Jump to content

Bucse bara stabilizatoare


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

@istef pai io am inteles ca tocma', e bine sa pui modelul nou de colier si n-o sa mai ai probleme... nush ce sa cred. Cat despre tipul de bucse, d-asta ma gandeam s-o duc la augsburg... o duc acolo si se descurca ei ce sa puna pe ea. Daca o fac eu in spatele blocului, am sanse sa cumpar bucse aiurea... pe de alta parte mi-ar placea sa mesteresc un pic la ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa cum crezi tu ca e mai bine. Mergi cu ea in service sa vezi cum se monteaza si data viitoare le schimbi singur. :P Sper sa te tina mai mult de 8000km. Pe mine m-a tinut cu coliere noi 8000km. Sincer nu cred ca va conta prea mult tipul de colier. E o parere personala.

@Ice_2k Astept impresii dupa ce schimbi bucsele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine are perioade cand scartaie pe fata, deci nu e ceva continuu... E drept ca in ultima vreme se intampla din ce in ce mai des. Mai nasol e ca azi am observat ca imi scartaie ceva si pe spate, pe stanga. Se aude f distinct si pe loc, cand apas pe marginea portbagajului, pe cursa de ridicare a masinii (revenirea suspensiei). Pe dreapta nu se aude nimic. Asta de la ce ar putea fi ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!

am si eu o bataie la roata dreapta fata. Se intimpla numai la denivelari pe care le iau cu roata dreapta.

Vreau sa stiu daca prin schimbarea bucselor de bara stabilizatoare se rezolva problema.

Si apropos...@Ice2k..Cat a costat la Augsburg schimbul??

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice2k..Cat a costat la Augsburg schimbul??

no ideea :D Cand le-am zis ca le schimb au tacut si nu le-am mai auzit de vreo 2 luni bune :banghead: (Ca o paranteza, am avut si un senzor defect, senzorul de la presiunea uleiului... am zis ok, il schimb si gata... l-am cumparat si surpriza, s-a potolit, acum merg inca cu ala vechi de vreo 2 luni fara probleme :blink: ciudata masina am... ma gandeam s-o amenint ca-i schimb motorul, ii pun unu' de 200CP... cine stie, poate se sperie si face si ea macar 150 :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Si eu am aceeasi problema cu bucsele bara stabilizatoare.

Am 3 ani si 1/2 cu masina si 33K de km.

Au inceput sa se auda dupa 1 an si 1/2 dar nu le-am schimbat pana acum.

Pot sa le mai las sau e pericolul sa strice ceva.

De obicei mi se aud in anotimpul cald (iarna f. f. rar).

P.S. Nu le-am schimbat pt. ca am auzit ca problema recidiveaza destul de repede.

Problema de G4 sau Bora...

Sa le mai las asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul bucselor bara stabilizatoare costa asa: 50 ron bucsele (2 buc) si manopera sub o ora. Poti sa le schimbi si la un mecanic de cartier ca nu e deloc periculos. Trebuie desfacute doar 2 suruburi. Poti sa ti le schimbi si singur daca ai pe ce sa ridici masina. Numai sa ai grija la bucse ca difera de la o serie motor la alta. Mare grija cand le cumperi.... si sa le iei neaparat originale ca altfel in 10kkm le schimbi din nou.

Mai nasol e ca azi am observat ca imi scartaie ceva si pe spate, pe stanga. Se aude f distinct si pe loc, cand apas pe marginea portbagajului, pe cursa de ridicare a masinii (revenirea suspensiei). Pe dreapta nu se aude nimic. Asta de la ce ar putea fi ??

Daca se aude in partea de sus a rotii este o bucsa rulment in care se prinde amortizorul de caroserie. Se vede usor daca te bagi capul printre roata si aripa si te uiti in partea de sus unde se prinde amortizorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am trimis la augsburg o cerere pt o oferta de bucse bara stabilizatoare pt masina mea... uite ce mi-au raspuns:

Bucse bara stabilizatoare fata int. 41,02

pentru diametru bara stab. 21mm

ORIGINAL - TERMEN LIVRARE 1 ZI - STOC DEPOZIT

LA MONTAJUL BUCSILOR SE NECESITA:

Bride bucse bara stabilizatoare 75,16

fata

ORIGINAL - TERMEN LIVRARE MEDIU 4-5 ZILE

Montaj bucse bara stab. 51,50

(fara slabire punte)

TOTAL: 167,68

Mi se pare cam mult 1.7mil pt bucse... anyway, stie cineva care-i faza cu bridele alea? Chiar trebuie schimbate sau e abureala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simpla treaba cu bridele. Sunt de 2 tipuri: primul tip care au un sant pe mijloc (in acest caz si bucsele trebuie sa aiba santul pe mijloc); al doilea tip, fara sant pe mijloc (in acest caz si bucsele trebuie sa fie fara sant pe mijloc). Acum depinde de tipul bucselor comandate. Poti sa te uiti sub masina la bucse sa vezi ce tip de bride ai pe masina si sa ceri bucse exact pt tipul de bride care le ai pe masina. In acest caz nu mai trebuie sa schimbi si bridele.

