si asta nedepasind 2000 ture decat asa...cateodata,este mai mult decat suficient daca merg cu 120 in treapta a 6-a stiinduse faptul ca la 1900 rpm este cuplul ideal pt un 1.9TDI.De 15 ani am permis si niciodata nu am condus dupa turometru...ci dupa cum am simtit motorul,acesta avand o viata frumoasa cu mine

Daca ai avea DPF cu siguranta mersul asta ar insemna sa iesi la 150km din oras "la aerisit" filtru de particule. Si mie mi se pare bataie de joc pt masina sa schimbi pana in 2000rpm. Fiecare face ce vrea cu masina lui,dar greseala daca nu se rasfrange asupra ta nu inseamna ca nu e tot greseala. :) Masina turbo diesel cu cei mai multi km pe care am vazut-o a fost un Pajero cu vreo 450000km cu absolut nici o problema la motor si a vazut turatii inalte de multe ori. Normal ca nici mersul aproape de zona rosie nu e sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:cool:

Stiati ca am o clienta care merge destul de des la BUCURESTI din RM.SARAT (145 km)si aceasta ma prefera pe mine pt.ca" sunt singurul taximetrist care nu a luat in gluma faptul ca ei ii este frica daca se merge cu mai mult de 80km/h"explicati-mi va rog ce tre sa fac si cum sa schimb corect treptele de viteza la ASZ-ul de 131CP cu 6 trepte atunci cand tre sa merg cu aceasta doamna? sa merg doar cu a3-a vreo 2,5h???

Ma intreb cum se simte o doamna intre doua varste (40-50 de ani ) cand se urca in taxi si acesta sa schimbe la 3000-4000 ture "ca de...are omu motor TDI" sau ce o intelege ea ca masina are DPF,iar mersul subturat creeaza depuneri si acestea afecteaza grav turbina.AM scris in postul de mai sus "conduc subturat prin natura meseriei"cum credeti ca s-ar simti mamicile noastre daca ar apela la un taxi si acesta ar aduce-o pe 2 roti cu schimbari de viteza "corecte"pt.un TDI...

imi cer scuze pt. lungimea offtopic-ului

Modificat de DZI'S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e sa ajungi lent la 3000 - 4000 rot/min, si alta e sa ajungi brusc, cu pedala la fund :cool: e o diferenta mare!

Iti spun eu, ca daca accelerezi lent, nici nu isi va da seama ca ai 3000, sau 4000 sau 1700 rot/min. Banuiesc ca sta in spate, ca doamnele, nu?

Eu nu am inteles ce incerci sa eviti. Sa ajungi brusc la 4000, sau sa ajungi la 4000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sant deacord cu voi in privinta mersului mai in ture astfel incat sa cazi acolo unde incepe cuplu maxim in treapta superioara(1800Rpm la mai toate TDI'urile)..... insa...

Un amic are Toyota Corolla D4D si lui in bord i se aprinde martorul de 'shift up' la 2000Rpm, adica exact unde incepe la el cuplul maxim (plaja e 2000-2800), si in trapta superioara cade in 1200-1300... dupa calculele noastre cel mai neindicat mod de a conduce un diesel.

Acum vin si intreb, sant idioti inginerii Toyota sa-si cheme singuri masinile in service, sant motoarele cu rampa comuna mai putin afectate de acest stil de condus sau pur si simplu s-a optat pt. un stil de condus 'confort' sa fie cat mai silentioasa masina si s-au ignorat consecintele pe termen lung ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb cum se simte o doamna intre doua varste (40-50 de ani ) cand se urca in taxi si acesta sa schimbe la 3000-4000 ture "ca de...are omu motor TDI"

Acesta este un caz special, nu are nici o relevanta asupra modului corect, care este indicat pentru conducerea corespunzatoare a unui TDI. Poate ca doamna, daca aude o turatie peste 1800 intra in fibrilatie. Asta nu inseamna ca asa trebuie mers.

