Jump to content

Bucse bara stabilizatoare


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

O alternativa la folosirea sublerului pentru determinarea dimensiunii barei stabilzatoare este sa va uitati pe lista codurilor PR ale masinii.

0AE = 23mm

0AL = 21 mm

0AM = 20,7 mm -> se folosesc tot bucse de 21 mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, am o problema ciudata la golful meu. De obicei dimineata cand e putin mai rece, in momentul in care trec peste o denivelare mai mare se aude un scartait foarte pronuntat zici ca se rupe ceva. Oare sa fie bucsele de la bara stabilizatoare? totusi le-am schimbat anul trecut.

Dupa ce se mai incalzeste putin nu se mai aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Salutare.

Si eu de vro 2 luni ma tot chinui sa schimb acele bucse dar inca nu am reusit.

Momentan am in portbagaj 2 perechi:

-o pereche FEBI la 10 RON bucata, sunt negre fara nici un lubrifiant pe ele :icon_thumright:

-o pereche OEM la 26 ron bucata, sunt mai gri si au pe ele o pudra de talcsau ceara oricum un strat destul de gros pe ele.

Poate imi fac timp si pun si niste poze comparative aici pe site.

Eu am zis daca tot le schimb sa pun OEM, iar alea FEBI raman de rezerva sau vad eu ce fac cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cu masina 330k si am schimbat o singura data bucsele, la 210k ... am dat 25 lei pe ele originale. Incercati sa nu va zgarciti pentru 15 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate am auzit nu ii recomandat sa puneti vaselina deoarece strica cauciucul din ce is facute bucsele si odata cu asta scade viata acestora.

Si eu mi-am schimbat una dintre ele si nu am pun nimica pe ele, merg perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt OEM atunci nu trebuie sa pui vaselina, pt ca au pe ele un strat de ceara (cred) sau ceva lubrifiant special, dar daca nu sunt originale atunci trebuie sa pui vaselina sau alt lubrifiant (a fost discutata mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Asa cum am promis, am facut niste poze comparative intre o bucsa OEM (29 RON) si o bucsa FEBI (12 RON), bucsa OEM e cea gri din cauza pudrei cu care este unsa:

bucsa OEM vs. FEBI foto 1

bucsa OEM vs. FEBI foto 2

bucsa OEM vs. FEBI foto 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi trebuit sa aiba o camasa interioara din textil ??? daca tot e OEM..

pentru ca in afara de pudra aia.. nu difera cu nimic fata de febi, eventual compozitia cauciucului care promite sa fie mai rezistenta in timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cred ca doar cele fara cocoasa au panza, ca si la mine cea veche era ,cea noua(cu ocoasa OEM) nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am schimbat pana la urma...

am luat bucse Meyle cu cocoasa 15 lei... si azi surpriza ma chinui si dau jos o bucsa, era fara cocoasa..

pfii si nu aveam cumparate si bridele... si daca tot aveam desfacut pe acolo, am zis ca nu mai pierd timpul cu cautarea bridelor pentru bucse cu, cocoasa..

asa ca am polizat cu flexul cocoasa bucsei :biggrin: :blink:

si a venit la fix :D pentru ce sa mai dau inca 30 lei pe niste bride... am raşchetat cocoasa si a intrat la fix bucsa.. a fost ceva probleme la prinderea surubului inapoi, pentru ca noile bucse aveau mai multa guma decat vechile care erau originale din fabrica.. (masina e din 2002)

diferenta este ca vechile bucse erau facute in spania si pe interior aveau o camasa de polymer (un plastic)

iar cele de la meyle erau simple.

nu dati cu vaselina sau alte prostii.. ca se roade mai repede caucicul, mi-au zis toti mecanicii.

eu am dat cu putin spray grafitat, si am curatat foarte bine bara si brida... sta fix

timp efectiv de lucru 2 ore, costuri 30 lei bucsele.. manopera gratis.. m-am chinuit sa potrivesc noua bucsa inapoi.. asta e defapt e cea mai grea parte.

dar am certitudinea ca am facut treaba buna, si sper sa reziste bucsele astea Meyle cel putin 30.000-40.000km, nu dau prin gropi, iar in neamt drumurile sunt bunicele

oricum, adio trancaneli la damburi mici pe sosea... am mers pe un drum de piatra cubica si nu se mai aude nimic.. :)

multa bafta :icon_thumright:

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor!