Din ce stiu eu, VW a schimbat modelul de bride de ceva timp incoace. Prin urmare cand mi-am schimbat prima oara bucsele mecanicul mi-a schimbat si bridele (nu m-au costat nimic, ca am facut schimb cu mecanicul, i-am dat bridele de pe masina mea si el mi-a pus altele de prin cutiile lui). A doua oara cand am schimbat bucsele (OEM) au venit special pentru bridele pe care le am puse de mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha... si are vreun rost sa le schimb? sunt mai bune cele noi sau ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca nu are nici o importanta de care ai. Cred ca ambele sunt la fel de bune. Incearca sa le pastreze pe cele vechi daca gasesti bucse pentru ele. In acest fel mai economisesti niste bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha... si are vreun rost sa le schimb? sunt mai bune cele noi sau ceva?

bucsele sunt de 3 diametre: 19, 21, 23 mm functie de bara stabilizatoare cu care e echipata masina

cele pentru bara de 19, si cele pentru bara de 23 mm au cocoasa (brida cu sant).

La Tdi-ul tau mai mult ca sigur sunt de 23 mm, brida cu sant.

O bucsa costa 100.000. O poti monta tu, sau te ajuta un forumist, sau la un service.

De aici pana la 170 Ron e cale lunga...dar cred ca se explica prin faptul ca e o operatiune prea ieftina ca sa merite, si atunci o fac mai scumpa :D

Modificat de volksman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsele sunt de 3 diametre: 19, 21, 23 mm functie de bara stabilizatoare cu care e echipata masina

cele pentru bara de 19, si cele pentru bara de 23 mm au cocoasa (brida cu sant).

La Tdi-ul tau mai mult ca sigur sunt de 23 mm, brida cu sant.

De ce sigur? Aia de la augsburg zic ca e 21....

P.S. Si-a montat cineva din buc bucsele singur? Sau a vazut cum se face? :P Dau o bere :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sigur? Aia de la augsburg zic ca e 21....

din experienta (dar si din teorie probabil), motoarele diesel au bara de torsiune cea mai groasa (23 mm)

pune un subler pe bara de torsiune cel mai sigur (diametrul bucsii este relativ, e din cauciuc deformabil)

mai corect gramatical este "bucsa pentru bara stabilizatoare de 23 mm"

Modificat de volksman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu cum se monteaza / demonteaza acele bucse. Este super simplu, te poti descurca singur. Imi pare rau ca nu te pot ajuta :P

Stiu ca si la mine a fost problema cu diametrul bucselor, pt motorul meu, AZD, erau doua tipuri de bucse; prin urmare omuletzul a venit cu sublerul si a masura diametrul barei de torsiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diametrul il masor eu, nu-i problema... daca-mi poti da niste hint-uri cum se scot alea ar fi tare bine :P mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa ridici masina pe un elevator (cred ca este mai usor daca rotile fata stau libere, deci sa suspenzi cumva rotile fata), localizezi bucsele si ai de desfacut fix cate un surub pentru fiecare brida. Bucsele au o taietura, deci nu-s ca o garnitura, circulare, le scoti pe cele vechi, le pui pe alea noi, dupa care prinzi bridele. Aici e putin mai greu, deoarece trebuie sa te joci cu rotile stanga dreapta, pana ce intra ok bridele. Daca nu te descurci poti sa desurubezi dintr-o parte bara stabilizatoare (are un singur surub). La mine o data le-a schimbat fara sa desurubeze bara stabilizatoare, o data a slabit-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....nu stiu daca intra in aceeasi discutie dar si a mea scartaie usor cand intra in balans caroseria... poate nu e de la bucsele astea dar pentru ca abia am intrat in posesia masinii nu stiu de unde ar putea fi... se aude foarte greu dar se aude... si io sunt mai ....dus cu capu... aud tot, vad tot....Ice stie... :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice stie... :-)

yes i do :D

ontopic: daca atunci cand treci cu fata peste o denivelare mai "rotunda" (deci nu o groapa) face scaartz-scaartz, ai aceeasi problema ca mine... io o sa schimb bucsele peste aprox o luna cand vine vremea sa schimb uleiul si discurile fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... bucsele astea sunt doar pe fata atata timp cat tin de bara stabilizatoare... dar daca scartaitul se aude si din spate? acolo bucsele tin de brat nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi de pe forum sunt "dusi cu capu" ca si tine. Inseamna ca tin mult la masina. Si eu ma numar printre ei.

Problema ta este foarte probabil sa fie de la acele bucse. Cand incep sa se duca bucsele, intai sacartaie, dupa care, cand sunt uzate complet troncane. In faza asta nici la service nu pot spune cu certitudine daca sunt uzate sau nu, ci doar prin deductie. Mie mecanicul mi-a spus ca altceva nu are ce sa fie (si la mine tot scartaiau), le-a schimbat si scartaitul a disparut. Daca te deranjeaza tare schimba-le, daca nu lasa-le sa se mai acutizeze scartaitul/troncanitul si le schimbi atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ce e cu bucsele de pe fata (care troncane si la mine) si deci trebuie inlocuite.Aici e clar,se masoara bara stabilizatoare(19, 23...etc).Toate bune si frumoase, dar pe spate ? :blink: sint si astea diferite...si aici ce se mai masoara ?.

Eu am schimbat bucsele de la amortizoare (sus, care se prind in caroserie) si am sperat sa scap de troncanitul de pe spate.Nu am fost destul de norocos.

In concluzie, ce model (cod) trebuie pentru bucsele spate (fata) si daca stie cineva si preturi (fata + spate), ce firma e mai buna....etc.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de bucsele fata: la strangerea suruburilor o sa observi ca nu mai prind pe filet din cauza ca bucsele noi sunt mai rigide. daca nu ai facut asta pana acum, prima data poate fi frustrant daca nu stii ce sa faci :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!