Eu schimb la 2800-3000 de ture, ii mai dau din cand in cand cate o talpa la 4500, asa, de desfundare, cand ma bag in depasiri ajung adesea la 3500 fara nici o remuscare si uite ca am 86.000 de km si motorul merge perfect, nu imi consuma ulei, consumul de carburnat este in regula, tocmai am verificat injectoarele si se prezinta foarte bine, mi-a facut Cipos acum cateva luni o verificare a turbinei si mi-a zis ca e in regula ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glumaretzuu

Nici nu cred ca e bine pt masina sa dai numai 3500-4000rpm;un 2500 rpm schimbare a treptelor mi se pare f accetabil. Bineinteles ca sunt cazuri cand eu schimb mai jos ca nu o sa stau cu motorul constant cu a 2 a la 2400rpm fiindca nu am unde sa ajung la 2500rpm;nu stau cu ochii pe turometru ca incepatorii.:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca s-a mai spus dar... conteaza fff mult modul cum ajungi la cele 3500-4000 rpm.

daca se accelereaza usor fara bruscari nu face nici un rau 4000rpm.

daca in schimb schimbi "destept" si cazi in 1200 si apoi dai drumul la conducta cu motorina sa nu se opreasca motorul, obtii mult combustibil ars partial care e dat afara spre egr si inapoi spre turbina unde e primit bine de turbina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca sta in spate, ca doamnele, nu?

Eu nu am inteles ce incerci sa eviti. Sa ajungi brusc la 4000, sau sa ajungi la 4000?

Banuiesti bine :)

Incerc sa fac sa se inteleaga faptul ca niciodata nu am condus turat din "N" motive,masina mea a ajuns la 4000 rpm numai la RAR cand am facut noxele si cand am facut un log pe motor, nu am avut nici o problema cu turbina,am condus mereu la consum(foarte subturat)schimb vitezele si la 1500rpm,cred ca 4000 de ture este pura tortura pt un TDI oricum ai ajunge la aceasta turatie rapid sau lent,am tinut masinile pana s-au uzat moral si au trecut de 500.000 km ceea ce se va intampla si cu golful din semnatura care acum are peste 314.000 km si intentionez sa-l tin 700.000 km constient fiind ca poate va trebui sa schimb si o turbina sau un set de injectoare etc.

Nu neg ca nu o fi corect condusul turat,EU prefer sa conduc SUBTURAT am toate motivele sa continui asa cata vreme nu am avut nici cea mai mica problema cu acest stil de condus.

Modificat de DZI'S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a explicat in nenumarate posturi ca mersul in cuplu maxim este sinonim si cu mersul 'la consum'. In cate mai putine ture ce e drept, dar exact acolo unde incepe cuplu maxim (1800rpm). Degeaba conduci masina masina sute de mii de km si nu ai realizat atata lucru. Alt inconvenient major, daca mai era nevoie, este faptul ca atunci cand conduci foarte subturat este ca nu ai niciodata totii caii masinii la tine. Altfel spus daca ai nevoie sa feresti brusc un bou care intra in tine sau o alta manevra asemanatoare, nu ai raspuns ferm niciodata in pedala.

Fiecare conduce pe banii lui si cum il taie capu, nu vreau sa judec pe nimeni, dar situatia trebuie privita din mai multe unghiuri.

Modificat de Carmella
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca o privesti asa, boul ala tot va intra in tine, si daca voia viteza de reactie isi lua omul un benzinar nu turbo diesel, GTI de preferabil.

Partea cu culpul maxim la consum redus, deacord.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi sunt fan diesel, din considerente mai mult sau mai putin placute a trebuit sa ma multumesc cu 1.6, insa ma mai delectez din cand in cand cu Leon-ul prietenului meu ( 1.9 TDI PD 105 cai, acelasi motor care e si pe golf 5 din cate am auzit, nu mai retin exact codul motor).

Fiecare din colegii care si-au expus parerea mai sus are dreptatea lui, in sensul ca stilul fiecaruia de condus, respectiv mersul mai turat, si cel mai putin turat (n-as zice chiar subturat) trebuie adaptat in asa fel incat sa faci bine si motorului, sa obtii si un consum bun, si nici sa scoti pistoanele prin capota.

Diesel-ul prin natura sa nu te indeamna sa-l turezi excesiv ( nu pot spune acelasi lucru despre un benzinar aspirat) pt ca iti da puterea foarte jos, si se simte bine acolo, la un mers linistit un schimb la 2200-2400 de ture consider ca ar fi benefic din toate punctele de vedere (mai ales in oras), atata timp cat la schimbul treptei nu se da "talpa" direct, ci se accelereaza lin, iar acest mers se compenseaza cu unul mai "tineresc" inafara.