Sunt nou pe aici si am intalnit aceeasi problema des-intalnita la aceste modele... Intrebarea cheie este cum pot baga bucsa de 19mm pe o bara stabilizatoare de 21?? nu e chinuiala prea mare si riscul sa se rupa sau sa fac ceva gresit?? Avand in vedere ca este si prima oara cand fac aceasta operatie... Si iarasi, daca mai imbrac bucsa cu brida asta care si asa strange bucsa cum este acum, dar cand o sa fie bucsa "cracanata" pe bara stabilizatoare?? si mi'e frica sa nu indoi sau sa rup ceva, pentru ca m-a costat totusi 120 ron toate materialele luate de la reprezentanta. Pe factura scrie ca intr-adevar acestea sunt pentru 21 mm, iar blonda care statea acolo sa iti dea pisele a zis ca intra fotat...acuma nu stiu imi este cam frica sa imi bag nasul, intrucat mecanicul la care obisnuiesc sa imi duc masina nu s-a bagat la asa ceva, a zis sa ii aduc o bucsa cu diametru' de 21 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie de 21

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Pai puneti si voi bucse de cat e bara, s-asa intra foarte greu bucsele noi in locurile alea.

La mine le-am schimbat pe cric si era terenul pe-o parte pe care am asezat masina asa ca la o roata s-a chinuit omul de l-au luat dracii sa prinda surubul la loc de la acea brida...

Dup-aia am mutat masina pe loc drept si la cealalta roata a mers mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am gasit o solutie anti-scratz: pulbere de grafit, cumparata din praktiker.

am fost la service, au scos bucsele, le-au spalat, le-au sters, le-am pudrat bine, le-au pus inapoi si de 2 luni nu am mai auzit nimic de la ele :icon_thumright:

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e neaparat sa scartzaie, sunt de ajuns zgomotele alea nasoale si stresante care cu timpul se mai intetesc, scartzaiala care o aud altii exista sanse sa fie de la flansha amortizorului mai degraba decat de la bucsele de la bara stabilizatoare.

schimba bucsele ca sunt destul de ieftine si in 15 min ai terminat.

respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi si de la flansa amortizorului, dar la mine a fost clar de la bucse, pentru ca dupa schimbarea acestora a disparut acel scartait deranjant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce tot ziceti toti de scartait de la bucse..

la mine trancaneau.. cand luam damburi sau gauri mici trancaneau de ziceai ca nu are suspensie..

nici vorba de scartaieli...

chiar imi faceam griji ca poate nu de la bucsele de la bara e trancanitul ci de la bascula sau de la amortizor...

dar dupa ce le-am schimbat singur, adio trancaneli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

scartaitul e doar in prima faza, cand inca nu e asa super-uzata si invechita sa aiba si joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare...

Pentru bara stabilizatoare de 23mm , bieletele antiruliu OEM sunt de plastic sau de metal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plastic stock.

Iar, din 2007, ca OEM replacement Part este de metal.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

THX Predator ! :ceuameni:

Ai idee care sunt mai bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

sper sa nu fiu off topic ... am o problema ... cand franez.. de la o viteza de 50, 60 km/h face balans pe fatza... parca incepe sa danseze... poate fi de la bucse ?

si inca ceva... asta iarna cand prindea sa derapeze... facea un zgomot foarte ciudat un troncanit... planetarele au fost verificate si sunt bune ... ma poate ajuta cineva ? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva... asta iarna cand prindea sa derapeze... facea un zgomot foarte ciudat un troncanit... planetarele au fost verificate si sunt bune ... ma poate ajuta cineva ? :))

Acel troncanit se aude cand intra ABS-ul. Asa e normal la masinile de generatie ceva mai veche precum Golf IV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am recitit intreg topicul azi si tot nu sunt lamurit 100%. In ETKA (cautare dupa VIN) imi spune asa : ca am bara de 21 mm - asa este. Am masurat-o cu sublerul. Si imi zice ca bucsa trebuie sa fie de 19mm.

GVSLA.jpg

Am citit pe aici ca la bara de 21 se pun bucse de 19, iar altii spun ca ar trebui sa se foloseasca bucse de 21mm. Ma poate lumina si pe mine careva? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai masurat`o cu sublerul, este bine ce zice ETKA. Iti trebuie bucse cu codul 1j0 411 314 R

Si eu am bara de 23mm, masurata cu sublerul, iar bucsele care se potrivesc sunt 1J0 411 314 T (21mm diametru interior)

Astea sunt singurele coduri ce se gasesc pe original. Altele nu mai exista.

Modificat de S I M A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!