Jump to content

Bucse bara stabilizatoare


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Eu am schimbat bucsele de la amortizoare (sus, care se prind in caroserie) si am sperat sa scap de troncanitul de pe spate.Nu am fost destul de norocos.

In concluzie, ce model (cod) trebuie pentru bucsele spate (fata) si daca stie cineva si preturi (fata + spate), ce firma e mai buna....etc.

Multumesc!

Pe spate cele care fac scandal banuiesc ca sunt bucsele de la puntea spate. Si aici, spre nefericirea noastra este o problema in sensul ca din nu stiu ce an incoace cei de la VAG s-au hotarat sa schimbe reperele iar gaura interioara a bucsei si-a schimbat diametrul.

Am avut o intamplare hazlie, dar frustranta pentru mine. Cumpar bucsele puntea spate de la PoRo originale, dupa cod etc, ma duc la alt service sa le montez (dealer Skoda), demonteaza mecanicul puntea si observa ca diametrul interior al noii bucse este diferit fata de cel de la bucsa veche. Prin interiorul bucsei trece un surub care se prinde cu o piulita de caroserie (surubul trece prin niste urechi in caroserie si prinde bucsa care este prinsa in punte cu o presa). Cei care cunosc bucsa, inteleg. Monteaza mecanicul puntea inapoi, ma duc la PoRo cu bucsele in mana, cu poza la bucsa veche le arat, spun ca bucsele vandute de ei se potrivesc. Le arat, le explic, la care cel de la receptie cheama un mecanic sa imi "explice" cum se monteaza bucsele vandute de ei. Vine mecanicul si imi spune ca daca diametrul este diferit se da gaura in caroserie cu bormasina ca sa se largeasca urechile si sa intre surubul din bucsa. Cand am auzit ce inventivi sunt cei de la PoRo, le-am cerut banii inapoi (ei sustineau sus si tare ca exista un sigur tip de bucse pt toate Golfurile, crezand ca au gresit codul sau ceva de genul asta) si am cumparat bucse after-market care erau fix ca cele vechi de pe masina (bucsele vechi de pe masina erau VW originale, deci nu au mai fost schimbate). Asa ca sa aveti grija la cumpararea bucselor pt puntea spate.

Inca ceva, bucsele de la puntea spate nu se pot mota in orice service de cartier deoarece trebuie o presa speciala pentru punerea bucsei in punte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru explicatie...dar totusi ce cod si cit au costat bucsele puntea spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un desen in Paint ca sa descrie mai bine bucsele. Scuze pt calitate dar nu am talent deloc la desen.

Bucsele originale costa aprox 220 RON (2 buc), pe cand cele aftermarket costa aprox 150 RON (2 buc).

Bucsa originala e total diferita fata de cea aftermarket (vizual vorbind). Cea originala nu are un cilindru in care sa intre surubul ci se formeaza un cilindru din cele 3 spite (dupa cum se vede in imagine). Inafara de cele 3 spite, bucsa este goala in interior. Materialu este aluminiu. Dar cilindrul care se formeaza are diametru mai mare fata de cilindrul bucsei aftermarket (care este din fabrica pe masina). Cel mai bine si mai usor apleaca-te sub masina, unde se pune cricul la roata spate si vezi exact bucsele. Cu siguranta iti dai seama ce fel de bucse ai.

Codul nu il stiu pe de rost. Poti sa te duci la PoRo si le spui bucsa punte spate sau la oricare alt magazin de piese auto cu certificatul si iti aduc bucsele. Poti incera si la colegul nostru de forum. Sunt sigur ca iti va da un pret bun: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9910

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti sugerez sa nu te duci la ei cu codul pt ca daca nu e bun, e problema ta... tu cere-le bucse spate pt masina ta, le dai seria sasiului si gata, daca aduc alte bucse e problema lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna la toti,

Am urmarit acest topic pentru ca am avut si eu aceeasi problema, adica : zgomote pe fata, nu era un scartait ci la denivelari mai pronuntate se auzeau ceva zgomote.Dupa ce am schimbat bucsele bara stabilizatoare, aceste zgomote au disparut.Costul bucselor 65 Ron.