Cand e nevoie de putere (depasiri, nevoie de adrenalina) nu vad ce e rau in a exploata (repet, la nevoie) tot ce-ti ofera un motor (pot spune fara sa gresesc cred, ca nu a explodat niciun tdi pana acum care a trecut de 4000 de ture, sau a ajuns in apropiere de aceasta turatie).

Mersul mai turat (atat la benzina cat si la diesel) face bine atat catalizatorului, DPF-ului, injectoarelor, galeriei de admisie si chiar e indicat din cand in cand un mers constant pe distante de cativa kilometrii. Ce sa va spun ca AZD-ul meu se simte super la peste 4500 de turatii, de unde il simti cu adevarat cum trage si cum toarce, cel care nu se va simtii bine e portofelul, dar il punem pe locul doi, lasand pe primul loc "the pleasure for driving".

Nu stiu cat de adevarate sunt afirmatiile mele de mai sus, am vorbit din experienta (multa sau putina) pe care am acumulat-o in cele cateva zeci de mii de km condusi de acum 3 ani de cand am luat permisul, atat cu diesel cat si cu benzina, mi-a facut placere sa astern cateva randuri aici si astept pentru greselile mele(daca exista) o corectie.

O seara frumoasa!

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( 'INs0mNIaK'

Consideri fara rost ca iti bati joc de un motor TDI la 1600-1700 rotatii,EU sunt unul din taximetristi aia care schimba in 200 m a 6-a,stii ceva am 315400km pe golful asta si am realizat si niste consumuri ff mici tot odata nu imi aduc aminte ca sa fi schimbat sau sa ating vreodata turbina,am cu siguranta mai multi km pe diesel-uri si TDI-uri fata de alti care va dati cu parerea de schimbarile vitezelor la "N" turatii,si conduc prin natura meseriei subturat ;)

In viata mea nu am sa torturez un motor la 3-4000 rpm numai... "ca asa se curata turbina"

Stiti nemti astia nu au facut masinile DIESEL pentru F1,cred ca mai multe turbine de pe masini cipuite au crapat inaintea celor care merg subturat :)

Perfect de acord cu tine din toate punctele de vedere. Eu sunt o persoana care la 1600 de rotatii schimb urmatoarea trepta (uneori 1800 cand ii deal sau ceva, dar niciodata nu trec de 2000 de ture) pentru ca nu vreau sa-mi bat joc de masina.

Dupa cum spui si tu un TDI nu este un motor de curse; daca era asa cum spun toti cu turbinele sigur nemtii ar fi scris pe undeva prin manualele masinii "A nu se schimba umrmatoarea trepta decat la cel putin 2600 de ture" pe cand ei scriu ca cu cat schimbi mai repede trepta de viteza cu atat se consuma mai putin carburant.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manual oricum nu scrie cum trebuie sa mergi cu masina, mai tare sau mai incet....faza e ca motorul diesel are destul cuplu pentru a schimba treptele si la 1500 rpm. Am mers si eu o perioada dupa ce mi-am cumparat masina tot in cuplu, "la consum" si s-a vazut diferenta, masina nu mai tragea ca inainte am avut probleme si pe la turbina(un contact imperfect) si la recomandarea mecanicilor de atunci schimb numai dupa 2500 rpm. Sunt de acord sa mergi mai subturat in oras dar cand iesi in afara calc-o tata!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios. La DTM, Seaturile Leon TDI, tot la 1600 rot/min schimba? Ca doar nu sunt de curse, nu? Nici Leon FR TDI, Nici Skoda Octavia RS TDI, nu sunt de curse. La alea tot la 1600 se schimba? Sa nu stricam motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca schimbi la 2000rpm din a IV-a in a V-a ....cum naiba mai accelerezi? Eu unul merg tot timpul peste 2000rpm si in oras schimb intre 2600-4500rpm. Iar afara la drum lung la cat se poate.

@liviu : masina e second din .de? Ca atunci sa stii ca in acceptiunea ta nemtii si-au batut joc grav de ea. Au schimbat pe autobahn treptele la 4000+ rpm iar la drum lung au mers numai peste 3000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!