Sa auzim de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat bucsele ieri am pus Febi Germany via Turkey ...pret 26RON montaj moka ,adica am doua maini dibace :) Nu ma troncane acum nimic dar tot mai am greierasi :((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

din seria patul bunicii pe patru roti am si eu o problema: am facut revizia de 90k si printre altele am schimbat si bucsele bara stabilizatoare care cam troncaneau cand treceam prin multitudinea de gropi de pe la noi. Am pus Febi (nu le stiu provenienta) si troncaneala a dsiparut.... :( dar.... :( a inceput marea scartzaiala....e de belea, nu se poate sta in masina. acuma nu stiu ce sa cred sa fie cauciucul ala asa de prost? sa fi fost niste Febi facute pe vapor? sau sa fie capetele de bara sau pivotii, desi nu cred ca mecanicul la revizie le-a verificat si a zis ca-s ok. nici nu stiu ce sa fac, am fost odata si am uns cu ulei si vaselina tot ce se putea dar in juma de ora a inceput din nou. am fost la aigsbutg si aia au spus ca au bucse "originale" la 200.000 buc. ce sa fac sa le schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice reparatie are garantie. Asa ca trebuie sa te duci inapoi la service si sa le ceri sa-ti repare masina.

Pe bucsele de la bara stabilizatoare nu se pune vaselina, are un fel de pudra care trebuie sa ramana pe bucsa.

Eu ma gandesc ca ti-au montat niste bucse proaste, adica:

-sunt doua tipuri cu sant si fara sant pe mijloc. O fi pus bucse cu sant pe carapace (tabla care tine bucsa) fara sant, sau invers;

-sunt vreo 3 feluri de bucse de diverse grosimi, grosime care se poate stabili doar cu un subler. Poate au pus o bucsa mai larga si de asta face scandal.

Rezolvarea este doar daca te intorci la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef, problema mea este daca bucsele sunt de vina...ca cu service-ul ma descurc eu....o fi de la panaramele alea sau o fo ceva mai grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt trei modele de bucse: de 19mm, de 21mm si de 23mm. Ele difera in raport de ce motorizare are masina+cv(greutate). Daca dai codurile cum trebuie nu au cum sa greseasca. Daca nu schimbi bucsele de unde le cumperi, mai sigur este sa masori, sa nu apara probleme. Vaselina nu folosi sub nici o forma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre exemplu la codul meu de motor, AZD, sunt 2 tipuri de bucse si a venit omuletzul si a masurat bara stabilizatoare cu sublerul.

@silver Exista posibilitatea ca sa fie din cauza acelor bucse. Cum am spus in trecut, aveam si eu celebrul scartait care a disparut dupa schimbarea bucselor. Acum nu stiu daca la tine o fi aceeasi problema dar exista o posibilitate.

Daca s-a umblat la acele bucse eu tind sa cred ca aceleas sunt de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scartaitul asta mi-a aparut si mie la roata stanga-fata. Din ce am citit pe aici sunt convins ca bucsele astea sunt problema si vreau sa merg in service sa le schimb, dar nu stiu unde ma pot duce ca sa le cumpar si sa fie si montate de cineva care se pricepe..

cine a trecut prin asta, o sugestie ? un service ? si un pret aproximativ daca se poate :icon_rambo:

Mersi mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa le cumperi de la PoRo, sunt mai bune la ei decat in alte parti.

Sunt foarte ieftine, sub 50 RON. De schimbat e simplu dar vezi sa stii dimensiunea(masori) ca sa fii sigur ce cumperi. Eu totusi zic sa nu le schimbi daca nu troncane. Cele noi vor scartai la fel destul de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma le-am uns cu vaselina si gata...la service mi-au spus ca nu e nici o problema ca oricum sunt teflonate si nu are cum sa atace cauciucul. facusem comanda de un set nou de bucse dar ce au adus erau identice, adica tot Febi doar ca erau in alt ambalaj, deci nu avea rost sa le schimb. Oricum la ce simpla e operatiunea si la ce pret sunt prefer sa le schimb la fiecare revizie si sa le ung cu vaselina decat sa ma scartie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am schimbat si eu ieri, aparent cele vechi erau cele originale sau cel putin reper original dar si cu vreo 2mm mai largi decat trebuia :P

Au pus vaselina pe ele (la Crystal Car), sper sa n-am probleme din cauza asta. bucsele sunt SWAG (made in DE) si sunt facute din cauciuc chior, fata de cele originale care aveau "ceva" pe partea interioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca dupa aprox 12 000 km (timp in care au fost unse de 2 ori) s-au dus din nou "noile" mele bucse de la bara stabilizatoare... O sa cumpar altele noi, sper ca de data asta o sa am mai mult noroc (poate ma tin 12 000 fara sa trebuiasca sa le ung din nou ;) ). Problema e ca a aparut o scrataiala enervanta si la rotile din spate, combinata cu zgomote f puternice la gropi, si acolo habar n-am daca sunt bucse sau ce trebuie schimbat. Amortizoarele sunt noi-noute, e clar ca zgomotul nu e de la ele. Any suggestions?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu scartaitul pe spate. Rezolvarea: schimbat bucse punte spate.

Banuiesc ca ai punte spate si nu suspensie independenta. Stiu ca nu prea sunt Golf 4 cu suspensie independenta, dar un prieten de-al meu sustine sus si tare ca are suspsensie independenta la Golf-ul lui 4. Nu am apucat sa ma uit sub masina lui sa vad daca are dreptate sau nu.

Pt bucse punte spate urmareste topicul asta. Am scris acolo exact cum am procedat cand am schimbat bucsele de pe puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu scartaiul acesta pe puntea spate. Am schimbat bucsele, si tot nu s-a rezolvat problema. La doua zi a inceput iarasi, mai incet, apoi tot mai tare. Iarna nu scartaie, dar pe caldura , vara, ma cam deranjeaza. Ce altceva mai poate fi??? ma dispera! :) :blink:

Help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude putin mai sus ar putea fi clopotul sau cum s-o fi chemand, unde se prinde amortizorul spate de caroserie. Daca bagi capul pe sub aripa spate o sa observi o chestie care se prinde cu 2 suruburi de caroserie. Am inteles ca si alea mai genereaza zgomote de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

un user mi-a trimis mie asta in loc sa posteze (a dat Report Post in loc de Reply):

am avut si eu problema asta la o bora! am schimbat bucsele de la bara de torsiune! astea erau !insa dupa ce le am schimbat tot se mai auzea ! ERA DE LA FAPRUL CA AU FOST SCHIMBATE PE CRIC.ele se strang jos pe greutatea masinii! altfel le vei auzii mereu!si nu vei stii ce are!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti ........eu sunt nou pe aici si am citit ce vb pe aici si cu aceeasi prob. am si eu .....am vb cu un mecanic si mi-a spus ca sunt praf bucsele mie imi da un troncanit si ma irita rau .....vad ca este o prob majora dar mi-a dat o sugestie sa pun de opel si cica nu mai am treaba ......sunt mai bune :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cokxtyn.Dupa cum ai citit, toti am trecut prin schimbatul acesta de bucse de la bara stabilizatoare.Parerea mea este sa nu faci improvizatii ca pe vremea cand aveam Dacii si puneam bucse de Skoda ca erau mai bune.bucsele sunt foarte ieftine, 25 RON/buc., deci poti face efortul acesta chiar lunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am inteles era o idee ,mersi frumos o sa le schimb pt ca ma deranjeaza si pt ca nu-mi place sa am ceva la masina si cred ca cu cat avem mai multa grija de ele ne bucuram si noi :) :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele bara stabilizatoare in prima faza de uzura incep sa scartie...apoi e liniste o perioada ca isi fac jocul mai mare si nu mai scartie, apoi incep sa bata de parca bate cineva in podea ...la stadiul asta sunt deja varza...

deci primul indiciu de schimbare e scartaitul...nu asteptati pana inceteaza :rolleyes:

la Golf IV sunt 20-25 Ron setul de 2 buc (cu atat aduc eu) FEBI Germany si montajul e tot atat (aprox 1 ora)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!